کار و زندگی در مالزی

موسسه تخصصی زبان زنگنه
تحصیل در مالزی
کار و زندگی در مالزی کار و زندگی در مالزی

مالزی مقصدی پر طرفدار برای مهاجرت است. زیرا نه تنها شامل ماجراجویی در دوردست ها میشود، بلکه مکانی زیبا با گنجینه های طبیعی بسیار است که در طول اقامت خود به کاوش در آن می پردازید. فرصت های شغلی فراوان و هزینه های زندگی نسبتاً پایین است. مالزی دارای امکانات عالی مراقبت های بهداشتی است و مدارس بین المللی زیادی دارد که در صورت اقامت به همراه کودکانتان، همراه شما می توانید از بین آنها انتخاب کنید. مالزی کشوری  توسعه یافته است، بنابراین تغییر در دوران تحول چندان قابل کنترل نیست. همچنین افراد زیادی در مالزی هستند که برای کار به آنجا نیامده اند، بلکه آمده اند تا از زندگی در این کشور شگفت انگیز لذت ببرند. اکثر آنها به برنامه مالزی خانه دوم من (MM2H) می پیوندند که بر اساس آن، حق خرید خانه دوم در مالزی را دارند. برخی از آنها سالی چند ماه در مالزی زندگی می کنند تا به استراحت  زمستانی بپردازند، زیرا آب و هوای گرمسیری مطبوعی دارد بنابراین در مقایسه با آب و هوای اغلب سرد اروپا بهتر است.

پیدا کردن کار در مالزی

کار و زندگی در مالزی به طرق مختلف امکان پذیر است. بهترین راه این است که توسط یک کارفرمای بین المللی به عنوان یک مهاجر به مالزی اعزام شوید. این بهترین راه است زیرا یک بسته مهاجرتی معمولاً به این معنی است که شما می توانید اینجا در مالزی زندگی مرفهی داشته باشید. معمولاً بهترین شرایط  برای افرادی است که به مالزی فرستاده می شوند تا افرادی که پس از ورود به مالزی شانس خود را امتحان می کنند.

هشدار: پرواز به مالزی با ویزای توریستی و جست‌وجوی کار می‌تواند بسیار سخت و تقریبا غیرممکن باشد، مگر اینکه تحصیلات بالایی داشته باشید و سال‌ها تجربه در زمینه کاری مورد علاقه خود داشته باشید.شانس بسیار کمی وجود دارد زیرا کارفرمایان مالزیایی بیشتر از استخدام کارکنان محلی سود می برند تا کارکنان بین المللی. معمولا شرایط محلی مربوط به مزایای درآمد در مقایسه با یک بسته مهاجرتی چندان خوب نیست.

بهترین گزینه این است که بدانید کدام شرکت های بین المللی در مالزی فعال هستند و اینکه آیا این شرکت ها در کشور شما هم فعال هستند؟ در صورت فعالیت، درخواست و برنامه کاری خود را با یک انگیزه واضح ارسال کنید. اغلب اوقات نمی توانید مستقیماً به مالزی بروید، اما این شرکت ها شروع بسیار خوبی را ارائه می دهند. اگر تحصیلات عالی داشته باشید، می‌توانید تلاش کنید تا مورد توجه برخی از شرکت‌های بین‌المللی کاریاب قرار بگیرید. مکان دیگر برای شروع جستجو از طریق لینکدین یا شبکه شخصی شماست.

مجوز کار در مالزی

شرکت‌ها در مالزی تنها زمانی مجاز به استخدام خارجی‌ها هستند که ثابت کنند مالزیایی‌ها قادر به انجام آن کار یا مایل به انجام آن نیستند. در مورد مشاغل استراتژیک مانند مدیریت، امور مالی و غیره استثنا وجود دارد. این به این دلیل است که امروزه مالزیایی ها تحصیلات خوبی دارند، بنابراین باید مدارک خوبی در حد حداقل لیسانس، وترجیحاً فوق لیسانس به همراه چند سال سابقه کار ارائه دهید.

هنگامی که شغلی پیدا کردید، باید از کارفرمای خود بخواهید که درخواست مجوز را به دولت محلی مالزی ارائه دهد. چندین شرط برای واجد شرایط شدن دریافت مجوز کاروجود دارد. حداقل باید  27 سال سن و 5000 رینگیت در ماه درآمد داشته باشید. شرکتی که می خواهد برای شما قرارداد ببندد بایدبه اندازه کافی سرمایه داشته باشد، یعنی مقدار واقعی سرمایه به صورت نقدی. این مبلغ 200.000 رینگیت در مورد یک شرکت داخلی، 350.000 رینگیت برای مالکیتی که بخشی از آن خارجی است و 500000 رینگیت در صورت مالکیت کامل خارجی است.


اگر قراردادی بیش از 8000 رینگیت در ماه به شما پیشنهاد شود، درخواست مجوز کار شما فوراً تأیید می شود و اداره مهاجرت تضمین می کند که در عرض یک هفته مجوز کار خود را دریافت خواهید کرد. مهاجران بسیار ماهر می توانند برای یک ویزای 10 ساله ویژه که  به جای شرکتی که فرد خارجی را استخدام می کند، به فرد حقیقی وابسته است درخواست دهند. دولت مالزی با این نوع اقامت جدید قصد جذب و حفظ استعدادهای برتر در این کشور را دارد.

معمولاً مجوز کار برای  مدت 1 یا 2 سال و در موارد معدودی 3 یا حتی 5 سال درخواست می شود. پس از آن دوره، کارفرمای شما باید درخواست تمدید مجوز کار را بدهد. با این مجوزاجازه کار در مالزی را دارید. با مجوز کار امکان افتتاح حساب بانکی و حتی امکان دریافت وام مسکن نیز وجود دارد. مهاجران در زمان اشتغال در کشور خود یا در مالزی مالیات می پردازند. در بیشتر موارد، مالزی توافقنامه ای با کشورها برای اجتناب از مالیات مضاعف دارد. بالاترین درصد مالیات در مالزی 26 درصد است. اگر در مالزی زندگی و کار می کنید، اطمینان حاصل کنید که رسید خود را برای اظهارنامه مالیاتی نگه داشته اید. 

مالزی دارای یک طرح بازنشستگی (EPF) است که در آن بخش کوچکی از دستمزد ماهانه برای بازنشستگی کنار گذاشته می شود. کارفرمایان موظفند این پول را برای کارمندان محلی خود پس انداز کنند، اما برای مهاجران خارجی اعمال نمی شود. اغلب این مبلغ بر روی حقوق ماهانه انباشته می شود. اگر مایل باشید می توانید خودتان آن را مطالبه کنید.

حقوق در مالزی

مهاجرانی که توسط کارفرمایان خود با یک بسته مهاجرتی وارد می شوند، اغلب بیش از 10000 رینگیت در ماه درآمد دارند. اکثر آنها انواع و اقسام  مزایا را در بسته ها دریافت می کنند، مانند هزینه یک بار جابجایی، کمک هزینه ماشین و گاهی اوقات حتی کمک هزینه اولیه (برای خرید کت و شلوار و غیره). همیشه داستان هایی از مهاجران وجود دارد که حدود 50.000 رینگیت در ماه درآمد دارند، اما معمولاً جزء استثنائات است (تنها تعداد کمی از افراد خوش شانس این مقدار درآمد دارند). با 10000 رینگیت در ماه می توانید زندگی مطلوبی در مالزی داشته باشید. اگر همسر یا شوهر شما حقوقی دریافت نمی کند، این  درآمدی کاملا عادی برای خارجی ها در مالزی است. شما می توانید یک آپارتمان زیبا اجاره کنید و هر چند وقت یکبار از چیزهای غربی لذت ببرید. اگر درآمدی در حدود 15.000 تا 20.000 رینگیت در ماه دارید. می توانید در مالزی به بهترین شکل زندگی کنید. می توانید یک آپارتمان با کلاس اجاره کنید و هر روز  در رستوران های شیک غذا بخورید. با این حال اکثر مهاجران چندان خوش شانس نیستند.افراد محلی معمولاً بین 2000 تا 4000 رینگیت در ماه درآمد دارند (شغل های غیر مدیریتی). افرادی که در رستوران ها، مغازه ها، فودکورت ها کار می کنند اغلب کسری از این درآمد (معمولا کمتر از 1000 رینگیت در ماه) دریافت می کنند. اگر با یک بسته محلی اینجا هستید، به احتمال زیاد بین 5000 تا 8000 رینگیت در ماه درآمد کسب خواهید کرد. البته افراد بسیار ماهر با سالها تجربه درآمد بیشتری خواهند داشت. اگر خودتان به  تنهایی  با یک قرارداد 5000 رینگیتی به مالزی بروید، باید بتوانید خیلی راحت زندگی کنید.

کلاهبرداری های مهاجرتی

مانند سایر نقاط جهان، افراد زیادی هستند که قربانی کلاهبرداری های مهاجرتی شده اند. به آنها مشاغل خوب با دستمزدهای سخاوتمندانه پیشنهاد شده و در نهایت متوجه شده اند که همه اینها کلاهبرداری بوده است. اغلب قربانیان مبلغی چند هزار رینگیتی را از قبل پرداخت می کنند. اگر پیشنهادی که دریافت می‌کنید بقدری  خوب به نظر می‌رسد که مشکوک است، در اغلب موارد کلاهبرداریست. به هیچ 27 ساله ای بسته درآمد ماهانه 25 هزار رینگیتی  پیشنهاد نمی شود. همچنین مراقب کلاهبرداری‌های شرکت‌هایی باشید که افراد زیر 27 سال را استخدام می‌کنند (البته استثناهایی برای قانون مربوط به سن وجود دارد).

برچسب ها: #اقامت در مالزی

مطالب مرتبط

هزینه ها و راهنمای زندگی در مالزی
موسسه زنگنه
تاریخ انتشار : 1400-09-22

هزینه ها و راهنمای زندگی در مالزی

مالزی سالانه میزبان بیش از 150000 دانشجوی خارجی از بیش از 140 کشور جهان است و مقرون به صرفه بودن یکی از مزیت های اصلی تحصیل در مالزی است . پایتخت کوالالامپور، حتی به عنوان دومین شهر به صرفه ی دانشجویی هم انتخاب شد، اما این موضوع تاثیری در کیفیت بالای زندگی ...

خرید ماشین در مالزی
موسسه زنگنه
تاریخ انتشار : 1401-08-22

خرید ماشین در مالزی

شرایط خرید ماشین و لوازم منزل در مالزی ...

پیدا کردن خانه در مالزی
موسسه زنگنه
تاریخ انتشار : 1401-08-22

پیدا کردن خانه در مالزی

شرایط و هزینه های خرید خانه در مالزی، روش های پیدا کردن خانه در مالزی ...

دسترسی سریع