توصیف گراف Graph Description در آیلتس (بخش سوم)

توصیف گراف Graph Description در آیلتس (بخش سوم)

IELTS Process Diagram

نوع دیگری از سئوال بخش اول Graph Description  میتواند Process Diagram  باشد که علی رغم کمتر دیده شدن در IELTS، باید با تکنیک های آن کاملا آشنا بود.

  1. معرفی دیاگرام
  2. دادن دید اجمالی از نکات اصلی
  3. بیان جزئیات

 گونه های متفاوتی از task 1  آزمون IELTS  وجود دارد (نمودار خطی،نمودار میله ای، نقشه و غیره) که هر کدام به دانش مختص و زبان خودش برای توضیح  نیاز دارند.در این مبحث نگاهی به چگونه نوشتن و توصیف دیاگرام در  IELTSداریم.

توصیف Process Diagram در آزمون IELTS  به چه شکل است؟

برای شروع به سوأل زیر نگاهی داشته باشید:

You should spend about 20 minutes on this task.

The diagram illustrates the process that is used to manufacture bricks for the building industry.

Summarize the information by selecting and reporting the main features and make comparisons where relevant.

Write at least 150 words.

 

یک فرآیند شامل تعدادی از مراحل می باشد که به ترتیب در یک بازه زمانی روی می دهند. بنابراین شما می بایست از اولین مرحله شروع کنید و تا آخرین مرحله آن را توصیف کنید.

در مثال بالا این کاملا واضح است .ابتدای توصیف دیاگرام با مرحله نخست آغاز می شود و با آخرین مرحله آن پایان می یابد. فرآیندها همیشه شفاف نیستند و شما ممکن است دو فرآیند را داشته باشید که همزمان باهم روی داده اند.باید دقت داشته باشید که آغاز را درست انتخاب کنید، از این رو بهتر است به مثال هایی از سایر فرآیندها  نگاهی داشته باشید تا درک بهتری از انواع فرآیندها و نحوه ی تفسیر آن ها پیدا کنید.




بطور کلی در بخش اول رایتینگ آیلتس، با معرفی یک دیاگرام می توانید این کار را با بیان موضوع اما بگونه ای دیگر آغاز کنید بطور مثال:

The diagram explains the way in which bricks are made for the building industry.

همانطور که می بینید معرفی دیاگرام از سوأل گرفته می شود اما دقت داشته باشید که عیناً عبارت را کپی نکنید . می بایست با استفاده از دانش واژگانی خودتان بنویسید.


نکات اصلی را مشخص کنید 

فرآیند توصیف یک دیاگرام درIELTS  با توصیف نمودار خطی و میله ای و دایره ای تفاوت دارد زیرا تغییرات اساسی و یا روندی که قابل شناسایی باشد را ندارند . در اینجا می توانید نگاه مختصری به چگونه نوشتن تحلیل فرآیند یک دیاگرام داشته باشید.

نکته مهم و اصلی در توصیف دیاگرام برای دست یابی به نمره 6 IELTS و یا بالاتر این است که زبان آموزان می بایست یک دید کلی از Task 1  فراهم کنند.

برای نمونه می بایست از تعداد مراحل داده شده طی یک فرآیند، و چگونه شروع شدن و خاتمه یافتن آن صحبت کنید.

Overall, there are eight stages in the process, beginning with the digging up of clay and culminating in delivery


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter