همه چیز درباره IELTS UKVI و IELTS for Life Skills

همه چیز درباره IELTS UKVI و IELTS for Life Skills

اگر هدفتان مهاجرت به کشور انگلستان جهت مقاصد غیر تحصیلی میباشد این مقاله میتواند به سئوالات شما پاسخ دهد. طبق اعلام اداره مهاجرت انگلستان تغییرات جدیدی در مدارک لازم الارائه جهت تائیدیه دانش زبانی فرد متقاضی مهاجرت صورت گرفته است که این تغییرات به شرح زیر میباشند:

IELTS For UKVI چیست؟

 به زبانی ساده این آزمون همان آزمون آیلتس جنرال میباشد فقط با یک تفاوت اصلی: حتما باید در مرکزی این آزمون داده شود که مورد تایید اداره مهاجرت انگلستان میباشد.البته شکل کارنامه هم تغییراتی جزیی خواهد داشت.ولی نوع سئوالات IELTS For UKVI و محتوا تفاوتی با گذشته ندارد. در حال حاضر تنها مرکز آزمون مورد تایید در ایران مرکز ایرسافام میباشد.

IELTS for Life Skills  چیست؟

این آزمون جدیدا از طرف UKVI ابداع شده است و در ایران در دو سطح A1 و B1 برگزار میگردد و سطح A2  آزمون فقط در انگلستان برگزار میشود.

  • سطحA1  جهت اخذ ویزای انگلستان توسط فردی است که همسر یا والدینش در انگستان ساکن میباشد.
  • سطح B1  برای اقدام به اخذ مهاجرت و تشکیل پرونده شهروندی انگلستان به کار میرود.




آزمون IELTS for Life Skills  چیست؟

این آزمون فقط دارای دو بخش Listening  و Speaking میباشد که در سطح A1  حدود نمره اکتسابی باید بین 3 الی 3.5 بنابر چارت مقایسه ای آیلتس باشد و در نوع B1 نمره اکتسابی باید بین 4 الی 5 باشد.

 نحوه آزمون IELTS for Life Skills

در این IELTS for Life Skills که بین 12 تا 20 دقیقه طول خواهد کشید سئوالاتی درباره زندگی روزمره به صورت تک تک ابتدا پرسیده میشود مثلا درباره معرفی اولیه خود، ورزش مورد علاقه ، غذای مورد علاقه و امثال این موارد. سپس یک فایل صوتی پخش میشود که بر حسب سطح آزمون A1  یا B1 طول مکالمه متفاوت میباشد ولی کلا بین 2-4 دقیقه خواهد بود. پس از آن باید به چند سوال که نشان دهنده درک مکالمه میباشد پاسخ داده شود و درنهایت ممتحن IELTSاز شما میخواهد سئوالاتی را از طرف مقابل بپرسید و وارد مباحثه شوید و همچنین به سئوالات وی جواب دهید. توجه داشته باشید پس از کسب نمره A1  یا B1  تا دو سال حق شرکت در آزمون IELTS for Life Skills برای همان سطح را ندارید.

کلام آخر: به نظر آزمون IELTS for Life Skills  برای افرادی که جسته و گریخته زبان خوانده اند سخت نخواهد بود به شرط آمادگی جهت پاسخگویی سئوالات مد نظر آزمون.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter