امتحان آیلتس

امتحان آیلتس

امتحان آیلتس آزمونی چهار مهارت برای ارزیابی مهارت آن دسته از افرادی است که می خواهند در کشوری انگلیسی زبان تحصیل کنند، اما زبان تحصیلشان انگلیسی نبوده است. در این مقاله سعی داریم به سوالات شما درباره ی امتحان آیلتس پاسخ دهیم:

چند مدل امتحان آیلتس وجود دارد؟

امتحان آیلتس دو نوع آکادمیک و جنرال می باشد، که هریک برای مقاصدی مشخص در نظر گرفته شده اند، امتحان ایلتس جنرال برای آن دسته از افرادی مناسب می باشد که می خواهند به صورت کاری مهاجرت کنند، به طور مثال اگر تصمیم دارید از طریق برنامه ی اکسپرس اینتری به کانادا مهاجرت کنید، مدرک زبان شما باید آیلتس جنرال باشد، در صورتی که آیلتس آکادمیک دارید، لازم است دوباره در امتحان آیلتس شرکت نمایید و مدرک جنرال را اخذ نمایید.

آیا امتحان آیلتس در ایران برگزار می شود؟

بله، امتحان آیلتس به صورت کاغذی و کامپیوتری در ایران برگزار می شود، در هر دو آزمون بخش اسپیکینگ به صورت حضوری و face-to-face برگزار می شود. مراکز متعددی از طرف سازمان IDP استرالیا مجوز برگزاری امتحان آیلتس در ایران را دارند.

هزینه ثبت نام امتحان آیلتس چقدر است؟

هزینه ثبت نام در امتحان آیلتس برابر با 225 دلار آمریکا است اما در ایران پرداخت به صورت ریالی می باشد، بنابراین هزینه ی آزمون با تغییر قیمت دلار، تغییر می کند و هزینه ی پرداخت شده به صورت علی الحساب می باشد، به این معنی که اگر تا زمان آزمون شما هزینه تغییر کند، با افزایش قیمت، داوطلب ملزم به پرداخت مابه التفاوت و در صورت کاهش قیمت، سنتر آزمون مابه التفاوت را به شما پرداخت می کند. در زمان نوشتن آپدیت مقاله (بهمن 1401) برگزاری آزمون آیلتس به صورت موقت توسط سازمان سنجش لغو شده است.

فرمت امتحان آیلتس

در امتحان آیلتس چهار مهارت لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ ارزیابی می شود، همانطور که در ابتدا گفتیم مهارت اسپیکینگ به صورت حضوری برگزار می شود و این بخش جدا از سه بخش دیگر است و چند روز قبل یا بعد از آزمون کتبی می باشد، که زمان آزمون اسپیکینگ را داوطلب مشخص می کند، آزمون لیسنینگ 4 بخش دارد، آزمون ریدینگ سه بخش و رایتینگ به دو بخش تقسیم می شود، آزمون اسپیکینگ نیز 3 بخش است، مدت زمان آزمون کتبی ایلتس 2 ساعت و 45 دقیقه و آزمون اسپیکینگ 11 تا 15 دقیقه می باشد. زمان بندی امتحان آیلتس جنرال و آکادمیک مشابه است.




منابع امتحان آیلتس

برای اینکه در امتحان آیلتس موفق شوید، لازم است چند فاکتور مهم را در نظر بگیرید، ددلاینی که برای کسب نمره در نظر گرفته اید و نمره ای که باید اخذ کنید. در واقع این دو فاکتور مشخص می کنند به چه کتاب هایی برای موفقیت در امتحان آیلتس نیاز دارید.

به طور کلی در زیر اسامی تعدادی از کتاب ها که می توانید برای آمادگی امتحان آیلتس مطالعه کنید، آمده است:

آزمون آزمایشی امتحان آیلتس

به تمامی زبان آموزان پیشنهاد می شود، قبل از شرکت در امتحان اصلی آیلتس، در آزمون آزمایشی شرکت کنند، با شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس شما با شرایط آزمون به صورت کامل آشنا می شوید و می توانید خود را محک بزنید، در مجموعه زنگنه، آزمون آزمایشی ایلتس به صورت هفتگی برگزار می شود و به زبان آموزان کارنامه ای تحلیلی داده می شود که بتوانند نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنند. زبان آموزان می توانند از ماک آیلتس رایگان در مجموعه زنگنه برخوردار شوند.

کلاس های آمادگی امتحان آیلتس

اگر می خواهید برای آمادگی امتحان آیلتس در کلاس های حضوری یا آنلاین شرکت کنید، در این بخش به کلاس های مجموعه زنگنه و چگونگی ثبت نام می پردازیم. 

شما در ابتدا یک تعیین سطح رایگان خواهید داشت و بعد از آن میتوانید در کلاس ها شرکت نمایید، کلاس های گروهی و خصوصی مجموعه به صورت حضوری و آنلاین برگزار می شوند و سه  ترم اصلی آیلتس در نظر گرفته شده است تا بتوانید به نمره ی 7 آیلتس دست یابید، اگر سطح شما پایین تر باشد، لازم است دوره های بیشتری را بگذرانید و اگر سطح بالاتری داشته باشید، به ترم های کمتری احتیاج دارید. کلاس ها دو روز در هفته تشکیل می شوند.

تفاوت امتحان آیلتس جنرال و آکادمیک

تفاوت امتحان آیلتس جنرال و آکادمیک در بخش های ریدینگ و رایتینگ می باشد، ریدینگ های آزمون جنرال جنبه ی علمی ندارند در حالی که در ریدینگ های آکادمیک مباحث علمی مطرح می شوند، در بخش رایتینگ نیز تفاوت میان تسک 1 است، که در آزمون جنرال لازم است نامه ای نوشته شود و در مبحث آکادمیک از داوطلب خواسته می شود، گراف یا یک نمودار را توصیف کنند.

مقایسه امتحان آیلتس و تافل

زمانی که می خواهیم دو امتحان آیلتس و تافل را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید به این نکته توجه کنیم که در حال حاضر امتحان آیلتس همانند تافل به صورت کامپیوتری برگزار می شود به جز مبحث اسپیکینگ که برخلاف تافل، به صورت مصاحبه حضوری می باشد، تافل به دو نوع آکادمیک و جنرال تقسیم نمی شود، این آزمون در ایران برگزار می شود با این تفاوت که پرداخت برای این آزمون به صورت دلاری است. اعتبار هر دو آزمون دو سال است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter