توصیف گراف Graph Description در آیلتس (بخش اول)

توصیف گراف Graph Description در آیلتس (بخش اول)

Describing a Graph Over Time

این مبحث توضیح می دهد که چگونه یک نمودار خطی و یا میله ای را برای  task 1 آزمون IELTS  در زمان مشخص توصیف کنیم . در اینجا مثالی از یک نمودار میله ای را بیان می کنیم که دقیقاً مشابه همان نمودار خطی می باشد. زمانیکه یک نمودار و یا گرافی به شما داده میشود برای توصیف کردن ، این مطلب که چارچوب زمانی (بیان تغییرات در یک بازه زمانی مشخص) دارید یا خیر حائز اهمیت است . چنانچه چارچوب زمانی وجود داشته باشد احتیاج به استفاده از “زبان بیان تغییرات “دارید.

آنچه که مهم است و می بایست به آن توجه داشته باشید این مطلب است که چنانچه هر موردی را به تنهایی و بدون در نظر گرفتن ارتباط آن با سایر المان ها توصیف کنید (ActiveX, Java and Net) دراین مثال کافی نیست ، بلکه می بایست چگونگی ارتباط آن ها را با هم در نظر بگیرید.

به این سوأل نگاه کنید ! از شما خواسته شده داده ها را مقایسه کنید. توجه داشته باشید در پاسخ دادن به سوآل می بایست در مقایسه داده ها آن جایی راکه بهم ارتباط دارند  در task 1  آزمون IELTS بیان کنید.

همچنین به منظور اطمینان از اینکه سازماندهی صحیحی داشنید و پاسخ منسجمی ارائه می دهید می بایست داده ها را با هم و در یک گروه در نظر بگیرید .

برای انجام این کار می بایست به شباهت ها و تفاوت ها توجه داشته باشید .زمانیکه در ابتدا نمودار را برای task 1  آزمون IELTS  تحلیل می کنید، می بایست تصمیم بگیرید چگونه می توانید بطور منطقی داده ها را باهم ارتباط دهید و یا اگر امکان ارتباط نیست این موضوع را نیز مشخص سازید.

حال به نمودار میله ای که در زیر آمده است دقت داشته باشید و نمونه ای از پاسخ به task 1  آزمون IELTS  را ملاحظه کنید.




You should spend about 20 minutes on this task.

The bar chart shows the number of times per week (in 1000s), over five weeks, that three computer packages were downloaded from the internet.

Summarize the information by selecting and reporting the main features and make comparisons where relevant.

Write at least 150 words.

 

Model Answer

The bar chart illustrates the download rate per week of ActiveX, Java and Net computer packages over a period of five weeks. It can clearly be seen that ActiveX was the most popular computer package to download, whilst Net was the least popular of the three.

To begin, downloads of ActiveX and Java showed similar patterns, with both gradually increasing from week 1 to week 5. However, the purchases of Active X remained significantly higher than for the other product over this time frame. In week 1, purchases of ActiveX stood at around 75,000, while those for Java were about 30,000 lower. With the exception of a slight fall in week 4, downloading of ActiveX kept increasing until it reached a peak in the final week of just over 120,000. Java downloads also increased at a steady rate, finishing the period at 80,000.

The product that was downloaded the least was Net. This began at slightly under 40,000, and, in contrast to the other two products, fell over the next two weeks to reach a low of approximately 25,000. It then increased sharply over the following two weeks to finish at about 50,000, which was well below that of ActiveX.

(Words 198)

Language of Change

همانطور که می بینید چندین نمونه از تغییر در نمودار وجود دارد ، بنابراین مهم است که طرز صحیح پاسخ دادن را به منظور با موفقیت گذراندن رایتینگTask1 IELTS  بیاموزید. در اینجا برخی از مثال ها را برای نحوه بیان تغییرات می بینید:

  • gradually increasing                بتدریج افزایش یافتن
  • a slight fall                         کاهش اندک
  • kept rising                        افزایش یافت،روند رو به افزایش
  • reached a peak                  به اوج رسیدن
  • increased at a steady rate  افزایش یافتن با یک نرخ ثابت
  • fell                                     نزول
  • increased sharply              به شدت افزایش یافتن
  • a low of                            حداقل 
  • finish at                           تمام شدن
  • stood at                           ساکن در، روند ثابت شده
  • finishing the period at       اتمام دوره در

بنابراین به تمرین اینگونه از زبان و نحوه بیان تغییرات نیاز دارید و نیز اطمینان حاصل کنید  دامنه گسترده ای از ساختار ونحوه بیان تغییرات را برای اخذ امتیاز بالاتر می دانید .چنانچه استفاده از کلمات و عبارات را دائماً تکرار کنید نشان دهنده ی دانش واژگانی و گرامری محدود شما می باشد.




Making Comparisons

در task 1  آزمون IELTS  می بایست داده ها و اطلاعات را مقایسه کنید به فراخور موضوع و آنچه که در سوأل مطرح شده است .

چنانچه شما بطور مثال فقط درباره ActiveX،آنچه دربارهJava اتفاق افتاده است و آنچه که بر Net  گذشته است، بنویسید بدون بیان ارتباط بین آن ها ، به تنهایی کافی نیست .

 در اینجا مثال هایی از مقایسه ها بین انواع داده ها و اطلاعات در نمودارهای task 1  آزمون IELTS  و چگونگی بیان این مقایسه بصورت برجسته و با رنگ قرمز مشخص گردیده است.

It can clearly be seen that ActiveX was the most popular computer package to download, whilst Net was the least popular of the three

Downloads of ActiveX and Java showed similar patterns, with both gradually increasing from week 1 to week 5

However, the purchases of Active X remained significantly higher than for the other product over this time frame

In week 1, purchases of ActiveX stood at around 75,000, while those for Java were about 30,000 lower

Java downloads also increased at a steady rate, finishing the period at 80,000

The product that was downloaded the least was Net. This began at slightly under 40,000, and, in contrast to the other two products, fell over the next two weeks

It then increased sharply over the following two weeks to finish at about 50,000, which was well below thatof ActiveX

Grouping the Data

یک ایده خوب تقسیم بندی پاسخ هایتان به پاراگراف های مشخص و سازماندهی شده است. برای این منظور بهتر است اطلاعات مشابه را باهم در یک پاراگراف و یا یک بخش دسته بندی کنید . چنانچه به نمودار نگاهی بیندازید ، خواهید دید ActiveX  و Java  یک الگوی مشابه دارند ، هر دو بطور پیوسته در یک بازه زمانی افزایش یافته اند ( جدا از نزول تدریجی ActiveX  در هفته 4 ( ، بنابراین بهتر است با هم آورده شوند .


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter