مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزا توریستی آمریکا

ویزا توریستی آمریکا

ویزای توریستی آمریکا B-1 / B-2 برای افرادی است که به طور موقت برای تجارت (B-1) یا برای تفریح یا درمان پزشکی (B-2) به ایالات متحده سفر می کنند. به طور کلی، ویزای B-1 برای مشاوره مسافران با همکاران تجاری، شرکت در کنفرانس ها و سمینارهای علمی، آموزشی، تخصصی یا تجاری، حل و فصل املاک یا قراردادهای مذاکره است. ویزای B-2 برای مسافرتی است که ماهیتی تفریحی دارد، از جمله گردشگری، دیدار با دوستان یا اقوام، معالجه پزشکی و فعالیت هایی از نوع خیرخواهانه، اجتماعی یا خدماتی. اغلب ویزاهای B-1 و B-2 به صورت یک ویزا ترکیب و صادر می شوند: B-1 / B-2.

شرایط لازم برای اخذ ویزا توریستی آمریکا

اگر برای ویزای B-1 / B-2 درخواست ارائه می کنید، باید به یک افسر کنسولی نشان دهید که مطابق با قانون مهاجرت و تابعیت ایالات متحده (INA) واجد شرایط ویزای ایالات متحده هستید. بند 214 (ب) INA فرض می کند که هر متقاضی ویزای B-1 / B-2 یک مهاجر بالقوه است. با نشان دادن این موارد، باید این پیش فرض قانونی را لغو کنید (اطمینان دهید که مهاجر نخواهید بود.):

  • اینکه هدف شما از سفر به ایالات متحده یک دیدار موقت مانند تجارت، تفریح یا معالجه پزشکی است
  • اینکه شما قصد دارید برای مدت زمان مشخص و محدودی در ایالات متحده باقی بمانید
  • مدارک مالی برای تأمین هزینه های شما در ایالات متحده
  • ارائه مدارک کافی که نشان دهد شما در خارج از ایالات متحده اقامت دارید، و همچنین سایر روابط اقتصادی یا اقتصادی الزام آور، که بازگشت شما به خارج از کشور در پایان بازدید را تضمین می کند
  • کارمندان و خدمه کشتی های داخل فلات قاره خارجی، در شرایط خاص ممکن است واجد شرایط ویزای B-1 باشند.
  • برخی از اتباع خارجی ممکن است طبق قانون مهاجرت و ملیت واجد شرایط ویزا نباشند

موارد مورد نیاز برای ارسال درخواست ویزا توریستی آمریکا

اگر برای ویزای تجاری / توریستی اقدام می کنید، باید موارد زیر را ارائه دهید:

  • فرم درخواست الکترونیکی ویزای غیرمهاجرتی (DS-160). برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد DS-160 به صفحه وب DS-160 مراجعه کنید.
  • گذرنامه معتبر برای سفر به ایالات متحده با تاریخ اعتبار حداقل شش ماه بیش از مدت زمان اقامت شما در ایالات متحده (مگر اینکه در توافق نامه های خاص کشور معافیت هایی ارائه شود). اگر بیش از یک نفر در گذرنامه شما گنجانده شده باشد، هر کسی که می خواهد ویزا داشته باشد باید درخواست خود را ارائه دهد.
  • یک قطعه عکس  (5*5 سانتیمتر) عکس در شش ماه گذشته گرفته شده باشد.
  • رسیدی که نشان دهنده پرداخت هزینه پردازش درخواست ویزای غیرمهاجرتی غیرقابل استرداد 160 دلار ایالات متحده باشد (با ارز محلی پرداخت می شود). در صورت صدور ویزا، بسته به ملیت شما ممکن است هزینه متقابل صدور ویزا نیز وجود داشته باشد. وب سایت وزارت امور خارجه به شما کمک می کند بفهمید که آیا باید هزینه متقابل صدور ویزا را پرداخت کنید و مبلغ هزینه چیست.
  • علاوه بر این موارد، شما باید یک نامه قرار ملاقات مصاحبه ارائه دهید که تأیید می کند شما از طریق این سرویس وقت خود را رزرو کرده اید. همچنین می توانید مدارک جانبی دیگر را که فکر می کنید اطلاعات ارائه شده به افسر کنسولی را پشتیبانی می کند به همراه داشته باشید.




روش ثبت درخواست ویزا توریستی آمریکا

قدم اول

  • فرم درخواست الکترونیکی ویزای غیرمهاجرتی (DS-160) را تکمیل کنید.

قدم دوم

  • هزینه درخواست ویزا را پرداخت کنید.

قدم سوم

  • قرار ملاقات خود را تنظیم کنید. برای برنامه ریزی قرار ملاقات خود به اطلاعات زیر نیاز دارید:
  • شماره گذرنامه شما
  • شماره رسیدی که هنگام پرداخت هزینه ویزا دریافت کرده اید.
  • شماره بارکد ده (10) رقمی از صفحه تأیید DS-160 شما

قدم چهارم

  • در تاریخ و زمان مصاحبه با در دست داشتن ویزای خود به سفارت یا کنسولگری ایالات متحده مراجعه کنید. شما باید یک نسخه پرینت شده از نامه ملاقات، صفحه تأیید DS-160، یک عکس گرفته شده در شش ماه گذشته و گذرنامه های فعلی و قدیمی خود را همراه داشته باشید. درخواستهایی که همه این موارد را نداشته باشند، پذیرفته نمی شوند.

مدارک جانبی (مدارکی که موید اظهارات شما در درخواست ویزا توریستی باشد)

مدارک جانبی فقط یکی از چیزهایی است که افسر کنسولی در مصاحبه شما در نظر خواهد گرفت. افسران کنسولی به طور جداگانه به هر پرونده مراجعه می کنند و در حین قضاوت، عوامل شغلی، اجتماعی، فرهنگی و سایر موارد را در نظر می گیرند. افسران کنسولی ممکن است اهداف خاص شما، وضعیت خانواده و برنامه ها و چشم اندازهای بلند مدت شما در کشور محل اقامت شما را بررسی کنند. هر پرونده به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می گیرد و طبق قانون از توجه کافی برخوردار می شود.

توجه: اسناد جعلی ارائه نکنید. تقلب یا معرفی نادرست منجر به عدم صلاحیت دائمی ویزا می شود. اگر مساله ای وجود دارد که باید مخفی بماند، متقاضی باید مدارک را در یک پاکت بسته به سفارت یا کنسولگری ایالات متحده بیاورد. سفارت یا کنسولگری ایالات متحده این اطلاعات را در دسترس کسی قرار نمی دهد و به محرمانه بودن اطلاعات احترام می گذارد.

شما باید اسناد زیر را به مصاحبه خود بیاورید. اسناد اصلی همیشه بر روی کپی ها ترجیح داده می شوند و شما باید این اسناد را با خود به مصاحبه بیاورید. مدارک جانبی را به سفارت یا کنسولگری ایالات متحده فکس، ایمیل یا پست نکنید.

  • اثبات فعلی درآمد، پرداخت مالیات، مالکیت املاک یا مشاغل یا دارایی ها.
  • برنامه سفر و یا توضیحات دیگر در مورد سفر برنامه ریزی شده شما.
  • نامه ای از کارفرمای شما که جزئیات موقعیت، حقوق، مدت اشتغال شما، تعطیلات مجاز و هدف تجاری، در صورت وجود، از سفر شما در ایالات متحده را بیان می کند.
  • سوابق کیفری یا دادگاه مربوط به هرگونه دستگیری یا محکومیت در هر کجا، حتی اگر حکم خود را به اتمام رسانده باشید یا بعداً مورد بخشش قرار بگیرید.

علاوه بر این، بسته به هدف خود از سفر، باید موارد زیر را ارائه دهید:

دانشجویان

  • آخرین نتایج مدرسه، ریز نمرات و مدارک تحصیلی یا دیپلم را به همراه داشته باشید. همچنین مدارکی راجع به پشتیبانی مالی مانند صورت حساب های ماهانه بانکی، فیش های سپرده ثابت یا سایر شواهد دیگر را نیز همراه داشته باشید.

افراد شاغل

  • از کارفرمای خود نامه استخدام بیاورید و فیش های حقوقی سه ماه اخیر خود را ارائه دهید.

بازرگانان و مدیران شرکت

  • شواهدی از موقعیت خود در شرکت و حق الزحمه خود بیاورید.

دیدار یکی از اقوام

  • از مدارک مربوط به وضعیت اقوام خود فتوکپی بیاورید (به عنوان مثال گرین کارت، گواهی تابعیت، ویزای معتبر و غیره).

کسانیکه قبلا به ایالات متحده سفر کرده اند

  • اگر قبلاً در ایالات متحده بودید، هرگونه مدارکی که گواهینامه مهاجرت یا ویزا شما باشد را ارائه دهید.

مدارک جانبی برای متقاضیانی نیاز به مراقبت پزشکی دارند (کسانیکه برای دریافت خدمات درمانی درخواست ویزا کرده اند)

  • اگر می خواهید برای معالجه پزشکی به ایالات متحده سفر کنید، باید آماده باشید که علاوه بر اسناد ذکر شده در بالا و مواردی که افسر کنسولگری به آنها احتیاج دارد، اسناد زیر را نیز ارائه دهید:
  • یک تشخیص پزشکی از یک پزشک محلی که ماهیت بیماری شما و دلیل نیاز شما به درمان در ایالات متحده را توضیح می دهد.
  • نامه ای از یک پزشک یا مرکز پزشکی در ایالات متحده که ابراز تمایل به درمان این بیماری خاص و جزئیات طول و هزینه پیش بینی شده برای درمان (از جمله هزینه های پزشکان، هزینه های بستری در بیمارستان و کلیه هزینه های مربوط به پزشکی) است.
  • برگه حمایت مالی افراد یا سازمانی که هزینه های حمل و نقل، پزشکی و زندگی شما را پرداخت می کند. افرادی که پرداخت این هزینه ها را تضمین می کنند باید توانایی خود را در این کار اثبات کنند، که اغلب به صورت اظهارنامه ای از سوی بانک یا سایر مدارک حاکی از درآمد یا پس انداز یا کپی های تایید شده اظهارنامه مالیات بر درآمد است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

19 جای دیدنی در آمریکا – بخش اول
19 جای دیدنی در آمریکا – بخش اول

از آنجایی که ایالات متحده پر از جاذبه های دیدنی است شاید سخت باشد که هنگام بررسی برای سفر به این کشور پهناور بدانیم که از کجا باید شروع کنیم. ...

بیشتر بخوانید
19 جای دیدنی در آمریکا – بخش دوم
19 جای دیدنی در آمریکا – بخش دوم

از آنجایی که ایالات متحده پر از جاذبه های دیدنی است شاید سخت باشد که هنگام بررسی برای سفر به این کشور پهناور بدانیم که از کجا باید شروع کنیم. ...

بیشتر بخوانید
25 جاذبه ی توریستی آمریکا
25 جاذبه ی توریستی آمریکا

ایالات متحده آمریکا به عنوان یکی از بزرگ ترین و متنوع ترین کشورهای دنیا تعداد شگفت انگیزی مقاصد گردشگری اعم از آسمان خراش های نیویورک و شیکاگو، شگفتی های طبیعی Yellow Stone و آلاسکا, سواحل آفتابی کالیفرنیا و فلوریدا و هاوایی را به رخ جهان می‌کشد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: