میشه شانسی آیلتس بگیریم؟

میشه شانسی آیلتس بگیریم؟

به امید شانس بودن استراتژی ضعیفیه برای امتحان آیلتس.من طی دوهفته گذشته با داوطلبای آیلتس زیادی صحبت کردم وازاینکه درصد نسبتا زیادی از اونا نتیجه امتحانشون رو به شانس و سرنوشت سپرده بودن، خیلی تعجب کردم.

اونا فقط به این امید که این بار نوبتشونه که نمره بگیرن تو آیلتس ، همینجوری به سر جلسه امتحان  IELTS میرفتن. جایی که استراتژی های موفقیت آمیز و بهتری وجود داره، این عملا میتونه بدترین استراژی باشه، اینکه بدون وجود هیچ قطعیتی، فقط با یک امید واهی و دست خالی بخوای به سرجلسه امتحان بری. گذشته از همه، اصرار در تکرار این کار بصورت دوباره و دوباره، نتیجه رو تغییر نمیده و موفقیتی به بار نمیاره.( با توجه به گفته انیشتین، چنین کاری تعریف دیوانگی محض است.)

من با محمد صحبت کردم ، اون چهار دفعه تا بحال امتحان آیلتس رو داده و همیشه همون نمره 6 رو گرفته . من ازش در مورد آمادگی های امتحانش پرسیدم و او گفت که همان کارهایی را میکرده که در چهار دفعه قبلی کرده بود، بنابراین میشه گفت، طبق قانون میانگین، اون همیشه همون نمره همیشگی رو میگیره. همچنین با مریم صحبت کردم که دو ماه پیش امتحان آیلتس داده بود و نمره 5.5 را گرفته بود. اون حداقل نمره 7، و ترجیحا 8 رو برای رسیدن به آرزوی بزرگش برای رفتن به استرالیا میخواست. اگرچه، از نمره 5.5 به 8 رفتن خیلی  بیشتر از دو ماه زمان میبره، اما اون باز بر این باوره که این دفعه نوبت شانسش خواهد بود.

کلماتی مانند 'شانس' و 'امید' نباید در دایره لغات آیلتس شما جایی داشته باشه. این عقاید شما رو به نمره دلخواهتون نمیرسونه. بیشتر از همه، برای کسب نمرات بالایی مثل 7و8 به 'مهارت' نیاز دارید. مهارت در زبان انگلیسی و مهارت در به کار بردن توانایی های زبانی تون درسوالات آیلتس.

تو صحبتام با این دو داوطلب آیلتس متوجه شدم که محمد مهارتهای خوبی در انگلیسی داره، اما اونا را دربرگه امتحانش اجرا نمیکنه، پس نیاز داره بفهمه که دقیقا چطور از مهاراتش در تکمیل فعالیت های بخش های امتحانش استفاده کنه.در کل، او نیاز به انجام تمرین های اختصاصی آیلتس بیشتری و یادگیری یک سری استراتژی، داره. درطرف دیگر، مریم، دارای ضعف در مهارت های ابتدایی زبان، بخصوص در SPEAKING و WRITING بود. اون ایراد های گرامری بسیار داره و ساختار جملاتش به صورت کلی درست نبود. همچنین در تلفظ و روان صحبت کردن مشکلاتی داره. راه حل برای او، اصلاح مهارتهای کلی انگلیسی و بیشترانجام دادن تمرین های اولیه زبان، قبل از شرکت دوباره در امتحان هست.

داوطلبای آیلتس از شنیدن این حقیقت تلخ، که شرکت کردن تو امتحان آیلتس فقط با اتکا به امید و شانس نهایتا منجربه نامیدی و هدررفتن پول ختم میشه، خشنود نمی شن. من خیلی از این دسته دانشجوها رو دیدم. در نظر داشته باشین پول و زمان هردو به اتمام میرسن، و من اطمینان دارم شما نمیخواید که فرصت خودتون رو تو کسب نمره و حرکت به سوی زندگی جدید، فقط بخاطر اینکه با عجله تو آزمون شرکت کردید یا سرسری آزمون رو انجام دادین، از دست بدید!!


پس راه حل چیست؟

اولا، آگاه باشید که مطالعه و آمادگی شما برای قبول شدن امتحان، بسیار بسیار مهمتر از خود امتحان هست. آزمون دروغ نمیگه، نمره ای که شما بدست میاورید همون سطحی هست که شما هستید( به ندرت برگزارکنندگان آزمون IELTS اشتباه میکنن_به هر حال هرچه باشد آدمیزاد هستن_ و اطمینان خاطر داشته باشید که این موضوع در کمترین حالت خودش هست واکثر برگه هایی  که با اعتراض داوطلب دوباره تصحیح میشن همون نمره قبلی رو میگیرن.)

دوما، آماده بشین برای سرمایه گذاری پول و زمان در طول دوره آمادگیتون ، چون برای آزمون های دانشگاهی و تخصصی باید هزینه معلمایی که کمکتون میکنن را پرداخت کنین و مطالعه هم داشته باشین. کسب نمره 7و8 تو آیلتس به آسانی آب خوردن نیست، شما باید مطالعه و تمرین کنید. تمرین کردن به شکل اشتباه، شما را به موفقیت نمیرسونه، پس کمی کمک بگیرید.

نهایتا، تا زمانی که آماده نشده اید در امتحان ثبتنام نکنید. اگه در تمرین هاتون نمیتونید نمره 7 بگیرید، پس حتما هم در امتحان نخواهید گرفت. اگه میتونید در تمرین نمره 7 بگیرید، اما بخش READING دو ساعت ازتون زمان میگیره، پس آماده نیستین که نمره 7 در امتحان اصلی آیلتس بگیرین.اگر نمیدانید که آیا WRITING تون در حد نمره 7 هست یا خیر، بنابراین هیچ گارانتی وجود نداره که بتونید در امتحان چنین نمره ای رو بگیرین. این یه سوال عاقلانه هست ، چرا پول را هدر داد، وقتی که هیچ قطعیتی وجود نداره؟

 مشاوره بگیرین

من هرروز با دانشجوا در رابطه با آزمونشون صحبت دارم و دقیقا میدونم مشکلاتشون چیه و همچنین چگونه میشه برطرفشون کرد وقتی هم با دانشجوا که صحبت میکنم، این پیشنهادا رو میدم چون خیلی وقته به دانشجوا درس میدم و آمادشون میکنم برای گرفتن نمرات 7،8 البته همه ی دانشجوا آمادگی و توانایی کار با من رو دارن، اما این چیزی هست که در مشاوره باهاشون مشخص میشه. اگه به مشاوره احتیاج دارین، بنده خوشحال میشم که باهاتون صحبت کنم. پس با کلیک روی این لینک یه تایم مشاوره حضوری درخواست کنین با ذکر نام و شماره تماس تا بتونیم بهتر کمکتون کنیم.   https://t.me/ZTCINFO

نکته آخر، اگه شما برای موفقیت به درگاه خدا دعا میکنین، این کار درستیه. ما همگی نیازمند چنین امری هستیم . ما یه جمله ای تو انگلیسی داریم که میگه ' خدا به آنانی کمک خواهد کرد که به خودشان کمک میکنند'. پس حتما دعا کنید و منتظر معجزه باشید، ولی، بیاد داشته باشین که، باید به درستی تمرین کنین و آمادگی های کافی را در خودتون ایجاد کنین.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter