چطور نمره ی بالا در آیلتس بگیرم؟

چطور نمره ی بالا در آیلتس بگیرم؟

هر سال، بیش از دومیلیون نفر در آزمون آیلتس شرکت می کنن و نمره ی میانگین این شرکت کنندگان 6 هست. نمره ای که برای ورود به یه دانشگاه نیازه معمولا بین 6.5 تا 7.5 تعین می شه. ولی بعضی از شرکت کنندگان فراتر از حد مورد نیاز پیش رفتن و نمره ی 8 یا 8.5 گرفتن. اونا چطور این کار و کردن؟ ما پرسیدیم و اینا جوابهای اون افراده.

اولین داستان موفقیت در موسسه زبان زنگنه، آیلتس 8

من پنج بار در آزمون آیلتس شرکت کردم و بیشترین نمره م 8 جنرال بود (7 7 9 9). دلیل اینکه چند بار در آزمون شرکت کردم این بود که چهار بار اول نمره ی رایتینگم 6 یا 6.5 می شد و من 7 نیاز داشتم. آخرش داشت دیوونه م می کرد، ولی من به هر حال موفق شدم. فکر میکنم در حدود پنجاه آزمون آزمایشی شرکت کردم، ولی ارزشش رو داشت. از خیلی ها فیدبک گرفتم. دامنه ی فیدبک ها شگفت انگیز بود! بعضی وقتا این بود که: آفرین، این رایتینگ به نظر خوب میاد! ولی من سعی کردم با دقت زیادی به ایراد هام گوش بدم. مهم ترین چیزی که یاد گرفتم این بود که چطور رایتینگمو به چهار پاراگراف مرتب تقسیم کنم، چون فکر می کنم ساختار و سازماندهی پاراگراف ها اولین چیزیه که examiner ها بهش دقت می کنن. مطمئنم این کلید گرفتن نمره ی 7 بود که توی موسسه زنگنه بطور تخصصی بهم یاد دادن.

دومین داستان موفقیت در زنگنه، آیلتس 8.5

آیلتس جنرال من 8.5 بود ، ریدینگ و لیسنینگ رو 9 گرفتم و اسپیکینگ رو 8.5 و رایتینگ رو 7.5. برای اسپیکینگ، فقط به حرف زدن ادامه بدید، تا وقتی دارید با گرامر درست صحبت می کنید، ممتحن واقعا نمی خواد که جزئیات بیوگرافی تون یا اینکه واقعا نظرتون در مورد موضوع چیه رو بدونه. اونا فقط می خوان که شما صحبت کنید. از من درباره ی ساختمانهای عمومی سوال پرسیدن. بله، دقیقا، من اصلا در باره این ساختمونا ایده ای نداشتم ! پس شروع کردم به صحبتی که تمومی نداشته باشه و یه سری حرف ها رو همین طور سر هم کردم، اما قطعا سعی کردم که با تاپیک پیش برم و هر موضوعی که به ذهنم می اومد رو به ساختمان های عمومی ربط می دادم، خدا خیرشون بده! جواب داد! سعی نکنید با متن هایی که حفظ کردید جواب سوال ها رو بدید. باید صحبتتون تا حد امکان طبیعی به نظر بیاد. برای این کار، با صدای بلند متن بخونید، با خودتون صحبت کنید  ، فیلم ببینید، و نترسید! و تحت هیچ شرایطی نگید : I don’t know و یهو متوقف شید. به جاش بگید:

Hmm, I have never given it a thought, but this is an interesting idea. I would say…


سومین داستان موفقیت در زنگنه، آیلتس 8.5

من چند سال پیش آیلتس دادم و آیلتس جنرالم 8.5 بود، که در هر دوی ریدینگ و لیسنینگ 9 گرفته بودم. اون موقع واقعا به هیچ حقه یا تکنیکی رو نیاوردم. ولی بعدا به این نتیجه رسیدم که باید این کار و می کردم، به خصوص برای بخش های اسپیکینگ و رایتینگ. فکر می کنم برای اون دوقسمت کلید موفقیت اینه که از تاپیک دور نیفتید و فکر می کنم بهترین راه انجام این کار اینه که هر جا و هر موقع که می تونید، به سوالات این بخش ها جواب مثبت بدید. منظورم اینه که اگه ازتون پرسیدن که موافقید یا مخالف، سعی کنید دومی رو انتخاب نکنید، و وقتی ازتون می خوان چیزی رو توصیف کنید،مثلا اسباب بازی مورد علاقه تون، نگید که همچین چیزی ندارید.

چهارمین داستان موفقیت در موسسه زنگنه، آیلتس 8.5

من بالاخره نمره ی 9 9 8 8 گرفتم و الان منتظرم که ویزام بیاد. راز موفقیتم چی بود؟ تمرین تمرین تمرین! خیلی آزمون ها ی کامل رو توی خونه حل کردم، برای خودم وقت گرفتم، نشستم و بدون اینکه تکون بخورم، دقیقا مثل آزمون اصلی، سوالای ریدینگ لیسنینگ و رایتینگ رو حل کردم. حتی زبان خاصی رو هم که لازمه توی بخش های مختلف از شون استفاده کنی، یاد گرفتم. آزمون های آزمایشی مرتب و رایگان موسسه که درشون شرکت کردم کمکم کردن بفهمم اشکال کارم کجاست و خیلی در تغییر نمره ی جنرالم تاثیر داشتن. یادمه که اولین رایتینگمو خوندم و با آخری مقایسه ش کردم. پیشرفت عظیمی بود. همچنین، بهترین شرایط رو قبل از آزمون برای خودم ایجاد کردم، یک هفته قبل از آزمون تا جایی که می تونستم خوب خوابیدم، سعی کردم آروم باشم و خودمو خسته نکنم، و واقعا بار آخری که در آزمون شرکت کردم می دونستم که نهایت تلاش خودم رو کردم و خیلی سخت بوده که از این بیشتر تلاش کنم. یه تازه کار، باید همه ی فاکتور ها رو در نظر بگیره و هیچ چیزی رو به شانس واگذار نکنه.این مهمترین چیزی بود که استادام بهم یاد دادن و خودم بهش بی توجه بودم.

خب، جوابتون برای گرفتن 8 اینه: اینطور نیست که تنها یک راه برای موفقیت در آیلتس و گرفتن یه نمره 8 وجود داشته باشه. همه ی شرکت کننده های بالا قطعا به شیوه های مختلفی تلاش کردن.

جالبه که هر چهار شرکت کننده بالاترین نمره ی ممکن، یعنی 9 رو در قسمت لیسنینگ و ریدینگ گرفتن، که یعنی قبل از آزمون،درک کاملا واضحی از زبان انگلیسی داشتن. ولی برای همه شون رایتینگ و اسپیکینگ کمی سخت تر بوده،چون مهارت های این قسمت ها، بر اساس نظرات شخصی (نظر شخصیِ فردی که داره امتحان می گیره) تصحیح می شن.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter