مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
سیستم سلامت و بیمه آمریکا برای دانشجویان

سیستم سلامت و بیمه آمریکا برای دانشجویان

برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر ، آمریکا خدمات بهداشتی ودرمانی اجتماعی ارائه نمی دهد. کسب اطلاعات در مورد سیستم مراقبت های بهداشتی هر کشور، قبل از اینکه واقعاً لازم شود، برای شما مفید خواهد بود.

سیستم مراقبت های بهداشتی آمریکا یکی از بهترین (و گرانترین) در جهان است. مراقبت های بهداشتی برای یک حادثه یا بیماری بزرگ می تواند صدها هزار دلار هزینه داشته باشد. بنابراین ، اکثر آمریکایی ها از بیمه درمانی برای به حداقل رساندن هزینه ها استفاده می کنند.

با این حال ، درک سیستم مراقبت های بهداشتی امریکا حتی برای خود آمریکایی ها دشوار است. قانون های جدید و قانون های درانتظار تصویب دولت فدرال، مسائل را حتی پیچیده تر هم می کند. مراقبت های بهداشتی با کیفیت در همه جای کشور و به شیوه های مختلف موجود است. نکته اصلی، این است که روش های مناسب را بشناسید و بدانید که کجا می توانید انواع خاصی از مراقبت ها را دریافت کنید. این دانش می تواند به طور قابل توجهی باعث صرفه جویی در وقت و هزینه برای یک دانشجوی بین المللی شود.

مراقبت های بهداشتی در کمپس دانشگاه

اکثر کالج ها و پردیس دانشگاه ها نوعی مراقبت پزشکی عمومی را ارائه می دهند. دامنه ی خدمات گسترده است: از کمک های اولیه و درمان بیماری های جزئی و درمان های اولیه گرفته تا درمان های چند پزشکی و همچنین خدماتی نظیر عکس برداری با اشعه ایکس ، آزمایش ها، تجویز دارو و دسترسی به متخصصان. هزینه خدمات پزشکی در پردیس دانشگاه معمولاً خیلی گران نیست.

در اولین هفته حضورتان در دانشگاه ، یک نسخه از سوابق پزشکی (از جمله پرونده های واکسیناسیون و نسخه ها) خود را به مرکز بهداشت و درمان یا درمانگاه دانشگاه ببرید.

رفتن به خارج از کمپس دانشگاه برای مراقبت های بهداشتی

اگر ترجیح می دهید به یک پزشک خارج از دانشگاه مراجعه کنید ، گزینه های مختلفی را در اختیار دارید (البته هزینه آن به طور کلی بیشتر است). پزشکان خصوصی با نوبت دهی در ساعات اداری معمولی ، معمولاً 9 صبح تا 5 بعدازظهر ، بیماران غیر اضطراری را معالجه می کنند. کلینیک های اورژانس جزئی، نیاز به وقت گرفتن ندارند و معمولاً در طول روزهای هفته و همچنین تعطیلات آخر هفته باز هستند.

در صورت مورد اورژانسی جدی، و در صورت لزوم با آمبولانس، به بخش اورژانس نزدیکترین بیمارستان بروید. بخش اورژانس بیمارستان ها برای درمان بیماری های خیلی سخت وجدی طراحی شده اند. این گزینه معمولاً گرانترین حالت برای دریافت مراقبت است.

اگر نیاز به استفاده از یک مرکز پزشکی دارید ، اما از مهارت انگلیسی خود مطمئن نیستید ، از یک دوست بخواهید که با شما بیاید. برقراری ارتباط مناسب بسیار مهم است!

آنچه در مورد بیمه درمانی باید بدانید

بسیاری از کالج ها و دانشگاه ها برنامه های بیمه درمانی خود را برای دانشجویان دارند. طبق یک تحقیق مستقل که اخیراً انجام شد ، مدارس بزرگتر امریکا، معمولاً بیمه دانشجویی بین المللی بهتری از مدارس کوچکتر دارند. مشارکت در این طرح معمولاً برای دانشجویان، مخصوصاً غیر آمریکایی ها الزامی است. اگر شما تحت حمایت یک سازمان مانند USAID یا یکی از برنامه های Fulbright هستید ، ممکن است این سازمان بیمه نامه درمانی مختص خود را داشته باشد. در صورت عدم ارائه بیمه درمانی توسط آنها ، دفتر دانشجویان بین المللی در دانشگاه جدیدتان می تواند در یافتن یک برنامه متناسب با نیازهایتان به شما کمک کند.

تعدادی از شرکت های خصوصی برنامه های بیمه ای را ارائه می دهند که به طور خاص برای دانشجویان بین المللی طراحی شده است. کیفیت این برنامه ها متفاوت است ، بنابراین از دفتر دانشجویان بین المللی در داخل دانشگاه و یا از سایر دانشجویان بین المللی ، به ویژه دانشجویانی که سابقه ی پیگیری مسائل بیمه را داشته اند ، مشاوره بگیرید.


در اینجا چند اصطلاح پایه ای بیمه وجود دارد که شما را در یادگیری بیشتر در مورد مراقبت های بهداشتی در امریکا کمک می کند:

Premium (حق بیمه) 

Primium مبلغی است که برای خرید بیمه پرداخت می کنید.

Deductible (حق بیمه)

مبلغی است که بیمه شده قبل از شروع پرداخت توسط شرکت بیمه، باید پرداخت کند.

Co-Insurance (شراکت بیمه)

Co-Insurance درصدی است که بیمه شده پس از پرداخت حق بیمه، آن را پرداخت می کند. به عنوان مثال ، اگر Co-Insurance ، 20 درصد باشد ، بیمه شده 20 درصد و شرکت بیمه 80 درصد پرداخت می کنند.

Expenses هزینه ها

Expenses برای خدماتی مانند جراحی ، بستری شدن در بیمارستان ، عکس برداری با اشعه ایکس ، داروهای بدون نسخه و یا آزمایش ها ست. Expenses در قراردادهای بیمه انفرادی تعریف شده اند.

سؤالات مهمی که هنگام انتخاب بیمه باید در نظر بگیرید:

  • آیا برنامه بیمه درمانی هم تصادفات و هم بیماری را پوشش می دهد؟
  • آیا این برنامه هزینه های متحمل شده در خارج از بیمارستان را شامل می شود؟
  • برنامه کدام پزشکان یا بیمارستانها را به رسمیت میشناسد؟
  • محرومیت ها و محدودیت ها دقیقاً چیست؟

مسئولیت هزینه های دانشجویان بین المللی در امریکا بر عهده ی خودشان است. به همین ترتیب ، قانون امریکا دانشگاهها را ملزم می داند که قبل از دادن اجازه ثبت نام به دانشجویان بین المللی که ویزاهای J-1 دارند (و وابستگان آنها که ویزای J-2 دارند)، اطمینان حاصل کنند که آنها دارای بیمه درمانی هستند. دولت فدرال، دانشجویان دارای ویزای F1 را ملزم به داشتن بیمه درمانی نمی داند ، اما بسیاری از دانشگاه ها بیمه ی درمانی را می خواهند.

مهمترین کاری که می توانید انجام دهید این است که بیشتر اطلاعات کسب کنید؛ جزئیات برنامه بیمه خود را مطالعه کرده و با قوانین و مقررات آن آشنا شوید. همچنین ، سعی کنید یک سبک زندگی سالم را حفظ کنید تا احتمال ابتلا به بیماری یا جراحتی، که ممکن است نیاز به معالجه پزشکی در هنگام تحصیل در امریکا داشته باشد را به حداقل برسانید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل
محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل

زمانی که تصمیم میگیرید در آمریکا مشغول به تحصیل شوید گزینه های مختلفی برای زندگی و محل اقامت برای شما وجود دارد که در این مقاله این موارد را بررسی می کنیم ...

بیشتر بخوانید
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

دانشجویان بین المللی معمولا مدت زمان زیادی که برای اخذ پذیرش از کالج و دانشگاه در آمریکا لازم است را جدی نمی گیرند. شما می توانید با دانستن این موضوع و برنامه ریزی دقیق مشکلی در زمان بندی و شروع تحصیلتان نداشته باشید. ...

بیشتر بخوانید
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده

شما می توانید به همراه خانواده ی خود برای تحصیل به آمریکا بیایید، اما باید مقررات ضوابط خاصی را در نظر بگیرید و فرم های مربوط را تکمیل کنید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: