توصیف گراف Graph Description در آیلتس (بخش چهارم)

توصیف گراف Graph Description در آیلتس (بخش چهارم)

در اینجا یک مثال از نمودار میله ای و خطی را باهم ملاحظه می کنید. غیرمعمول نیست که دو گراف را باهم برای توصیف در یک زمان برای IELTS داشته باشید . ممکن است در درجه نخست نگران کننده به نظر بییاید ولی وقتی با دقت نگاه کنید خواهید دید خیلی دشوارتر از داشتن یک گراف نمی باشد. حال به سوأل و گراف داده شده در مثال زیر توجه داشته باشید:

You should spend about 20 minutes on this task.

The line graph shows visits to and from the UK from 1979 to 1999, and the bar graph shows the most popular countries visited by UK residents in 1999.

Summarize the information by selecting and reporting the main features and make comparisons where relevant.

Write at least 150 words.

 

در اینجا مراحلی که نیاز دارید یک نمودار خطی و میله ای را توصیف کنید با زمانی که یک نمودار برای توصیف دارید متفاوت است.


Introduction

زمانی که بیان می کنید گراف چه چیزی را نمایش می دهد، می بایست به هر دوی آن ها اشاره داشته باشید. در اینجا نمونه ای از نخستین جمله برای introduction  را ملاحظه می کنید.

The line graph illustrates the number of visitors in millions from the UK who went abroad and those that came to the UK between 1979 and 1999, while the bar chart shows which countries were the most popular for UK residents to visit in 1999.

به یاد داشته باشید این قسمت را با دانش واژگانی خود بنویسید و از سوأل کپی برداری نکنید .سپس می بایست نکات اصلی نمودار را ذکر کنید. زمانی که شما در حال انجام این مرحله هستید سعی کنید نکات مهم و جالب توجه را ذکر کنید :

Overall, it can be seen that visits to and from the UK increased, and that France was the most popular country to go to.

Body Paragraphs

چنانچه دو نمودار به همراه مقدار زیادی اطلاعات دارید ، می بایست  توجه داشته باشید که همه موارد را لازم نیست توصیف کنید صرفاً چون مقدار زیادی اطلاعات دارید.

همچنین توجه داشته باشید ممتحن به این مطلب که شما نکات مهم و ضروری را برای بیان انتخاب می کنید و یا به توصیف جزئیات می پردازید توجه زیادی دارد.بنابراین مهارت اصلی زمانی که دو نمودار برای توصیف دارید، توانایی برگزیدن اطلاعات و داده های مهم و نیز خلاصه نمودن مطالب باهم است، در غیر این صورت متن writing  ایلتس شما طولانی شده و احتمالاً خارج از وقت مشخص شده تمام خواهد شد. در زیر مثالی از توصیف نمودار خطی و میله ای را باهم ملاحظه می کنید:

To begin, the number of visits abroad by UK residents was higher than for those that came to the UK, and this remained so throughout the period. The figures started at a similar amount, around 10 million, but visits abroad increased significantly to over 50 million, whereas the number of overseas residents rose steadily to reach just under 30 million.

By far the most popular countries to visit in 1999 were France at approximately 11 million visitors, followed by Spain at 9 million. The USA, Greece, and Turkey were far less popular at around 4, 3 and 2 million visitors respectively.

همانطور که ملاحظه می کنید، پاراگراف نخستین درباره نمودار خطی و پاراگراف بعدی درباره نمودار میله ای صحبت می کند. معمولاً لازم ندارید که توصیفات را باهم ادغام نمایید  با این کار تنها متن نوشتاری خود را از لحاظ ادراکی پیچیده تر و مشکل تر می نمایید. نوشتن درباره نخستین نمودار در پاراگراف ابتدایی و درباره دومین نمودار در پاراگراف بعدی بهترین روش است . در هر task 1 ، می بایست از به کار بردن زبان صحیح، بیان مقایسه ها، و دسته بندی داده ها بطور مناسب اطمینان حاصل کنید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter