مشکلات شایع در بکارگیری لغات در آیلتس

مشکلات شایع در بکارگیری لغات در آیلتس

ما می‌تونیم کلمات بیشتری رو در مقایسه با اونچه که می‌تونیم فعالانه ایجاد کنیم، بفهمیم. بنابراین، وکب غیرفعال‌تون که به شما کمک می‌کنه متن‌های ریدینگ و لیسنینگ رو درک کنید، خیلی بزرگ‌تر از دامنه واژگان فعال‌تون- کلماتی که می‌تونین به‌هنگام اسپیکینگ و رایتینگ‌تون استفاده کنید- هست. این برای اونهایی که انگلیسی زبان مادریشون هست هم صدق میکنه: در کل، ما فعالانه از تمام کلمات زبان انگلیسی استفاده نمی‌کنیم.

این ایده، ایده‌ی مهمیه، چون شایع‌ترین مشکلات وکب که من تو نمرات بند 6 و 6.5 آیلتس می‌بینم، از تلاش برای استفاده از وکبی ناشی میشه که یه نیتیو به‌ندرت از اون استفاده میکنه یا هرگز از اون استفاده نمیکنه. من غالباً کلمات یا عبارت‌های قدیمی رو می‌بینم که فقط تو متون حقوقی یا سیاسی یا تو ادبیات وجود داره، کلماتی مثل decry، aforementioned، bellicose، the undersigned. تو جدول زیر، من عبارت‌هایی رو برجسته کردم که میتونه باعث این مشکل برای رایتینگ بشه.

خوندن دقیق‌تر این توضیحات مشخص میکنه که چندین ایده‌ی اصلی نادیده گرفته شده. برای اثبات این موضوع، به سوالای زیر جواب بدین. اگه اون عبارت با اطلاعات شما موافقه، True بنویسین و اگه مخالفه یا در تضاده، False بنویسین و اگه هیچ اطلاعاتی وجود نداره، Not Given بنویسین.

1- داوطلبای باند 9 عمدتاً از کلمات غیرعادی تو رایتینگ‌شون استفاده می‌کنن.

2- برای گرفتن نمره‌ی باند 7 تو آیلتس، شما باید از کلمات غیرعادی تا جای ممکن استفاده کنین.


تو بخش ریدینگ IELTS، یاد می‌گیرین که Not Given به معنی اینه که این عبارت‌ها رو نمیشه با استفاده از این منبع، تائید یا رد کرد. هر دوی این ادعاها توی توصیف بندهای آیلتس 'Not Given' هستن. با این حال، شایع‌ترین فرض‌ها رو درباره‌ی وکب آیلتس منعکس می‌کنن. تو تصویر بعدی، من اطلاعات مهمی رو برجسته کردم که نباید نادیده گرفته بشه. 

همونطور که می‌تونین ببینین، توصیف بندها نمیگن که کلمات کمتر رایج باید استفاده بشه، اگرچه به ما میگن که تو باندهای 6 و7، داوطلبا تلاش می‌کنن از چنین کلماتی استفاده کنن. دقیق‌تر اینکه، توصیف‌کننده‌ها به ما میگن که متقاضی باند 7 می‌تونه این را کار with some awareness of style and Collocation انجام بده یعنی نویسنده میتونه ازین لغات در کانتکست مناسب و با دونستن کالوکیشن هاش استفاده کنه، اما تو باند 6، این کلمات with some inaccuracy استفاده میشه یعنی همیشه دقیق نیستن. این مرحله‌ی دومیه که دقیق‌تر وکب رو توصیف میکنه که من تو باندهای 6 و 6.5 رایتینگ می‌بینم. اگرچه این توصیف‌کننده‌ها، Vocabulary less common و uncommon رو ذکر میکنن، این به معنی اون نیست که شما باید از کلماتی استفاده کنین که نیتیوها به‌ندرت از اونا استفاده می‌کنن.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter