مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزا EB5 برای ایرانیان

ویزا EB5 برای ایرانیان

ویزای EB5 راهی برای دریافت گرین کارت (اقامت دائم) از طریق سرمایه گذاری در ایالات متحده است. برنامه ویزای سرمایه گذار EB-5، برای آن دسته از افراد غیرآمریکایی که می توانند در یک تجارت آمریکایی سرمایه گذاری کنند، امکان دریافت گرین کارت و اقامت قانونی فراهم می کند. برنامه ویزای EB-5 توسط خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) اجرا می شود. این برنامه توسط کنگره ایالات متحده در سال 1990 برای تسهیل افزایش سرمایه گذاری در اقتصاد ایالات متحده پایه ریزی شد. سرمایه گذاری در آمریکا می تواند منجر به  دریافت یک گرین کارت شود و از این طریق، سرمایه گذار به همراه همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال خود اجازه پیدا می کنند تا در آمریکا زندگی و یا به صورت دائمی کار کنند. پس از آن، سرمایه گذار و افراد تحت تکفل وی نیز این امکان را دارند تا واجد شرایط درخواست تابعیت آمریکا شوند. 

شرایط ویزای سرمایه گذاری  EB-5 برای ایرانیان

برای برآورده کردن شرایط ویزای سرمایه گذار EB-5، سرمایه گذاران خارجی باید در یک نهاد تجاری آمریکایی به مبلغ 900000 دلار یا 1.8 میلیون دلار سرمایه گذاری کنند. این مبلغ بسته به موقعیت جغرافیایی پروژه ای که در آن سرمایه گذاری می کنید، می تواند متفاوت باشد. اگر در یک منطقه اشتغال زایی هدفمند (TEA) سرمایه گذاری کنید، سرمایه گذاری 900000 دلار است و اگر در جای دیگری سرمایه گذاری کنید حداقل سرمایه گذاری مورد نیاز 1.8 میلیون دلار است. سرمایه گذاری های EB-5 باید منجر به ایجاد 10 شغل تمام وقت در ایالات متحده شود که حداقل برای دو سال وجود داشته باشند. 

سالانه چه تعداد ویزای EB-5 صادر می شود؟

اداره ی خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) در هر سال مالی تقریباً 10000 ویزا برای سرمایه گذاران EB-5 رزرو می کند. به دلیل افزایش شدید تعداد شرکت کنندگان در برنامه EB-5 از سال 2011، گروه ویزای EB-5 مدت زمان انتظار طولانی برای افراد در برخی کشورهای خاص است. این رشد در تعداد متقاضیان را می توان به افزایش اعتماد به این برنامه به دلیل شفافیت USCIS، کارآیی در بررسی درخواستها و رشد تعداد مراکز منطقه ای تأسیس شده در سراسر ایالات متحده نسبت داد. در زیر نمودار تعداد پرونده های ثبت شده و دادرسی شده I-526 توسط USCIS در هر سال و همچنین تعداد دادخواست هایی که برای رسیدگی به پرونده در USCIS در انتظار باقی مانده اند، آورده شده است.

برآورد پرونده های EB5
سال مالیپرونده های ثبت شده  I-526تعداد احکام صاده در پرونده های  I-526تعداد درخواستهایی که در انتهای سال مالی در انتظار پاسخ هستند
201514,3739,817
17,367
201614,1479,36720,804
201712,16512,243
24,992
20186,42415,122
14,394
20194,1944,67313,763
20204,3252,281
15,955

شرایط ایجاد شغل در برنامه ی EB-5

طبق دستورات اداره ی خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS)، یک سرمایه گذاری EB-5 باید حداقل 10 فرصت شغلی تمام وقت را برای کارگران در ایالات متحده که واجد شرایط هستند حفظ یا ایجاد کند. این ایجاد یا حفظ مشاغل معمولاً باید طی دو سال از اقامت دائم مشروط سرمایه گذار و ورود به ایالات متحده انجام شود. مشاغل ایجاد شده در پروژه های EB-5 به صورت مستقیم، غیر مستقیم یا القایی تعریف می شوند. در زمینه سرمایه گذاری مستقیم، متقاضی ویزای EB-5 باید ثابت کند که سرمایه ی او منجر به ایجاد شغل برای 10 نیروی کار به طور مستقیم شده است. براساس تعریفات ارائه شده توسط مراکز منطقه ای، متقاضی می تواند مشاغل مستقیم، غیرمستقیم و القایی را نیز محاسبه کند. مشاغل غیرمستقیم و ناشی از آن با فرمول های ریاضی نشان داده می شود که تأثیر اقتصادی سرمایه گذاری EB-5 را اندازه گیری می کند.




بررسی اجمالی برنامه ویزا سرمایه گذار  EB-5برای ایرانیان

متقاضیان ویزای EB-5 برای دریافت اقامت دائم ایالات متحده باید سه مرحله کلی را دنبال کنند:

  • در یک تجارت شخصی سرمایه گذاری کنید که 10 شغل مستقیم تمام وقت برای کارگران در ایالات متحده در ازای هر سرمایه گذار ایجاد کند (سرمایه گذاری مستقیم) یا
  • از طریق یک مرکز منطقه ای تایید شده توسط اداره ی خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) سرمایه گذاری کنید که در آن سرمایه گذار ممکن است 10 شغل مستقیم، غیرمستقیم و یا ناشی از سرمایه گذاری به ازای هر سرمایه گذار ایجاد کند.
  • پس از تأیید I-526 و در صورتی که لیست مازاد ویزا (لیست درخواستهای ویزای افرادی که در انتظار هستند) برای کشوری که سرمایه گذار در آن متولد شده وجود نداشته باشد، سرمایه گذار درخواست اقامت دائم مشروط خود را از طریق تشکیل  I-485، درخواست تنظیم وضعیت یا DS-260، درخواست برای ویزای مهاجرتی ارسال می کند. این دادخواستی است که گرین کارت را به سرمایه گذار و افراد تحت تکفل واجد شرایط وی اعطا می کند.
  • درنهایت، سرمایه گذاران باید ثابت کنند که تمام شرایط مندرج در EB-5 در طول دو سال اقامت مشروط آنها رعایت شده است. سرمایه گذاران می توانند با ارسال دادخواست I-829 برای حذف شرایط اقامت ظرف مدت 90 روز قبل از انقضا دو سال اقامتشان اقدام کنند. در این مرحله، سرمایه گذار و افراد تحت تکفل وی که شرایط مناسب را داشته باشند، می توانند گرین کارت بی قید و شرط با اعتبار 10 سال دریافت کنند.

مقررات جدید EB-5 و قانون EB-5

در 21 نوامبر 2019، مقررات جدید EB-5 که توسط وزارت امنیت داخلی ('DHS') منتشر شده است، حداقل میزان سرمایه گذاری در TEA را به 900،000 $ و حداقل سرمایه گذاری برای غیر TEA را به 1،800،000 $ افزایش داده است. براساس این آیین نامه همچنین این مبالغ متناسب با تورم هر پنج سال یکبار از اول اکتبر 2024 مورد بازبینی قرار می گیرند. مقررات جدید همچنین شامل مفاد زیر است:

  • یک سرمایه گذار که دادخواست I-526 وی قبلاً تأیید شده است، این امکان را دارد تا تاریخ اولویت مربوط به آن دادخواست را حفظ کند، به شرطی که دادخواست I-526 از طریق کلاهبرداری، ارائه اطلاعات غلط از سوی سرمایه گذار ویا به دلیل خطای اساسی توسط USCIS تأیید نشده باشد. به عنوان مثال، اگر تغییر اساسی اتفاق بیفتد (مانند تغییر در مرکز منطقه ای قابل اعمال یا شرکت تجاری جدید) و دادخواست I-526 قبلاً تأیید شده باشد، متقاضی می تواند تاریخ اولویت را حفظ کند و دادخواست I-526 جدید را بر اساس مدارک ارسال کند. لازم به ذکر است که تاریخ اولویت قابل انتقال به متقاضی دیگری نیست. متقاضیانی که ویزای مهاجرت یا تأییدیه برنامه I-485 دریافت کرده اند، واجد شرایط نیستند. 
  • وابستگان (افراد تحت تکفل) مجاز به ارائه ی دادخواست I-829 درصورتی هستند که سرمایه گذار نتوانسته است پرونده خود را ارائه دهد یا از طرح دادخواست I-829 به نمایندگی از آنها خودداری کند. همچنین:

سازمان امنیت ملی آمریکا (DHS) تمام تفسیرهای مرتبط به 'مدیریت' شرکتهای تجاری را حذف کرده و ضمن توضیحاتی، اعلام کرده است که به طور کلی، سرمایه گذارانی که حقوق مشخصی براساس قراردادهای متداول شراکتهای محدود و یا قراردادهای مسئولیت محدود دارند، شرایط و الزامات حضور در برنامه EB-5 در بخش تجارتهای نوظهور را دارند. 

این آیین نامه های جدید در نتیجه تصویب دو لایحه صادره از سوی دادگاه فدرال به وجود آمده است و بسته به نتیجه این لوایح ممکن است در آینده تغییر کند. اگر این دو دادخواست موفقیت آمیز باشد، مقررات به احتمال زیاد لغو می شوند و هیچ یک از تغییرات فوق عملی نیست. به عنوان مثال، مبالغ سرمایه گذاری به مبلغ قبلی 500000 دلار برای TEA و 1 میلیون دلار برای Non-TEA بازمی گردد.

علاوه بر این لوایح، به طور مداوم قوانینی در کنگره برای اصلاح و بازنگری برنامه EB-5 پیشنهاد شده است. بخشی از برنامه که استفاده از مراکز منطقه ای را مجاز می داند باید توسط کنگره مجاز شود. به عبارت دیگر، این بخش، ممکن است دستخوش تغییر شود. بنابراین، فرصت هایی برای قانونگذاری آینده فراهم می شود تا برنامه موجود را تغییر داده و اصلاح کند.




الزامات درخواست ویزا EB-5 - ایران

  • نیاز به سرمایه گذاری 1.8 میلیون دلار آمریکا یا حداقل 900 دلار دلار در 'TEA' است.
  • سرمایه گذاری معمولاً از طریق پروژه مرکز منطقه ای ایالات متحده یا مستقیماً در یک تجارت جدید انجام می شود.
  • ایجاد و نگهداری 10 شغل تمام وقت برای حداقل دو سال الزامی است.
  • اداره ی خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده، سالانه 10 هزار ویزا EB-5 را صادر می کند.
  • بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نهادی نظارتی است که برای انتقال دارایی ها و پول به خارج از ایران سیاست پولی و چارچوبی دارد.

برنامه ویزای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری EB-5 در دسترس شهروندان ایران است. تقاضا برای این نوع ویزا EB-5 در میان اتباع ایران در حال افزایش است. اگر شما (یا فرزندتان) در ایران متولد شده اید، می توانید از طریق برنامه ویزای EB-5 ، برای گرین کارت سریع ایالات متحده درخواست ارائه کنید.

مناطق هدف اشتغالزایی (Targeted Employment Area) به این گونه تعریف می شوند:

  • مناطق روستایی
  • مناطقی که نرخ بیکاری آنها یک و نیم برابر بیشتر از میانگین کشور است.
  • شرایط درآمدی

الزامات مالی یک سرمایه گذار برای حمایت از یک سرمایه گذاری موفق تجاری:

  • سرمایه گذار باید ارزش خالص 1 میلیون دلار آمریکا داشته باشد - برای یک فرد یا یک زوج متاهل. یا
  • در هر دو سال گذشته 200000 دلار یا بیشتر به عنوان درآمد شخصی یا 300،000 دلار یا بیشتر درآمد مشترک داشته باشد. و
  • سطح مناسب و همسانی از درآمدهای آینده و دارایی های مشابه. 
  • منبع دارایی ها، به علاوه هرگونه تعهدات یا بدهی های قانونی مرتبط با این دارایی ها، نقش مهمی درپذیرش شما در برنامه EB-5 دارند.

محدودیتهای سنی سرمایه گذاران ایرانیان در آمریکا

برای سرمایه گذار در EB-5 محدودیت سنی وجود ندارد. با این حال، از آنجا که یک فرد خردسال احتمالاً دارایی یا درآمدی برای واجد شرایط بودن به عنوان یک سرمایه گذار EB-5 به تنهایی ندارد، والدین یا سرپرست دیگری که مبلغ سرمایه گذاری را به وی می دهد باید مدارک مورد نیاز را برای اثبات منبع نشان دهد. تنها زمانی سن مهم است که والدین درخواست استفاده از این برنامه را می دهند و فرزندان آنها نیز به عنوان افراد تحت تکفل در این درخواست اضافه می شوند. در این صورت، فرزندان باید زیر 21 سال باشند تا در برنامه والدین لحاظ شوند.

ویزای EB-5 - ایران: سرمایه گذار، سرمایه گذاری، مزایا

یکی از مزایای اصلی برای کسانیکه قصد دارند از طریق ویزای سرمایه گذاری EB-5 از ایران به ایالات متحده مهاجرت کند این است که در حال حاضر هیچ مشکلی برای ویزا برای افراد متولد ایران وجود ندارد. مهاجرت به آمریکا برای اتباع ایرانی از طریق برنامه EB-5 باعث می شود به شما و اعضای خانواده شما (همسران و فرزندان مجرد زیر 21 سال) کمک کنید از مزایای زیر بهره مند شوند.

این برنامه مسیری مطمئن برای اقامت دائم است، به شرطی که حداقل شرایط سرمایه گذاری و اشتغال زایی را داشته باشید و در عین حال، هیچ مشکلی از جمله اظهار نظرهای سیاسی بر وضعیت مهاجرت شما تأثیر نگذارد.

آزادی کامل در سفر و اقامت در هر نقطه از کشور.

اشتغال در تمام زمینه ها، حتی مشاغل دولتی، شما همچنین می توانید یک و یا چند شرکت تجاری راه اندازی کنید. در عین حال، شما می توانید به سادگی به عنوان یک بازنشسته بدون هیچ محدودیت شغلی یا حمایت مالی زندگی کنید.

پس از این که اقامت دائم را بدست بیاورید، فرزندان شما می توانند:

  • در برخی از بهترین موسسات جهان بدون مواجه شدن با محدودیت های اعمال شده برای دانشجویان خارجی تحصیل کنند.
  • در مقایسه با دانشجویان خارجی 150 تا 300 درصد شهریه کمتری پرداخت کنند.
  • در مقایسه با دانشجویان خارجی از گزینه های بیشتر بودجه و بورس تحصیلی لذت ببرند.
  • به عنوان یک محصل دوره های روزانه تحصیل کنند و در نتیجه، برای دریافت تحصیلات باکیفیت نیازی به جدایی از خانواده نیست. 
  • فرصت های شغلی را بدون نگرانی در مورد مسائلی مانند اجازه کار، حمایت مالی، تأخیر در پردازش درخواستها، انقضای ویزا، یا محدودیت در انتقال شغلی، کاوش کنند.
  • به همسرتان به طور خودکار گرین کارت تعلق می گیرد، این بدان معناست که او می تواند مانند هر ساکن دائمی دیگر زندگی کند، کار کند و سفر کند و هیچ محدودیت قانونی نداشته باشد.
  • از طریق امتیازات سفر بدون ویزا که در اختیار دارندگان گرین کارت آمریکا قرار دارد، شما میتوانید به راحتی در کشورهای دیگر سفر کرده و لذت ببرید.

برنامه ی EB-5  ایران - خدمات ویزای مهاجرت

  • ایرانیان زیادی هستند که به دنبال مهاجرت به ایالات متحده برای فرصت های آموزشی، تجاری و شغلی برای خود، خانواده و فرزندان خود هستند.
  • بسیاری از دانشجویان ایرانی ترجیح می دهند تجربه کار در کشور میزبان را بدست آورند و سپس به ایالات متحده سفر کنند. برای دانشجویانی که در ایالات متحده تحصیل کرده اند، این برنامه می تواند یک گزینه مثبت برای دریافت ویزاهای H-1B باشد.
  • اگر والدین ثروتمند قبل از اعزام فرزندانشان به دانشگاه، وجوه EB-5 خود را 'هدیه' دهند، نه تنها به عنوان مقیم ایالات متحده شهریه کمتری پرداخت می کنند، بلکه نگرانی ویزای پس از فارغ التحصیلی نیز برطرف خواهد شد.

اخبار EB-5 برای ایران

طبق اعلامیه دفتر ویزا خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) از سپتامبر 2020، در جدول زمانی برنامه های EB-5 از ایران هیچگونه عقب ماندگی ویزا و زمان انتظار اضافی برای درخواستها وجود ندارد. در تاریخ 21 ژانویه جوبایدن رئیس جمهور آمریکا تراول بن برای ایرانیان را لغو نموده و هم اکنون می توانید با خیال راحت برای سرمایه گذاری در آمریکا اقدام نمایید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده

شما می توانید به همراه خانواده ی خود برای تحصیل به آمریکا بیایید، اما باید مقررات ضوابط خاصی را در نظر بگیرید و فرم های مربوط را تکمیل کنید. ...

بیشتر بخوانید
کار در حین تحصیل در آمریکا
کار در حین تحصیل در آمریکا

با برنامه ی work/study می توانید در حین تحصیل در امریکا کار کنید، و اگر دانشجوی مقطع ارشد باشید فرصت های شغلی بسیار خوبی خواهید داشت ...

بیشتر بخوانید
مسیر تحصیل دانشجویان بین المللی در آمریکا
مسیر تحصیل دانشجویان بین المللی در آمریکا

شروع تحصیل در آمریکا با اخذ پذیرش از دانشگاه ها آغاز می شود و با دریافت ویزای دانشجویی آمریکا،زندگی دانشجویی شما و رویای آمریکایی آغاز می شود ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: