کلاس مجازی یا آنلاین چیست؟

کلاس مجازی یا آنلاین چیست؟

کلاس مجازی چیست؟ امروزه از کلاس مجازی و آموزش مجازی بسیار می‌شنویم. سازمان ها در پی راه اندازی سامانه مدیریت یادگیری هستند تا بتوانند آموزش سازمانی خود را بهبود بخشند. در این راستا با مفاهیم کلاس مجازی و آموزش مجازی روبرو می‌شوند. در این مقاله می‌خواهیم به صورت کامل در مورد این که کلاس مجازی چیست و چه اجزایی دارد صحبت کنیم.


کلاس مجازی چیست ؟

کلاس مجازی یک کلاس درس است که به صورت الکترونیکی و بر پایه تکنولوژی های فناوری اطلاعات برگزار می‌شود. امروزه گسترش اینترنت و امکان ارسال ویدئوی زنده در اینترنت باعث شده است که بتوان کلاس ها را به صورت آنلاین و مجازی برگزار کرد.


کلاس مجازی در بسیاری از مولفه ها شبیه کلاس فیزیکی است. شما در کلاس حاضر می‌شوید. یک استاد وجود دارد. اسلایدها نمایش داده می‌شوند و شما می‌توانید سرفصل مطالب را ببینید. در حین برگزاری کلاس اگر سوالی داشته باشید می‌توانید از استاد بپرسید و ….


نکته اصلی که باعث جذابیت کلاس مجازی شده است، حذف محدودیت مکان است. در یک کلاس سنتی شما باید با استاد و سایر دانشجویان در یک مکان دور هم جمع شوید. رفت و آمد شما به محل کلاس غیرضروری است و در کلاس مجازی می‌تواند حذف شود. بنابراین شما بدون این که زمانی برای رفت و آمد بگذارید، می‌توانید از محتوای کلاس مجازی استفاده کنید.


علاوه بر مساله رفت و آمد، برگزاری کلاس مجازی این امکان را فراهم می‌کند که افراد از نقاط مختلف ایران در یک کلاس حضور داشته باشند. محدودیت برگزاری کلاس در یک شهر یا یک استان به طور کلی برداشته می‌شود. حتی می‌توان یک کلاس مجازی را بین شرکت کنندگان چند کشور مختلف برگزار کرد.


مجموعه این عوامل باعث جذابیت کلاس مجازی و آموزش مجازی در سازمان ها شده است.


بنابراین اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم که کلاس مجازی چیست باید بگوییم کلاس مجازی عبارت است از برگزاری کلاس بدون محدودیت های فیزیکی.

حالا که به سوال کلاس مجازی چیست پاسخ دادیم، می‌خواهیم در مورد ویژگی های کلاس مجازی با شما صحبت کنیم.


ویژگی های کلاس مجازی

بدون محدودیت

یک کلاس مجازی به آموزگاران و یادگیرندگان سراسر جهان اجازه می دهد تا در کلاس های زنده برای همکاری و تعامل با یکدیگر شرکت کنند. برنامه های MOOC مانند Coursera نمونه خوبی از این مفهوم در عمل هستند.


مقرون به صرفه


هزینه های کم کلاس های مجازی به عنوان یک مزیت عمده محسوب می شود. یادگیرندگان می توانند بدون نیاز به نگرانی در مورد هزینه های سفر صرفه جویی کنند. همچنین شرکت کنندگان زمان را صرفه جویی می کنند؛ زیرا همه موارد مورد نیاز اتصال به اینترنت است.


یادگیری انعطاف پذیر

کلاس های آنلاین اجازه‌ی توانایی ضبط هر گونه ارائه صوتی و تصویری در کلاس که اتفاق می افتد را می دهد. این بدان معنی است که محتوای حتی پس از تحویل در دسترس است و یک مزیت اضافه برای کسانی است که می خواهند مجددا بیاموزند یا شاید اولین بار به طور کامل درک نمی کنند.


عملی و ثابت شده

همزمان یک محیط یادگیری وجود دارد که هر کس در یک زمان در یادگیری شرکت می کند. یک سخنرانی نمونه ای از این نوع یادگیری است و صد ها سال از آن استفاده شده است. یادگیری آنلاین همان تجربه را به راحتی و ابزار بسیار بیشتر فراهم می کند.


در دسترس

از کلاس های مجازی می توان برای ارائه سخنرانی ها یا حتی آموزش آنلاین استفاده کرد. همچنین آن‌ها گزینه های بزرگی برای ملاقات های غیرمنتظره و پروژه های گروهی هستند که اعضای آن نیاز به ثبت نام دارند و ایده های گوناگونی را از یکدیگر می گیرند. با محیط مجازی، ایده ها و همکاران هرگز دور از دسترس یکدیگر نیستند.

مزایای ایجاد سیستم کلاس مجازی

از آنجا که مفهوم تعامل کامپیوتر-انسانی به روشنفکری تبدیل شده است، همه چیز دنیای مجازی به طور فزاینده ای مهم شده است. دنیای مجازی، محیط های مجازی و کلاس های مجازی بر روی تمام طراحی های فناوری اینترنت تمرکز کرده اند. ایده این است که برای عملکرد انسانی که برای مغز انسان ارگونومیک است، راهکارهای جدیدی ایجاد شود. در حال حاضر، این یک بیانیه ی مبهم است اما واقعا در سراسر جهان اتفاق می افتد.

طراحان نرم افزار و کاربران با تجربه (UX) در تلاش هستند تا راه حل های روزانه تکنولوژی را به نحوی که انسان ها به آن دسترسی داشته و استفاده می کنند، نزدیکتر کنند. این شامل محدود کردن، اصلاح یا توسعه فن آوری است که به مانند یک انسان عمل می کند و حتی از انسان خارج می شود.

ما ممکن است در مورد علوم فضایی یا یک کلاس کوچک در مدرسه شهری صحبت کنیم – فن آوری های مجازی ما را به اشتباهات ارزشمند در محیط نسبتا امن تبدیل می کند.

نتیجه؟ یک راهکار زمان مند و مقرون به صرفه که دانش آموزان را به سمت تسلط بر سرعت رکورد می برد. حالا چیزی ارزشمند و وقت گیر است.


آموزش الکترونیکی کلاس درس تکنولوژی مجازی (LMS)


در محیط آموزش الکترونیک، یک دوره آموزش الکترونیکی اساس یک کلاس مجازی است. کلاس درس در یک فضای مجازی اتفاق می افتد. ما یک پورتال شخصی را می بینیم که تنظیمات را نمایش می دهد.


ما از آنچه که دیگران انجام می دهند یا آنچه که از ما انتظار می رود مطلع می شویم، مسئولیت های یادگیری را درک می کنیم و می توانیم به طور منطقی انتظار داشته باشیم که برنامه های یادگیری آینده ای داشته باشند.


یک نمونه آشنا از محیط یادگیری مجازی، سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی (LMS) است. سیستم مدیریت یادگیری دروازه شما به کلاس مجازی است. این سیستم شما را قادر می سازد تا به داشبورد خود وارد شوید و به مواد یادگیریتان دسترسی پیدا کنید.


سیستم های مدیریت یادگیری نیز از سال ۲۰۰۰ تا کنون یک راه طولانی بوده است. آنها بیشتر از صفحات مبتنی بر متن ساخته شده و مبتنی بر آیکون هستند. این نمونه ی دیگری است که توسعه دهندگان ابزارهای استفاده روزانه را به قابلیت استفاده انسان نزدیک می کنند. دوره های کلاس درس مجازی برنامه های کامل یادگیری هستند.


آنها شامل توالی فعالیت های همزمان و غیر همزمان هستند. جلسات زنده، چت، انجمن های گفتگو همه فعالیت های همزمان هستند، در حالی که حوادث غیر همزمان شامل کارهای مستقل یا گروهی مانند ارسال تکالیف به مربی دوره برای سوالات اضافی می شوند.


کلاس های مجازی سعی می کنند از ILT (مدرس آموزش دیده) تقلید کنند تا یک حالت یادگیری ترکیبی ایجاد کنند. این کلاس های درس به عنوان کلاس های قدیمی سخت و با اهمیت هستند. بیایید بیاموزیم که چرا بعضی از دوره ها نیاز به کلاس های مجازی دارند و چگونه کارآیی تلاش های خود را افزایش می دهند.


برای شروع، در کلاس های مجازی نیاز به یک مربی دوره ای مسلط به موضوع است تا به دانش آموزان آموزش دهد. هنگامی که این نیاز اساسی برآورده می‌شود، دوره های کلاس مجازی مزایای زیر را در دوره های آموزشی الکترونیکی مستقل ارائه می دهند:


انعطاف پذیری در یادگیری و بهبود فعالیت: این دوره‌ها آزادی را برای ترکیب سخنرانی ها، جلسات پرسش و پاسخ، فعالیت های فردی و تیمی، خواندن و حتی تست آنلاین دارند. یادگیرندگان می توانند به طور مستقیم با همسالان کار کنند و بازخورد معنی داری از آنها کسب کنند. چهارچوب موضوعات جدید بسیار سریعتر و صاف تر است.


جامعه یادگیری منظم: احساس قوی جامعه و احساس “هماهنگی” در گروه جلب شده است. آنها به طور فعال‌تر فعالیت می کنند و مسئولیت نظرات و بازخوردهای خود را می پذیرند. گروه احساس جامعه و حرکت به سوی اهداف یادگیری مشترک را احساس می کند. تماس مستقيم با مربی و همکاران کمک می کند تا یادگیری رضایت بخش تر و سازگار تر داشته باشید.


کلاس های مجازی به معنی آشنایی هستند: دانش آموزان در کلاس های مجازی با شرایط و انتظارات دوره آشنا هستند. آنها با روش های تدریس، یادگیری و آزمایش راحت هستند.


سازگاری بیشتر برای یادگیرنده: مربی به طور مستقیم در کلاس درس نظارت می کند و می تواند به راحتی در یک کلاس مجازی، نیازهای فردی هر دانش آموز و نیازهای گروه را ارزیابی کند. مربی می تواند نگرانی و مسائل مربوط به آینده را پاسخگو باشد. محتوا و ارائه را نیز می توان با توجه به نیازهای یادگیرنده سازگار کند.

به عنوان یک قاعده کلی، اگر شما نیاز به تدریس دانش بدون ساختار دارید، باید یک دوره کلاس درس مجازی ایجاد کنید. همچنین دوره هایی که نیازمند بحث های فراوانی هستند و در آن فراگیرندگان سوالات زیادی دارند نیز نیاز به کلاس های مجازی است. اگر دوره شما نیاز به تعامل بیشتری با یک برنامه ساده آموزش الکترونیک داشته باشد، باید یک کلاس مجازی برای آموزش و یادگیری رضایت بخش تر ایجاد کنید.


کلاس های مجازی از ابزارهای همکاری برای ایجاد مجدد ساختار و یادگیری تجربیات کلاس درس فیزیکی استفاده می کنند. کلاسهای مجازی به خوبی طراحی شده و تعامل غنی تر را در بر می گیرند، در حالی که کاهش نیاز به هرکسی در یک مکان واحد است. دریابید که آیا دوره خود را به عنوان یک کلاس مجازی تحویل داده اید؟


در زیر یک لیست گام به گام و نحوه میزبانی وبینار خاطره انگیز، جالب و مفید است. البته، این لیست ممکن است بسته به نوع کسب و کار و صنعتتان تغییر کند، اما محل خوبی برای شروع تفکر در مورد نحوه تولید منافع خوب و مناسبت از محتوای فراهم می کند.


یک موضوع و یک عنوان را انتخاب کنید که پتانسیل جستجوی عالی دارد. به عنوان مثال، ما یک وبینار درباره تجزیه و تحلیل گوگل انجام دادیم. به جای این که آن را « تجزیه و تحلیل پیشرفته» بنامیم، ما آن را «دروغ و حقیقت آنالیز گوگل» نامیدیم.


یک صفحه فرود در وب سایت یا وبلاگ خود ایجاد کنید (برای آشنایی با مفهوم صفحه فرود، لینک بازاریابی اینترنتی را ببینید) که نیاز به نام، نام شرکت و آدرس ایمیل برای ثبت نام و تمامی اطلاعات مربوط به وبینار را دارد.


فهرستی از تاکتیک هایی را که می خواهید برای توزیع اطلاعات در مورد وبینار انجام دهید، ایجاد کنید: انتشار اخبار، شبکه های اجتماعی، ایمیل، وبلاگ، تبلیغات فیس بوک، آگهی گوگل و کارت پستال.


با استفاده از URL صفحه فرود (نشانی اینترنتی ثبت نام نرم افزار وبینار)، پیوند دیگری برای هر یک از تاکتیک ها با استفاده از Google URL Builder ایجاد کنید. این چیزی است که در تجزیه و تحلیل شما در زیر منابع ترافیکی ایجاد شده است: منابع> کمپینها. هنگامی که این برگه را باز می کنید، بازدید کننده ها را در هر تاکتیک لیست می کند. این لیست در آنجا فهرست می شود، “۲۸ مارس وبینار از خبرنامه”، “۲۸ مارس وبینار از رسانه های اجتماعی”، ” ۲۸ مارس وبینار از انتشار اخبار” و غیره. این به شما داده هایتان را می دهد تا بدانید که کدام تاکتیک بهترین کار برای مخاطبانتان است.


یک ویدیوی یک دقیقه ای برای توصیف آنچه مردم قرار است در وبینار یاد بگیرند، بسازید. شما می توانید این را در وب سایت و یا وبلاگ خود قرار دهید، آن را از طریق شبکه های اجتماعی توزیع کنید و از آن در بازاریابی ایمیل استفاده کنید. انسان‌ها موجودات بصری هستند. شما شگفت زده خواهید شد که این کار خوب انجام می شود.

یک ماه قبل از وبینار، انتشار اخبار آن را شروع کنید. در هر جایی که می‌توانید خبر برگزاری آن را منتشر کنید. اگر یک خبرنامه داشته اید، وبینار را در ایمیل یک ماه قبل از تاریخ آن قرار دهید.


جدا از خبرنامه، بیایید درباره بازاریابی ایمیل فکر کنید. اگر شما یک خبرنامه دارید، سه ایمیل دیگر خواهید داشت. اگر این کار را نکنید، چهار ایمیل خواهید داشت: یک ماه، سه هفته، یک هفته و یک روز قبل. به نظر می رسد مانند بسیاری از ایمیل ها که برای شما ارسال می شود، اکثر مردم نیز این اطلاعات را دریافت می کنند و سپس روز قبل از رویداد را ثبت می کنند. آدرس اینترنتی که شما در ایمیلتان استفاده می کنید با آنچه که در خبرنامه استفاده می کنید، متفاوت است بنابراین شما می توانید اثربخشی هر یک را ردیابی کنید.


یک هفته قبل از وبینار، شما می خواهید در مورد رسانه های اجتماعی و یک پست وبلاگی (در صورتی که یک وبلاگ دارید) فکر کنید. این ابزار مؤثرترین ابزار بازاریابی برای وبینارهاست. اما بیشتر مشتریان ما در کمپین ایمیل موفق می شوند. آزمون، آزمون، آزمون و اندازه گیری، اندازه گیری، اندازه گیری.


با استفاده از آدرس اینترنتی رسانه ای که ایجاد کرده اید، شروع به ارسال وبینار در شبکه های اجتماعی خود کنید. از تیم خود بخواهید که همین کار را انجام دهد. اگر یک سخنران مهمان برای وبینار دارید، آن را به اشتراک بگذارید. اگر شما یک صفحه شرکتی LinkedIn دارید، آن را به اشتراک و از افراد برای توصیه ها درخواست کنید، بنابراین نتایج جستجو در داخل شبکه اجتماعی افزایش می یابد. هشدار عادلانه: اکثر ثبت نام ها از شبکه های اجتماعی نمی آیند، بنابراین از این تاکتیک با این انتظارات استفاده می شود.


اگر شما یک وبلاگ دارید، یک پست در مورد آنچه که مردم می توانند در مورد آن شرکت کنند، بنویسید. این یک فروش جنس نیست. محتوای ارزشمند و آموزشی است که به مردم برای ثبت نام انگیزه می دهد. وقتی ما آنالیز وبینار گوگل را که من در بالا ذکر کردم انجام دادیم، من هیجان زده شدم که یک پست در مورد آنچه * من * در امتداد زمان یاد گرفتم را با جامعه به اشتراک بگذارم.


اگر می خواهید برای تبلیغات، فیس بوک یا گوگل را تست کنید، هر دو روش ارزان قیمت هستند، ببینید آیا می توانید بازدیدکنندگان جدیدی را که قبلا در مورد کسب و کارتان اطلاعاتی ندارند، جذب کنید. این کار را دو هفته انجام دهید.


همچنین شما می توانید به مدرسه‌ای واقعا قدیمی بروید و به پایگاه داده خود کارت پستال ارسال کنید. از آنجا که این امر به ندرت انجام می شود، می تواند خیلی موثر باشد. این کار را در یک ماه انجام دهید و مطمئن شوید URL شما مخصوص ایمیل مستقیم است، بنابراین می توانید پیگیری کنید که آیا کار می کند یا خیر.


اکنون زمان وبینار است. مطمئن شوید که آن را ضبط می کنید زیرا ۵۰ درصد از کسانی که ثبت نام می کنند در جلسه حاضر نیستند. پس از وبینار (ما دوست داریم روز بعد آن را انجام دهیم، اما بسیاری آن را در همان روز انجام می دهند)، به همه کسانی که با پیوستن به ضبط ثبت نام کرده اند، ایمیل بفرستید. ضبط را در وب سایت خود قرار دهید، بنابراین شما می توانید پیگیری کنید که چه کسی بازدید و آن را دریافت می کند. همچنین شما می توانید آن را در پشت یک صفحه فرود قرار دهید تا هر فرد جدیدی بتواند آدرس ایمیل خود را برای بارگیری وارد کند.


در بیشتر موارد، افرادی که در وبینار شما ثبت نام می کنند، واجد شرایط می شوند. بعضی از آن ها رقبایتان خواهند بود زیرا آن ها می خواهند ببینند چه اتفاقی می افتد و می خواهند از شما کپی کنند، اما اکثرا افرادی هستند که می خواهند با شما کار کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter