میزان اعتبار آزمون دولینگو

میزان اعتبار آزمون دولینگو

آزمون انگلیسی دولینگو 'Duolingo' چه نوع آزمونی است؟

آزمون انگلیسی دولینگو امتحانی است برای ارزیابی مهارت های دانشجویان بین المللی که می خواهد در انستیتوها ادامه تحصیل دهند. این آزمون به صورت آنلاین و با در نظر گرفتن قوانینی مشخص برگزار می شود. برای شرکت در این آزمون لازم نیست از قبل ثبت نام انجام دهید یا به مرکزی مشخص مراجعه کنید، شما برای شرکت در این آزمون می توانید با کامپیوتر شخصی خود و وب کم از خانه آزمون دهید.

سوال های این آزمون برپایه ی تکنولوژی انطباق است، به این معنی که، سختی سوالات براساس  توانایی داوطلب است، این تست یک مصاحبه ی تصویری و نوشتن رایتینگ نیز دارد که همراه با نمره ی شما به انستیتوی مدنظرتان ارسال می شود. فرآیند آزمون شما حدود یک ساعت است و در عرض 48 ساعت نتیجه ی نهایی به شما اعلام می شود و این نتیجه به هر تعداد انستیتویی که بخواهید فرستاده می شود و هیچ محدودیتی برای تعداد انستیتوها تعریف نشده است.

چرا باید در آزمون دولینگو شرکت کنم؟

آزمون Duolingo، آزمونی راحت، قابل دسترس و مقرون به صرفه در مقایسه با سایر آزمون ها می باشد. آزمون های دیگر ارزیابی زبان انگلیسی، سختی هایی از جمله برنامه ریزی، مسافرت به جهت حضور در مرکز آزمون و تجربه ایی استرس آور را برای فردی که می خواهد در آزمون شرکت کند به همراه دارد و همچنین هزینه ی شرکت در این آزمون ها بیش از 200 دلار آمریکا است ولی جالب است بدانید هزینه ی شرکت در آزمون دولینگو فقط 49 دلار آمریکا می باشد و شما می توانید نتیجه ی آزمونتان را به هر انستیتویی که بخواهید ارسال کنید و هیچ محدودیتی در تعداد انستیتوها وجود ندارد. به علاوه این آزمون به شما این امکان را می دهد که  با ویدیوی مصاحبه و نمونه رایتینگی که همراه با نمره تان ارسال می شود توانایی های خود را هرچه بیشتر به انستیتو و دانشگاهی که می خواهید نشان دهید.

آیا می دانید کدام موسسه آموزشی نمره ی آزمون Duolingo را قبول می کند؟

تست دولینگو را بیش از صد دانشگاه و دبیرستان در سراسر دنیا به عنوان یکی از آزمون های زبان، جهت اخذ پذیرش می پذیرند. 




هزینه ی شرکت در آزمون Duolingo چقدر است؟

هزینه ی شرکت در این ازمون 49 دلار آمریکا است. همچنین شما می توانید پس از مشاوره با سوپروایزرهای بخش زبانی موسسه زنگنه، در همین مرکز آزمون خود را برگزار کنید. 

هر داوطلب چندبار می تواند در این آزمون شرکت کند؟

شما می توانید در هر ماه (30روز) در دو آزمون که به شما مدرک داده شود شرکت کنید، و این نکته را بدانید که اگر آزمون شما تمام شود و مدرکی دریافت نکنید و یا نتیجه شما اعلام نشود، این آزمون جز محدودیت شرکت در آزمون به حساب نمی آید.

مدت زمان آزمون دولینگو چقدر است؟

زمان برگزاری آزمون دولینگو کمتر از یک ساعت می باشد.

نتیجه ی آزمون دولینگو برای چه مدت اعتبار دارد؟

نمره ی شما برای دو سال اعتبار دارد ولی گاهی دانشگاه ها مدت زمان دیگری را اعلام می کنند، بنابراین قبل از ارسال نمره حتما با دانشگاه مدنظرتان اعتبار آزمون را چک کنید.

چه نوع سوالاتی در آزمون دولینگو است؟

سوالات آزمون دولینگو شامل اسپیکینگ، لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ است و سوالات درجه بندی شده هستند. بخش دوم سوالاتی که درجه بندی شده نیستند، بخش مصاحبه و نمونه رایتنیگ است. در هر بخش آزمون دهنده میتواند یک یا دو سوال پیشنهادی را جواب دهد. سوالات مختلف هستند شاید نوشتاری، برخی شنیداری و سوالاتی هستند که براساس تصویر باید به آنها پاسخ داد و سختی سوالات با توجه به آزمون دهنده است. هرچه آزمون دهنده پاسخگویی بهتری داشته باشد، سوالات در فرمتی کوتاه تر خواهند بود. به طور مثال:

  • شنیداری (حمل و نقل مورد علاقه ی شما کدام است ؟ ماشین، کشتی، هواپیما، دوچرخه یا قطار؟ توضیح دهید چرا؟)
  • نوشتاری (درباره ی کتابی که اخیرا مطالعه کرده اید بگویید؟/ کتاب چه موضوعی داشت؟/چگونه با این کتاب آشنا شدید؟/ کتاب را دوست داشتید یا خیر؟)
  • تصویری (طرح های گرافیتی در مناطق شهری راشرح دهید.)

نمره دهی جدید، اسپیکینگ و رایتینگ 

برای ارزیابی بهتر بخش speaking و  writing، پاسخ گویی به این بخش ها در نمره ی کلی محاسبه می شود و به منظوره نمره دهی یکسان و دقیق از هوش مصنوعی استفاده می شود. آزمون دولینگو تعادلی بین مدت زمان برگزاری آزمون (با توجه به اینترنتی مناسب) و سوالاتی که به درستی توانایی فرد را مشخص کنند ایجاد کرده است و تغییر در سوالات آزمون با توجه به بازخوردهایی هست که از دانشگاه ها و انستیتوها با توجه به نمونه رایتینگ و مصاحبه ویدئویی دریافت می کنند.در حالی که در گذشته ارزیابی این بخش براساس توانایی های زبان آموز بوده است. در حالی که مدت زمان آزمون یک ساعت است ولی این دو بخش از صحت بالایی برخوردار هستند.

اصول جدید نمره دهی

دلیل نمره دهی 160 و سیستم نمره دهی جدید افزایش دقت و صحت و درک صحیح از نمره ی داوطلب است. تیم تحقیقاتی آزمون دولینگو سعی بر این دارد که نمرات را با بالاترین دقت و صحت اعلام کند و این دلیلی بر متمایز بودن این آزمون از سایر آزمون ها است. نمره دهی سابق که 100 امتیازی بود، با درصد اشتباه گرفته می شد و بررسی پاسخ گویی فرد به صورت خطی نشان داده می شد. به طور مثال نمره 70 از 100 به این صورت معنی می شود که فرد 30 درصد پاسخ اشتباه داشته است و نمره ی ' c-'. سیستم جدید به کاهش این سوتفاهم و کج فهمی کمک میکند.

زمانی که تصمیماتی به این مهمی گرفته می شود لازم است که موارد زیادی از جمله GPA، توصیه نامه ها، مصاحبه و نمرات آزمون های دیگر نیز در نظر گرفته شود. برای آشنای با نمره ی آزمون دولینگو و مقایسه ی آن با نمرات آزمون آیلتس و تافل این صفحه را مطالعه کنید.

برای شرکت در آزمون دولینگو چه باید کرد؟

برای شرکت در این آزمون به کامپیوتری احتیاج دارید که به میکروفن، اسپیکر و وب کم مجهز باشد. همچنین می توانید برای دانلود مرورگر با آخرین ورژن به این صفحه مراجعه کنید و پیشنهاد ما به شما این است که اینترنتی با سرعت دو مگابایت برثانیه و سرعت آپلود یک مگا بایت برثانیه داشته باشید. برای شرکت در آزمون باید کارت شناسایی خود را داشته باشید زیرا مرکز آزمون به منظور صدور کارنامه به عکس کارت شناساییی شما احتیاج دارد.

چه مرورگرهایی را برای شرکت در آزمون می توان استفاده کرد؟

شما برای شرکت در آزمون دولینگو می توانید از آخرین ورژن هریک از مرورگرهای کروم یا اپرا استفاده کنید و همچنین پیشنهاد ما به شما این است که قبل از شرکت در آزمون اصلی، در آزمون آزمایشی شرکت کنید تا بدانید مرورگر شما برای آزمون مناسب است یا خیر.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter