آیا از collocations و idioms میتوان در آزمون آیلتس استفاده کرد؟

آیا از collocations و idioms میتوان در آزمون آیلتس استفاده کرد؟

از من غالباً پرسیده میشه: 'استفاده از Idioms تو امتحان رایتینگ درسته یا نه؟' و 'آیا من باید از Collocation تو امتحان اسپیکینگم استفاده کنم یا نه؟' این سوالا، فقدان فهم از Idioms و Collocation رو نشون میده، پس بذارین با توضیح این دو واژه شروع کنیم.

یه Idiom عبارتیه که دارای معنای خاصیه و نمیشه معنای اون رو از تک‌تک کلمات تشکیل‌دهنده‌ی اون به‌تنهایی فهمید. برخی فعل‌های مرکب، نمونه‌ی خوبی از این مورد هستن. برای مثل، فعل Turn Up رو میشه به‌شکل ایدیم برای جایگزینی فعل Arrive استفاده کرد. ما نمی‌تونیم از کلمات Turn و Up جداگونه معنای اون رو حدس بزنیم. به شکل مشابه، عبارت 'At the end of the day' رو میشه به‌شکل تحت‌الفظی برای جایگزینی عبارت 'پایان روز' و به‌شکل یک ایدیم برای جایگزینی قید Ultimately استفاده کرد. زبان مبتنی بر Idiom رو میشه در زبان انگلیسی رسمی و غیر رسمی پیدا کرد، اما این ویژگی شایع زبان شفاهی و غیررسمیه.

قضاوت کردن از روی یه فهرست برای فهمیدن اینکه یه Idiom برای امتحان رایتینگ آیلتس اونقدر رسمی، غیررسمی (شاید اونقدر غیررسمی برای امتحان اسپیکینگ) یا قدیمی هست که دیگه نشه از اون استفاده کرد، غیرممکنه. بنابراین، دوباره می‌تونیم ببینیم که صرفاً یادگیری Idioms برای اضافه کردن به رایتینگ یا اسپیکینگ‌تون، نمره‌ی باند شما را تغییر نمیده. این فقط زمانی رخ میده که رویکردی تو سطح پیشرفته به یادگیری‌تون داشته باشین. شما باید ورای این فهرست‌ها عمل کنین و سپس این رو از طریق استفاده از اون تو امتحان نشون بدین.


Collocation رو به کلماتی میگن که ما طبیعتاً از اون‌ها در کنار هم استفاده می‌کنیم. همونطور که می‌تونین تصور کنین، Collocation بخش مهمی از Vocabulary شماست، چه تو اسپیکینگ و چه تو رایتینگ. تو سطح پیشرفته، وقتی یه کلمه‌ی جدید رو یاد می‌گیرین، باید همیشه هدف‌تون یادگیری کلمات دیگه‌ای باشه که غالباً به همراه اون کلمه استفاده میشن. برای فهمیدن تفاوت Collocation از Idiom، به مثال زیر توجه کنین:

مثال نخست استفاده‌ی مناسب از Collocation رو نشون میده، در حالیکه دومی نه (ما طبیعتاً از کلمات difficult + work با هم توی این متن استفاده نمی‌کنیم). معنای اون از کلمات استفاده‌شده مشخصه، پس این نمونه‌ای از زبان Idiomatic نیست. با این حال، مواقعی وجود داره که Collocation زبان Idiomatic ایجاد میکنه. برای مثال، تو عبارت 'a heavy smoker'، ما نمی‌تونیم از کلمه‌ی heavy حدس بزنیم که این به‌معنای اونه که کسی خیلی زیاد سیگار میکشه. اگه می‌خواین مطالب بیشتری در این مورد یاد بگیرین، من کتاب مایکل سوان با عنوان Practical English Usage (صفحات 244-243) رو بهتون توصیه می‌کنم.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter