مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022

برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022

کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از چهار اقتصاد بزرگ آسیایی شناخته می‌شود و اقتصاد آن مبتنی بر رشد سریع در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و گردشگری است. امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از دانشجویان تحصیل در کره‌جنوبی را انتخاب می‌کنند و این کشور اخیراً افزایش چشمگیری در ثبت‌نام دانشجویان خارجی داشته است. دولت کره‌جنوبی طرحی را برای افزایش تعداد ثبت‌نام‌کنندگان خارجی به 200 هزار نفر تا سال 2032 اعلام کرده و به‌شدت در تلاش است تا دانشجویان بیشتری را از آمریکا، اروپا و آسیا به تحصیل در این کشور تشویق کند. اگر قصد تحصیل در کره‌جنوبی را دارید، طبق رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های مجله‌ی تایمز در سال 2021، دانشگاه‌های زیر بهترین دانشگاه‌های کره‌جنوبی هستند. کاهش نرخ تولد و کمبود پیش‌بینی‌شده در تعداد متقاضیان داخلی، همراه با تمایل به تقویت روابط بین‌الملل قوی، پشت تلاش‌های دولت کره‌جنوبی برای تشویق به تحصیل در این کشور قرار دارد. دولت این کشور اُمیدوار است با ارائه‌ی انواع مشوق‌های مالی به موسسات و افراد، برنامه‌های ویزای دانشجویی و فراهم کردن شغل برای کسانی که در کره‌جنوبی تحصیل می‌کنند و مایل به ماندن و کار در این کشور هستند، جوانان خارجی بیشتر و بیشتری را به تحصیل در کره‌جنوبی ترغیب کند. پردیس جهانی اینچئون در خارج از سئول با همکاری دانشگاه‌های سراسر جهان، دوره‌های تحصیلی را در کره‌جنوبی برگزار می‌کند. طبق برخی تخمین‌ها، تقریباً یک سوم دوره‌های دانشگاهی در کره‌جنوبی به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و بسیاری از دانشگاه‌ها دارای پردیس‌های جدید و اختصاصی برای دانشجویان خارجی هستند.

5 دانشگاه برتر کره‌جنوبی

دانشگاه برتر کره‌جنوبی 2022 - دانشگاه ملی سئول (Seoul National University)

دانشگاه ملی سئول یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی در کره‌جنوبی محسوب می‌شود و برای دانشجویان، فرصت تحصیل در قلب پایتخت شلوغ این کشور را فراهم می‌کند. سئول غالباً به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان برای تحصیلات عالی شناخته می‌شود و دانشگاه ملی سئول، جزو بهترین دانشگاه‌های آسیا قرار دارد.

این دانشگاه دارای 16 کالج، یک مدرسه‌ی تحصیلات تکمیلی و 10 مدرسه‌ی تخصصی تحصیلات تکمیلی است که صدها دوره‌ی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برگزار می‌کند.

پردیس اصلی دانشگاه ملی سئول، پردیس Gwanak، در جنوب سئول واقع شده و دارای بیش از 200 ساختمان است که پذیرای هزاران دانشجو و کارمند می‌باشد. این پردیس از طریق ایستگاه مترو قابل‌دسترس است. پردیس یونگون این دانشگاه، واقع در شمال رودخانه‌ی هان، میزبان شعبه‌ی اصلی بیمارستان ملی دانشگاه سئول و دانشکده‌های پزشکی، پرستاری و دندانپزشکی است.

کمی دورتر از شهر، پردیس پیونگ چانگ دانشگاه دارای دانشکده‌ی بین‌الملل کارشناسی ارشد فن‌آوری کشاورزی و همچنین موسسات علوم و فن‌آوری زیست سبز و مجتمع مزرعه‌ی خود دانشگاه است.

فارغ‌التحصیلان مشهور دانشگاه ملی سئول عبارتند از: بان کی مون، دبیرکل سابق سازمان ملل متحد، سونگ سان هیون، رئیس سابق دادگاه کیفری بین‌المللی و لی جونگ ووک ریاست سابق سازمان بهداشت جهانی است. اعضای هیات علمی این دانشگاه شامل برنده‌ی جایزه نوبل پُل کروتزن و برنده‌ی مدال فیلدز هیروناکا هایسوکه هستند.

دانشگاه برتر کره‌جنوبی 2022 - موسسه‌ی پیشرفته‌ی علم و فن‌آوری کُره‌ (Korea Advanced Institute of Science and Technology)

موسسه‌ی پیشرفته‌ی علم و فن‌آوری کُره که توسط دولت کره‌جنوبی در سال 1971 با کمک مشاوران آمریکایی تاسیس شده، نخستین دانشگاه علم و فن‌آوری در کره‌جنوبی است. این دانشگاه که در شهر مرکزی داجئون واقع شده، به‌دلیل 'به‌رسمیت شناختن نیاز ملت به منابع انسانی نخبه در علم و تکنولوژی' تاسیس شد و به فلسفه‌ی تاسیس خود همچنان وفادار مانده است.

این دانشگاه بسیار برجسته و مشهور است: گوشی هوشمند، لپ‌تاپ یا ماشین شما احتمالاً توسط یکی از فارغ‌التحصیلان این موسسه طراحی شده و تحقیقات آموزشی و پیشرفته‌ای که در دانشگاه انجام می‌شود، در توسعه‌ی فن‌آوری کره‌جنوبی نقش مهمی داشته است.

این دانشگاه دارای یک سیستم آکادمیک خلاقانه و ابتکاری است و مجاز به فعالیت مستقل، خارج از برنامه‌ی درسی دولتی و قوانین پذیرش در سایر دانشگاه‌هاست. موسسه‌ی پیشرفته‌ی علم و فن‌آوری کُره‌، دارای نخستین سیستم پذیرش بدون آزمون در کره‌جنوبی است (پذیرش براساس نمرات، توصیه‌نامه‌های اساتید و اظهارات شخصی انجام می‌شود). دانشجویان ممکن است قبل از انتخاب رشته، واحد‌هایی را امتحان کنند و در هر زمان، می‌توانند رشته‌ی خود را تغییر دهند. بیش از 80 درصد دوره‌های تحصیلی در این دانشگاه، به‌زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

دانشگاه برتر کره‌جنوبی 2022 - دانشگاه سونگ کیونکوان (Sungkyunkwan University)

دانشگاه سانگ کیونکوان بیش از 600 سال پیش تاسیس شد و قدیمی‌ترین دانشگاه در شرق آسیا محسوب می‌شود.

این دانشگاه دارای دو پردیس است: پردیس علوم انسانی و علوم اجتماعی در سئول و پردیس علوم طبیعی در سوون.

این دانشگاه دارای برنامه‌های تبادل علمی و مشارکت با 653 دانشگاه در 73 کشور جهان است. هدف این دانشگاه، گسترش برنامه‌های دو مدرکی با بسیاری از دانشگاه‌های معتبر سراسر جهان است. این دانشگاه در حال حاضر 33 برنامه‌ی تحصیلی دو مدرکی با شرکای خود همچون دانشکده‌های مهندسی و تجارت موسسه‌ی فن‌آوری ماساچوست، دانشکده‌ی تجارت کِلی در ایندیاندا، دانشگاه فودان، دانشگاه پکن و دانشگاه بیرمنگام برگزار می‌کند.

این دانشگاه همچنین نخستین برنامه‌ی تحصیلی MBA را به زبان انگلیسی در کره‌جنوبی برگزار می‌کند.




دانشگاه برتر کره‌جنوبی 2022 - دانشگاه علم و صنعت پوهانگ (Pohang University of Science and Technology)

این دانشگاه در سال 1986 در شهر بندری پوهانگ در جنوب شرقی کره‌جنوبی تاسیس شد و منبع پرورش فارغ‌التحصیلان برجسته‌ای است که در سطح جهانی فعالیت می‌کنند و روابط نزدیکی با شرکای صنعتی و تجارتی خود دارد.

دانشگاه علم و صنعت پوهانگ، یک موسسه‌ی نسبتاً جدید و خصوصی است که رتبه‌ی دانشگاهی آن با سرعت چشمگیری در جهان بالا رفته و در جامعه‌ی دانشگاهی سراسر جهان شناخته شده است. دانشگاه رویکردی نوآورانه و دانشجو محور را در پیش گرفته است.

فعالیت‌های دانشگاهی و تحقیقاتی این دانشگاه، حول علوم و مهندسی متمرکز شده و دانشگاه دارای بهترین امکانات و بیش از 70 موسسه‌ی تحقیقاتی است. دانشگاه علم و صنعت پوهانگ دارای یک پردیس دو زبانه است و دانشجویان و اساتیدی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. هدف این دانشگاه، ادامه‌ی پیشرفت‌های جدید است، هم از نظر تحقیقاتی و هم از نظر چگونگی آموزش.

دانشگاه برتر کره‌جنوبی 2022 - دانشگاه کره (Korea University)

دانشگاه کره در سال 1905 تاسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کره‌جنوبی محسوب می‌شود.

باشگاه‌ها و انجمن‌های زیادی در این دانشگاه برای دانشجویان وجود دارد، از جمله باشگاه پینگ‌پنگ، باشگاه گیتار آکوستیک، باشگاه حفاظت از محیط‌زیست و باشگاه چکرز کره.

این دانشگاه به‌دلیل توسعه‌ی برنامه‌های آموزش بین‌الملل خود مشهور است. پردیس‌های جهانی این دانشگاه در سراسر جهان وجود دارد و مشارکت‌های زیادی برای تسهیل تبادل دانشجو در این دانشگاه صورت می‌گیرد. این دانشگاه علاوه بر اعزام بیش از 1200 دانشجو به خارج از کشور در فرایند تبادلات دانشجویی در سال، میزبان 4500 دانشجوی خارجی است که از دانشجویان ترم‌های کوتاه‌مدت و 2000 دانشجو در مقاطع تحصیلی گوناگون تشکیل یافته است.

اسامی دانشگاه های برتر کره جنوبی 2022

دانشگاه های برتر کره جنوبی2022
رتبه ی جهانی رتبه در کره جنوبی دانشگاه شهر
=54
1

دانشگاه ملی سئول

سئول
99= 2

Korea Advanced Institute of Science and Technology (KAIST)

Daejeon
=122
3

Sungkyunkwan University (SKKU)

سئول
151= 4

Yonsei University (Seoul campus)

سئول
=178
5

Ulsan National Institute of Science and Technology (UNIST)

Ulsan
=185 6

Pohang University of Science and Technology (POSTECH)

Pohang
201-250
7

دانشگاه کره

سئول
251-300 8=

Kyung Hee University

سئول
251-300
8=

Sejong University

سئول
351-400 10

Hanyang University

سئول
501-600
11

Gwangju Institute of Science and Technology

Gwangju
601-800 12=

Ajou University

Suwon
601-800 12=

Chung-Ang University

سئول
601-800 12=

Ewha Womans University

سئول
601-800 12=

Konkuk University

سئول
601-800 12=

Kyungpook National University

Daegu
601-800 12=

University of Ulsan

Ulsan


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022
بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022

در حال حاضر طرح های بورسیه تحصیلی بسیار مشهور دانشگاه KAIST کره جنوبی برای سال 2022 آغاز شده اند. دانشگاه KAIST حدود 300 بورسیه تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی کره جنوبی تمامی هزینه ها را به طور کامل پوشش می دهد. ...

بیشتر بخوانید
فرآیند پذیرش کره جنوبی
فرآیند پذیرش کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذ ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در کره جنوبی
هزینه های زندگی در کره جنوبی

با بالا رفتن جایگاه کره‌جنوبی در جهان، هزینه‌های زندگی نیز در آن افزایش یافته است. با این حال، در مقایسه با شهرهای بزرگ آمریکا همچون نیویورک، واشنگتن دی‌سی و سان‌فرانسیسکو، سئول همچنان شهری ارزان محسوب می‌شود. غالباً به‌واسطه‌ی تسلط بخش‌های فن‌آوری و تجارت ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: