آزمون آیلتس چقدر سخته؟

آزمون آیلتس چقدر سخته؟

خُب، شما تصمیم گرفته‌اید که وقت و پول خود را برای آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس هزینه کنید. وقتی در حال انجام تمرینات و بررسی ساختارها هستید، ممکن است با خود فکر کنید: 'گذراندن آزمون آیلتس، چقدر دشوار است؟'

این سوال پیچیده‌ای برای پاسخ دادن است، زیرا مردود شدن در آزمون آیلتس، غیرممکن است. بله، درست است- هیچ نمره‌ی قبولی یا ردی در این آزمون وجود ندارد که نگران آن باشیم. آیلتس با یک سیستم مقیاسی نمره‌گذاری می‌شود که از 1 تا 9 متغیّر است و شامل نیم‌نمره‌ها (0.5) نیز می‌شود. آزمون آیلتس برای سنجش مهارت‌ها و تسلط شما در زبان انگلیسی، از یک داوطلب ضعیف (باند 1) تا یک داوطلب ماهر (باند 9) طراحی شده است.

'عالیست! الان که هیچ ردی در این آزمون وجود ندارد، من قطعاً می‌توانم وارد دانشگاه یا کشور مورد علاقه‌ام شوم!'

خُب، دقیقاً نه.

از هدف خود آگاه باشید

اگرچه هیچ ردی در این آزمون وجود ندارد، اما باید یک ایده‌ی واضح از نمره‌ای که برای ورود باید کسب کنید، در ذهن داشته باشید.

به‌عنوان شرط ورود، موسسات آموزشی از شما امتیازات خاصی را طلب می‌کنند. در حالیکه بیشتر موسسات آموزش عالی به‌حداقل نمره‌ی باند آیلتس 6.0 یا بالاتر نیاز دارند، ممکن است پیش‌نیاز مهاجرت به یک کشور انگلیسی‌زبان بر اساس کشوری که متقاضی ورود به آن هستید، متفاوت باشد.

همچنین ممکن است بین نمرات کل و حداقل نمرات مورد نیاز، تفاوت‌هایی وجود داشته باشد. برای مثال، برخی مدارس ممکن است اظهار کنند که در حالیکه به نمره‌ی کل 7.0 نیاز دارند، نمره‌ی تک‌تک بخش‌ها (لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ)، نباید کمتر از 6.5 باشد.

'خُب، خوب شد. من کمی بررسی کردم و فهمیدم برای ورود به دانشگاه، به نمره‌ی باند 6.0 نیاز دارم. آسونه!'

این حرف قطعاً به این معنی نیست که آیلتس، آزمون چالش‌برانگیزی نیست. آزمون آیلتس، تمام سطوح زبان انگلیسی شما را سنجش می‌کند و این در سوالات آزمون، منعکس می‌شود. برای مثال، بخش ریدینگ آیلتس، سوالات ساده و سخت را با هم ترکیب می‌کند تا سطوح و توانایی‌های گوناگون شما را بررسی کند. علاوه بر این، در بخش لیسنینگ، با ادامه‌ی آزمون، متن‌ها دشوارتر می‌شوند. هر دوی این عوامل می‌تواند بسیار نااُمیدکننده باشد و باعث از بین رفتن انگیزه و تمرکز شما شود. برای درک واقعی سبک امتحان، در یک آزمون آزمایشی رایگان آیلتس شرکت کنید.

'خُب، الان رویاهای من از بین رفت. من هرگز نمی‌توانم از این امتحان، موفق بیرون بیایم.'

خُب، این حرف هم درست نیست.




اهداف و انتظارات منطقی داشته باشید

در حالیکه سطح دشواری آزمون آیلتس فردی و بر اساس نقاط ضعف شخصی شماست، اما آگاهی از کاستی‌ها و نقاط ضعف خود در زبان انگلیسی، قطعاً می‌تواند به شما کمک کند تا تمرکز خود را بر روی بهبود آن‌ها تمرکز دهید. خود را با موضوعات مختلف آشنا سازید و تا آنجایی‌ که ممکن است، خود را در معرض زبان انگلیسی قرار دهید. این شامل تماشای سریال‌های مورد علاقه‌ی خود در تلویزیون و همچنین خواندن مقالات روزنامه‌های انگلیسی‌زبان با محدودیت زمانی برای خود است.

علاوه بر این، بخشی از دشواری مربوط به آزمون آیلتس، ناشی از عدم آگاهی از این امتحان است. یادگیری استراتژی‌های مرتبط با هر تسک، به شما کمک می‌کند تا نمره‌ی مورد نیاز خود را بدست آورید یا از این آزمون، سربلند بیرون بیایید.

علاوه بر این‌ها، آشنایی با توضیحات رسمی مربوط به نمرات باند‌ها نیز مفید است. تفاوت بین نمره‌ی 6.5 و 7.0، می‌تواند به‌اندازه‌ی پیچیدگی رو به افزایش ساختارهای گرامر و واژگان خاص هر موضوع، ظریف باشد.

به طور خلاصه، آزمون آیلتس یک چالش برای شماست، اما غیرقابل‌مدیریت‌ نیست. با سخت‌کوشی و تعهد، دستیابی به نمره‌ی مورد نظر خود، کاملاً امکان‌پذیر است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter