مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل رشته هتلداری در کره جنوبی

تحصیل رشته هتلداری در کره جنوبی

کره‌جنوبی در نیمه‌ی جنوبی شبه‌جزیره‌ی کُره واقع شده و یک کشور فعال در شرق آسیاست که شبیه هنگ‌کنگ یا سنگاپور است. این کشور تنها با کره‌شمالی مرز زمینی دارد. دو کره رابطه‌ی جذابی با هم دارند. کره‌جنوبی همچنین از غرب با دریای زرد، از جنوب با تنگه‌ی کره و از شرق با دریای ژاپن مرز دارد. اگرچه این کشور فقط با یک کشور ‌مرز فیزیکی دارد، ژاپن و چین هر دو همسایه‌های نزدیک کره‌جنوبی محسوب می‌شوند.

شاید بدلیل انزوای نسبی جغرافیایی، کره‌جنوبی فرهنگی را توسعه داده که شبیه هیچ فرهنگ دیگری نیست، فرهنگی که جهان آن را در حال حاضر بواسطه‌ی BlackPink و BTS می‌شناسد. غذاهای سنتی کُره‌ای در سرتاسر جهان شهرت زیادی پیدا کرده و برندهایی همچون سامسونگ و هیوندا نیز کره‌جنوبی را به یک کشور واقعاً جهانی تبدیل ساخته است. این صنعت پُررونق و فرهنگ جهانی آن است که کره‌جنوبی را به مقصدی ایده‌آل برای تحصیل دانشجویان خارجی تبدیل ساخته است. اگر به‌دنبال گذراندن دوره‌های تحصیلی در رشته‌هایی همچون اقتصاد، تجارت یا فن‌آوری اطلاعات هستید، کره‌جنوبی گزینه‌ی مناسبی است. علاوه بر این، به‌عنوان یک مقصد تحصیلی در آسیا، کره‌جنوبی پیوسته از رتبه‌ی بالایی برخوردار است، به‌ویژه در مورد دسترسی به آموزش با کیفیت بالا. اما شرایط جغرافیایی کره‌جنوبی نیز خود باعث می‌شود از این کشور ملاقات کنید. با کوه‌های شیب‌دار و پوشیده از برف، آب و هوای گرم و نیمه گرمسیری در ارتفاعات پایین، دره‌های سرسبز و شهرهای سرزنده، کره‌جنوبی همیشه چیزی برای ارائه دادن به شما دارد. همچنین این کشور یکی از دو کشور (کشور دیگر کره‌شمالی) است که زبان کُره‌ای در آن صحبت می‌شود. کُره‌ای شبیه هیچ زبان دیگری نیست. در نتیجه، افرادی که به زبان کُره‌ای صحبت می‌کنند، به‌شدت مورد توجه کارفرمایان قرار می‌گیرند. کره‌جنوبی مکانی است که در آن هر لحظه ماجراجویی در انتظار شماست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در این ماجراجویی‌ها شیرجه بزنید.شهروندان این کشور از سریعترین سرعت اینترنت در جهان و متراکم ترین شبکه راه آهن با سرعت بالا برخوردار هستند. کره جنوبی پنجمین صادرکننده بزرگ و هشتمین وارد کننده بزرگ جهان، رهبر و پیشرو در بسیاری از زمینه های محور فناوری و نوآوری معرفی شده است. این کشور یکی از قدرتمندترین کشورهای قاره آسیا به شمار می آید و دارای جایگاه بین المللی مطلوبی در زمینه‌ی فناوری و صنعت، آموزش و صنعت توریسم در میان کشورهای جهان می باشد.

مدیریت هتلداری شامل فعالیت هتل ها، اردوگاه ها، رستوران ها، مراکز همایش و آژانس های مسافرتی است؛ صنعت مهمانداری، صنعتی بسیار گسترده می باشد که مواردی نظیر اقامت، رستوران، کنفرانس و گردشگری را در بر می گیرد. عناوین شغلی مختلفی برای این رشته عنوان می گردد که از جمله آن ها می توان به مدیر دفتر، مدیر خدمات مهمان، مدیر غذا و نوشیدنی و مدیر کل اشاره نمود. متقاضیان تحصیل در این رشته می توانند به عنوان اپراتور، راهنمای تفسیر گردشگر، متخصص مهمان نوازی و مربی خدمات مشغول به کار گردند. دروس ارائه شده در این رشته شامل ارتباطات تجاری، مدیریت بازاریابی، مدیریت درآمد و ارتباطات تجاری می گردد. جمهوری کره به عنوان کشوری توریست پذیر با رشد چشمگیر گردشگری همراه بوده است و بر طبق پیش بینی های انجام شده اشتغال در مدیریت هتلداری در این کشور بین سال های 2016 الی 2026، بیش از 60% رشد خواهد داشت.

کره جنوبی ششمین کشور توریستی آسیا شناخته میشود که این امر منجر به رشد آمار علاقه مندان به تحصیل رشته هتلداری در کره جنوبی گردیده است. کره جنوبی توانسته است طی سالیان اخیر با ترکیب عناصر مدرن و سنتی، جاذبه های گردشگری بسیاری را خلق کند. غذاهای متنوع و لذیذ، فرهنگ و تاریخ غنی، لباس های محلی، مکان های تاریخی از جمله مواردی است که منجر شده کره جنوبی مقصدی جذاب برای مهاجرت تلقی گردد.

برج سئول، پارک ملی سئوراکسان، جزیره ججو و کاخ چانگ دیوک از مهم ترین مناطق گردشگری این کشور به شمار می رود. از شهرهای توریستی کشور کره جنوبی می توان به بوسان، جئوجنجو و منطقه غیر نظامی در مرز کره شمالی و جنوبی اشاره کرد.

مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در کره جنوبی

کشور کره جنوبی به دلیل برخورداری از خلاقیت و نوآوری‌ در زمینه‌های مختلف دارای دانشگاه‌هایی است که کیفیت آموزشی بسیار بالایی داشته و برنامه‌های تحصیلی خود را با استانداردهای بالای آموزشی و بین‌المللی ارائه می‌دهند. حدود 43 دانشگاه دولتی و 180 دانشگاه خصوصی در این کشور فعال می باشند که بیش از 40 مورد آن ها مورد تایید وزارت علوم ایران است؛ از بهترین دانشگاه های این کشور می توان به دانشکده ملی سئول، پوهانگ و یانسی اشاره کرد. دانشگاه سجونگ یکی از دانشگاه های خصوصی این کشور بوده که به دلیل سابقه در مهمانداری و مدیریت گردشگری، انیمیشن و ژیمناستیک شناخته شده است. این دانشگاه دارای دانشکده های مهندسی، هتلداری و مدیریت بازرگانی است و تحصیل در آن به دو زبان انگلیسی و کره ای صورت می گیرد. در ادامه به معرفی برخی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در کره جنوبی می پردازیم.

  • Kyung Hee University
  • SEJONG University

گرایشات تحصیل و موقعیت های شغلی رشته هتلداری در کره جنوبی

از جمله گرایشات رشته هتلداری در کره جنوبی می توان به مدیریت رویداد، هنرهای آشپزی، علوم ورزشی و مدیریت مهمان نوازی اشاره کرد. درآمد مدیران هتلداری در جمهوری کره 7340000KRW (وون کره جنوبی) اعلام شده است و این درحالی است که میزان دستمزد هتلداران در کره جنوبی به عوامل مختلفی از جمله مقطع تحصیلی، جنسیت، تجربه و نوع شغل بستگی دارد. برای نمونه کارکنانی که از 2 الی 5 سال تجربه داشتند بطور متوسط 32% بیشتر از تازه واردان و افراد مبتدی درآمد خواهند داشت؛ همچنین افراد با سطح تجربه بیش از 5 سال 36% بیشتر از دیگر افراد درآمد کسب می کنند. شایان ذکر است که اشخاص با سطح مقطع کارشناسی 24% و با داشتن مقطع کارشناسی ارشد 29% بیشتر از عموم افراد دستمزد کسب خواهند نمود.


پذیرش تحصیلی لیسانس دانشگاه سجونگ کره جنوبی در رشته مدیریت گردشگری و مهمانداری

دانشگاه سجونگ اولین موسسه در کره است که یک برنامه مهمانداری و گردشگری را در سطح دانشگاه افتتاح کرد. این برنامه چنان موفقیت آمیز بود که در سال 1998 به دانشکده مهمانداری و مدیریت گردشگری تبدیل شد. این کالج با هدف ارائه آموزش با کیفیت بالا و تخصصی در زمینه های مختلف در زمینه میهمانداری و گردشگری ارائه می دهد. از زمان تأسیس ، کالج مهمانداری و مدیریت گردشگری به طور پیوسته رشد کرده و در توسعه صنعت میهمانداری و گردشگری در کره نقش داشته است.

  • زبان دوره: انگلیسی - کره‌ای
  • منطقه: نونگدونگ
  • طول دوره: 4 سال
  • مبلغ شهریه: 7,500 دلار
  • حداقل نمره آیلتس: 5.5

شرایط زندگی و تحصیل در کره جنوبی

همانطور که استحضار دارید کره جنوبی امروزه یکی از پرطرفدارترین مقصد‌های تحصیلی نزد دانشجویان بین‌المللی به شمار می‌آید. شایان ذکر است که شهر سئول، در رتبه دهم برترین شهرهای دانشجویی دنیا طی سال‌های اخیر معرفی شده است. متقاضیان تحصیل در کره جنوبی می توانند بعد از فارغ التحصیلی از یکی از دانشگاه های این کشور با دستیابی به موقعیت شغلی مطلوب نوع ویزای خود را از ویزای تحصیلی به ویزای کاری تغییر داده و بدین وسیله اقامت خود را در کره جنوبی تمدید نمایند. هزینه زندگی در این کشور به سبک زندگی و عادات افراد بستگی داشته و این مقدار بطور معمول برای یک خانواده 4 نفره در کره جنوبی 3950$ (دلار آمریکا) به صورت ماهیانه برآورد شده است.

ویزای تحصیلی کره جنوبی

  • اصل گذرنامه‌ی شما با یک کپی از صفحه‌ی عکس. گذرنامه باید حداقل 6 ماه پس از ورود برنامه‌ریزی شده به کره‌جنوبی معتبر باشد.
  • اسناد ویزا از CoA دانشگاه کره‌جنوبی یا تائیدیه‌ی صدور ویزا (باید بخش 2 و 3.5 را پُر کنید).
  • پرداخت هزینه‌ی درخواست ویزا
  • در دوران شیوع بیماری کرونا، شما باید یک فُرم گزارش وضعیت سلامت و یک فرم رضایت از قرنطینه را پُر کرده و یک آزمایش کووید را (قبل از ورود به کره‌جنوبی) انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، با سفارت کره‌جنوبی در کشور خود تماس بگیرید.
  • 1 عکس گذرنامه (برای دانشجویان دارای تائیدیه‌ی صدور ویزا، این عکس نیاز نیست)
  • یک فُرم پُرشده‌ی درخواست ویزا (برای نسخه‌ی به‌روز شده، به وب‌سایت سفارتخانه‌های کره‌جنوبی مراجعه کنید).
  • برخی از سفارتخانه‌ها ممکن است همچنین مدارکی دال بر داشتن منابع مالی و دیپلم دبیرستان را از شما طلب کنند. بنابراین، همیشه به سفارت یا کنسولگری کره‌جنوبی مراجعه کنید. در صورت شرکت در برنامه‌ی تبادل دانشجو، ممکن است به مدارک بیشتری نیاز باشد.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022
بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022

در حال حاضر طرح های بورسیه تحصیلی بسیار مشهور دانشگاه KAIST کره جنوبی برای سال 2022 آغاز شده اند. دانشگاه KAIST حدود 300 بورسیه تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی کره جنوبی تمامی هزینه ها را به طور کامل پوشش می دهد. ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022

کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از چهار اقتصاد بزرگ آسیایی شناخته می‌شود و اقتصاد آن مبتنی بر رشد سریع در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و گردشگری است. امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از دانشجویان تحصیل در کره‌جنوبی را انتخاب می‌کنند و این کشور اخیراً افزایش چشمگیری در ثبت‌نا ...

بیشتر بخوانید
فرآیند پذیرش کره جنوبی
فرآیند پذیرش کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: