مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل داروسازی در مجارستان

تحصیل داروسازی در مجارستان

سیستم آموزشی مجارستان از بیش از 600 سال پیش نشان دهنده ی برتری تحصیلی بوده است. بسیاری از کالج ها در این کشور مستقیماً وابسته به یک دانشگاه هستند و به عنوان دانشکده های کالج دانشگاه فعالیت می کنند. دانشگاه های مجارستان به طور کلی دوره هایی را در سطح کالج و دانشگاه برگذار می کنند. از سال 2005 دانشگاه های مجارستان شروع به تغییر به سبک و مقررات روند بولونیا Bologna کرده اند. در این سیستم جدید هم کالج ها و هم دانشگاه های مجارستان در صورت تامین الزامات لازم می توانند برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را آغاز کنند. این همچنین به این معنی است که تمامی مدارک اعطایی معادل و مورد تایید سراسر اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر است.

رشته داروسازی علاوه بر تمرکز بر داروهای درمانی، در شاخه های مربوط به بهداشت همانند تولید مواد آرایش و بهداشتی حضور چشمگیری دارد و این امر باعث شده رشته داروسازی هر ساله سود های کلانی را نصیب شرکت های تولید کننده مواد آرایش و بهداشتی و دارویی کند. دانشگاه های علوم پزشکی مجارستان در رشته داروسازی دارای قدمت دیرنه می باشد که همیشه مورد توجه خارجیان علاقمند به تحصیل در مجارستان، داروسازی بوده است. تحصیل داروسازی در مجارستان 5 سال (10 ترم) طول میکشد و دانشجویان در این مدت در زمینه استفاده و مصرف بالینی داروها، اهداف درمانی مصرف دارو، فرمولاسیون، پیشگیری، اثرات نامطلوب و پتانسیل تعاملات دارویی آموزش می بینند.

دانشگاه های برتر که این رشته را به زبان انگلیسی در مجارستان ارائه میدهند و مورد تایید وزارت علوم کشورمان می باشند:

  • دانشگاه علوم پزشکی پچ؛
  • دانشگاه علوم پزشکی دبرسن؛
  • دانشگاه علوم پزشکی سگد؛
  • دانشگاه سملوایز؛

برای تحصیل داروسازی در مجارستان داشتن دیپلم تجربی یا پیش دانشگاهی لازم است. در صورت نداشتن مدرک پیش دانشگاهی باید در دوره پری مدیکال شرکت کرد که طول این دوره یک سال است و دانش آموز در این مدت به مهارت های زبان انگلیسی مسلط می شود و دروس شیمی، زیست شناسی، فیزیک، ریاضی و زبان تخصصی پزشکی تدریس می شود و دانش آموز برای ورود به دانشگاه آماده می شود. دانش آموزان پس از اتمام این دوره با توجه به نمرات به دست آمده و آزمون ورودی میتوانند وارد دانشگاه شوند.

مزایای تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان

  • تایید بودن مدرک داروسازی دانشگاه های علوم پزشکی مجارستان در کل دنیا؛
  • امکان کار کردن بعد از اتمام رشته داروسازی در سراسر اروپا بدون مشکل؛
  • امکان ادامه تحصیل و کار در کلیه کشور های اروپایی، انگلستان، آمریکا، کانادا؛
  • سطح بالا آموزش و بین المللی بودن دانشگاه های مجارستان در رشته داروسازی؛
  • عضویت دانشگاه های علوم پزشکی مجارستان در سازمان بهداشت جهانی؛
  • امکان انتقال به کشور های دیگر اروپا و آمریکا و کانادا حین تحصیل در رشته داروسازی؛
  • تحصیل به زبان انگلیسی رشته داروسازی داخل دانشگاه های علوم پزشکی مجارستان؛
  • مورد تایید بودن مدرک داروسازی دانشگاه های مجارستان داخل ایران؛
  • امکان انتقال به ایران حین تحصیل داروسازی مجارستان؛
  • عضویت دانشگاه های علوم پزشکی مجارستان در سازمان بهداشت جهانی؛
  • هزینه پایین تحصیل در مجارستان نسبت به سایرکشورهای اروپایی؛
  • ارائه بیمه درمانی در مدت تحصیل به دانشجو داروسازی در مجارستان؛
  • امکان خرید ملک به نام خود دانشجو و یا اعضای خانواده دانشجو در مجارستان؛
  • اجازه تمدید اقامت بعد از فارغ التحصیلی و کار برای دانشجو و پس از گذشت چند سال می تواند  اقامت دائم بگیرد؛
  • ارایه مدرک دکترای حرفه ای در پایان تحصیل در رشته داروسازی مجارستان، زیرا در برخی کشورها در پایان تحصیلات پزشکی مدرک فوق لیسانس و در رشته دارو سازی لیسانس ارائه می دهند؛
  • امکان اخذ بورسیه به کشورهای اطراف مجارستان؛

شرایط تحصیل داروسازی درمجارستان

علاقمندان به تحصیل داروسازی در مجارستان به زبان انگلیسی ابتدا باید در دوره پری مدیکال یا پیش دانشگاهی پزشکی در یکی از دانشگاههای معتبر پزشکی مجارستان یا کالج های مخصوص دوره پری مدیکال ثبت نام نمایند و بعد از اتمام این دوره طبق اولویت نمره بدست آورده می توانند در دانشگاههای علوم پزشکی مجارستان جهت تحصیل در مجارستان داروسازی به زبان انگلیسی ورود کنند.طول دوره تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان به زبان انگلیسی 5 ساله می باشد.

تحصیل داروسازی در مجارستان حدود 5 سال به طول می انجامد البته دانشجویان پیش از ورود به دانشگاه ابتدا میبایست در دوره های کالج شرکت نمایند که حدود یکسال به طول می انجامد. در دوره کالج معمولا زبان و دروس پیش نیاز جهت آمادگی بیشتر برای ورود به دانشگاه به دانشجویان آموزش داده می شود و پس از اتمام دوره کالج از دانشجویان آزمونی جامع گرفته می شود که دانشجویان با کسب نمره قبولی در این آزمون می توانند وارد دانشگاه شوند. به طور کلی می توان گفت تحصیل داروسازی در شامل 2 بخش مهم می شود در ابتدای ورود به دانشگاه داروسازی در مجارستان دانشجویان ابتدا علوم پایه را آموزش می بینند و برای مطالعات دارویی پیشرفته آمادگی لازم را بدست می آورند در مرحله دوم آموزش دانشجویان آموزش های دارویی عمومی و خاص را در دانشگاه، آزمایشگاه، داروخانه و … آموزش می بینند و پس از اتمام موفقیت آمیز این دوره به دانشجویان مدرک دکترای داروسازی اعطا می شود. یکی از شروط اخذ پذیرش جهت تحصیل داروسازی در مجارستان داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی می باشد. تحصیل داروسازی در مجارستان به زبان انگلیسی ارائه می شود از این رو داشتن تسلط به زبان انگلیسی برای دانشجویان الزامی می باشد البته آن دسته از دانشجویانی که مدرک زبان ندارند یا حتی تسلط کافی ندارند جای نگرانی نیست زیرا در کالج می توانند تسلط کافی به زبان انگلیسی را بدست آورند. یکی دیگر از مزایای تحصیل داروسازی در مجارستان نبودن محدودیت سنی جهت پذیرش می باشد و متقاضیان در هر سنی می توانند در دانشگاه های معتبر مجارستان مشغول تحصیل شوند.اغلب دانشگاه های مجارستان جهت رفاه حال دانشجویان خارجی خوابگاه های دانشجویی مجهز با هزینه هایی کم در نظر گرفته اند.


هزینه تحصیل داروسازی در مجارستان

هزینه های تحصیل داروسازی در مجارستان نسبت به بسیاری از کشورهای پیشرفته اروپایی کم تر می باشد و سالانه حدود 8000 تا 12000 هزار دلار را شامل می شود. هزینه های زندگی در ماه حدود 500 تا 700 یورو می باشد که شامل هزینه های خوابگاه، رفت و آمد، پوشاک، خوراک و … می باشد البته دانشجویان جهت تامین بخشی از هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی خود می توانند به صورت نیمه وقت مشغول کار شوند.

دانشگاه علوم پزشکی سملوایز مجارستان

یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های مجارستان دانشگاه علوم پزشکی سملوایز نام دارد که در سال 1769 تاسیس گردید. دانشجویان در این دانشگاه می توانند به هر یک از سه زبان انگلیسی مجارستانی و آلمانی تحصیل نمایند. مدارک تحصیلی این دانشگاه دارای اعتبار بین المللی می باشد و فارغ التحصیلان به راحتی می توانند در یک از کشورهای جهان مشغول کار شوند. رشته داروسازی از میان انبوه رشته های ارائه شده توسط این دانشگاه یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی  می باشد.  متقاضیان تحصیل داروسازی در این دانشگاه ابتدا میبایست در آزمون ورودی دانشگاه که از دروس زبان، زیست، شیمی و ریاضی می باشد شرکت نمایند و در صورت اخذ نمره قبولی وارد دانشگاه می شوند. این دانشگاه امکاناتی همچون خوابگاه دانشجویی، کتابخانه، سالن غذاخوری، سالن ورزشی و … را با هزینه هایی مقرون به صرفه در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان

یکی دیگر از دانشگاه های بسیار معتبر مجارستان که ارائه دهنده انواع رشته های شاخه پزشکی از جمله داروسازی می باشد دانشگاه علوم پزشکی پچ می باشد که قدیمی ترین دانشگاه مجارستان با قدمتی در حدود 642 سال به شمار می آید. متقاضیان تحصیل داروسازی در این دانشگاه می توانند به هر یک از دو زبان انگلیسی یا آلمانی تحصیل نمایند.

برنامه بنیادی سال تحصیل داروسازی در مجارستان

(دوره ی مقدماتی) این برنامه برای دانشجویانی که احساس آمادگی برای برنامه های دانشگاهی به طور منظم ندارند و یا این که نیاز به کمک در بررسی علوم پایه به زبان انگلیسی برای آماده شدن جهت امتحان نهایی در پایان این دوره دارند، می باشد. واحد های آموزش داده شده، زیست شناسی، شیمی از جمله محاسبات شیمی، فیزیک، ریاضیات، پزشکی انگلیسی، پزشکی لاتین و زبان مجارستانی می باشد. دانشجویانی که در برنامه ی بنیادی سال شرکت می کنند یک فرصت خوب برای پذیرش در سال اول پزشکی، دندانپزشکی و برنامه ی داروسازی در سال تحصیلی آینده را دارند. با این حال، به منظور پذیرفته شدن در یکی از برنامه های تحصیلی ، شما نیاز به گذراندن امتحان نهایی با نتایج خوب، دارید. طول مدت دوره هشت ماه است، که در ماه اکتبر شروع می شود.

متقاضیان ملزم به داشتن سن بیش از 18 سال در سال درخواست می باشند. درخواست ها از فارغ التحصیلان دبیرستان ها و یا کالج ها/ دانشگاه های معتبر پذیرفته می شوند.  هر دو شایستگی به صورت شفاهی و کتبی به زبان انگلیسی، بخشی از الزامات برای ورود به دانشگاه است. متقاضیانی که زیست شناسی، شیمی (عمومی، معدنی، آلی) و فیزیک در دبیرستان را مطالعه کرده اند،ترجیح داده می شوند.


دانشگاه های معتبر داروسازی در مجارستان

دانشگاه پچ: از قدیمی ترین دانشگاه های علوم پزشکی، در کشور مجارستان است که در اوایل سال 1367 میلادی تاسیس گردیده، و یکی از دانشگاه های برتر در سطح بین المللی است. مدت 30 سال  است، که به آموزش زبان انگلیسی برای دانشجویان بین الملی می پردازد، و هر ساله  از 80 کشور، دانش آموزان زیادی را در رشته های مختلف برای پژوهش و تحصیل پذیرش می پذیرد.

دانشگاه دبرسن: شهر دبرسن دومین شهر بزرگ مجارستان است دانشگاه علوم پزشکی دبرسن، در سال 1538 تاسیس گردید، این دانشگاه به آموزش زبان انگلیسی به دانشجویان بین الملی به ویژه در رشته پزشکی می پردازد که حدودا 4000 دانشجوی بین المللی در این دانشگاه تحصیل می کنند. برای اولین بار در سال 1986 آموزش زبان انگلیسی برای دانشجو بین المللی آغاز کرد.

دانشگاه سگد آلبرت سنت جورجی: یکی از شهرهای کوچک در مجارستان است و از موسسات عالی آموزشی در اروپا می باشد. این دانشگاه علوم پزشکی در سال 1775توسط پرفسور آلبرت سنت جورجی تاسیس گردید.

مدار ک مورد نیاز برای تحصیل  داروسازی در دانشگاه های مجارستان

  • ترجمه ریز نمرات و گواهی آخرین مدرک تحصیلی که به تایید وزرات امور خارجه و دادگستری رسیده باشد؛
  • ترجمه شناسنامه و پاسپورت با اعتبار بیش از یک سال و نیم؛
  • ارائه گواهی عدم سو پیشنه کیفری؛
  • انجام آزمایش پزشکی و داشتن گواهی سلامت؛
  • تمکن مالی مناسب برای متقاضی تحصیل داروسازی در مجارستان که نشانگر امکان پرداخت شهریه توسط دانشجو یا اولیای وی باشد؛
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: