مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل دندانپزشکی در مجارستان 2022

تحصیل دندانپزشکی در مجارستان 2022

متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور مجارستان را دارند، قبل از ورود به دانشگاه‌های معتبر این کشور باید آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها را با موفقیت سپری کنند. همچنین باید دوره یک‌ساله پیش‌ پزشکی را بگذرانندکه این دوره‌ها توسط کالج‌ها و موسسات مختلف در کشور مجارستان ارائه می‌گردد. دانشجویان رشته دندانپزشکی در کشور مجارستان باید یک دوره پنج‌ساله تحصیلی را در این کشور سپری کنند. این دوره تحصیلی شامل دو قسمت علوم پایه و بالینی بوده و به صورت کاملا برنامه‌ریزی شده برای دانشجویان متقاضی ارائه می‌گردد.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

ازجمله مزایای تحصیل دندانپزشکی در کشور مجارستان، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • وجود سطوح بالای آموزشی و پژوهشی در سطح بین‌المللی در دانشگاه‌های مجارستان؛
  • استفاده از کلیه خدمات بیمه درمانی حین تحصیل در مجارستان؛
  • اعتبار بالای مدارک پزشکی و دندانپزشکی ارائه شده توسط دانشگاه‌های معتبر موجود در کشور مجارستان که دارای استاندارد تعیین‌ شده از سوی تمامی نهادها و سازمان‌های بهداشتی و دولتی در سراسر دنیا هستند؛
  • امکان اشتغال پس از اتمام دوره تحصیل در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای معتبری مانند آمریکا، کانادا، انگلستان و غیره؛
  • عضویت کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی مجارستان در سازمان بهداشت جهانی؛
  • دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه‌های معتبر کشور مجارستان این امکان را دارند که در حین تحصیل به دیگر دانشگاه‌های کشورهای اروپایی عضو شینگن و یا کشورهایی نظیر آمریکا و کانادا انتقال پیدا نمایند؛
  • امکان تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی؛
  • امکان گذراندن دوره فاندیشن در کالج های معتبر مجارستان؛

دوره فاندیشن جهت تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

تحصیل در دوره‌های پیش‌ پزشکی یا فاندیشن در مجارستان، می‌تواند بهترین گزینه برای آن دسته از متقاضیانی که از نظر دانش زبان انگلیسی ضعیف هستند و یا آمادگی کافی برای ورود به دانشکده‌های پزشکی و دندانپزشکی را ندارند، محسوب گردد. در دوره‌های پیش‌ پزشکی مجارستان، متقاضی به مدت یک تا دو ترم به زبان انگلیسی در مجارستان تحصیل می‌کند و دانشگاه  او را برای گذراندن آزمون ورودی آماده می‌کند. شانس قبولی برای متقاضیانی که در دوره‌های فاندیشن شرکت می‌کنند به مراتب بیشتر است زیرا با منابع آزمون کاملا آشنا بوده و از قبل خود را برای سوالات آزمون آماده کرده‌اند. دوره‌های فاندیشن نیز به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند.

شرایط و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی در مجارستان

دوره‌های تحصیلی به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های مجارستان، مهارت‌های انگلیسی دانشجویان را ارزیابی می‌کنند. درغیر این صورت ممکن است از دانشجویان بخواهند مدرکی را در قالب نمرات آزمون آیلتس یا آزمون تافل ارائه دهند. مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور مجارستان، 5 سال (شامل 10 ترم) است. زبان تحصیل و آموزش در رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های کشور مجارستان اکثرا به زبان انگلیسی است. درصورتی که درخواست کننده دارای مدرک زبان نباشد، حتما باید در دوره‌های زبان انگلیسی که در کشور مجارستان برگزار می‌گردد شرکت کرده و پس از دریافت مدرک زبان با نمره قبولی مناسب شروع به تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور مجارستان و دانشگاه موردنظر خود نماید.

در 3 سال اول متقاضیان، علوم پایه و دوره‌های دندانپزشکی را آموزش می‌بینند که این دوره‌ها پایه و اساس دندانپزشکی بالینی هستند همچنین در 2 سال پایانی، مطالعه بالینی در هر یک از رشته‌های دندانپزشکی با تأکید بر ارزیابی و مدیریت بیماران صورت می‌پذیرد. دانشجویان سال آخر دندانپزشکی باید در برنامه‌های انتخابی تحصیل، کنفرانس‌های بالینی و فعالیت‌های بیمارستانی شرکت نمایند و بعد از اتمام موفقیت‌ آمیز این دوره‌ها به این افراد مدرک دکترای دندانپزشکی اعطا می‌گردد. همچنین متقاضیان مدارک و شرایط زیر را جهت اخذ پذیرش از سوی دانشگاه مربوطه در مجارستان باید ارائه کنند:

  • پاس نمودن آزمون های ورودی ارائه شده توسط دانشگاه مورد نظر؛
  • تکمیل نمودن فرم درخواست برای ورود به دانشگاه؛
  • ارائه دیپلم دبیرستان و یا کالج و همچنین تهیه رونوشت از این مدارک به صورت رسمی و ترجمه شده به زبان انگلیسی؛
  • گزارش برگه‌های رسمی مربوط به واکسیناسیون در مورد هپاتیت B، صرع، سرخک؛
  • ارائه یک بیانیه و وثیقه مالی که نشان از تمکن مالی شما برای مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور مجارستان و همچنین گذران زندگی برای مدت یک سال در این کشور باشد؛
  • اسکن کامل گذرنامه فرد متقاضی؛
  • ارائه مدرک پاسپورت که باید در حدود 6 ماه اعتبار داشته باشد؛
  • ارائه مدرک شناسایی و شناسنامه و کارت ملی و یا سایر مدارک شناسایی فرد متقاضی به صورت کاملاً ترجمه شده به زبان انگلیسی؛
  • پرداخت تمامی هزینه های مربوط به امور ثبت نام و پذیرش تحصیلی در کشور مجارستان توسط فرد متقاضی؛
  • ارائه مدرک زبان رسمی تافل 60 تا 80 یا آیلتس 5 تا 6؛ 


معرفی دانشگاه‌های پزشکی در مجارستان

سیستم آموزش عالی مجارستان شامل دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی است که هم برنامه درسی آموزش و هم مقاطع مربوط به آن را تا مقطع دکترا فراهم می‌کنند و همچنین در کنار فعالیت‌های آموزشی به فعالیت‌های تحقیقاتی نیز کمک می‌کنند. مجارستان 4 دانشگاه جهت تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی را دارد که از دانشجویان بین‌المللی که مایل به تحصیل رشته‌های پزشکی در خارج از کشور هستند استقبال می‌کنند. این دانشگاه‌ها سالانه دانشجویان بین‌المللی را جهت تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی پذیرش می‌کنند که عبارتند از:

  • دانشگاه سگد؛
  • دانشگاه دبرسن؛
  • دانشگاه Pécs؛
  • دانشگاه سمل وایس؛

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه سگد مجارستان

شهر سگد، در قسمت جنوبی کشور مجارستان واقع شده است و سومین شهر بزرگ این کشور محسوب می‌گردد. دانشگاه سگد در قرن 16 میلادی ساخته شده که دانشکده پزشکی آن در سال 1775 میلادی تأسیس شد. دانشگاه سگد یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌ها در مجارستان به شمار می‌آید. این دانشگاه تحصیل به زبان انگلیسی را در سال 1985 آغاز کرد و امروزه بیش از 1000 دانشجو از سراسر جهان به زبان انگلیسی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. هزینه‌های کلی جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی در این دانشگاه به شرح زیر است:

عنوان هزینه معادل به دلار آمریکا
پذیرش 150
آزمون ورودی 250
تحصیل 17000 در سال

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه دبرسن مجارستان

شهر تاریخی دبرسن دومین شهر بزرگ مجارستان است. دانشگاه دبرسن در سال 1912 میلادی تاسیس شد. دانشکده پزشکی این دانشگاه متشکل از 22 دپارتمان در علوم پایه و 25 دپارتمان بالینی از جمله رشته‌های شیمی بالینی، طب داخلی، جراحی، روانپزشکی، اطفال و غیره است. دانشگاه پزشکی دبرسن همچنین به عنوان یک بیمارستان شهری برای شهر دبرسن عمل می‌کند. امروزه بیش از 1500 نفر دانشجو از سراسر جهان به زبان انگلیسی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. هزینه‌های کلی جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی در این دانشگاه به شرح زیر است:

عنوان هزینه معادل به دلار آمریکا
درخواست 150
آزمون ورودی 350
تحصیل 17500 در سال

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه Pécs مجارستان

شهر Pécs به عنوان پنجمین شهر بزرگ مجارستان در جنوب این کشور واقع‌ شده است. دانشگاه Pécs در سال 1367 میلادی در این شهر تاسیس شد و قدیمی‌ترین دانشگاه این کشور به‌ حساب می‌آید. امروزه این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور مجارستان به‌شمار می‌رود که شامل انواع فعالیت‌های تحقیقاتی و آموزشی است که در داخل و خارج از مجارستان به رسمیت شناخته شده‌اند. دانشکده پزشکی در دانشگاه Pécs با 100 سال قدمت، دانشجویان را در زمینه‌های پزشکی عمومی، دندانپزشکی و داروسازی آموزش می‌دهد. تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی در سال 1985 میلادی امکان‌ پذیر شد و امروزه بیش از 250 دانشجو هرساله در این سیستم آموزشی تحصیل می‌کنند. هزینه‌های کلی جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی در این دانشگاه به شرح زیر است:

عنوان هزینه    
معادل به دلار آمریکا
درخواست 200
آزمون ورودی 250
ثبت نام 250
تحصیل 17350 در سال

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه سمل‌ وایس مجارستان

دانشگاه سمل وایس در شهر بوداپست، پایتخت مجارستان واقع شده است. دانشکده پزشکی این دانشگاه که قدیمی‌ترین دانشکده پزشکی مجارستان محسوب می‌گردد در سال 1769 میلادی تأسیس شد. این دانشکده در سال 1951 میلادی به یک دانشکده پزشکی مستقل تبدیل شد. دانشکده‌های دندانپزشکی و داروسازی در سال 1955 میلادی تأسیس شدند. دانشگاه سمل‌ وایز اولین دانشگاه مجارستانی بود که تدریس به دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی را ارائه داد. امروزه بیش از 4000 دانشجو در دانشگاه سمل‌ وایس در حال تحصیل پزشکی هستند که 3000 دانشجو در دانشکده پزشکی، 630 نفر در دانشکده دندانپزشکی و 649 نفر در دانشکده داروسازی تحصیل می‌کنند. متقاضیانی که در این دانشگاه پذیرفته شده‌اند باید ظرف مدت 14 روز پس از ثبت‌نام یک سپرده غیرقابل استرداد به مبلغ 2 هزار دلار آمریکا را به حساب دانشگاه واریز کنند. این مقدار از هزینه شهریه ترم اول کسر خواهد شد. سایر هزینه‌های کلی جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی در این دانشگاه به شرح زیر است:

عنوان هزینه معادل به دلار آمریکا
پذیرش 350
ثبت نام 220
تحصیل 9100 در هر ترم
هزینه های مازاد (درسال سوم تا پنجم تحصیلی) 1800 (جهت تهیه مواد تخصصی)


اخذ ویزای تحصیلی جهت تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

دانشجویان بین‌ المللی که مدت زمان اقامتشان بیش از 90 روز متوالی در مجارستان است و شهروندان اتحادیه اروپا نیستند، برای اقامت در این کشور نیاز به درخواست ویزای دانشجویی طولانی‌ مدت دارند. برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان، ابتدا باید از جانب یکی از دانشگاه‌های مجارستان پیشنهاد پذیرش داشته باشید. شما فقط می‌توانید برای ویزای دانشجویی خود قبل از عزیمت از کنسولگری یا سفارت مجارستان که صلاحیت آن در ایالت یا کشور محل اقامت دائم شما است، اقدام کنید. پردازش ویزا معمولاً حدود یک ماه به طول می‌انجامد. ویزای تحصیلی مجارستان نه‌ تنها شما را قادر می‌سازد تا از مزایای تحصیلات عالی مجارستان بهره‌مند شوید بلکه می‌توانید از آن برای بازدید از هر یک از کشورهای عضو شینگن در اروپا استفاده کنید.

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان

علاوه‌بر مدارک مبنی‌ بر اخذ پذیرش دانشگاه یا موسسات در مجارستان، سفارت این کشور برای صدور ویزای تحصیلی مجارستان، از شما اسناد هویتی، بیمه درمانی، تمکن مالی و اثبات محل سکونت در مجارستان در طول دوره تحصیل را درخواست می‌کند.لیست کامل مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان به شرح زیر است:

  • اثبات پرداخت شهریه؛
  • نامه پذیرش شما در دانشگاه مورد نظر؛
  • گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه بعد از تاریخ ورود شما؛
  • کپی از صفحه اصلی گذرنامه؛
  • اعتبار عکس گذرنامه بیش از 6 ماه نباشد؛
  • اثبات بیمه درمانی؛
  • اثبات آدرس مسکن در مجارستان؛
  • تمکن مالی؛
  • فرم درخواست ویزا؛
  • 3 پاکت مهردار؛
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: