شرکت کنندگان در آزمون یوس چه افرادی هستند؟

شرکت کنندگان در آزمون یوس چه افرادی هستند؟

ملیت متقاضیان آزمون یوس

دانشجویان سراسر جهان می‌توانند در آزمون یوس شرکت کنند. بیشتر دانشجویان از آذربایجان، ترکمنستان، ایران، ترکیه، سوریه، آلمان، بلغارستان، افغانستان، قرقیزستان، و از قاره آفریقا هم تانزانیا، کنیا، مالاوی، مصر و تونس در این آزمون شرکت می‌کنند.

آزمون یوس و مدرک دبیرستان

معدل دبیرستان هیچ تأثیری در آزمون دانشجویان خارجی ندارد و نمره نهایی یک فاکتور محسوب نمی‌شود. هیچ نمره دیگری توزیع نمی‌شود. پس برای اپلای کردن در دانشگاه‌های ترکیه فقط به نتیجه آزمون یوس احتیاج دارید.

مدرک دبیرستان، آموزشگاه جامع (comprehensive school) یا حتی Acik Lise هیچ اهمیتی ندارد. عملکرد (performance) و دوره‌های پایه هم هیچ نقشی ندارند. 




تنها شرط موجود این است که باید مدرک دیپلم دبیرستان داشته باشند، که معادل آن در ترکیه Lise Diplomasi است. افراد دارای مدرک Abitur، Abitur و Acik Lise می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. 

آیا آزمون یوس سخت است؟

اول اینکه سطح دشواری این آزمون از نظر هر دانشجویی متفاوت است و نمی‌توان قضاوت کلی کرد. می‌توانید به سؤالات آزمون های قبلی یوس نگاه کنید و خودتان قضاوت کنید. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه

دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter