ساختار و محتوی آزمون SAT

ساختار و محتوی آزمون SAT

محتوا و قالب SAT

آزمون SAT مهارت هایی را که در دبیرستان یاد می گیرید ، می سنجد - مهارت هایی که احتمالاً در کالج و پس از آن به آنها احتیاج خواهید داشت. در این مقاله برخی از انواع محتوا و قالب های سؤال که ممکن است در SAT ببینید توضیح داده شده:

کلمات در بافت متن

توانایی شما در فهم و استفاده از کلماتی که اغلب در متون سطح دبیرستان و دانشگاه وجود دارد ، سنجیده خواهد شد.

استدلال بر اساس شواهد

بخش ریدینگ و رایتینگ مبتنی بر شواهد SAT از شما می خواهد تا اطلاعات مربوط به طیف گسترده ای از منابع را تجزیه و تحلیل و یا تعبیر کنید. این منابع شامل تصاویر حاوی اطلاعات - از جمله جداول ، نمودارها و گراف ها — و همچنین متن های چند پاراگرافی با این موضوعات است: ادبیات داستانی و غیر داستانی، علوم انسانی، علوم پایه، تاریخ و مطالعات اجتماعی، کار و مسیر شغلی.

برای متن یا متن هایی که در طول بخش ریدینگ مشاهده خواهید کرد ، حداقل یک نوع سؤال از شما می خواهد که مشخص کنید کدام بخش از متن به بهترین وجه، پاسخ به سؤال را توجیه می کند. در موارد دیگر ، از شما خواسته می شود از طریق اطلاعاتی که توسط متن و تصاویر ارائه شده ، بهترین پاسخ را برای یک سوال پیدا کنید.

بخش رایتینگ و زبان نیز بر استدلال با استفاده از شواهد متمرکز است. از شما خواسته می شود که یک سری جملات یا پاراگراف ها را تحلیل کرده و تصمیم بگیرید که آیا منطقی هستند یا خیر. در نوع دیگری از سؤالات از شما خواسته می شود که اطلاعات تصویری را تفسیر کنید و بخشی از متن همراه آن را ویرایش کنید به صورتی که اطلاعات موجود در تصاویر را به صورت واضح و دقیق برساند.

رایتینگ SAT نیز استدلال شما بر اساس شواهد را می سنجد. پس از خواندن یک متن ، از شما خواسته می شود تعیین کنید که نویسنده چگونه بحثی را مطرح می کند تا مخاطب را با استفاده از شواهد ، استدلال یا سبکی ایجابی، متقاعد کند.

رایتینگ تجزیه و تحلیل یک متن 

این رایتینگ SAT اختیاری است – در این قسمت از شما خواسته می شود که روش یک نویسنده دراستفاده از شواهد ، استدلال و سایر ابزار سبکی برای ایجاد یک استدلال اقناعی را تجزیه و تحلیل کنید.

ریاضی که بیشترین اهمیت را دارد

بخش ریاضی عمیقاً روی سه زمینه اصلی ریاضی تمرکز دارد: حل مسئله و تحلیل داده ها ، قلب جبر و کلید به ریاضیات پیشرفته.

در سؤالات مربوط به حل مسئله و تجزیه و تحلیل داده ها، از شما خواسته می شود که از نسبت ها ، درصد ها و استدلال متناسب برای حل مسئله هایی در زمینه ی علوم پایه ، علوم اجتماعی و مشاغل استفاده کنید.

سؤالات مربوط به قلب جبر، بر تسلط بر معادلات و سیستم های خطی متمرکز است  و به دانش آموزان کمک می کند تا مهارت های کلیدی انتزاع را بیاموزند.

سوالات کلید به ریاضیات پیشرفته بر معادلات پیچیده تر و استفاده از قواعد آن تمرکز دارد.

مسئله هایی در بافت زندگی روزمره

در سراسر SAT — در سوالات بخش ریاضی ، بخش ریدینگ ، و بخش رایتینگ و زبان، از شما سؤالاتی در زمینه ی زندگی واقعی و روزمره پرسیده می شود که مستقیماً به کارهای انجام شده در دانشگاه و مشاغل مربوط می شوند.

تحلیل در علوم پایه و تحلیل در مطالعات اجتماعی/ تاریخ

از شما خواسته می شود تا دانش خود را در زمینه خواندن ، نوشتن ، زبان و ریاضی به کار بگیرید تا به سؤالاتی در زمینه های علوم و مطالعات اجتماعی/ تاریخ  پاسخ دهید. پاسخ به سوالاتی از این دست، نیازمند خواندن و درک متون و تلفیق اطلاعات ارائه شده از طریق متون و تصاویر است.

اسناد و مدارک بنیادی و اطلاعات عالی جهانی

این بخش از خوانش ها بر اسناد سیاسی بنیادی و اتفاقات بزرگ جهانی که توسط آنها رقم زده می شود، متمرکز است.

مدت زمان SAT

SAT ، بدون در نظر گرفتن استراحت های کوتاه، سه ساعت طول می کشد. رایتینگ اختیاری، 50 دقیقه دیگر به این زمان اضافه می کند.

توضیح قسمت ها

در قسمت اجزای اصلی SAT ذکر شده است:

  • بخش ریدینگ - 65 دقیقه ، 52 سوال
  • بخش رایتینگ و زبان - 35 دقیقه ، 44 سوال

بخش ریاضی - دو بخش:

  • بدون ماشین حساب - 25 دقیقه ، 20 سوال
  •  ماشین حساب مجاز - 55 دقیقه ، 38 سوال

بخش رایتینگ اختیاری (50 دقیقه)

نمره دهی

SAT در مقیاس 400 تا 1600 نمره دهی می شود. همچنین گزارش ریزنمرات را برای هر بخش - ریاضی ، ریدینگ و رایتینگ و زبان — به علاوه ریزنمرات دیگر دریافت می کنید تا بینش بهتری نسبت به عملکرد آزمون خود داشته باشید.

حدس زدن نمره منفی ندارد

برای پاسخ های اشتباه نمره ای کسر نمی شود ، بنابراین هیچ گزینه ای را در پاسخنامه خالی نگذارید!

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

Collocations در آزمون SAT

Collocations در آزمون SAT

در بخش نگارش و دستور زبان آزمون SAT در هر متن که مشتمل بر 11 سوال می باشد، معمولا 1 سوال از مبحث همایندها مطرح می شود. این گونه سوالات به نوعی پاشنه آشیل دانش آموزان محسوب می گردد چراکه اساسا قانون مشخص و مدونی برای پاسخگویی به آنها وجود ندارد. به عبارت دی ...

بیشتر بخوانید
انسجام و پیوستگی متن در آزمون SAT

انسجام و پیوستگی متن در آزمون SAT

انسجام در لغت به مفهوم منظم شدن و با هم جور شدن است و در دستور زبان به مفهوم ارتباط منطقی ما بین جملات می باشد .به منظور پاسخ دهی به این سوالات ، نکات ذیل می بایست مورد توجه این مفهوم در آزمون اس ای تی قرار گیرد ...

بیشتر بخوانید
اسامی در نوشتن انشا آزمون SAT  چقدر مهم هستند؟

اسامی در نوشتن انشا آزمون SAT چقدر مهم هستند؟

اسامی در دستور زبان انگلیسی می توانند از نظر قابل شمارش و غیرقابل شمارش بودن، مفرد و جمع بودن، جنسیت و مالکیت مورد بررسی قرار گیرد. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter