چگونه در آزمون آیلتس ثبت نام کنیم؟

چگونه در آزمون آیلتس ثبت نام کنیم؟

شما می‌توانید در بیش از 60 کشور و 450 مرکز در سراسر جهان در آزمون IDP IELTS شرکت کنید - از استرالیا، بریتانیا و کانادا گرفته تا هند و کلمبیا. قبل از اینکه آزمون آیلتس خودتان را ثبت نام کنید ما به شما کمک می‌کنیم تا ایده‌ای کلی از نوع آزمونی که باید در آن شرکت کنید را به دست بیاورید - Academic ،General Training ،Life Skills یا UKVI. همچنین به شما می‌گوییم که در زمان ثبت ‌نام باید چه مدارکی در اختیار داشته باشید.

باید در چه آزمون آیلتسی شرکت کرد؟

جایی که می‌خواهید در آنجا تحصیل یا کار کنید یا به آنجا مهاجرت کنید هم بر نوع آزمون تأثیر می‌گذارد. اگر می‌خواهید به بریتانیا مهاجرت کنید باید در یکی از آزمون‌های IELTS for UKVI شرکت کنید: IELTS for UKVI Academic ،IELTS for UKVI General Training یا یکی از سه آزمون IELTS Life Skills A1،A2 یا B1. قبل از ثبت نام در آزمون حتماً به وب ‌سایت‌های دولتی یا وب‌ سایت مؤسسات مراجعه کنید تا مطمئن شوید باید در کدام نوع از آزمون شرکت کنید، چون ادارات دولتی، مؤسسات و دیگر سازمان‌های پذیرنده شروط خاص خود را دارند.

انتخاب آزمون آیلتس کاغذی یا کامپیوتری؟

شما می‌توانید آزمون‌های General Training و Academic را به صورت کامپیوتری یا کاغذی جواب بدهید. فرمت تست، نوع سؤال‌ها، زمان اختصاص ‌یافته به هر بخش از آزمون و محتوا در هر دو نوع کامپیوتری و کاغذی یکسان است. تنها تفاوت آن ها زمان برگزاری است. اگر آزمون کامپیوتری را انتخاب کنید، بخش‌های Reading، Listening و Writing را با استفاده از کامپیوتر جواب می‌دهید، اما قسمت Speaking همچنان به صورت حضوری و چهره به چهره با یک آزمون ‌گر انجام می‌شود. بخش Speaking یا درست قبل از سه بخش دیگر یا درست بعد از آنها انجام می‌شود.

اگر آیلتس کاغذی را انتخاب کنید، بخش‌های Reading ،Listening و Writing را به صورت کتبی روی کاغذ جواب می‌دهید. قسمت Speaking به صورت حضوری و چهره به چهره با یک آزمون‌گر انجام می‌شود ‌و این بخش ممکن است یک هفته قبل یا بعد از تاریخ آزمون انجام شود، در آزمون کاغذی، بخش‌های Reading ،Listening و Writing در یک روز و بدون هیچ وقفه‌ای در میان آنها برگزار می‌شوند. حتماً قبل از ثبت نام در آزمونی که می‌خواهید در آن شرکت کنید با مرکز آزمون هماهنگ کنید تا بدانید آیا نوع امتحانی که می‌خواهید را برگزار می‌کند یا چون در بعضی از مراکز و کشورها فقط یک نوع آزمون برگزار می‌شود، یا کامپیوتری یا کاغذی.

شروط خاص در  شرکت در آزمون آیلتس

اگر از لحاظ بینایی یا گفتاری مشکل داشته باشید، یا هر شرایط پزشکی دیگری که باعث شود شما تحت شرایط خاصی در آزمون شرکت کنید. نوشته‌های بزرگتر، بریل، سؤالات Speaking با نوشته‌هایی بزرگتر، تست‌های Listening مخصوص، نسخه لب‌خوانی Listening، ابزار مخصوص تقویت صدا، نرم‌افزار پردازشگر واژه و نرم‌افزار voice-activated از جمله امکاناتی هستند که ما در اختیار داوطلبان با شرایط ویژه قرار می‌دهیم. بهتر است قبل از ثبت نام در آزمون ایلتس با مرکز آزمون خود هماهنگ کنید تا آنها بتوانند زمان آزمون را برای شما مشخص کنند. زمان آزمون بسته به اصلاحاتی که باید بر اساس نیازهای شما انجام شود متغیر است.

برای ثبت نام در آزمون ایلتس به چه مدارکی نیاز دارید؟

  • وقتی که در مورد نوع آزمون و فرمت آن تصمیم گرفتید می‌توانید آن را ثبت نام کنید.
  • برای این کار حتماً یک کارت شناسایی معتبر، مثل پاسپورت، همراه داشته باشید. 
  • برای ثبت نام کردن آزمون ایلتس باید یک کپی واضح از کارت شناسایی خود را آپلود کنید و در روز امتحان آن را همراه داشته باشید.
  • اگر در مورد معتبر بودن کارت شناسایی خود مطمئن نیستید با مرکز آزمون خود تماس بگیرید.
  • لطفاً توجه کنید که اگر کمتر از 18 سال سن دارید و می‌خواهید در یک آزمون آیلتس شرکت کنید باید رضایت‌نامه کتبی یکی از والدین یا سرپرست خود را ارائه بدهید.

به تعویق انداختن یا کنسل کردن آزمون آیلتس

اگر می‌خواهید آزمون آیلتس خود را به تعویق بیاندازید یا آن را کنسل کنید می‌توانید با مرکزی که در آن ثبت نام کرده‌اید تماس بگیرید. اگر بیشتر از 5 هفته قبل از تاریخ آزمون آن را به تعویق بیاندازید یا کنسل کنید، وجوه پرداختی به جز هزینه اداری (administration fee) به شما برگردانده می‌شود. اما اگر ظرف 5 هفته از تاریخ آزمون این کار را انجام بدهید، وجهی به شما برگردانده نمی‌شود، مگر اینکه دلیل کنسل کردن یا به تعویق انداختن یک مشکل پزشکی جدی باشد. اگر ظرف 5 روز از تاریخ آزمون یک گواهی پزشکی را ارائه بدهید، تمام وجوه پرداختی به جز هزینه اداری به شما برگردانده می‌شود.




مراحل ثبت نام آزمون آیلتس

مرحله اول ثبت نام آزمون آیلتس

  • پیش از هر اقدامی با مراجعه به سایت موسسه مورد نظر خود، اکانت کاربری خود را بسازید.
  • از طریق پنل، آزمون مورد نظر خود را انتخاب و رزرو نمایید.
  • به نوع ماژول آزمون خود (اکادمیک یا جنرال) توجه نمایید.
  • از لحظه رزرو آزمون، 24 ساعت فرصت دارید تا شهریه ثبت نام آزمون را به صورت آنلاین در پنل خود پرداخت نمایید.
  • فرمهای راهنمای آزمون در پنل کاربری را دانلود کرده و مطالعه نمایید.

مرحله دوم ثبت نام آزمون آیلتس

  • پس از ساخت اکانت کاربری در سایت موسسه مورد نظرتان، اینک به سایت my.ieltsessentials.com بروید.
  • کشور ایران و مرکز آزمون مورد نظرتان را انتخاب نمایید.
  • تاریخ آزمون مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • به نوع ماژول آزمون خود (آکادمیک یا جنرال) دقت کنید.
  • تاریخ و ماژول آزمون انتخابی شما میبایست عیناً همان تاریخ و ماژول آزمون رزرو شده در پنل کاربری شما در سایت موسسه مورد نظرتان باشد.
  • پس از تکمیل ثبت نام به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد.
  • مجدداً به پنل کاربری خود در سایت موسسه مورد نظرتان مراجعه کنید و وجه آزمون را به صورت آنلاین پرداخت نمایید.

مرحله سوم ثبت نام آزمون آیلتس

واریز وجه آزمون به صورت آنلاین و از طریق پنل کاربری داوطلبین در سایت موسسه مورد نظرتان انجام می‌پذیرد. در زمان آپدیت این مقاله با تصمیم سازمان سنجش، برگزاری آزمون آیلتس به صورت موقت لغو شده است.

مرحله چهارم ثبت نام آزمون آیلتس

اسکن و ارسال مدارک

داوطلب گرامی، مرکز IDP، حساسیت فوق العاده ای بر روی فایل اسکن مدارک ارسالی (پاسپورت) دارد. لذا در صورت عدم رعایت دقیق مشخصات مورد پذیرش اسکن فایلها، امکان برگشت تصویر ارسالی شما از سوی IDP و حتی کنسل شدن آزمون ثبت نامی شما وجود دارد. لذا اکیداً خواهشمندیم به نکات زیر جهت ارسال اسکن مدارک توجه ویژه داشته باشید تا دچار مشکلات برگشت و درخواست ارسال مجدد مدارک خود نشوید.

مشخصات فایل های ارسالی مورد پذیرش برای ثبت نام آزمون آیلتس

  • فایل ارسالی شما میبایست فقط در فرمت JPG باشد. از ارسال فایل با فرمتهای Gif، PDF، Word، PNG و سایر فرمتها خودداری نمایید. فایلهایی که جز در فرمت JPG باشند، قابلیت ارسال شدن پس از آپلود را ندارند.
  • فایل شما میبایست اسکن واضحی از مدارک شما باشد. به طوری که تمامی نوشته ها و شماره های مندرج در مدرک شما، کاملاً خوانا و واضح باشد.
  • اکیداً خواهشمندیم از انداختن عکس توسط تلفنهای همراه و دوربینهای عکاسی (حتی تلفن های همراه با دوربین های با کیفیت) جهت تصویربرداری از مدارک خود استفاده نفرمایید. بسیاری از فایل های تصاویر ارسالی که با تلفن همراه و دوربینهای عکاسی گرفته میشود، به دلایل مختلفی از جمله به کاربردن فلاش، تاری عکس، عدم یکنواخت بودن نور در تصویر و … توسط IDP برگشت میخورد. لذا جهت اطمینان، تصویر مدارک خود را صرفاً توسط اسکنر بگیرید.
  • حداکثر سایز فایل ارسالی شما برای هر عکس میبایست 1 مگابایت باشد. قبل از ارسال فایل، مطمئن شوید که تصویر شما کمتر از 1 مگابایت است. شما میتوانید در نرم افزارهایی مانند فتوشاپ، سایز فایل خود را کاهش دهید. دقت نمایید میزان کاهش حجم عکس شما نباید تأثیر محسوسی بر روی وضوح عکس شما داشته باشد.
  • حداقل رزولیشن (طول یا عرض تصویر) فایل شما میبایست 800 پیکسل و حداکثر 2000 پیکسل باشد. فایلهایی که رزولیشن آنها کمتر از 800 پیکسل باشند فاقد وضوح کافی و کوچک هستند و فایلهایی که بالای 2000 پیکسل باشند، گرچه از کیفیت لازم برخوردارند اما به طور معمول حجم آنها از 1 مگابایت فراتر خواهد رفت.
  • تصویر فایل ارسالی شما از مدارک الزاماً میبایست رنگی باشد.
  • تصویر پاسپورت میبایست از صفحات اول و دوم (برگ اول پاسپورت به صورت کامل) و تصویر کارت ملی میبایست صرفاً از روی آن گرفته شده باشد.
  • دقت نمایید تصویر صفحه اول و دوم پاسپورت را در 2 فایل مجزا ارسال نکنید. صفحه اول و دوم پاسپورت میبایست در یک برگ اسکن شود.
  • چنانچه قبلاً صفحه اول و دوم پاسپورت خود را به صورت مجزا اسکن کرده اید، آنها را در نرم افزار فتوشاپ به هم نچسبانید چرا این دست از فایلهای ارسالی مورد پذیرش IDP نمیباشد.
  • دقت نمایید منظور از صفحه اول و دوم پاسپورت همان برگ اول پاسپورت میباشد. بسیاری از داوطلبان، اشتباهاً برگ اول و برگ دوم را به جای صفحه اول و صفحه دوم اسکن مینمایند.
  • امضای صفحه دوم پاسپورت الزامی نیست اما بهتر است آن را انجام دهید. برخی از داطلبین گمان میکنند که قبل از اقدام به امضاء پاسپورت خود میبایست مراحل قانونی خاصی را طی کنند. لازم به توضیح است، امضای شما در پاسپورت خودتان نیازی به تأیید از مراجع ذیصلاح ندارد.
  • تاریخ اعتبار پاسپورت شما میبایست معتبر باشد. پاسپورتهایی که تاریخ اعتبار آن منقضی شده باشد، مورد پذیرش IDP نمیباشد.
  • از ارسال اسکن عکس پرسنلی (3 در4) خودداری فرمایید. توجه داشته باشید عکس پرسنلی شما، در روز آزمون و پیش از زمان برگزاری توسط موسسه مورد نظرتان گرفته خواهد شد.
  • فایل ارسالی اسکن شما میبایست کراپ خورده و فاقد حاشیه های اضافی باشد.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter