توصیه های لحظه ی آخری آیلتس

توصیه های لحظه ی آخری آیلتس

اغلب پیش میاد که کسی یکی دو روز قبل از آزمونش ازم بخواد رایتینگش رو تصحیح کنم. وقتی فقط چند روز به آزمون مونده باشه، چیز زیادی رو در مورد رایتینگ تون نمی تونید تغییر بدید. با این وجود، یک سری تغییرات کلیدی هست که می تونید در نحوه ی مواجه شدنتون با آزمون در اون روز ایجاد کنید- تغییراتی که می تونن روی نمره تأثیر بذارن.

اینجا یک سری نکته که باید در طول آزمون رعایت بشه براتون می گیم:

تسک 1 رایتینگ

میتونید تسک1 رو بذارید در آخر انجام بدید که مطمئن بشید فقط 20 دقیقه روی اون وقت میگذارید.

در آیلتس جنرال، چند دقیقه رو به فکر کردن راجع به موقعیت مورد سوال اختصاص بدید. به این فکر کنید که برای چه کسی نامه می نویسید و چه چیزی می خواید بنویسید. برای اینکه درجه رسمیت نامه تون مناسب باشه، ی شخص در زندگی واقعی تون رو تصور کنید و فکر کنید که این نامه رو برای ایشون دارید می نویسید. از هر نقطه (bullet point) برای نوشتن یه پااگراف جدید استفاده کنید.

در آیلتس آکادمیک، چند دقیقه به تصویری که بهتون داده شده نگاه کنید که مطمئن بشید که درست تفسیرش می کنید. به نکات اصلی فکر کنید و مطمئن بشید که اگر نیازه مقایسه ای رو انجام می دید، و یک overview هم بنویسید.


تسک 2 رایتینگ

1. برای اینکه بهرین نمره ی ممکن رو در task response  بگیرید، قبل از اینکه بنویسید خوب ببینید که سوال چی هست و ازتون می خواد که راجع به چی بحث کنید. موضوع رو در نظر بگیرید ، بعد تصمیم بگیرید که نسبت بهش چه حسی دارید. این بهتون می گه که پوزیشن شما نسبت به این موضوع چیه. نوشتن در مورد طرز فکر و احساس واقعی تون و در مورد چیزهایی که می دونید، باعث می شه که واضح و منطقی بنویسید. به تجربه ی من، وقتی بچه ها در مورد حس و نظر واقعی خودشون می نویسن، پوزیشن شون در سرتاسر رایتینگ ثابت و مشخصه.

2. بدون اینکه در ابتدا فکرهاتون رو سازماندهی کنید، نوشتن رو شروع نکنید. یادتون باشه، رایتینگ، فکری هست که قابل دیدنه، بنابرین فکر کردن باید در برنامه تون باشه. تفکر واضح، نتیجه ش می شه نوشتن واضح.

3. برای اینکه در cohesion  و coherence نمره ی خوبی بگیرید، مطمئن بشید که برای پاراگراف هاتون یه طرح کلی می نویسید. این بهتون کمک می کنه که پاراگراف ها و رایتینگ تون سازماندهی منطقی داشته باشن.

4. وقتی دارید می نویسید، هر نکته ای که مطرح می کنید، به طور منطقی متن رو پیش می بره. عکس زیر که مربوط به یکی از پست های فیس بوکم هست، یه مشکل رایج در cohesion  و coherence رو نشون می ده. این پاراگراف،بخشی از پاسخ یه آزمون دهنده به سوالی درباره ی خدمت سربازی اجباری هست که از کتاب کمبریج 9 گرفته شده. من ایرادات زبانی رو تصحیح کردم تا بتونیم فقط روی cohesion  و coherence که با رنگ قرمز مشخص شدن تمرکز کنیم.

در عکس بعد، من ایده های این پارگراف رو برداشتم و سعی کردم نشون بدم که که اونها چطور مثل پله پشت سر هم گذاشته می شن تا یه مسیر رو بسازن. همینطور که می بینید، مثالی که آوردیم به طورمنطقی به ایده های موجود در پاراگراف متصل نیست، بنابرین باعث می شه که خواننده سردرگم بشه.


نحوه  ی کار coherence

ایده های شما (ودر نتیجه جملاتتون) مثل پله هایی هستن که خواننده باید اونها رو دنبال کنه و ازشون بالا بره. وقتی این پله ها به خوبی به هم متصل شده باشن، و به طور منطقی پشت سر هم قرار گرفته باشن، cohesion وجود داره و دنبال کردن ایده ها و بحث شما آسون خواهد بود.

نکته ی اول: 

مشکل cohesion: یک خلأ وجو داره بنابرین خواننده سردرگم و گیج می شه

نکته ی دوم:

اگر ایده ی جدیدی مطرح می کنید، حتما طوری بنویسیدش که به طور منطقی به لیده های قبلی که مطرح کردید متصل بشه وگرنه خواننده سردرگم می شه. اینجا، ایده ی 'شرکت نکردن دانش آموزان در ورزش ها' غافلگیرکننده ست وبنابرین خواننده رو از مسیر خارج و از بحث شما دور می کنه. در این حالت، برگشتن به ایده س اصلی آسون نیست.

نکته ی سوم:

کلمه ی thus به ایده هایی برمی گرده که توی دو پله ی اول مطرح شده و به مثالی که در مورد ورزش آورده شده متصل نیست و بنابرین خلأ بزرگتری ایجاد می کنه و در نتیجه مشکل cohesion  جدی تر می شه.

می تونید با توضیح دادن، یه پل سازید و به خواننده کمک کنید تا ببینه که ایده ها از چه طریقی به هم متصل شدن. ولی نتیجه ی این کار اغلب اینه که متن بیش از حد طولانی وشامل ایده هایی می شه که مرتبط با موضوع نیستن. این مشکل، اگر از قبل برای پاراگراف هاتون برنامه ریزی نکنید، به راحتی می تونه اتفاق بیفته.

5. به شیوه ای بنویسید که واضح باشه نه شیوه ای که هدفش نشون داده این باشه که چقدر لغات سطح بالا بلدید. من اغلب برای کمک به فهم این موضوع، از دو پرنده کمک می گیرم. کبوتر نامه بر و یه طاووس.


کبوتر نامه بر، یه پرنده ی کاملا معمولیه، اما میتونه پیام های مهم رو به صورتی خیلی سریع وکارامد منتقل کنه.

درمقابل، طاووس زمان زیادی رو به راه رفتن و چرخیدن به دور خودش و به رخ کشیدن بال و پر شگفت انگیزش صرف می کنه. هیچ وقت نمی شه از یه طاووس برای انتقال پیام مهمی کمک گرفت، بنابرین در طول آزمون، طاووس لغت نباشید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter