مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی کره جنوبی

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی کره جنوبی

نظام و سیستم آموزش عالی کره جنوبی بسیار متنوع بوده و دانشگاه های خصوصی و دولتی در این کشور وجود دارند که در دوره ها و دپارتمان های مختلف تحصیلی ارائه خدمات آموزشی می نمایند. اکثریت رشته هایی در مقطع کارشناسی ارائه می گردد، به صورت 4 ساله بوده و زبان تحصیلی آنها نیز انگلیسی است. شروع سال تحصیلی برای دانشجویان ماه مارس می باشد. اما لازم است بدانید اکثر دانشگاه های این کشور در هر سال، در دو نوبت اقدام به پذیرش تحصیلی دانشجویان می نمایند که در ماه های مارس و سپتامبر می باشد.

هر سال تحصیلی به 2 فصل تقسیم بندی می گردد. بازه زمانی تعطیلات تابستانی از ژوئیه تا اوت و تعطیلات زمستانی بین ماه های دسامبر تا فوریه در نظر گرفته شده است. دانشجویان ورودی ماه مارس بایستی درخواست پذیرش خود را بین ماه های سپتامبر تا نوامبر ارائه دهند و دانشجویان ورودی سپتامبر نیز می بایست تقاضای خود را بین مدت زمان ماه مه تا ژوئن برای دانشگاه انتخابی ارسال نمایند. البته زمان ثبت نام در دانشگاه های مختلف، متفاوت خواهد بود. طریق ارسال فرم درخواست می تواند به صورت اینترنتی و یا ارسال پستی پرینت فرم درخواست به دانشگاه باشد.

بورسیه موسسه ملی تکنولوژی kumoh

دانشجویانی که مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی کره جنوبی را در دست دارند، مجاز به تحصیل در کره جنوبی هستند. اما در این میان بورسیه های مختلفی وجود دارد که به دانشجویان واجد شرایط با رتبه بالا اعطا می گردد. بدین ترتیب دانشجو می تواند با تکیه بر بورسیه تحصیلی اعطا شده، به صورت تقریبا رایگان در کره جنوبی ادامه تحصیل دهد. اما رشته هایی که بورس تحصیلی به آنها تعلق می گیرد، شامل رشته های زیر و زیرشاخه آن می باشد:

  • الکترونیک؛
  • پزشکی؛
  • برق؛
  • ارتباطات و کامپیوتر؛
  • مهندسی IT؛
  • مکانیک؛

اکثریت بورس ها و کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تعلق می گیرد.

شرایط پذیرش در دانشگاه‌ های کره جنوبی

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کره جنوبی دارند بایستی شرایط و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی کره جنوبی را داشته باشند. در واقع اسناد و مدارکی مورد نیاز است که شرح آنها به صورت زیر می باشد:

  • ارائه مدرک تحصیلی دیپلم دبیرستان؛
  • ارائه یک نسخه کپی از کارت ثبت نام خارجی؛
  • ارائه چندین نسخه کپی از گذرنامه متقاضی؛
  • ارائه مدرک قبولی در آزمون زبان کره ای که بایستی بالای نمره 6.4 باشد؛
  • ارائه معرفی نامه ای که توسط معلم یا اساتید قبلی صادر شده است؛
  • ارائه گواهی شرکت در موسسه و کلاس های یادگیری زبان کره ای؛
  • دارا بودن تمکن مالی و تامین هزینه های تحصیل و زندگی در کره جنوبی؛


شرایط و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی کره‌ جنوبی

پس از این که مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی کره جنوبی مورد موافقت دانشگاه انتخابی قرار گرفت، شخص دانشجو بایستی اقدامات لازم را نسبت به دریافت ویزای تحصیلی انجام دهد. مدارکی که برای این منظور مورد نیاز است به صورت زیر می باشد:

  • ارائه فرم درخواست ویزای تحصیلی؛
  • ارائه 2 قطعه عکس رنگی جدید در سایز 4×3به صورت زمینه سفید؛
  • پرداخت هزینه ویزا؛
  • ارائه اصل گذرنامه دارای اعتبار حداقل 6 ماه و بالاتر به همراه یک نسخه کپی صفحه اول آن؛
  • کپی کارت ملی و صفحات اول و دوم شناسنامه؛
  • ارائه گواهی بورسیه تحصیلی و یا نامه تمکن مالی همراه با پرینت حساب بانکی شخص متقاضی یا والدین و یا همسر وی همراه با اصل شناسنامه ها و کپی آنها به صورت ترجمه شده؛
  • ارائه اصل نامه پذیرش ثبت نام از دانشگاه انتخابی؛
  • معرفی نامه انگلیسی از دانشگاه فعلی متقاضی (در صورتی که مشغول تحصیل در دانشگاه ایرانی می باشد)؛
  • ارائه مدارک تحصیلی همراه با ریز نمرات به صورت ترجمه رسمی انگلیسی؛

در صورتی که کلیه مدارک فوق الذکر ارائه گردد، پرونده متقاضی مورد بررسی قرار می گیرد. چنانچه نتیجه بررسی ها مثبت اعلام گردد، برای فرد متقاضی ویزای دانشجویی D-2 صادر خواهد شد.

اهمیت‌ مدرک زبان در تحصیل کره‌ جنوبی

اکثریت دانشجویان خارجی که مشغول تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی هستند، زبان تحصیلی انگلیسی را برای سپری نمودن دوره های تحصیلی بر می گزینند. به طور کلی حدودا یک سوم دوره های تحصیلی در دانشگاه ها و حتی مدارس این کشور به زبان انگلیسی ارائه می گردد که بیشتر شامل مقطع فوق لیسانس می شود. اما آنچه که دارای اهمیت است، این که دانشجویان خارجی در هر زبان تحصیلی، بایستی مدرک زبانی خود را ارائه نموده و دانش کافی در زبان مورد نظر و انتخابی خود دشته باشند. تعیین نمرات قبولی آزمون مدرک زبان در دانشگاه ها و مدارس مختلف، متفاوت می باشد. بنابراین در مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی کره جنوبی، داشتن مدرک و دانش زبان کره ای یا انگلیسی از الزامات است.

شهریه های تحصیلی در کره جنوبی

از جمله مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی کره جنوبی، دارا بودن تمکن مالی و تامین مخارج زندگی و تحصیل در این کشور است. هر یک از دانشگاه های کره جنوبی دارای شهریه های متفاوتی در مقاطع مختلف هستند. اما به طور کلی می توان گفت شهریه تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی در هر ترم تحصیلی مبلغی معادل 1250 £ الی 3800 £ می باشد و برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و PHD نیز بین 1600 £ الی 4460 £ خواهد بود. البته همان طور که در بخش های قبلی گفته شد انواع بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف وجود دارد که در این صورت دانشجو می تواند به صورت رایگان در این کشور به تحصیل بپردازد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022
بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022

در حال حاضر طرح های بورسیه تحصیلی بسیار مشهور دانشگاه KAIST کره جنوبی برای سال 2022 آغاز شده اند. دانشگاه KAIST حدود 300 بورسیه تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی کره جنوبی تمامی هزینه ها را به طور کامل پوشش می دهد. ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022

کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از چهار اقتصاد بزرگ آسیایی شناخته می‌شود و اقتصاد آن مبتنی بر رشد سریع در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و گردشگری است. امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از دانشجویان تحصیل در کره‌جنوبی را انتخاب می‌کنند و این کشور اخیراً افزایش چشمگیری در ثبت‌نا ...

بیشتر بخوانید
فرآیند پذیرش کره جنوبی
فرآیند پذیرش کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: