چطور در READING آیلتس 9 شدم!

چطور در READING آیلتس 9 شدم!

ممکنه کلیشه ای به نظر برسه اما باید بگم کلید گرفتن نمرات بالا در آیلتس تنها تمرین و ممارستِ و میانبری وجود نداره.

این به اصطلاح تکنیک هایی که در کلاس های آیلتس رایج هستند، تنها وقتی در شرایط واقعی آزمون جواب میدن که با دانش کافی انگلیسی همراه باشن، واقعا باید متن رو بخونید و به سوال ها پاسخ بدید و این بیشتر به دانش نیاز داره تا تکنیک. آشنا بودن با دامنه ی گسترده ای از واژگان قطعا میتونه کمک بزرگی باشه در قسمت READING آیلتس.

کاری که من کردم این بود که تست های کمبریج آیلتس هارو زدم و فقط کلمات کلیدی متن هارو چک کردم یعنی اون کلماتی که در سوال ها بودن و من معنیشون نمیدونستم و باعث میشد نتونم سوال رو بفهمم و یا اون هایی که مستقیما جواب سوالا بودن و یا پیدا کردن جواب سوال ها مبتنی بر اونها بود به نظرم چک کردن همه ی لغات وقت تلف کردن و اصلا کاربردی نیست، این کار نکنید، معمولا کلماتی که آکادمیک و تخصصی هستند رو میشه توی متن معنیشون رو حدس زد. اینجوری میتونید دامنه ی واژگانی خودتون رو هم در چارچوب آیلتس گسترش بدید.


نکته ی دیگه اینه که حتما باید دقت کنید توی تله های آیلتس نیفتید، اینجا یه معلم خوب میتونه کمک کنه که دام های آیلتس رو در قسمت های مختلف بشناسید و وقتی میبینید یه سوال تله داره و داره وقتتون رو میگیره زمانتون رو مدیریت کنید و ازون سوال بگذرید و اگر بعدا وقت کردید برگردید و بهش جواب بدید. هر چقدر میتونید تست آیلتس بزنید و حتما در چک کردن جواب هاتون باهوش باشید و صرفا به اینکه 'خوب این سوال به خاطر بی دقتی اشتباه زدم' بسنده نکنید، سعی کنید تحلیل کنید که چه عواملی باعث شد که نتونید به سوال پاسخ درست بدید و راه هایی که به ذهنتون میرسه که از این اشتباه در تست های بعدی جلوگیری کنید رو لیست کنید و امتحان کنید، قطعا یک معلم خوب آیلتس میتونه خیلی در ارائه ی راهکارهای عملی بهتون کمک کنه، اما خیلی از وقت ها این مسائل توسط شخص شما خیلی بهتر و راحت تر حل میشن. 

نگران نباشید اگر یک تست از شما وقت زیادی میگیره، الزاما تست های زیاد زدن به معنی نمره بهتری گرفتن در امتحان نیست. حتما قبل از با دقت خوندن متن سوال هارو نگاه کنید و ببینید از چه نوعی هستن و بعد با توجه به تجربه شخصیتون تصمیم بگیرید چطوری قصد دارید بهشون جواب بدید، استراتژی من اینجوری بود که اگر مثلا T/F/NG بودن در حالی که متن رو میخوندم به سوال ها هم جواب میدادم، یا اگر MATCHING HEADING بود همزمان با سوالای دیگه جواب میدادم؛ یعنی بطور مثال سوالات جای خالی رو جواب میدادم وهمون موقع به  MATCHING HEADING  ها هم جواب میدادم.

استرس نداشته باشید واقعا مساله آیلتس اونقدرها مهم نیست، مثل یک سرگرمی بهش نگاه بکنید، اگر استرس دارید سعی کنید یه راهی پیدا کنید که از شرش خلاص شید؛ مثلا من قبل از امتحان آیلتس با مادرم و دوستام حرف زدم که خیلی کمکم کرد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter