بارم بندی آزمون SAT

بارم بندی آزمون SAT

بارم بندی آزمون SAT به چه صورت است؟

اصلی ترین چیزی که باید در مورد نمرات SAT خودتون بدونید اینه که اونها دقیق تر و جامع تر از گذشته هستن. نمره ی SAT حالا از 1600 محاسبه می شه (SAT قدیمی از 2400 بود) ، و زیر مجموعه های جدید و امتیازات مقطعی وجود دارن که باید موقع ارزیابی عملکردتون در نظر بگیرید.

بیایید نگاهی به چیزایی که ما باهاشون کار می کنیم بندازیم:

  • total score  ، نمره کلی تون و ترکیبی از section score های شماست (به تصویر زیر نگاه کنید). بالاترین نمره composite برای SAT جدید، 800 + 800 یا 1600 هست. میانگین نمره هم 1000 هست.
  • section scores ، نمرات جداگانه برای دو بخش اصلی SAT هستن: ریدینگ / رایتینگ و ریاضی. هر کدام از این بخش ها از 800 نمره می گیرن ، و برای نمره کلی تون، این دو عدد با هم جمع می شن.
  • رایتینگ (essay) در SAT جدید اختیاریه و در نمره کلی SAT شما مورد بررسی قرار نمی گیره. نمرات رایتینگ بطور جداگانه در گزارش نشون داده می شه.
  • رایتینگ شما ، در صورتی که انتخابتون نوشتن رایتینگ باشه ، در سه مرحله ارزیابی می شه: خواندن (reading) ، تجزیه و تحلیل (analysis) و نوشتن(writing) (روشی مناسب برای اینکه یادتون بمونه: RAW). در هر کدوم از این معیارها، نمره 2 تا 8 بهتون داده می شه.

جزئیات نمره SAT

علاوه بر نمرات 'خط بالا' ، شما همچنین مجموعه های دیگه ای از نمرات دریافت می کنید که حاوی جزئیات اضافی در مورد نحوه عملکردتون در مهارت یا موضوع خاصی هست.

برای مشاهده جزئیات کامل نمره تون ، در صفحه نتایج آزمون آزمایشی ، ' Show score breakdown ' رو انتخاب کنید که دقیقاً زیر نمرات total و section قرار داره:


نمره کل در این مثال 1080 هست که نمره ریاضی 520 و نمره ریدینگ و رایتینگ 560 هست.

  • test scores  ، بخش ریدینگ/ رایتینگ رو به ریدینگ و رایتینگ و زبان تقسیم می کنه و به هر کدوم، از 40 نمره می ده و همچنین از 40 به ریاضی تون هم نمره ای می ده. اینها پایه و اساس نمرات section شما و بنابراین نمره total شما در SAT هستن.
  • دو نمره cross-test ، که هر کدوم از 40 نمره داده می شن ، بر اساس عملکردتون در پاسخ به سؤالاتی هستن که در زمینه های علوم یا مطالعات اجتماعی/ تاریخی هستند. این سؤالات رشته محور، هم در ریدینگ و رایتینگ و هم در ریاضی ظاهر می شن.
  • نمرات subscores (ریز نمره) شما در SAT نشون می ده که عملکرد تون در مهارت های مختلف چطوره تا تصویری واضح تر از نقاط قوت و ضعف تون رو به شما نشون بده. ریز نمرات می تونن در ریدینگ و رایتینگ و زبان باشن (فرمان شواهد و کلمات در بافت متن) ، در رایتینگ و زبان به تنهایی (بیان ایده ها و رسوم استاندارد انگلیسی) و یا در ریاضی به تنهایی (قلب جبر ، حل مسئله و تجزیه و تحلیل داده ها و گذرنامه به ریاضیات پیشرفته) باشن.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

Collocations در آزمون SAT

Collocations در آزمون SAT

در بخش نگارش و دستور زبان آزمون SAT در هر متن که مشتمل بر 11 سوال می باشد، معمولا 1 سوال از مبحث همایندها مطرح می شود. این گونه سوالات به نوعی پاشنه آشیل دانش آموزان محسوب می گردد چراکه اساسا قانون مشخص و مدونی برای پاسخگویی به آنها وجود ندارد. به عبارت دی ...

بیشتر بخوانید
انسجام و پیوستگی متن در آزمون SAT

انسجام و پیوستگی متن در آزمون SAT

انسجام در لغت به مفهوم منظم شدن و با هم جور شدن است و در دستور زبان به مفهوم ارتباط منطقی ما بین جملات می باشد .به منظور پاسخ دهی به این سوالات ، نکات ذیل می بایست مورد توجه این مفهوم در آزمون اس ای تی قرار گیرد ...

بیشتر بخوانید
اسامی در نوشتن انشا آزمون SAT  چقدر مهم هستند؟

اسامی در نوشتن انشا آزمون SAT چقدر مهم هستند؟

اسامی در دستور زبان انگلیسی می توانند از نظر قابل شمارش و غیرقابل شمارش بودن، مفرد و جمع بودن، جنسیت و مالکیت مورد بررسی قرار گیرد. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter