مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هزینه ی زندگی در روسیه

هزینه ی زندگی در روسیه

 هزینه اقامت دانشجویی در روسیه بسته به محل اقامت، امکانات رفاهی و نوع مکانی که انتخاب میکنید ، بین 150 تا 35000 روبل (2.6 تا 612 دلار آمریکا) در ماه متغیر است. از میان شهرهای روسیه، مسکو و سن پترزبورگ گران ترین شهرها برای زندگی هستند. 

انواع اقامت دانشجویی در روسیه

  • Home stay: یکی از روش های متداول اقامت برای دانشجویان خارجی، زندگی با خانواده های میزبان است. باوجودآنکه هزینه ی این نوع اقامت کمی بیشتر از خوابگاه های دانشجویی است، اما فرصتی عالی برای شما فراهم میکند تا کاملا در معرض زبان و فرهنگ روسی قرار بگیرید. 
  • خوابگاه های دانشگاهی: هزینه ی خوابگاه های دانشگاهی از 500 روبل (7 دلار آمریکا) تا 5000 روبل (780 دلار) در ماه متغیر است و اغلب ارزان تر از املاک اجاره ای خصوصی با قیمت های تعیین شده توسط بنگاه ها است. خوابگاه ها همیشه دارای آشپزخانه و حمام مشترک هستند. معمولا در محوطه ی دانشگاه و اغلب در نزدیکی کافه ها و امکانات ورزشی قرار دارند،  در حالی که home stay ها همیشه این شرایط را ندارند. اقامت درخوابگاه که انتخاب بسیاری از دانشجویان خارجی است، فرصت بیشتری را برای معاشرت با دیگر دانشجویان برای شما فراهم میکند. خیلی مهم است که بدانید فقط دانشگاهتان میتواند محل خوابگاه و قرارداد اجاره را تنظیم کند و تنها نهادی است که تصمیم میگیرد آیا شما واجد شرایط زندگی در خوابگاه هستید یا نه. به افراد یا شرکت هایی که ادعا میکنند میتوانند این فرصت را به شما بدهند توجه نکنید. 
  • اقامتگاه اجاره ای خصوصی: بسیاری از دانجویان توصیه میکنند که در ماه های اول و قبل از نقل مکان به اقامت های خصوصی در خوابگاه اقامت کنید. بعضی از دانشگاه ها در پیدا کردن اقامتگاه های خصوصی به شما کمک خواهند کرد. انجام این کار از طریق دانشگاه یا یک مشاور املاک بهترین راه برای پیدا کردن یک اقامتگاه امن و مناسب است.




سایر هزینه های زندگی

هزینه زندگی در روسیه هم مثل دیگر کشورها تا حد زیادی به موقعیت و سبک زندگی تان بستگی دارد . قیمت ها هم مثل هزینه های اقامت، در مسکو و سن پترزبورگ در مقایسه با دیگر شهرهای روسیه بسیار متفاوت است. 

  • غذا: 500 روبل (8 دلار آمریکا)؛
  • قهوه:  120 روبل (2 دلار آمریکا)؛
  • بلیط سینما : 300 روبل (5 دلار آمریکا)؛
  • اجاره ی ماهانه : 15.871 تا 22.810 روبل (247 تا 356 دلار آمریکا)؛
  • حمل و نقل ماهانه : 1740 روبل (27 دلار آمریکا)؛
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل
تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل

افراد برای تحصیل کارشناسی در روسیه نیاز به گذراندن دوره‌ای به نام پادفک دارند. این دوره برای آماده‌ سازی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه و تقویت زبان روسی آن‌ها برگزار می‌شود. ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه

شایع‌ ترین گزینه‌های اقامتی برای یک دانشجوی خارجی در روسیه، خوابگاه‌های دانشجویی، آپارتمان‌های اجاره‌ای یا اقامت در منزل یک خانواده‌ی میزبان است. ...

بیشتر بخوانید
مزایای تحصیل در روسیه
مزایای تحصیل در روسیه

در روسیه، فرصت تحصیل رایگان برای خارجی‌ها وجود دارد. هر ساله، دولت فدراسیون روسیه، چندین هزار فرصت تحصیلی رایگان به دانشگاه‌های سراسر کشور اختصاص می‌دهد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: