مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل رایگان در آمریکا

تحصیل رایگان در آمریکا

برای بسیاری از دانشجویان، تحصیل در آمریکا بسیار جذاب است. آمریکا برای بسیاری از دانشجویان خارجی جذابیت‌های خاصی دارد، نه‌تنها به‌دلیل آموزش در سطح و کلاس جهانی و دانشگاه‌های معتبر آن، بلکه به‌دلیل طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی که یک فارغ‌التحصیل از دانشگاهی در آمریکا به آن دسترسی خواهد داشت. نکته‌ی منفی تحصیل در آمریکا این است: دانشگاه‌های آمریکا به داشتن هزینه‌های تحصیلی بسیار بالا معروف هستند و بسیاری از دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی با مقادیر زیاد بدهی وام‌های دانشجویی مواجه می‌شوند. در این مقاله، برخی از راه‌های کمک به کاهش هزینه‌های تحصیلی شما را بررسی خواهیم کرد و اُمیدواریم که در ایالات متحده‌ی آمریکا، رایگان تحصیل کنید.

تحصیل رایگان در آمریکا

تحصیل رایگان در آمریکا - درخواست پذیرش خود را زود ارسال کنید

اختصاص زمان کافی و فرستادن به‌موقع درخواست خود، به شما این امکان را می‌دهد تا زمان بیشتری را بر روی مرور دقیق هر یک از اجزای درخواست‌تان بگذارید و اطلاعات مورد نیاز خود را جمع‌آوری کنید و مطمئن شوید که مدارک درخواست‌تان کاملاً آماده است.

تحصیل رایگان در آمریکا - مطمئن شوید که درخواست خوبی فرستاده‌اید

به‌ویژه برای دانشگاه‌هایی که متقاضیان بسیاری دارند، اخذ پذیرش ممکن است رقابتی باشد و این رقابت زمانی‌که پای بورسیه‌ی تحصیلی در میان است، بیشتر می‌شود. برای افزایش شانس پذیرش خود یا شانس گرفتن بورسیه‌ی تحصیلی، باید درخواستی ارائه دهید که شما را از سایر متقاضیان متمایز کند. ارسال یک درخواست مناسب، بهترین راه تحصیل رایگان در آمریکاست. جدا از داشتن یک نمره‌ی معدل مناسب، باید سعی کنید این موارد را نیز در درخواست خود بگنجانید- جوایز و موفقیت‌ها، فعالیت‌های غیرآموزشی همچون تجارب کارهای داوطلبانه و تجارب کاری منحصربه‌فرد و … به‌یاد داشته باشید که مقالات پذیرش خود را نیز آماده کنید که می‌تواند نظر افسران پذیرش را که هر روز صدها درخواست را بررسی می‌کنند، جلب کند.




تحصیل رایگان در آمریکا -  به‌دنبال بورسیه‌ی تحصیلی دولتی باشید

اگرچه کمترین کمک مالی از طرف دولت آمریکا به دانشجویان خارجی مقطع کارشناسی تعلق می‌گیرد، بسیاری از کشورها به شهروندان خود که مایل به تحصیل در کشورهای دیگر هستند، کمک‌های مالی ارائه می‌دهند. شما باید به‌دنبال این بورسیه‌ها باشید. اگر دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستید و می‌خواهید تحصیلات تکمیلی خود را در آمریکا ادامه دهید، می‌توانید برای گرفتن برخی از بورسیه‌های تحصیلی دولت آمریکا اقدام کنید. برای مثال، برنامه‌ی دانشجویی Fullbright برای دانشجویان خارجی.

تحصیل رایگان در آمریکا -  از بورسیه‌های تحصیلی موجود در دانشگاه‌های آمریکا استفاده کنید

برخی از دانشگاه‌های آمریکا به دانشجویان خارجی خود بورسیه‌ی تحصیلی یا کمک مالی ارائه می‌دهند. توجه داشته باشید که دوره‌‌های مختلف تحصیلی، شرایط خاص خود را دارا می‌باشند. بنابراین، حتماً این شرایط را بخوانید و آن‌ها را بررسی کنید. بسته به نوع بورسیه‌ی تحصیلی که به شما اعطاء می‌شود، ممکن است کمک هزینه‌ی کامل یا جزئی دریافت کنید. برای مثال، دانشگاه ایالتی میشیگان، چند بورسیه‌ی تحصیلی جزئی با مبالغ مختلف به دانشجویان خارجی خود ارائه می‌دهد. در دانشگاه اورگان، داوطلبان خارجی به‌شکل خودکار برای دریافت چند بورسیه‌ی تحصیلی کاندید می‌شوند. دانشجویان همچنین می‌توانند برای دریافت بورسیه‌ی تحصیلی برنامه‌ی خدمات فرهنگی بین‌الملل (International Cultural Service Program) نیز اقدام کنند. حتماً برای گرفتن بورسیه‌ی دانشگاهی در آمریکا اقدام کنید تا بتوانید در این کشور، رایگان تحصیل کنید.

تحصیل رایگان در آمریکا -  فراموش نکنید که به‌دنبال بورسیه‌ی تحصیلی خارجی نیز باشید

بسیاری از مشاغل، موسسات خصوصی یا سازمان‌های غیرانتفاعی، چه در آمریکا و چه در کشور زادگاه شما، به دانشجویانی که به‌دنبال تحصیل در آمریکا هستند، بورسیه‌ی تحصیلی یا کمک مالی ارائه می‌دهند. اگر برای دریافت هر یک از این بورسیه‌های تحصیلی انتخاب شدید، نه‌تنها می‌توانید تحصیلات خود را با پرداخت هزینه‌ای کمتر تمام کنید (یا اگر بورسیه‌ی تحصیلی، تمام هزینه‌های تحصیل شما را پوشش دهد، رایگان تحصیل خواهید کرد)، بلکه قبل از شروع تحصیل خود، شغل آینده‌تان را نیز تثبیت کرده‌اید. بنابراین، با بورسیه‌های تحصیلی یا کمک‌های مالی ارائه شده در دانشگاه‌های امریکا آشنا شوید.

تحصیل رایگان در آمریکا -  یک دانشگاه ارزان‌قیمت یا حتی رایگان در آمریکا انتخاب کنید

دانشجویان خارجی به طور متوسط، سالانه حدود 27000 دلار برای تحصیل در یک دوره‌ی کارشناسی در یک دانشگاه آمریکایی پرداخت می‌کنند. هزینه‌ی تحصیل در برخی از دانشگاه‌های آمریکا، سالانه 50 هزار دلار یا بیشتر نیز خواهد بود. در حالیکه پرداخت برخی از ارقام ترسناک است، حتی اگر نتوانستید هیچ کمک هزینه‌ی تحصیلی یا بورسیه‌ی تحصیلی برای خود فراهم کنید، نااُمید نشوید. به‌دنبال دانشگاه‌های ارزان در آمریکا باشید و با استفاده از منابع دیگر، هزینه‌ی تحصیل خود را تامین کنید. خوشبختانه، دانشگاه‌های آمریکا برای دانشجویان خارجی ارزان و حتی در برخی موارد، رایگان نیز هستند.




تحصیل رایگان در آمریکا -  فرایند تهیه و ارسال درخواست پذیرش خود را آغاز کنید

مهمترین مرحله، ارسال درخواست‌ پذیرش خود است! حتی اگر احساس می‌کنید یک دانشگاه یا یک بورسیه‌ی تحصیلی خاص، بیش از حد رقابتی است یا نمی‌توانید به آن دست پیدا کنید، باز هم برای پذیرش در آن‌ها اقدام کنید. به قول یک ضرب‌المثل معروف، تا امتحان نکنی، موفق نمی‌شوی.

تحصیل رایگان در آمریکا -  هنگام تحصیل در آمریکا، کار کنید

با ویزای دانشجویی F-1، دانشجویان خارجی می‌توانند تا 20 ساعت در هفته در جریان طول ترم و تا 40 ساعت در هفته در دوران تعطیلات کار کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مشاغل و نحوه‌ی درخواست دادن به یک شغل، باید به وب‌سایت دانشگاه‌تان مراجعه کنید. مشاغل داخل دانشگاه معمولاً شامل تدریس خصوصی یا کار در بوفه‌ی دانشگاه، کتابخانه یا سایر بخش‌ها می‌شود. کار در حین تحصیل، می‌تواند راه مناسبی برای کمک به شما برای تحصیل رایگان در آمریکا باشد. برای کار خارج از دانشگاه، باید اولین سال تحصیل خود را به‌پایان رسانده باشید و از دانشگاه مجوز DSO بگیرید. در کل، دانشجویان خارجی فقط به یکی از دلایل زیر مجاز به کار در خارج از دانشگاه هستند:

تحصیل رایگان در آمریکا -  آموزش عملی برنامه‌ی درسی (CPT)

این برنامه‌ای است که به دانشجویان دارای ویزای F-1 اجازه می‌دهد کار موقت داشته باشند تا در زمینه‌هایی که مستقیماً با رشته‌های آن‌ها مرتبط است، تجربه‌ی عملی کسب کنند. این آموزش باید بخشی از یک برنامه‌ی درسی تعیین شده باشد.

تحصیل رایگان در آمریکا -  آموزش عملی اختیاری (OPT)

OPT برنامه‌ای است که به طور موقت به دانشجویان دارای ویزای F-1 اجازه می‌دهد، در مشاغل مرتبط با رشته‌ی تحصیلی خود، مشغول به کار شوند. دانشجویان واجد شرایط این برنامه می‌توانند OPT خود را قبل یا بعد از فارغ‌التحصیلی، به‌مدت 12 ماه، کامل کنند.

تحصیل رایگان در آمریکا -  مشکلات حاد اقتصادی

این برای دانشجویانی است که به‌دلیل تغییرات پیش‌بینی نشده در شرایط مالی خود، دچار مشکلات حاد و شدید اقتصادی شده‌اند.

تحصیل رایگان در آمریکا -  هزینه‌های خود را پایین نگه دارید

هزینه‌های زندگی شما بسته به شهری که در آن زندگی می‌کنید و سبک زندگی‌تان، احتمالاً ماهانه بین 700 تا 1000 دلار خواهد بود. برای پایین نگه داشتن هزینه‌های زندگی خود، ماهانه چند کار می‌توانید انجام دهید. برای مثال، زندگی در محوطه‌ی دانشگاه را انتخاب کنید، در یک اتاق اشتراکی با یک دانشجوی دیگر زندگی کنید، وعده‌های غذایی‌تان را خود بپزید و به‌جای خرید کتاب‌های درسی، آن‌ها را از دیگران قرض بگیرید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل
محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل

زمانی که تصمیم میگیرید در آمریکا مشغول به تحصیل شوید گزینه های مختلفی برای زندگی و محل اقامت برای شما وجود دارد که در این مقاله این موارد را بررسی می کنیم ...

بیشتر بخوانید
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

دانشجویان بین المللی معمولا مدت زمان زیادی که برای اخذ پذیرش از کالج و دانشگاه در آمریکا لازم است را جدی نمی گیرند. شما می توانید با دانستن این موضوع و برنامه ریزی دقیق مشکلی در زمان بندی و شروع تحصیلتان نداشته باشید. ...

بیشتر بخوانید
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده

شما می توانید به همراه خانواده ی خود برای تحصیل به آمریکا بیایید، اما باید مقررات ضوابط خاصی را در نظر بگیرید و فرم های مربوط را تکمیل کنید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: