مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بهترین شهرهای کره جنوبی برای تحصیل

بهترین شهرهای کره جنوبی برای تحصیل

پاسپورت کره‌جنوبی، یکی از قوی‌ترین پاسپورت‌های جهان به‌ حساب می‌آید و کره‌جنوبی به‌ دلیل توافق‌نامه‌های معافیت متقابل صدور ویزا با برخی کشورها، دارای یک سیستم ویزای نسبتاً آزادانه است. البته، این بدان معناست که همچنان مراحل ویزا برای دانشجویان خارجی وجود دارد. فرایند درخواست ویزا به این شکل است. در طول ده سال گذشته، کره‌ جنوبی به یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان خارجی تبدیل شده است. کره‌جنوبی کشوری جذاب و مدرن است و چیزهای زیادی برای تازه‌واردها دارد که می‌توانند از آن لذت ببرند. امروزه ما شاهد پدیده‌ای با عنوان 'موج کره' هستیم، یک پدیده‌ی جهانی که با افزایش محبوبیت K-pop، درام‌های کُره‌ای و مُد کُره‌ای بوجود آمده است. به‌غیر از نفوذ فرهنگ پاپ، کُره‌جنوبی نیروی پیشرو در صنعت فن‌آوری دیجیتال و یکی از پیشروترین کشورها با جامعه‌ای بسیار متصل به اینترنت است.

معرفی دانشگاه های برتر کشور کره جنوبی

همانطور که گفته شد در کشور کره جنوبی تعداد زیادی دانشگاه وجود دارد که به ارائه طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی می پردازند. دانشگاه های این کشور به دو صورت دولتی و خصوصی هستند که امکان تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را برای دانشجویان داخلی و بین المللی فراهم کرده اند. در این کشور چند کالج با رتبه بالا وجود دارد که امکان تحصیل در رشته های پزشکی را برای متقاضیان فراهم کرده است. دانشگاه های کره ی جنوبی مورد تایید وزارت علوم ایران و وزارت بهداشت هستند.

شهر  معرفی دانشگاه رنکینگ جهانی
سئول Seoul National University 64
سئول (Sungkyunkwan University (SKKU
89
دائجون Korea Advanced Institute of Science and Technology
110
پوهانگ Pohang University of Science and Technology 
146
سئول Korea University
179
سئول (Yonsei University (Seoul campus
197
اولسان
Ulsan National Institute of Science and Technology
201-250
سئول
Kyung Hee University
301-350
سئول
Hanyang University
351-400
گوانجو
Gwangju Institute of Science and Technology
401-500
سئول
Sejong University
401-500
سئول
Chung-Ang University
501-600
سئول
Ewha Womans University
601-800
سئول
Konkuk University
601-800
بوسان
Pusan National University
601-800
اولسان
University of Ulsan
601-800
سوون
Ajou University
801-1000
جئونجو
Chonbuk National University
801-1000
جئونجو
Chonnam National University
801-1000

معرفی بهترین شهرهای کره جنوبی برای تحصیل

کشور کره جنوبی در بخش جنوبی شبه جزیره کره جای گرفته است طبق آخرین تقسیمات کشور، کره جنوبی دارای 9 استان یا ایالت، 1 شهر ویژه و 9 کلان است. استان های این کشور شامل چجو، چولای شمالی، چولای جنوبی، چونگچونگ شمالی، چونگچونگ جنوبی، کنگوون، جیونگسانگنام شمالی، جیونگسانگنام جنوبی و کیونگی می شود. کشور کره جنوبی دارای 71 شهر می باشد که از این بین شهرهایی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم جزء شهرهای دانشجویی این کشور محسوب می شوند.

  • شهر سئول؛
  • شهر دائگو؛
  • شهر بوسان؛
  • شهر چانچئون؛
  • شهر گیونگسان؛


سئول یکی از بهترین شهرهای کره جنوبی برای تحصیل

اگر به دنبال اقامت در یک شهر بی نظیر آسیایی هستید که با شهرهای توکیو، لندن و نیویورک رقابت می کند شهر سئول بهترین گزینه برای شماست. سئول بزرگترین شهر کره جنوبی است که به عنوان پایتخت این کشور نیز محسوب می شود، در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ در دنیا شهر سئول در جایگاه شانزدهم قرار گرفته است. این شهر از ساختار زیر بنایی پیشرفته ای برخوردار می باشد به طوری که مترو این شهر به عنوان سومین شبکه بزرگ مترو در دنیا است، مترو شهر سئول سالیانه 200 میلیون نفر را جا به جا می کند. این شهر به عنوان مرکز آموزشی و فرهنگی در کره جنوبی می باشد به طوری که دانشگاه های معتبر کره جنوبی در این شهر قرار دارند.

دائگو یکی از بهترین شهرهای کره جنوبی برای تحصیل

این شهر تاریخی در استان یونگنام در جنوب شرقی کشور کره جنوبی قرار دارد جمعیت دانشجویی شهر دائگو این شهر را به یک دانشگاه عالی در کشور کره جنوبی تبدیل کرده است. شهر دائگو مرکز سیاست، اقتصاد و فرهنگ در منطقه می باشد، در فصل تابستان در این شهر جشنواره های جالبی مثل جشنواره مرغ و جشنواره بین المللی بدنسازی برگزار می شود. مترو شهر دائگو در سال 1997 میلادی تاسیس شده که در حال حاضر دارای سه خط و 89 ایستگاه است به این ترتیب دانشجویان می توانند با هزینه کم در این کشور رفت و آمد داشته باشند.

بوسان یکی از بهترین شهرهای کره جنوبی برای تحصیل

یکی دیگر از شهر بزرگ و مهم در کشور کره جنوبی کلان شهر بوسان است، بعد از شهر سئول شهر بوسان پر جمعیت ترین شهر در کره جنوبی است. در این شهر نیز همانند دو شهر نامبرده شده مترو بزرگی با 4 خط و 102 ایستگاه وجود دارد که امکان تردد در سطح شهر را آسان کرده است. این مرکز فرهنگی، اقتصادی و آموزشی در جنوب شرقی کره جنوبی قرار دارد و دارای شلوغترین بندر کره می باشد.

سایر شهرهای دانشجویی در کشور کره جنوبی

شهر پانچئون یکی دیگر از شهرهای دانشجویی کشور کره جنوبی است که حدودا 1 ساعت و 30 دقیقه با شهر سئول فاصله دارد، این شهر با داشتن 9 قله، دریاچه و مناظر طبیعی زیبا یکی از محبوب ترین مناطق گردشگری در کره جنوبی است. شهر گیونگسان در نزدیکی کلان شهر Daegu قرار دارد برخی از دانشگاه های معتبر کشور کره جنوبی در این منطقه واقع شده اند و این شهر را به مکانی مناسب برای دانشجویان بومی و بین المللی تبدیل کرده اند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022
بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022

در حال حاضر طرح های بورسیه تحصیلی بسیار مشهور دانشگاه KAIST کره جنوبی برای سال 2022 آغاز شده اند. دانشگاه KAIST حدود 300 بورسیه تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی کره جنوبی تمامی هزینه ها را به طور کامل پوشش می دهد. ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022

کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از چهار اقتصاد بزرگ آسیایی شناخته می‌شود و اقتصاد آن مبتنی بر رشد سریع در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و گردشگری است. امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از دانشجویان تحصیل در کره‌جنوبی را انتخاب می‌کنند و این کشور اخیراً افزایش چشمگیری در ثبت‌نا ...

بیشتر بخوانید
فرآیند پذیرش کره جنوبی
فرآیند پذیرش کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: