چطوری آیلتس 7 یا 8 بگیریم؟

چطوری آیلتس 7 یا 8 بگیریم؟

سال 2012 یه دانش اموز داشتم به اسم شریفه.اون میخواست واسه مدرک ارشدش بره استرلیا،به قدری کارش تو رشته ش که روانشناسی کودکان بود برجسته بود که بهش ادامه ی تحصیل تو استرلیا پیشنهاد شده بود و IELTS 6.5 میخواست ولی رایتینگش رو حداقل باید 7 میگرفت.وقتی من برای اولین بار با شریفه ملاقات کردم اوایل سال بود و  کارش رو خوب پیش برده بود.اون میتونست تو لیسنینگ و اسپیکینگ 6.5 رو بگیره و ریدینگش بین 6 و 6.5 متغیر بود ولی مشکل اصلی رایتینگ بود که از 6 یا 6.5 تکون نمیخورد ولی شریفه باید 7 رو میگرفت.

اول کارمون فقط میخواست مشکل رایتینگش حل شه ولی وقتی با هم ادامه دادیم شریفه فهمید که میتونه تو تمام مهارت ها نمره ی بهتری بگیره و حتی رایتینگ 7 براش واقعا مطمئن تر به نظر میرسید.اون حتی داشت به 8 توی اسپیکینگ,لیسنینگ و ریدینگ میرسید ولی تو رایتینگ هنوز رو 6.5 گیر کرده بود که اونم با تلاش و صبر تونست پیشرفت خودش رو بینه!

در کل ما تقریبا با هم 9 ماه کار کردیم که در اخر رایتینگ اون چیزی شد که میخواستیم و در بقیه مهارت ها به نمراتی رسیدیم که شریفه حتی فکرشونم نمیکرد(میانگین 8 با نتایج عالی تو تمامی قسمت ها)و بالاخره 7 تو رایتینگ!شریفه موفق شد که به استرلیا بره و ادامه تحصیل بده و حتی خانوادش هم با خودش به استرلیا برد!

وقتی که اونجا بود و دانشگاهش شروع شده بود به من مسیج داد و گفت که اگه ازاول فقط رو رایتینگ کار میکرد تا 7 رو بدست بیاره و با بقیه مهارت ها کاری نداشت الان تو رشته ش با خیلی از مشکلات روبرو میشد.اون خیلی خوشحال بود که رایتینگش زمان برد تا به چیزی که میخواست برسه چون بهش فرصت این رو داد که روی بقیه مهارت هاش کار کنه و این باعث شد که حداقل بدون مشکل زبان سراغ رشته ی سخت خودش بره.مفیده که بدونیم هرقدر مهارت هاتون تو انگیلسی بهتر باشه همون قدر هم گرفتن 7 یا 8 آیلتس آسون تر خواهد بود و علاوه بر این با بنیه زبانی بهتری به استقبال رشته ی جدیدتون،شغل جدیدتون و کشور جدیدتون میرین.

نکته ی دیگه از داستان شریفه میشه به این اشاره کرد که اغلب بیشتر از اون چیزی که فکر میکنید برای رسیدن به نمرات 7 یا 8 آیلتس به زمان نیاز دارین خصوصا اونایی که باید در هر بخش آزمون آیلتس از یه نمره ای بالاتر بگیرن(که الان هم مرتبا خواسته میشه)پس حقیقت راجع به گرفتن آیلتس 7 یا 8 اینه که باید زمان اختصاص بدین و باید مقدار خیلی زیادی تمرین کنید تا به خواسته تون برسین.

شاید خبر ناامید کننده ای باشه ولی حقیقته و منم میخوام با شما روراست باشم.من حتی اونایی رو دیدم که زبان مادریشون انگلیسیه ولی نمره ی  7 رو تو ریدینگ و رایتینگ نگرفتن پس میتونین حدس بزنین با چه چیزی قراره دست و پنجه نرم کنید!

خب حالا بریم با هم سراغ اون کارایی که باید انجام بدیم برای رسیدن به هدفمون.چیز غیر ممکنی نیست اگه بود من الان بیکار بودم!


اول از همه قبول کنید که کار یک شب نیست و بعدش مصمم و مرتب شروع به کار کنید.

برای خودتون زمان تعیین کنید-خیلی واقع بینانه بگید چقدر در طول روز میتونید زمان بگذارید؟بعد همون تایم رو اختصاص بدین به هدفتون.نه نیازی به عجله هست نه استرس، برای خودتون تنبیه زمانی در نظر نگیرین چون دقیقا نتیجه ی عکس میده.هر قدری که تو یه روز میتونین تایم داشته باشین حتی 2ساعت یا 1 ساعت هم اگه به درستی ازش استفاده کنید خوبه.

به خودتون استراحت بدین، بعد یه مدت کار و تمرین وقت استراحته پس همه چیو بزارین کنار.اگه مغزتون رو لب به لب پر کنید اطلاعات از دستتون میره و بدتر باعث گیج شدنتون میشه.

با برنامه ریزی دقیق پیش برین، اگه یه روز روی ریدینگ و رایتینگتون کار کردین حتما فردا رو به اسپیکینگ و لیسنینگ اختصاص بدین.این خیلی مهمه که این رو انجام بدین به دو دلیل،اول این که شما نیاز دارین که همه ی مهارت هاتون تقریبا در یه سطح باشن(یا دقیقا در یک سطح اگر میخواین به 7 یا 8 در هر قسمت برسین)و دوم این که این مهارت ها مکمل همدیگه هستند.(لیسنینگ و اسپیکینگ به هم مربوطن رایتینگ و ریدینگ هم همینطور)

مرور کنید،تمرین کنید و دوباره بنویسید و از همه مهم تر عجله نداشته باشین-دوره ای که دارین خودتون رو اماده میکنید خود امتحان نیست اگه قسمتی از لیسنینگ از دستتون رفت اشکالی نداره دوباره گوش بدین،اگر دیدین که جواب یه تست تو ریدینگ رو پیدا نمیکنید تا میتونید دنبالش بگردین تا بالاخره پیداش کنید و مطمئن شین که جواب رو دارین،یادتون باشه که نمره ی شما بستگی به جواب های درستتون داره نه فقط جواب دادن در زمان معین شده.هر کسی میتونه کلی عجله کنه ریدینگ هارو تو 60 دقیقه بخونه و جواب بده ولی با یه نمره کم ، اگه میتونید جواب ها رو پیدا کنید اونوقت 60 دقیقه زمان زیادی برای جواب دادن به سوالاست.

تا وقتی که کاملا آماده هستین که نمره مورد نظرتون رو بگیرین صبر کنید و زودتر ازاین تایم برای آزمون آیلتس ثبت نام نکنید.

آیلتس آزمون ارزونی نیست مخصوصا توایران که به قیمت ارز وابسته هست ، پس اگه چند بار امتحان بدین و به خواسته تون نرسین حتما استرس و نگرانی دفعه های بعدی روی نمرتون تاثیر میذاره،فقط وقتی امتحان بدین که میدونین آماده هستین تا نمره ی مورد نظرتون رو به دست بیارین.برای خودتون یه زمان دقیق مشخص کنید و شروع به کار کنید و تا لحظه آخر ادامه بدین یادتون باشه گرفتن نمره ی 7 یا بالاتردر آیلتس کار آسونی نیست!

داشتن یه معلم IELTS راهیه برای سریع تر به سمت هدفتون رفتن.هر معلم IELTS  خوب با شما صادق خواهد بود و بهتون میگه دقیقا کجایین و حتی کی برای گرفتن نمره مورد نظرتون آماده این.

و در آخر حقیقت راجع به آیلتس 7 و 8 اینه که به تایم نیاز داره پس خودتون رو آماده کنید مطمئن باشید در طول این زمان نه تنها میتونید آیلتس تون رو با نمره هایی عالی بگیرین بلکه میتونید به آسونی و با اعتماد به نفس به سمت شغل،رشته مدنظرتون و زندگی آیندتون برین.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter