آموزش آیلتس و کسب نمره ی 7

آموزش آیلتس و کسب نمره ی 7

آزمون آیلتس یکی از برترین و شناخته ترین آزمون ها در جهان برای ارزیابی دانش زبانی افرادی است که انگلیسی زبان نیستند. آماده شدن برای آزمون، آموزش مخصوص خود را می طلبد و حتی اگر سطح زبان شما بالا باشد، برای موفقیت در آزمون آیلتس، لازم است آموزش ببینید. در این مقاله آموزش آیلتس را بررسی می کنیم.

موفقیت در آزمون آیلتس با شناخت فرمت آزمون

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، دانش زبانی تنها ملاک موفقیت در آزمون آیلتس نمی باشد و شما باید با فرمت آزمون آیلتس آشنا شوید، آموزش ایلتس براساس فرمت امتحان می باشد. در آزمون آیلتس چهار مهارت اسپیکینگ، رایتینگ، لیسنینگ و ریدینگ مورد ارزیابی قرار می گیرد. 

  • در آزمون اسپیکینگ، شما با سه بخش رو به رو هستید و مدت زمان آزمون ماکسیسمم 15 دقیقه است.
  • در مهارت رایتینگ شما دو سوال خواهید داشت و مدت زمان یک ساعت به این بخش اختصاص داده شده است.
  • آزمون ریدینگ نیز یک ساعت زمان دارید و بخش لیسنینگ 40 دقیقه است.

آموزش آیلتس با شناخت دقیق سطح زبانی

برای اینکه بتوانید به نمره ی مورد نظرتان در آزمون آیلتس برسید این موضوع خیلی مهم است که برنامه ریزی صحیحی داشته باشید، اگر سطح شما پایین تر از متوسط باشد، نمی توانید در مدت 3 ماه به نمره ی 7 آیلتس برسید و هیچ آموزش آیلتسی، برای این موضوع وجود ندارد، پس این موضوع را فراموش نکنید که کسب نمره ی 7 آیلتس با سطح پایه در مدت زمان 3 ماه امکان پذیر نمی باشد، حتی اگر شبانه روز آموزش ببینید. با در نظر گرفتن این شرایط تعیین سطح ایلتس بسیار مهم است، تعیین سطحی که هر چهار مهارت شما را ارزیابی کند و بتوانید پلن آموزشی واقع بینانه برای موفقیت در آزمون آیلتس داشته باشید.




منابع آموزش آیلتس

منابع آزمون آیلتس بسیار زیاد و متنوع هستند و می توان گفت تمامی منابع کاربردی و قابل استفاده هستند، اما معیارهای انتخاب کتاب برای آموزش آیلتس کدامند؟ کتابی که زبان آموزان برای مطالعه به صورت خودخوان IELTS استفاده می کنند باید کتابی باشد که استفاده از آن آسان باشد، مناسب با سطح زبان آموز باشد و مطابق با آخرین تغییرات آزمون طراحی شده باشد. در اینجا چند کتاب برای تقویت مهارت و آموزش آیلتس را معرفی می کنیم:

سری کتاب های Oxford Word skills: این کتاب های از برترین منابع برای افزایش دامنه ی لغات هستند و با توجه به اینکه سه سطح در این سری کتاب وجود دارد، زبان آموزان می توانند با توجه به سطح زبانیشان از این کتاب های استفاده کنند. در این کتاب یک سی دی نرم افزار قرار دارد که با استفاده از نرم افزار می توانید بعد از اتمام هر درس میزان یادگیری خود را ارزیابی کنید.
سری کتاب های Vocabulary for IELTS (Cambridge) : این کتاب نیز در گروه برترین کتاب ها برای آموزش آیلتس و افزایش دامنه لغات هستند، آموزش لغت برای آیلتس در این کتاب براساس موضوع است، هر درس از کتاب یک موضوع مشخص را پوشش می دهد و شما با کلمات مربوط به آن موضوع آشنا می شوید و در انتهای درس یک ریدینگ در نظر گرفته شده است که با پاسخ گویی به آن میزان یادگیرتان را بررسی می کنید و بعد از هر 5 درس باید به یک تست لغات پاسخ دهید.
سری کتاب های Complete IELTS: این کتاب ها، در گروه برترین منابع آموزش آیلتس قرار می گیرند که پالن کالن نیز مطالعه ی انها را توصیه می کند، این کتاب ها براساس نمره ی مورد نظر و سطح زبانی شما دسته بندی شده اند و هر چهار مهارت در این کتاب ها آموزش داده می شود، سری کتاب های کامپلیت آیلتس در دپارتمان زبان مجموعه زنگنه، برای آموزش آیلتس تدریس می شود.
کتاب Official Guide for IELTS: این کتاب بی شک یکی از برترین منابع آموزش آیلتس برای افرادی است که در سطح 6.5+ قرار دارند و می خواهند برای نمره ی بالای 7 آماده شوند، در ابتدای این کتاب فرمت هر چهار بخش آزمون آیلتس و انواع سوالات آموزش داده شده است و بعد از آن می توانید بهترین نمونه های ریدینگ، لیسنینگ، رایتینگ و اسپیکینگ در این آورده شده است و بدون شک با استفاده از نمونه های ریدینگ و لیسنینگ این کتاب می توانید نمره ی بالای 7 ایلتس را بگیرید.
سری کتاب های Cambridge IELTS: این کتاب ها در گروه معروف ترین و با اعتبارترین کتاب ها در آموزش آیلتس هستند، 15 سری کتاب کمبریج آیلتس طراحی شده است. از کتاب 1 تا 9 چهار تست کامل در نظر گرفته شده است و دو ریدینگ جنرال در انتهای کتاب می باشد اما از سری 10 تا 15، شما می توانید کتاب را براساس ماژول مورد نظرتان خریداری نمایید، کتاب کمبریج 15 در سال گذشته روانه ی بازار شد.

حال که با کتاب های معروف برای آموزش آیلتس آشنا شدید، بیایید نگاهی به نحوه ی مطالعه برای موفقیت در آزمون IELTS بی اندازیم.




آموزش آیلتس و کسب نمره 7 آیلتس

مطلبی که در اینجا مطالعه می کنید، خاطره ای واقعی از یک زبان آموز در مجموعه زنگنه و سال 97 است.

من برای مهاجرت به کانادا به نمره ی آیلتس با اورال 6.5 و هر مهارت حداقل 6.0 احتیاج داشتم و با توجه به اینکه در کلاس های زبان شرکت می کردم، سطح زبانی خوبی داشتم با این حال می دانستم که در مهارت رایتینگ و کمی هم لیسنینگ ضعیف هستم، بعد از تعیین سطح مشخص شد که سطح زبان من در مهارت های ریدینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ در حد نمره ی 5 ایلتس هست ولی رایتینگ من نمره ی 4 است، سوپروایزر مجموعه به من پیشنهاد داد با توجه به اینکه تنها 7 ماه زمان داشتم به کلاس FLASH IELTS 3 بروم کلاسی که در آن کتاب Complete IELTS 5-6.5 تدریس می شود. کلاس من شروع شد و همراه با این کلاس در ورکشاپ رایتینگ مجموعه نیز ثبت نام کردم، بعد از اتمام این دوره وارد کلاس IELTS pro شدم اما پیشرفت چشمگیری در مهارت هایی که در آن ها ضعیف بودم به چشم نمی اومد، در حالی که دو مهارت ریدینگ و اسپیکینگ من به نمره ی 6.5 و 6.0 رسیده بود. در اولین جلسه ی کلاس ترم جدید از 10 سوال لیسنینگ فقط یک سوال را پاسخ دادم و هیچ ایده ای برای نوشتن رایتینگ نداشتم، با صلاح دید استاد کلاس و سرپرست مجموعه در ورکشاپ ریدینگ ثبت نام کردم و سه مهارت دیگر را زیر نظر استادم در کلاس گروهی ادامه دادم. بعد از گذشت نصف زمان کلاس ریدینگ من به نمره ی 7 رسید و لیسنینگ را در حد نمره ی 8 می توانستم پاسخ دهم، اسپیکینگم 6.5، 7 و رایتینگم به 5.5، 6 رسیده بود. دانش زبان من در کنار آموزش ایلتس مجموعه و آزمون های ماک که شبیه سازی شده ی آزمون اصلی هستند به این سطح رسید. من در اولین تجربه ی شرکت در آزمون ایلتس موفق شدم در مهارت لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ به ترتیب نمره ی 7.5، 7.0، 6.0 و 6.5 را کسب کنم.

این تجربه نشان می دهد که تاثیر آموزش آیلتس زیر نظر استاد ایلتس را نمی توان انکار کرد و دانش زبان شما باید شکل ایلتسی به خود بگیرد.

آموزش آیلتس و نمره ی مورد نیاز

اینکه شما به چه نمره ای احتیاج دارید، در روند آموزش آیلتس شما تاثیر می زارد، گاهی لازم است فقط تکنینک های پاسخ گویی را بیاموزید و گاهی لازم است دانش زبانی شما تقویت شود، اگر می خواهید نمره ی شما از 6،6.5 به نمره ی 7 برسد، دانستن تکنیک های پاسخگویی و نوع سوالات بسیار حائز اهمیت است. یکی از مهم ترین مسائل در آموزش آیلتس توضیح معیارهای نمره دهی در دو مهارت اسپیکینگ و رایتینگ است، این که زبان آموزان بدانند به چه صورت نمره می گیرند به آنها کمک می کند که نقاط ضعف خود در آن موضوع به خصوص را مرتفع نمایند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter