6. در تسک 1 چند کلمه بنویسیم؟

6.	در تسک 1 چند کلمه بنویسیم؟

اغلب از من سوال می شه که آیا اگه در تسک 1 از 150 کلمه بیشتر بنویسیم، نمره از دست می دیم؟ جواب هم بله هست هم خیر، که می تونه گیج کننده باشه.

در آزمون بهتون گفته می شه که باید 'حداقل 150 کلمه بنویسید'، اما حد بالایی بهتون داده نمی شه. بنابرین مثلاً برای 200 یا 220 کلمه نوشتن، ازتون نمره کم نمی شه. با این وجود، اگر می بینید که پاسخ هاتون عموماً از این میزان بیشتر می شه، پس احتمالاً نوع نوشتنتون طوریه که باعث می شه ازتون نمره کم بشه.

برای فهم این مسأله، یادتون باشه که که وظیفه ی شما، اینه که 'با انتخاب و گزارش ویژگی های اصلی، خلاصه ای از اطلاعات را ارائه دهید'. اگه جوابتون خیلی طولانی تر بشه، نشون می ده که دارید جزئیات بی اهمیت رو می نویسید یا هر آنچه که در تصویر می بینید رو توصیف می کنید. این یعنی اطلاعات رو خلاصه نمی کنید، و بنابرین برای task achievement نمره از دست می دید.

کتاب آفیشال گاید تمرین های زیادی داره که هدفشون اینه که شما یاد بگیرید که فقط اطلاعات اصلی و مهم رو گزارش کنید.

نمونه پاسخ های تسک 1

مثال های زیر به شما نشون می دن که اطلاعات کلیدی دو نوع تسک گراف و نمودار رو چطور خلاصه کنید.

به جملات overview در هر دودقت کنید و توجه کنید که چطور اطلاعات در اونها سازماندهی شدن- coherence و cohesion همونقدر که در تسک 2 مهم هستن،در تسک 1 هم اهمیت دارن.

سوال اول بر اساس این سوال از وب سایت رسمس آیلتس هست: www.ielts.org.

نمرنه پاسخی که در ادامه میاد، بر اساس تمرین صفحه 166 کتاب آفیشال گاید هست(The Official Cambridge Guide to IELTS) ، بخشی که بهتون یاد می ده نمودار رو چطور توصیف کنید. نگاه کنید که ویژگی های اصلی چطور توصیف شدن و پاسخ چطور سازماندهی شده:

می بینید که هر کردوم از این پاسخ ها زیر 200 کلمه هستن و اطلاعات رو به صورت منطقی سازماندهی کردن. این کاریه که برای رسیدن به نمره 7 یا بالاتر باید انجام بدید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter