چطوری برای گرفتن نمره 8 در لیسنینگ آیلتس تمرین کنیم؟

چطوری برای گرفتن نمره 8 در لیسنینگ آیلتس تمرین کنیم؟

با این نکات نمره ی لیسنینگ خود را بالا ببرید

  • اينكه تمركزداشتن باعث پيشرفت ميشه يك حقيقته، ليسنينگ براي كسايي كه به نمره كلي 7 يا 7.5 نياز دارن از اهميت بالايي برخورداره و کلی نمره میاره
  • در ادامه  استراتژي هايي كه شما را تو گرفتن نمره 8 يا حتي 8.5 كمك ميكنه، معرفي ميكنيم:
  • مطمئن بشين كه علاوه بر منابع ليسنينگ آيلتس، از منابع غير مرتبط به IELTS هم استفاده ميكنين. پيشنهاد من استفاده از كتاب هاي آموزشي، سايت هاي آنلاين مثل BBC و CNN هستش. تو اين سايت ها فايل هاي صوتي_تصويري موجوده. اما از تركيبي بودن تصوير و صدا مطمئن شين چون فايل هاي ويديويي به تنهايي جالبن اما كمتر به دردتون ميخورن.
  • آهنگ و فيلم رو فراموش نكنين.اين دوتا با اينكه براي بخش ليسنينگ IELTS زياد مفيد نيستند اما براي تقويت گوش و مهارت شنيداري شما در فهم انگليسي خيلي موثرن. همچنين ميتونن با ارائه ي كلمات و عبارات جديد، دايره لغات شما را گسترش بدن و بهتون توي اسپيكينگ IELTS كمك كنن.
  •  سعي كنيد روزي يك كار رو انجام بدين. اين به معناي يك تست انجام دادن در روز نيست. ميتونين آهنگ گوش دهيد، بخشي از ليسنينگ IELTS رو بشنوين، 15 دقيقه به اخبار يا بقيه برنامه هاي راديويي گوش بدين.برنامه هاي طولاني تري رو كه با تفريحات يا شغلتون در ارتباطن انتخاب كنيد. اين طور برنامه ها رو بهتر متوجه ميشين و اونا تو حرفه ی شما هم تاثير گذارن.
  • وقتي در حال تمرين ليسنينگ هستين بهش به عنوان يك امتحان نگاه نكنين بلكه ازش براي تقويت مهارت هاتون استفاده كنين.اين يعني كه اگر بخشي از ليسنينگ رو متوجه نشدين ميتونين به عقب برگردين و دوباره گوش بدين. اين كار تقلب كردن نيست بلكه راهي براي تقويت مهارت هاتونه. انقدر گوش بدين تا متوجه بشين. اگر به جاي امتحان دادن تمرين كنيد بيشتر موفق ميشين.
  • حتي وقتي كه از خودتون امتحان ميگيرين هم ميتونين به عقب برگردين،دوباره گوش كنين و مطمئن شين كه همه سوالات را فهميدين. اگر باز هم متوجه نميشين متن ليسنينگ رو پيدا كنين.
  • درباره كلمات كليدي بايد بگم كه با ريدينگ فرق ميكنه. تو ليسنينگ فقط باید يك يا حداكثر دو تا كلمه كليدي داشته باشين. وقتي زير كلي كلمه خط ميكشين گيجتون ميكنه. اين مشكليه كه خيليا با سوالاي چند گزينه اي دارن. اينكه كلي اطلاعاتو تو ذهنتون نگه دارين غير ممكنه. پس ذهنتونو خالي كنين و فقط به همون يك كلمه كليدي فكر كنيد و جوابو بگيرين.
  • اينا راه هايي بودن كه ليسنينگ شمارو تقويت ميكنن واز طريقشون يه نمره عالي مثل 8 يا 8.5 ميگيرين.
  • حالا تنها كاري كه بايد بكنين درست كردن يه جدول زماني روز به روز برای لیسنینگه.

اینکه بتوانید در آزمون لیسنینگ آیلتس، به نمره‌ی باند 9 برسید، رویا به‌نظر می‌رسد. اگرچه صحیح پاسخ دادن به حداقل 39 سوال از 40 سوال دشوار است، اما غیرممکن نیست! در این مقاله، چند نکته برای کمک به شما در افزایش نمره‌تان ارائه می‌شود.

واقع‌بین باشید. برای اینکه بتوانید نمره‌ی بالایی در آزمون لیسنینگ آیلتس کسب کنید، باید دارای سطح خوبی در درک لیسنینگ آیلتس باشید. اگر در حال حاضر نمره‌ی باند شما در لیسنینگ 5.5 است، منطقی است که به بیش از یک سال مطالعه‌ی تمام‌وقت نیاز دارید تا به نمره‌ی باند 9 برسید. این شاید دلسردکننده باشد، اما به‌عنوان یک داوطلب، مهم است که درباره‌ی برنامه‌ی زمان‌بندی مطالعاتی خود برای بدست آوردن نمره‌ی مورد نیازتان، واقع‌بین باشید. اگر در بخش لیسنینگ، نمره‌ی باند 7 می‌گیرید، منطقی است که محاسبه کنید که در صورت مطالعه و تمرین در عرض 3 تا 6 ماه، می‌توانید نمره‌ی باند 9 را بدست آورید.

کاملا واضح است که  مهارت های شنیداری برای موفقیت در بخش LISTENING آزمون آیلتس ضروریست اما آیا به انداره ی کافی با آنها آشنایی دارید؟ این بخش به شما پنج مهارت موثردرارتقا نمره تان را معرفی میکند. یادآور میشوم که این پنج مهارت نه تنها شامل مهارتهای شنیداری عمومی بلکه شامل مهارتهای ویژه زبان انگلیسی هستند و نکته مهم اینجاست که یادگیری مهارتهای ویژه زبان انگلیسی در دیگر بخش های آزمون آیلتس نیز کاربرد دارند.

  • پیش بینی پاسخ ها در لیسنینگ آیلتس
  • تشخیص کلمات کلیدی در لیسنینگ آیلتس
  • تشخیص PARAPHRASE در لیسنینگ آیلتس
  • املاء در لیسنینگ آیلتس
  • گرامر در لیسنینگ آیلتس

نمره‌دهی به آزمون لیسنینگ آیلتس

نمره‌دهی برای آزمون لیسنینگ، کاملاً ساده است. هر سوال، 1 امتیاز دارد. بنابراین، می‌توانید به نمره‌ی 'خام' 40 برسید. سپس، آیلتس نمره‌ی 'خام' شما را به نمره‌ی باند تبدیل می‌کند.با این حال، به‌خاطر داشته باشید که هر نسخه از آیلتس، کمی متفاوت است. بنابراین، صحیح پاسخ دادن به 24 سوال از 40 سوال در یک نسخه از آیلتس، می‌تواند برای شما نمره‌ی 6.5 را بدست آورد، در حالیکه در نسخه‌ی دیگر آیلتس، با پاسخ صحیح دادن به این تعداد سوال، فقط می‌توانید نمره‌ی 6 را بدست آورید. با این حال، جدول‌ها می‌توانند ایده‌ی کلی در مورد چگونگی نمره‌گذاری لیسنینگ به شما ارائه دهند.

همانطور که در بالا ذکر شد، با جلو رفتن در آزمون، متن‌ها سخت‌تر و سخت‌تر می‌شوند. با این حال، سوال 1 به‌اندازه‌ی سوال 40 (1 نمره) ارزش دارد. بنابراین، شما باید با سوالات بخش 1 همچون سوالات بخش 4 رفتار کنید. دستورالعمل‌ها را با دقت بخوانید و مطمئن شوید که کلمات را به‌درستی هجی می‌کنید و ... شما نباید در بخش‌های نخست، نمرات ساده را بدلیل اشتباهات احمقانه از دست بدهید. علاوه بر این، از آنجایی‌که همه‌ی نمرات یک ارزش دارند، شما نباید بدلیل تمرکز بیش از حد روی یک سوال خاص، نمره از دست بدهید. گاهی‌اوقات، با وجود تلاش و تمرکز بالا، ممکن است جواب سوالی را نشنیده یا بخش بزرگی از متن لیسنینگ را درک نکرده باشید. اگر این اتفاق اُفتاد، بهترین حدس خود را بزنید و ادامه دهید و امتیازات مربوط به سوالات آینده را از دست ندهید، زیرا پاسخ سوالی را که در حال حاضر روی آن کار می‌کنید، نمی‌دانید.




نمره بندی بخش لیسنینگ آیلتس

ویژگی های نمره 9 لیسنینگ آیلتس

سطح مهارت : متخصص

تسلط کامل بر زبان: روان و دقیق به همراه درک کامل.

ویژگی های نمره 8 لیسنینگ آیلتس

سطح مهارت: کاربر بسیار خوب

توصیف: تسلط کامل بر زبان همراه با بی دقتی ها و اشتباهات غیرسیستماتیک. ممکن است در موقعیت های ناآشنا برداشت های اشتباهی صورت بگیرد. استدلال ها و گفتگوی های پیچیده و پر از جزئیات به خوبی مدیریت می شوند.

ویژگی های نمره 7 لیسنینگ آیلتس

سطح مهارت: کاربر خوب

توصیف: تسلط به زبان به همراه بی دقتی ها، اشتباهات و برداشت های نادرست پراکنده. معمولا زبان پیچیده را مدیریت می کند و استدلال های پر از جزئیات را درک می کند.

ویژگی های نمره 6 لیسنینگ آیلتس

سطح مهارت: کابر کامل

توصیف: تسلط مؤثر به زبان، به همراه بی دقتی ها، اشتباهات و برداشت های نادرست. می تواند زبان نسبتا پیچیده را درک کند و از آن استفاده کند، مخصوصا در موقعیت های آشنا.

ویژگی های نمره 5 لیسنینگ آیلتس

سطح مهارت: کاربر معمولی

توصیف: تسلط نسبی بر زبان، درک معنی کلی در بیشتر موقعیت ها با احتمال اشتباهات زیاد. توانایی مدیریت ارتباطات ابتدایی در حوزه خود را دارد.

جدول نمره دهی لیسنینگ آیلتس

نمره دهی آیلتس - لیسنینگ
نمره ی لیسنینگ آیلتستعداد پاسخ های صحیح از 40
939-40
8.537-38
8.035-36
7.532-34
7.030-31
6.526-29
6.023-25
5.518-22
5.016-17
4.513-15
4.011-12

نوشتن اعداد در لیسنینگ آیلتس

در لیسنینگ آیلتس توانایی شما در گوش دادن به اعدادی که می شنوید و نوشتن آنها تست می شود. به احتمال زیاد در بخش اول لیسنینگ آیلتس به اعداد برخورد می کنید، ولی ممکن است در هرکدام از این چهل سؤال به آنها برخورد کنید. اعداد به یکی از این شکل ها می آیند

  • سن
  • واحد پول
  • مقیاس اندازه گیری
  • تاریخ
  • زمان
  • شماره تلفن
  • شماره کارت بانکی

شنیدن تفاوت ها بین اعداد در لیسنینگ آیلتس

در کمیت هایی که با -teen یا -ty تمام می شوند اغلب با اعدادی مثل سن، سال و شمردن تعداد مواجه می شوید. مثلا تشخیص اعداد 13 و 30 خیلی مهم است. بهترین راه، تشخیص دادن سیلاب استرس است. سیلاب آخر teen استرس دار است، در حالی که ty اغلب بدون استرس است

شنیدن تفاوت ها بین اعداد در آیلتس
تفاوت در تلفظ اعداد در آیلتس
13 – 30: thir teen - thir ty
14 – 40: four teen - for ty
15 – 50: fif t een - fif ty
16 – 60: six teen - six ty
17 – 70: seven teen - seven ty
18 – 80: eigh teen - eigh ty
19 – 90: nine teen - nine ty
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter