کلاس آیلتس

کلاس آیلتس

شرکت در آزمون آیلتس و کسب نمره مورد نظر یکی از مهم ترین مراحل برای مهاجرت کاری یا مهاجرت تحصیلی می باشد.

تصمیم داریم در این مقاله به فرمت آزمون آیلتس، راه های موفقیت در آزمون آیلتس و شرکت در کلاس های ایلتس بپردازیم.

آزمون آیلتس در دو گروه آکادمیک و جنرال برگزار می شود، آزمون آکادمیک مناسب افرادی است که میخواهند مهاجرت تحصیلی داشته باشند، در حالی که امتحان آیلتس جنرال برای آن دسته افرادی است که می خواهند مهاجرت کاری داشته باشند.

آزمون ایلتس توسط دو موسسه ی IDP استرالیا و بریتیش کانسیل انگلستان برگزار می شود و تمامی مراکز برگزاری آزمون آیلتس در ایران سوالات خود را از IDP استرالیا دریافت می کنند و تصحیح نتایح آزمون نیز در خارج از ایران و مراکزی در استرالیا و کانادا انجام می شود، قبل از سال 1397، تصحیح آزمون آیلتس در کشوری که در آن آزمون میدادید، انجام می شد، اما در حال حاضر این چنین نمی باشد، بنابراین تفاوتی ندارد که در کدام کشور در آزمون شرکت نمایید.

شرکت در سنترهای مختلف از جمله عصر دین و دانش، ایرسافام، پروشات، آیلتس تهران تفاوت بنیادی با یکدیگر ندارد و بهترهست فاکتورهایی از جمله زمان آزمون را برای انتخاب سنتر آیلتس مدنظر قرار بدید.

آزمون آیلتس چه نوع آزمونی هست؟

آزمون آیلتس در گروه آزمون های proficiency قرار می گیرد، این آزمون مهارت زبانی فرد را در چهار مهارت لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و  اسپیکینگ ارزیابی می کند، مدت زمان اعتبار این آزمون دو سال می باشد و اگر به هر دلیلی تصمیم بگیرید هدف مهاجرت خود را از تحصیلی به کاری یا بالعکس تغییر دهید، لازم است دوباره در آزمونی که ماژولی متناسب با هدف شما دارد، شرکت نمایید، بنابراین امکان ارائه ی آزمون آیلتس جنرال به جای آکادمیک نمی باشد و بالعکس این قضیه نیز صادق است.

فرمت آزمون آیلتس

همانطور که در بخش قبل گفتیم، آزمون ایلتس، امتحانی برای سنجش مهارت سطح زبانی افراد هست و چهار مهارت شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن را ارزیابی می کند.

سه مهارت لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ در یک آزمون کتبی به مدت زمان 2ساعت و 45 دقیقه ارزیابی می شوند و بخش اسپیکینگ در جلسه ای حضوری قبل یا بعد از آزمون کتبی ارزیابی می شود.

نمرات آزمون آیلتس از بازه ی یک تا نه می باشند، هر مهارت 9 نمره دارد که نمره ی کلی هر فرد میانگین چهار نمره ی کسب شده در امتحان آیلتس می باشد.




تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال

یکی از تفاوت های این دو ماژول، هدف شما از مهاجرت هست، آزمون آکادمیک برای تحصیل و آزمون جنرال برای مهاجرت کاری می باشد.

اما تفاوت محتوایی این دو آزمون چیست؟

بخش اسپیکینگ و لیسنینگ دو آزمون تفاوتی با یکدیگر ندارند، تفاوت آزمون ایلتس آکادمیک و جنرال در بخش های رایتینگ و ریدینگ می باشد.

نوع سوالات در ریدینگ آکادمیک و جنرال یکسان هست اما متن ها ماهیتی کاملا متفاوت دارند نمره دهی این مهارت از نظر تعداد سوالات صحیح نیز متفاوت است.

تفاوت بخش رایتینگ نیز، در بخش تسک 1 هست، در آزمون آکادمیک لازم هست براساس سوال نمودار یا فرآیندی را بررسی کنید، اما در رایتینگ تسک 1 جنرال لازم است نامه ای به مخاطب مشخص شده در سوال بنویسید.

چه زمانی برای شرکت در آزمون آیلتس باید اقدام کرد؟

باتوجه به اینکه مدت زمان اعتبار آزمون آیلتس دو سال است و برای شرکت در آزمون ایلتس لازم است به ددلاین (آخرین مهلت ارائه ی مدرک به دانشگاه یا برای ارائه برای مهاجرت کاری) توجه نمایید، بنابراین اگر زمان زیادی فرصت دارید، بر روی زبان انگلیسی جنرال خود کار کنید و زمانی که یکسال تا ارائه ی مدرک فرصت دارید، فرایند آماده شدن برای آزمون آیلتس را شروع کنید.

کلاس آمادگی آیلتس

کلاس های آمادگی ایلتس در سطوح مختلف برگزار می شود، چند نکته را برای شرکت در کلاس آیلتس لازم است در نظر بگیرید یکی اینکه شما باید در کلاسی که مناسب سطح شما هست، شرکت کنید، خیلی مهم هست آموزشی ببینید که متناسب با سطح شما باشد. در مجموعه زبان زنگنه، تعیین سطح آیلتس با توجه به معیارهای نمره دهی آیلتس انجام می شود.

تعیین سطح به دو صورت آنلاین و حضوری انجام می شود.

کلاس های آمادگی آیلتس در مجموعه زنگنه براساس سطح بندی و نمره ی آیلتس دسته بندی شده اند، برای ورود به دوره های ایلتس لازم هست سطح زبان شما B1 یا بالاتر از آن باشد، در غیراینصورت در ابتدا لازم هست در دوره های پری ایلتس شرکت نمایید تا به سطح B1 برسید، با داشتن سطح B1  شما سه ترم برای رسیدن به نمره ی 7-7.5  آیلتس نیاز دارید.

کلاس های آیلتس زنگنه برای ماژول جنرال و آکادمیک برگزار می شود و تعداد دوره هایی که هر فرد احتیاج دارد، با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلفی از جمله سطح زبانی فعلی، نمره ی مورد نظر، ماژول و ددلاین مشخص می شود.

دوره ی آنلاین سطح Flash IELTS 1، چهل جلسه ی 90 دقیقه ای معادل با 60 ساعت آموزش هست. کلاس های آنلاین آیلتس دو روز در هفته و هر جلسه دو ساعت می باشد. کلاس های حضوری آیلتس دو روز در هفته و هر جلسه سه ساعت می باشد. زبان آموزان با پایان این دوره سطحی برابر با نمره ی 5 آیلتس خواهند داشت.




کلاس های آیلتس در مجموعه زنگنه

کلاس آیلتس – آماده شدن برای نمره ی 5 آیلتس

سطح اول از سطوح تخصصی ایلتس، Flash IELTS 1 می باشد، این دوره ی آیلتس به صورت آنلاین و حضوری برگزار می شود و کتاب Complete IELST 4-5 با زبان آموزان کار می شود، همانطور که از نام کتاب مشخص هست، سطح زبانی افراد از نمره ی 4 به نمره ی 5 ارتقا می یابد. این دوره برای افراد در ماژول آکادمیک و جنرال برنامه ریزی شده است. در این ترم آزمون پایان ترم شما، ماک آیلتس می باشد.

کلاس آیلتس – آماده شدن برای نمره ی 6.5 آیلتس

دومین سطح از سه دوره ی تخصصی آیلتس در مجموعه زنگنه Flash IELTS 2 هست که افراد را برای کسب نمره ی 6.5 آیلتس آماده می کند، اگر هدف شما کسب نمره ی 5.5، 6.0 آیلتس هست، با به اتمام رساندن این دوره می توانید در آزمون اصلی آیلتس شرکت نمایید. در این ترم آزمون پایان ترم شما، ماک آیلتس می باشد.

کلاس آیلتس – آماده شدن برای نمره ی بالای 7 آیلتس

سومین و بالاترین سطح کلاس آیلتس در مجموعه ی تخصصی زنگنه، دوره ی IELTS Pro می باشد، زبان آموزانی که می خواهند نمره ی 7 به بالا بگیرند، لازم هست در این دوره شرکت نمایند، این دوره به صورت انلاین و حضوری برگزار می شود و زبان آموزان با شرکت در ماک پایان دوره می توانند قبل از شرکت در آزمون اصلی، نمره ی خود را پیش بینی نمایند.

آزمون آزمایشی آیلتس – ماک IELTS

برای اینکه زبان آموزان یا داوطلبین شرکت در آزمون آیلتس، با فضای آزمون، قوانین و مقررات، نحوه برگذاری آزمون و شرایط و زمان بندی آیلتس آشنا شوند، موسسه ی زنگنه برای زبان آموزهای خود آزمون آزمایشی رایگان را برگزار می کند و افرادی که زبان آموز مجموعه نیستند نیز می توانند در این آزمون ها ثبت نام نمایند. آزمون مطابق با آزمون اصلی برگزار می شود، تاریخ آزمون اسپیکینگ را داوطلبین از پنل کاربری خود مشخص می کنند و  انتخاب نوع ماژول هم در زمان انتخاب تایم اسپیکینگ انجام می پذیرد و شما باید قبل از شرکت در آزمون کتبی، در آزمون شفاهی شرکت نمایید.

نتیجه ی آزمون یک هفته بعد از آزمون در پنل کاربری در سایت Zangeneh.org قابل مشاهده می باشد، کارنامه ی شما تنها نمرات شما در هر مهارت نمی باشد، شما می توانید صدای ضبط شده و پاسخ های خود را در بخش های ریدینگ و  لیسنینگ را بررسی نمایید، در کنار این موارد رایتینگ تصحیح شده ی شما همراه با نکاتی که مصحح برروی آن نوشته شده است، برای شما قرار داده شده است تا بتوانید، اشتباهات خود را تصحیح نمایید.

یکی دیگر از ویژگی های آزمون ماک آیلتس، امکان ثبت نام در جلسه ی PMA می باشد، جلسه ای خصوصی که بعد از آزمون با سوپروایزر مجموعه برگذار می شود، کارنامه ی شما تحلیل و بررسی می شود و نکاتی که لازم است با استفاده از نمره ی خود را بالا ببرید به شما گفته می شود.

کلاس آیلتس – دوره های خصوصی آیلتس

در کنار کلاس های آنلاین و حضوری – گروهی آیلتس، در مجموعه زنگنه کلاس های خصوصی آیلتس نیز به صورت آنلاین و حضوری برگزار می شود، تعداد جلسات کلاس های خصوصی، از تعداد جلسات دوره های گروهی کمتر می باشد، ساعت و زمان بندی و روز کلاس ها با انتخاب زمان آموز خواهد بود، بنابراین شما میتوانید در زمانی که میخواهید با برنامه ریزی صحیح دوره ی آموزشی خود را به پایان برسانید، در کلاس های خصوصی آیلتس نیز برای زبان آموزان، آزمون آزمایشی رایگان به همراه PMA در نظر گرفته می شود، در کنار این موضوع در نیمه ی هر ترم جلسه ی  SPA برای زبان آموزان در نظر گرفته شده است، جلسه ای خصوصی برای زبان آموز که نقطه نظرات خود درباره ی کلاس را با سوپروایزر در میان گذاشته و همچنین سوپروایزر روند پیشرفت وی را بررسی خواهید کرد.

کلاس های فوق فشرده آیلتس

گروهی دیگر از کلاس های آیلتس مجموعه زنگنه، کلاس های فوق فشرده ی آیلتس می باشد که با نام Crash شناخته می شود، این کلاس ها نیمه خصوصی و چهار نفره هستن، دو روز در هفته برگزار می شوند و هر جلسه 5 ساعت می باشد، کلاس های کرش سه روز در هفته و هرجلسه 3 ساعت هست. دو دوره ی سه ماه و نیمه در نظر گرفته شده است، این دوره ها از سطح پایه تا نمره ی 6.5 می باشد. در واقع دوره های کرش تلفیقِ، دوره های نیمه فشرده ی آیلتس هستند.

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، دوره ها و شرایط برگذاری آن ها متفاوت می باشد و قبل از انتخاب نوع دوره لازم است تمامی زبان آموزها مشاوره و تعیین سطح داشته باشند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ده نکته ی استراتژی برای موفقیت در روز امتحان آزمون آیلتس

ده نکته ی استراتژی برای موفقیت در روز امتحان آزمون آیلتس

'اون کلمه رو چه جوری تلفظ می‌کنی؟' آیا این سوالیه که غالباً می‌پرسین؟ شما اون کلمه رو تو زبان خودتون می‌شناسید اما تو زبان انگلیسی با اون آشنا نیستین. یادگیری Vocabulary البته یکی از چالش‌ برانگیزترین بخش‌های یادگیری هر زبانیه. از اونجایی‌که IELTS یک آزمون ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter