توصیف گراف Graph Description در آیلتس (بخش نهم)

توصیف گراف Graph Description در آیلتس (بخش نهم)

IELTS Graphs - A Common Mistake

با دقت به نمودارهای داده شده و عناوین آن نگاه کنید در قسمت پایین هرکدام یک توضیح مختصری آورده شده است.

به نظر شما مشکل آن ها چیست؟

 

From 1975 to 2000, hamburgers increased dramatically from 10 to 100 times per year. At the same time, fish and chips fell significantly to just under 40.

 

While buses fell from just over 25% to around 16% in 2000, cars increased dramatically to over 35%. Meanwhile, bikes fell over this time frame.

متوجه مشکل شدید؟

همبرگرها می توانند افزایش یابند و فیش اند چیپس ها نزول پیدا کند؟  یک خودرو می تواند افزایش یابد و یک اتوبوس و دوچرخه کاش یابد؟  و یا مقدار مصرف همبرگرها و فیش اند چیپس است که دچار افزایش و یا کاهش می گردد؟ همچنین میزان استفاده از خودرو ، دوچرخه و اتوبوس است که دستخوش تغییر در میزان استفاده از آن ها می شود؟

در اینجا تعدادی از روش هایی که نمودارهای  آزمون  IELTS  را می توان  به طرز صحیحی پاسخ داد ملاحظه می کنید :

From 1975 to 2000, the consumption of hamburgers increased dramatically from 10 to 100 times per year. At the same time, the number of times that fish and chips were eaten fell significantly to just under 40.

While bus usage fell from just over 25% to around 16% in 2000, cars as a mode of travel increased dramatically to over 35%. Meanwhile, the use of bikes fell over this time frame.


Check Your Subject

فاعل جمله را تشخیص دهید.زمانیکه شما در حال تحلیل  task 1 هستید قبل از شروع به نوشتن با دقت نگاه کنید و فاعل جمله را بیابید یا به عبارت دیگر آنچه که اندازه گیری می شود را به طرز صحیحی تشخیص دهید . اشتباه رایج و متداول در نگارش task 1  آزمون IELTS  به غلط تشخیص دادن فاعل جمله می باشد بگونه ای که  این اشتباه به طور چشمگیری کل پاسخ شما را تحت تأثیر قرار می دهد:

  • The first graph is about the consumption
  • The second graph is about the use

در ادامه برخی از نمونه هایی که در تحلیل نمودار آ زمونIELTS فاعل اشتباه تشخیص داده شده است را ملاحظه می کنید. در انتهای هر جمله داخل پرانتز کلمه ای که نادیده گرفته شده است را ملاحظه می کنید. این کلمه را می توانید به همراه سایر عبارات همچون 'the number of' و یا سایر حالات تغییر شکل یافته آن کلمه استفاده نمایید.

1. Cinema's increased from 2000 to 2005. (attendance)

Cinemaattendance increased from 2000 to 2005.

The number of people attending / who attended the cinema increased from 2000 to 2005.

2. Saudi Arabia fell significantly to 270 million barrels a year. (oil production).

Oil production in Saudi Arabia fell significantly to 270 million barrels a year.

The amount of oil produced in Saudi Arabia fell significantly to 270 million barrels a year.

Saudi Arabia's oil production fell significantly to 270 million barrels a year.

3. 2000 to 2010 saw DVDs drop from 70% to 60%. (purchased).

2000 to 2010 saw the number of DVDs puchased drop from 70% to 60%.

2000 to 2010 saw the purchase of DVDs drop from 70% to 60%.

 مثال های متعددی در این زمینه وجود دارد اما نکته حائز اهمیت این مطلب است که دقت داشته باشید می بایست به توصیف کدامین عبارت بپردازید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter