چند پیشنهاد برای روز آزمون آیلتس

چند پیشنهاد برای روز آزمون آیلتس

ما می خواهیم که شما بهترین عملکرد را در آزمون آیلتس داشته باشید، به همین خاطر چند نکته و توصیه راو برای شما آماده کرده ایم تا با کمک آنها بدانید در روز امتحان چه چیزی پیش روی شما است. راهنمای ما را دنبال کنید تا مطمئن بشوید همه چیز در روز امتحان خوب پیش می رود و می توانید به نمره دلخواهتان برسید.

رفتن به مرکز آزمون آیلتس

قبل از روز امتحان، زمان دقیق شروع آزمون رو چک کنید تا مطمئن بشوید می توانید به موقع برسید. توصیه ما این که این کار رو یک هفته قبل از آزمون انجام بدهید تا کاملا آماده بشوید. حتما محل آزمون رو هم چک کنید چون ممکن است بسته به مرکزی که برای آزمون اپلای کردید محل آزمون شما فرق داشته باشد.

رسیدن به محل آزمون آیلتس

حتما شرایط و مقررات آزمون رو بخونید چون اطلاعات مهمی رو در مورد امتحان به شما می دهد. می توتنید این اطلاعات رو در قسمت Test Takers Information در فرم اپلای پیدا کنید. اگر دیر سر جلسه آزمون برسید، ممکن است از حضور شما در آزمون جلوگیری شود. موبایل یا هر وسیله الکترونیکی که دارید رو خاموش کنید، این وسایل به همراه وسایل شخصی دیگر در یک محل جداگانه نگه داری می شوند. پارت های لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ 2 ساعت و 40 دقیقه به طول می انجامد. لطفا دقت کنید که بین پارت ها زمان استراحتی تعریف نشده است. اجازه ی بردن غذا و نوشیدنی به شما داده نمی شود – مگر آب در یک بطری شفاف، بنابراین حتما قبل از آزمون تغذیه مناسب و کاملی داشته باشید.

مدارک شناسایی شما برای آزمون آیلتس

مسئولان برگزاری آزمون به محض ورود شما هویت و مدارک شناسایی شما رو چک می کنند. ‌مدارکی که در زمان ثبت نام دریافت کردید مشخص می کنند که باید چه مدارکی رو با خودتون همراه داشته باشید. اگر مدارک شناسایی لازم رو همراه نداشته باشید به شما اجازه ی شرکت در آزمون داده نمی شود. به عنوان یک اقدام امنیتی دیگر، مسئولان برگزرای آزمون بعد از نشستن شما روی صندلی از شما یک عکس می گیرند که در فرم گزارش آزمون (Test Report Form) شما از آن استفاده می شود. در بعضی کشورها ممکن است از شما اثرانگشت گرفته شود، در ایران ارائه ی پاسپورت به عنوان مدرک شناسایی الزامی می باشد.




زمان برگزاری آزمون آیلتس

در زمان برگزاری آزمون ایلتس این نکات را رعایت نمایید:

  • فقط به شما اجازه می دهند که یک مداد،‌ خودکار، ‌پاک کن و کارت شناسایی به همراه داشته باشید
  • اگر لازم از سرویس بهداشتی استفاده کنید، دستتون رو بلند کنید تا مراقب شما رو ببیند و مزاحم افراد دیگر نشوید.
  • اگر می خواهید سؤالی از مراقب بپرسید حتما اول دستتون رو بلند کنید.
  • در بخش لیسنینگ آیلتس حتما از شنید صدا به صورت واضح اطمینان حاصل نمایید. اگر با شنیدن صدا مشکل دارید در زمانی که تست انجام می شود، دست خود را بالا ببرید و به مراقب اعلام نمایید.
  • بعد از بخش لیسنینگ، 10 دقیقه فرصت دارید تا پاسخنامه رو پر کنید، ولی بعد از پارت ریدینگ فرصتی به شما داده نمی شود، پس بعد از تمام شدن هر پارت حتما جواب های خود را در پاسخنامه وارد نمایید.

در آخر آزمون آیلتس

تا مراقب به شما اجازه نداده صندلی خود را ترک نکنید. اگر فکر می کنید عملکرد شما تحت تأثیر یک عامل و اتفاق قرار گرفته است، حتما به مراقب اطلاع دهید و اگر می خواهید در مورد روز آزمون اعتراض بزنید، باید این کار را ظرف یک هفته از روز آزمون و با پر کردن فرم شکایت (Complaint Form) انجام بدهید..

تمهیدات ویژه آزمون آیلتس

اگر به دلیل یک معلولیت یا شرایط دیگر درخواست تمهیدات ویژه ای رو دارید، باید برای آن درخواست بدهید تا در روز امتحان امکانات لازم برای شما فراهم شود.

نکته هایی برای روز آزمون آیلتس

به دقت دستورالعمل ها را اجرا کنید و به خاطر داشته باشید که در بخش رایتینگ باید تعداد مشخصی کلمه بنویسید. (برای تسک یک نوشتن حداقل 150 کلمه و برای نوشتن تسک 2 حداقل 250 کلمه اجباری است). بعضی سؤالات محدویت زمانی دارند پس حتما زمان رو مد نظر داشته باشید تا برای پاسخگویی به سوالات زمان را از دست ندهید. آرامش خودتون رو حفظ کنید و اگر مضطرب و نگران هستید، تنفس عمیق را فراموش نکنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
ده نکته ی استراتژی برای موفقیت در روز امتحان آزمون آیلتس

ده نکته ی استراتژی برای موفقیت در روز امتحان آزمون آیلتس

'اون کلمه رو چه جوری تلفظ می‌کنی؟' آیا این سوالیه که غالباً می‌پرسین؟ شما اون کلمه رو تو زبان خودتون می‌شناسید اما تو زبان انگلیسی با اون آشنا نیستین. یادگیری Vocabulary البته یکی از چالش‌ برانگیزترین بخش‌های یادگیری هر زبانیه. از اونجایی‌که IELTS یک آزمون ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter