عادت های اشتباه در آیلتس که به ضررتونه

عادت های اشتباه در آیلتس که به ضررتونه

در چند ماه گذشته که کار با دانشجویان جدید را شروع کرده‌ام، با مواردی مواجه شده‌ام که به دانشجویان کمک نمی‌کند تا نمره‌ی بالایی کسب کنند و اغلب حتی علیه آن‌ها نیز عمل می‌کند. خُب، این موارد چه عواملی هستند که شما را از کسب نمرات بالا باز می‌دارد؟ من آن‌ها را در زیر فهرست کرده‌ام و توضیح داده‌ام که چرا باید آن‌ها را کنار بگذارید.




تلاش برای درک کامل متن در آیلتس

تلاش برای درک کامل متن- شما وقت کافی ندارید و در هر صورت، نیازی به انجام این کار هم نیست.

Skim کردن متن قبل از شروع در ایلتس

Skim کردن متن قبل از شروع- همچون مورد بالا، این کار باعث اتلاف وقت می‌شود و هنگام کار روی سوالات، شما به اطلاعات مورد نیاز خود پی خواهید برد.

  • پیش از شروع، زیر کلمات کلیدی متن خط بکشید- چرا؟ شما هنوز با سوالات آشنا نیستید
  • قبل از شروع، زیر کلمات ناشناخته‌ی متن خط بکشید- باز هم ممکن است نیازی به آن کلمات نداشته باشید.
  • خواندن دو خط اول و دو خط آخر هر پاراگراف برای رسیدن به یک ایده‌ی کلی از متن (در شروع یا برای عنوان)- متن‌های ریدینگ امروزه معمولاً دارای عناوین واضحی هستند (اگر عنوانی وجود ندارد، احتمالاً با یک سوال 'عنوان' مواجه خواهید شد). برای عناوین، بهتر است یک نمای کلی از تمام پاراگراف داشته باشید- مهارت‌های خوب Skimming به شما در انجام این کار کمک می‌کند.

قبل از بررسی سوالات، زمان زیادی را صرف متن کردن در آیلتس

قبل از بررسی سوالات، زمان زیادی را صرف متن کردن- این کار باعث اتلاف وقت می‌شود و اصلاً شما به‌دنبال چه چیزی هستید؟ تا زمانی‌که سوالات را بررسی نکرده‌اید، نمی‌دانید چه چیزی را باید پیدا کنید. اعتقاد به اینکه همه‌چیز با ترتیب زمانی است- چرا باید چنین باشد؟ برخی بخش‌های سوال می‌تواند پرش داشته باشد و با عمل به این باور غلط، ممکن است پاسخ‌های بسیار آسان را از دست بدهید.

پیدا کردن یک کلمه‌ی کلیدی و فقط خواندن جمله‌ی بعد از آن کلمه‌ی کلیدی در آیلتس

پیدا کردن یک کلمه‌ی کلیدی و فقط خواندن جمله‌ی بعد از آن کلمه‌ی کلیدی- من این را زیاد می‌بینم و خصوصاً وقتی کلمه در وسط جمله قرار دارد، مرا گیج می‌کند- قطعاً منطقی است که بازگردید و کل جمله را بخوانید. بعضی از کلمات به شما می‌گویند که بازگردید. اگر بازگردید، متوجه می‌شوید که آن کلمه به چه چیزهایی اشاره می‌کند. در واقع، قانون من این است که همیشه کل جمله را بخوانید.

ادامه دادن به جستجو پس از یافتن پاسخ در آیلتس

ادامه دادن به جستجو پس از یافتن پاسخ- بسیاری از دانشجویان به توانایی‌های ریدینگ خود اطمینان ندارند و دوست دارند پاسخ‌های خود را 'بررسی مجدد' کنند. این کار نه‌تنها باعث اتلاف وقت می‌شود، بلکه شما را دچار 'تفکر غیرضروری' در مورد جواب می‌کند و احتمالاً باعث می‌شود جواب درست به یک جواب نادرست تغییر یابد. اگر کلمات کلیدی مطابقت دارند و اطلاعات قابل‌قبول است، پس فقط جواب را بنویسید و ادامه دهید. اگر شک دارید، به‌شکلی آن سوال را علامت‌گذاری کنید و بعداً به آن بازگردید- بهتر است این سوال را اشتباه جواب بدهید تا اینکه وقت زیادی را از دست بدهید و 5 سوال آخر را حدس بزنید. رعایت نکردن قانون هر سوال، '1 دقیقه'- شما از خطرات این باور غلط آگاه هستید- وحشت از تمام نکردن آزمون، از دست دادن اعتماد به نفس در مبتدیان! ارزشش را ندارد! ادامه دهید و در پایان، می‌توانید بازگردید و سوالاتی را که از آن‌ها چندان مطمئن نیستید بررسی کنید. باور کنید این بهترین روش است.

این‌ها فقط برخی از اشتباهات مرتبط با بخش ریدینگ است که من مشاهده کرده‌ام. فکر می‌کنم احتمالاً اشتباهات بیشتری نیز وجود دارد، اما اگر امروز همین اشتباهات را متوقف کنید، مطمئناً پیشرفت بزرگی در نمرات خود مشاهده خواهید کرد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter