مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مهندسی شیمی در مجارستان

مهندسی شیمی در مجارستان

مجارستان در اروپای مرکزی/شرقی واقع شده است، از سمت غرب با استرالیا و از شرق با رومانی هم مرز است. جمعیت آن حدود 10 میلیون نفر است که 3 میلیون نفر ار آنها در بوداپست  Budapest ، پایتخت این کشور زندگی می کنند. سایر شهرهای مهم دانشجویی سگد Szeged ، پچ Pécs و دبرسن Debrecen نام دارند. دهها دانشگاه در سراسر کشور برنامه هایی که بطور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند ارائه می دهند. در همه رشته های دانشگاهی صدها برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. مدارک این دانشگاه ها از طرح بولونیا اروپایی European Bologna پیروی می کند و در سراسر اروپا و سایر نقاط جهان به رسمیت شناخته شده است. اگر به دنبال آموزش با کیفیت بالایی هستید باید بگم جای درستی آمدید. دانشگاه های مجارستان بسیاری از ذهن های باهوش را به وجود آورده اند، از جمله دانشمندان مشهوری مثل ریاضیدان جان فون نویمان John von Neumann و برنده جایزه نوبل آلبرت سانت گیورگی Albert Szent-Györgyi که ویتامین C را کشف کرده است.

مجارستان، Hungary  کشوری در قلب اروپا می باشد که مساحتی معادل 93030 کیلومتر مربع دارد. جمعیت مجارستان طبق آخرین سرشماری صورت گرفته برابر 9797561 نفر می باشد. این کشور در شمال با اسلواکی، در شمال شرقی با کشور اوکراین، در شمال غربی با اتریش ، در شرق با رومانی، از جنوب با صربستان و در جنوب غربی با کرواسی، و در غرب با اسلونی هم مرز است. اهمیت مجارستان برای متقاضیان ایرانی بخاطر شرایط زندگی آسان و مقرون به صرفه آن و نیز عضویت مجارستان در اتحادیه اروپایی(EU) می باشد. 

درباره تحصیل مهندسی در مجارستان

رشته مهندسی شیمی در دانشگاه های کشور مجارستان در مقطع لیسانس 7 ترم و به صورت تمام وقت می باشد. تدریس در رشته مهندسی شیمی در این کشور به زبان انگلیسی می باشد و به منظور ارزیابی سطح علمی و مهارتی دانشجویان، در آخر ترم از دانشجویان امتحان پایان ترم گرفته می شود. اگر شما هم علاقه مند به تحصیل در رشته مهندسی شیمی در مجارستان می باشید، بایستی به مهلت درخواست توجه کنید. مجارستان دارای 6 دانشگاه با رتبه جهانی می باشد و با تحصیل رشته مهندسی شیمی در این دانشگاه ها می توانید علاوه بر اقامت اروپا در شرکت ها و صنایع تولیدی و شیمیایی اروپا استخدام شوید.

معرفی مهندسی شیمی در مجارستان

هدف از تحصیل مهندسی شیمی در این کشور، تربیت فارغ التحصیلانی با توانایی درک کنترل فرآیند تولید، تهیه ضمانت کیفی و  ارائه خدمات فنی و انجام کارهایی در رابطه با برنامه ریزی و توسعه می باشد. مولفه های اجباری اصلی تشکیل دهنده برنامه مهندسی شیمی در مجارستان شامل موارد زیر می باشند: مبانی عمومی و علمی، علوم اقتصادی و انسانی، دانش حرفه ای، مهندسی عالی، پایان نامه. علاوه بر این موضوعات، دانشجویان ثبت نامی در مقطع لیسانس BSc مهندسی شیمی در این کشور، از پایان نامه خود در پایان دوره دفاع می کنند و می توانند درجه مهندسی شیمی را با موضوعات انتخابی به اتمام برسانند. 

امتیاز تحصیل مهندسی شیمی در مجارستان

مهندسی شیمی رشته ای دانشگاهی می باشد که که به عنوان گرایشی از مهندسی شناخته می شود که در یک مقیاس صنعتی، مواد خام را به محصولات با ارزش و قابل مصرف جامعه تبدیل می کند. رشته مهندسی شیمی از جمله برنامه هایی است که در دانشگاه های معروف مجارستانی همانند دانشگاه دبرسن، سگد، سملویس و… به دانشجویان ارائه می شود. رشته مهندسی شیمی در کشور مجارستان می تواند کلید موفقیت شما در اروپا محسوب شود. چرا که با اخذ پذیرش از دانشگاه های مجاری و تحصیل در مجارستان، علاوه بر اخذ مدرکی معتبر از دانشگاه مجارستانی و اشتغال در صنایع بزرگ اروپایی، به راحتی می توانید روادید اقامت اتحادیه اروپایی خود را اخذ نموده و در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپایی مقیم شده و مشغول به کار شوید


شرایط پذیرش مهندسی شیمی در مجارستان

اصولا، شرایط پذیرش در مجارستان بسته به دانشگاه و برنامه انتخابی متفاوت از هم می باشد. پس، اطمینان از مدارک مورد نیاز برای درخواست پذیرش دوره تحصیلی مورد نظر، امری ضروری است. برای پذیرش مهندسی شیمی در این کشور بایستی مدارک زیر را تهیه کنید:

مدرک دیپلم دبیرستان و ریزنمرات مربوطه: هم مدرک دیپلم و هم ریزنمرات شما بسته به زبان تحصیل شما، بایستی به زبان مجاری یا انگلیسی ترجمه شود

آزمون پذیرش: این تنها بخش از شرایط پذیرش در خصوص برخی دوره های خاص همانند مهندسی شیمی در کشور مجارستان می باشد.

اگر شما دانشجوی EU نبوده و آزمون ورودی در کشور خودتان نداده اید، قبل از طرح درخواست پذیرشتان، بایستی در دوره آمادگی در موسسه ای که علاقمند تحصیل در آنجا می باشید، ثبت نام کنید. این دوره ها 2 ساله بوده و از دانشجو شهریه اخذ می شود. لازم به یادآوری است که آزمون پذیرش مهندسی شیمی در این کشور به صورت کتبی و شفاهی و محتوای آن از دروس ریاضیات و شیمی می باشد. مدرک زبان: حداقل میانگین نمره آزمون زبان انگلیسی برای مقاطع لیسانس و فوق لیسانس مهندسی شیمی در این کشور عبارتند از:

  • مقطع لیسانس
    • ایلتس: 60-50
    • تافل:80-60
  • مقطع فوق لیسانس
    • ایلتس:6.5-5.5
    • تافل:90-70

شرایط ویزای تحصیلی مجارستان در 2022

دانشجویان خارجی که مایل به اقامت در مجارستان به مدت بیش از 90 روز متوالی هستند، لازم است ویزای تحصیلی بلند مدت برای اقامت در مجارستان را اخذ نمایند. برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان، ابتدا بایستی نامه پذیرش از دانشگاه مجارستانی داشته باشید. درخواست ویزای تحصیلی مجارستان تنها از طریق کنسولگری یا سفارت مجارستان امکان پذیر است و مدت زمان رسیدگی به درخواست ها تا 1 ماه می باشد. در سال 2022 مدارک لازم برای صدور ویزای تحصیلی جهت تحصیل در رشته مهندسی شیمی در مجارستان عبارتند از:

  • مدرک پرداخت شهریه تحصیلی
  • نامه پذیرش از دانشگاه مجارستانی
  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار اضافی بیش از تاریخ ورود به مجارستان
  • کپی از صفحه عکس پاسپورت
  • عکس پاسپورتی جدید
  • مدرک بیمه سلامت
  • مدرک آدرس سکونتی در مجارستان
  • مدرک اثبات تمکن مالی جهت پوشش مخارج زندگی در مجارستان
  • فرم درخواست ویزا
  • 3 نامه ممهور متقاضی ویزا

همچنین بایستی در عرض 15 روز پس از ورود به مجارستان، درخواست روادید اقامتتان را تحویل دهید. جهت درخواست روادید اقامت، شما به مدارک زیر نیازمندید: مدرک پرداخت شهریه تحصیلی، نامه پذیرش از دانشگاه و بیمه سلامت.

فرصت های شغلی برای مهندسان در مجارستان

پس از پایان دوره لیسانس مهندسی شیمی، دانشجویان می توانند تحصیلاتشان را در همین رشته و در مقطع فوق لیسانس ادامه تحصیل دهند و یا وارد بازار کار مجارستان یا اتحادیه اروپایی شوند. بازار کار مجارستان عمدتا تمایل به استخدام فارغ التحصیلان لیسانس مهندسی شیمی دارد. از 100% شاغلین مهندسی شیمی در مجارستان، بیش از77% شاغلین با مدرک لیسانس جذب کار شده اند.

پس، فرصت های کاری برای تحصیل لیسانس در رشته های شیمی، مهندسی شیمی، مهندسی مواد، علوم مواد، مهندسی محیطی، علوم محیطی و زیست مهندسی فراهم است. در مجارستان، مهندس شیمی از جمله مشاغل پر متقاضی در بازار کار این کشور می باشد و از درآمد خیلی خوبی برخوردار می باشد. میانگین درآمد سالیانه مهندس شیمی تازه کار در مجارستان HUF6,151,537 (فورینت) می باشد. در حالی که اگر شما مهندس شیمی کاربلدی با بیش از 8 سال سابقه کار باشید، دستمزد دریافتی شما درحدود HUF10,917,190 (فورینت) خواهد شد که یک رقم قابل ملاحظه ای است. علاوه بر این، شما پس از اتمام تحصیلاتتان، مقیم اتحادیه اروپایی (EU) شده و در هر جایی از اروپا می توانید کار و زندگی بکنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: