مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
سیستم بانکداری و مالی آمریکا-بخش دوم

سیستم بانکداری و مالی آمریکا-بخش دوم

در ادامه ی آشنایی با سیستم بانکداری آمریکا

کارتهای اعتباری و بانکی

 یکی از گزینه های پرداخت مورد تایید در سراسر کشور آمریکا ، کارت اعتباری است. در حقیقت ، ممکن است انجام برخی خریدها بدون داشتن کارت اعتباری مشکل باشد. برای سفارش تلفنی ، کرایه اتومبیل یا خرید بلیت هواپیما در بیشتر موارد به کارت اعتباری نیاز دارید. در صورت تمایل به ثبت سوابق مالی دقیق نیز، کارت اعتباری  ایده خوبی است ، زیرا صورت حساب ماهانه تان به شما یاداوری می کند که در ماه گذشته پول خود را برای چه چیزهایی هزینه کرده اید.

 در صورتی که قادر به پرداخت بدهی در طی مدت زمان تعیین شده - معمولاً بین 20 تا 30 روز- نباشید ، ممکن است کارت اعتباری، به روش پرداخت بسیار گرانی تبدیل شود. مراقب باشید قبل از اقدام به گرفتن کارت اعتباری ، تمام جزئیات پیشنهادی کارت اعتباری را بخوانید. از بهای سالانه شرکت کارت اعتباری نیز آگاه باشید. همچنین لازم است بدانید که چه زمانی این هزینه ها به حساب شما اضافه می شوند. مثل همیشه ، تمام مطالب لازم را بیاموزید تا بتوانید تصمیمی آگاهانه بگیرید. مواردی هستند که شما باید قبل از دریافت کارت اعتباری در امریکا با آنها آشنا شوید و درباره شان تحقیق کنید.

 شرایط و ضوابط رایج

APR  : نرخ درصد سالانه

 نرخ درصد سالانه (APR) نرخ بهره سالانه برای استفاده از کارت اعتباری است. برخی از کارتهای اعتباری نرخ درصد سالانه 0٪ را برای مدت زمان محدود ، معمولاً 6 ماه ارائه می دهند ، پس از آن زمان نرخ درصد سالانه به حدود 15-30٪ افزایش می یابد. این بدان معنی است که بهتر است در مدت زمانی که نرخ درصد سالانه، 0٪ است، بدهی خود را پرداخت کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه بهره ای به هزینه های شما اضافه نشود. مهم است که هر ماه سوابق بازپرداخت خود را بررسی کنید تا از پرداخت بهره خودداری کنید.

 دو نوع نرخ درصد سالانه‌ وجود دارد: ثابت و متغیر. نرخ ثابت با توجه به شرایط بازار تغییر نخواهد کرد ، بنابراین می توانید اطمینان داشته باشید که بیش از آنچه که در ابتدا گفته شد ، هیچ هزینه ای از شما دریافت نمی شود. با این وجود ، نرخ درصد سالانه متغیر  بسته به شرایط بازار می تواند افزایش یا کاهش یابد ، به این معنی که بسته به شرایط بازار ممکن است از شما هزینه ی بیشتری گرفته شود. ارائه دهندگان کارت های اعتباری باید هزینه های نرخ درصد سالانه خود را در شرایط و ضوابط کارت اعتباری بیان کنند. می توانید به این شرایط و ضوابط، قبل از درخواست ، به صورت آنلاین یا در بانک دسترسی داشته باشید.

 انتقال اعتبار

 اگر بیش از یک کارت اعتباری دارید ، ممکن است نیاز به پرداخت بدهی یک کارت اعتباری با دیگری داشته باشید تا از پرداخت سود برای عدم انجام بازپرداخت خودداری کنید. برخی از کارتهای اعتباری برای این سرویس هزینه ای را دریافت می کنند ، بنابرین این موضوع را قبل از انجام چنین تراکنشی، بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که اگرچه انتقال اعتبار بعضی اوقات گزینه ی خوبی است ، اما

 داشتن یک کارت که می توانید صورتحساب آن را به موقع پرداخت کنید، بهتر است.


 هزینه های رایج

 هزینه سالانه: برخی از کارتهای اعتباری سالانه هزینه ای را دریافت می کنند. این امر به ویژه در کارتهای اعتباری که دارای امتیازهای ویژه ای مانند برگشت پول و Air miles (تخفیف ویژه ی خطوط هوایی) هستند ، متداول است. اگر هزینه های شما به اندازه کافی بالا باشد ، می توانید بیشتر از مبالغی که درسال خرج کرده اید، پول به دست آورید. اما به عنوان دانشجوی بین المللی، بهتر است از هزینه های اضافی ‌که چنین امتیازهای خاصی می توانند داشته باشند، صرف نظر کنید، مگر اینکه همیشه مبالغ بالایی را برای سفر و خرید های اساسی هزینه می کنید. می توانید هزینه سالانه هر کارت اعتباری را با توجه به شرایط و ضوابط کارت های مورد نظر خود بررسی کنید.

هزینه تأخیر

 هنگام پرداخت بدهی کارت خود هم می توانید کل مبلغ  هزینه شده در آن ماه را بازپرداخت کنید و هم می توانید تنها بخشی از بدهی خود، یعنی حداقل مبلغ مورد قبول را بپردازید. با پرداخت کامل بدهی، هزینه ای را متحمل نمی شوید، اما اگر نرخ درصد سالانه 0٪ نداشته باشید، برای پرداخت حداقل مبلغ‌ مورد قبول، هزینه ی آن را هم باید بپردازید. علاوه بر این ، اگر در تاریخ تعیین شده، بازپرداخت را انجام ندهید ، به احتمال زیاد، هزینه تاخیر نیز به شما تعلق می گیرد. در مورد سیاست های کارت خود از ارائه دهنده کارت بخواهید تا درباره هزینه های مربوط به تاخیر اطلاعات بیشتری را در اختیارتان بگذارد.

 هزینه ی برداشت بیش از حد مجاز

 اگر بیش از حد مجاز اعتبار تخصیص یافته خرید کنید ، به عنوان مثال اگر بیشتر از حداکثر اعتبار مجاز کارت خود هزینه کنید ، جریمه ای را متحمل می شوید. اعتبار مجاز کارت خود را بدانید و فقط در آن حد هزینه کنید.

 هزینه تراکنش های خارجی: برخی از کارت ها برای استفاده از کارت در خارج از کشور یا برای تبدیل ارز، هزینه ای را دریافت می کنند. همیشه بررسی کنید که آیا در کارتی که درخواست می کنید،  این هزینه ها اعمال می شوند یا خیر، و اینکه چنین هزینه هایی در هر کشور چه ‌تفاوتی با کشور دیگر دارد - به خصوص در مورد کشور خودتان این اطلاعات را کسب کنید چون احتمالاً هنگام مسافرت از کارتتان استفاده می کنید.

 امتیازهای ویژه ی رایج

 امتیاز تخفیف برای استفاده از خطوط هوایی ( air miles)

 برخی از کارتهای اعتباری، فرصتی برای ساخت air miles ارائه می دهند که می توان از آنها برای تخفیف در هزینه پروازها استفاده کرد. کارت های اعتباری که این امتیاز را ارائه می دهند با شرکت های هواپیمایی مختلف مانند American Airlines یا Delta کار می کنند و به شما این امکان را می دهند که از air miles خود استفاده کنید تا قیمت پرواز با هواپیمایی تعیین شده را با تخفیف بپردازید. هزینه پرواز شامل تخفیف می شود ، اما مالیات یا هزینه کارت خیر. به خاطر داشته باشید که برای ساخت مقدار قابل توجهی air miles زمان لازم است ، بنابراین تنها در صورتی که قصد دارید کارت خود را برای سالهای طولانی نگه دارید ، روی این امتیاز حساب کنید.

 بازپرداخت نقدی

 این امتیاز بین دانش آموزانی که به دنبال بدست آوردن مبلغی  در ازای پولی که برای کارت خود پرداخت می کنند هستند، بسیار محبوب است. در این امتیاز، ارائه دهنده ی کارت ها پیشنهاد می کنند تا درصدی از هزینه ها را به صورت نقدی در پایان سال به شما پاداش دهند. درصد متغیر است ، بنابراین همیشه با ارائه دهنده چک کنید.

 امتیازها

 راه دیگر برای بهره مندی از تخفیف و ایجاد درآمد از طریق کارت، امتیاز ها هستند. این کارت ها برای خریدهای انجام شده با کارت ، امتیازاتی را به شما پاداش می دهند که می توانند برای کالاها و خدمات تعیین شده هزینه شوند. کارتهای دانشجویی غالباً برای مراکز تبلیغاتی مانند سینماها، فروشگاه های کتاب و فروشگاه های پوشاک این امتیازها را ارائه می دهند.

 برخی از شرکت ها تمایلی به صدور کارت های اعتباری برای دانشجویان بین المللی ندارند ، زیرا آنها سابقه اعتباری مشخص در امریکا ندارند. اگر در حال حاضر کارت اعتباری عمده ای از کشور خود دارید (Eurocard, Access, Chargex, Barclaycard, Carte Bleue, American Express, Visa or MasterCard) آن را همراه خود ببرید. بعد از اینکه بانک امریکایی محدودیت اعتباری شما را برای کارت خارجی بررسی کرد ، احتمال دارد یک کارت اعتباری به شما بدهند. بانک هایی که در آنها حساب دارید نیز احتمالاً درخواست شما برای کارت اعتباری را می پذیرند. شرکتی که باید هنگام جستجو برای کارت اعتباری در نظر بگیرید ، Deserve است. Deserve یک MasterCard را که با برای دانشجویان بین المللی تهیه شده است ، ارائه می دهد تا فرصتی برای دریافت اعتبار در اختیار شما قرار دهد.

 کارت های بانکی نیز گزینه دیگری هستند. وقتی حساب باز می کنید ، به احتمال زیاد یک کارت بانکی دریافت خواهید کرد که می توانید برای برداشت پول از یک دستگاه خودپرداز از آن استفاده کنید. همچنین می توانید از آن، مانند کارت اعتباری، برای خرید استفاده کنید. برخلاف کارتهای اعتباری ، پول بلافاصله از حساب شما برداشت می شود ، بنابراین اگر موجودی نداشته باشید ، خرید لغو می شود. برای دانشجویان تازه وارد در امریکا ،تا زمانی که بتوانند اعتبار خود را برقرار کنند، کارت های بانکی راهی عالی برای پرداخت هزینه ها هستند.  اگر مدتی را در آمریکا به سر ببرید، احتمالاً تصمیم بگیرید که در طول اقامت خود درآمد کسب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه هایی که در طول مدت اقامت خود دارید ، به صفحه کار ما در Working in the USA مراجعه کنید.

 ایجاد اعتبار

 به عنوان دانشجوی بین المللی در امریکا ، اطلاعاتی کلیدی وجود دارد که هنگام ورود باید با آنها آشنا شوید و ساخت اعتبار  یکی از این موارد است. اگرچه ممکن است مدت زمان حضور شما در امریکا کوتاه باشد ، اما داشتن سابقه اعتباری در طول مدت اقامت می تواند برایتان (اگر نه ضروری) بسیار مفید باشد . افراد در امریکا تقریباً هر روز اعتبار خود را بهبود می بخشند ، چه با فعالیت های کوچک مانند پرداخت قبض به موقع و چه اقدامات بزرگتری مانند پرداخت کامل قیمت یک ماشین. اعتبار فردی ستونی برای ایجاد استقلال مالی در امریکا است که برای پیشرفت ضروری است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل
محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل

زمانی که تصمیم میگیرید در آمریکا مشغول به تحصیل شوید گزینه های مختلفی برای زندگی و محل اقامت برای شما وجود دارد که در این مقاله این موارد را بررسی می کنیم ...

بیشتر بخوانید
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

دانشجویان بین المللی معمولا مدت زمان زیادی که برای اخذ پذیرش از کالج و دانشگاه در آمریکا لازم است را جدی نمی گیرند. شما می توانید با دانستن این موضوع و برنامه ریزی دقیق مشکلی در زمان بندی و شروع تحصیلتان نداشته باشید. ...

بیشتر بخوانید
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده

شما می توانید به همراه خانواده ی خود برای تحصیل به آمریکا بیایید، اما باید مقررات ضوابط خاصی را در نظر بگیرید و فرم های مربوط را تکمیل کنید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: