مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در کره جنوبی

تحصیل در کره جنوبی

چرا باید در کره‌جنوبی تحصیل کرد؟

در طول ده سال گذشته، کره‌جنوبی به یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان خارجی تبدیل شده است. کره‌جنوبی کشوری جذاب و مدرن است و چیزهای زیادی برای تازه‌واردها دارد که می‌توانند از آن لذت ببرند. امروزه ما شاهد پدیده‌ای با عنوان 'موج کره' هستیم، یک پدیده‌ی جهانی که با افزایش محبوبیت K-pop، درام‌های کُره‌ای و مُد کُره‌ای بوجود آمده است. به‌غیر از نفوذ فرهنگ پاپ، کُره‌جنوبی نیروی پیشرو در صنعت فن‌آوری دیجیتال و یکی از پیشروترین کشورها با جامعه‌ای بسیار متصل به اینترنت است.

برای یک علاقه‌مند به غذا، غذاهای کُره‌ای فقط محدود به رستوران‌های درجه‌ی یک نیست، بلکه می‌توان آن را به‌راحتی از فروشندگان خیابانی نیز خریداری کرد. غذا در کُره‌جنوبی نه‌فقط از نظر قیمت مناسب است، بلکه از نظر طعم نیز سالم و غنی و مغذی است. در کُره‌جنوبی، کنفوسیوس‌گرایی سنتی برآمده از چین باستان با تاثیر فرهنگ مُدرن آمریکایی و ژاپنی تلاقی شده است.

همچنین عوامل کاربردی بسیاری وجود دارد که تحصیل در کره‌جنوبی را به یک انتخاب عالی تبدیل می‌سازد: هزینه‌های زندگی در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته‌ی دیگر ارزان‌تر است، هزینه‌ی تحصیل مناسب و پایین است. با تحولات اقتصادی و سیاسی که کره‌جنوبی به خود دیده، این کشور مدرن به داشتن کیفیت خوب آموزشی و استانداردهای بالای مراقبت‌های بهداشت و درمان مشهور است. کره‌جنوبی، یک کشور امن و مطمئن با ارتباطات مسافرتی خوب با کشورهای همسایه‌ی خود است. سفر به چین، ژاپن و باقی نقاط آسیا در تعطیلات آخر هفته می‌تواند زندگی و تحصیل در کره‌جنوبی را جذاب‌تر سازد.

مدارس و سیستم آموزشی در کره‌جنوبی

سیستم آموزشی

همچون اکثر کشورهای جهان، دانشجویان کُره‌ای برای ورود به تحصیلات عالی در دانشگاه‌ها و کالج‌ها، باید 12 سال مدرسه- دوره‌ی دبستان (6 سال)، دوره‌ی راهنمایی (3 سال) و دوره‌ی دبیرستان (3 سال)- را به‌پایان برسانند. همچون آمریکا، دانشگاه‌ها 4 سال دوره‌ی کارشناسی و 2 سال دوره‌ی کارشناسی ارشد و بعد دکترا برگزار می‌کنند. همچنین مدارس حرفه‌ای و کالج‌های کوچکی نیز با میزان پذیرش کمتر وجود دارد. یک سال تحصیلی در دانشگاه‌های کره‌جنوبی دارای دو ترم است: ترم بهار از مارس تا ژوئن و ترم پاییز از سپتامبر تا دسامبر انجام می‌شود. ترم‌ها معمولاً 15 هفته طول می‌کشد.




گزینه‌های تحصیل برای دانشجویان خارجی در کره‌جنوبی

برای تحصیل در کره‌جنوبی، دانشجویان خارجی می‌توانند از بین گزینه‌های زیر انتخاب کنند:

  • 1 تا 2 ترم تحصیلی به‌عنوان دانشجوی مهمان که به‌زبان انگلیسی تدریس می‌شود (اگر در دانشگاه کشور خود ثبت‌نام کرده‌اید).
  • دوره‌های تابستانی کوتاه‌مدت زبان کُره‌ای یا برنامه‌های ترم 10 تا 60 هفته‌ای در دانشگاه‌های کُره‌جنوبی.
  • برنامه‌های تحصیلی به زبان‌های کُره‌ای یا انگلیسی که رشته‌های گوناگونی را پوشش می‌دهد.

برای ادغام شدن در فرهنگ کُره‌ای، آشنایی با‌ زبان کُره‌ای ضروری است. بدون دانستن زبان کُره‌ای، زندگی روزانه در جامعه‌ی محلی این کشور دشوار و ناخوشایند است. آشنایی با زبان کُره‌ای در سطح Topik 3 یا بالاتر غالباً پیش‌نیاز دوره‌‌های تحصیلی در کُره‌جنوبی است، چون حتی برنامه‌های تحصیلی به زبان انگلیسی نیز معمولاً شامل برگزاری چند کلاس به زبان کُره‌ای است. بنابراین، اکثر دانشجویان خارجی تحصیل خود در کره‌جنوبی را با یادگیری زبان در موسسه‌ی زبان کُره‌ای (KLI) یکی از دانشگاه‌های این کشور شروع می‌کنند. همچنین چند مدرسه‌ی خصوصی زبان کُره‌ای نیز وجود دارد، اما برخلاف دانشگاه‌ها، مدارس خصوصی زبان نمی‌توانند ویزای دانشجویی را پشتیبانی کنند. بنابراین، اگر می‌خواهید سه ماه یا بیشتر در کره‌جنوبی تحصیل کنید، دانشگاه‌ها بهترین انتخاب برای شما هستند. برنامه‌های زبان کُره‌ای در دانشگاه‌ها از 4 فصل سال (بهار، تابستان، پاییز، زمستان) تشکیل شده و هر فصل، 10 هفته است. شما معمولاً 4 ساعت در روز (صبح یا بعدازظهر) و پنج روز در هفته کلاس زبان دارید.

چگونه و چه‌زمانی باید درخواست پذیرش داد؟

اکثر دانشگاه‌ها دو بار در سال، 4 ماه قبل از شروع ترم، برای دوره‌های دانشگاهی خود اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند. درخواست‌های دوره‌‌های زبان معمولاً انعطاف‌پذیرتر هستند و سه ماه قبل یا حتی با روش‌های درخواست ساده‌تری شروع می‌شوند. هیچ مرجع پذیرش مرکزی در کُره‌جنوبی وجود ندارد. بنابراین، هر مدرسه یا موسسه‌ی آموزشی، مهلت پذیرش خاص خود را دارد که می‌توانید در صفحه‌ی اصلی مربوط به آن موسسه آن را پیدا کنید. امروزه برخی از دانشگاه‌ها درخواست‌‌های آنلاین را نیز می‌پذیرند که این امر کارایی و نظارت بر مراحل پذیرش را آسان می‌سازد، اما بسیاری از مدارس و موسسات آموزشی همچنان بر درخواست‌‌های کاغذی اصرار دارند. در این مقاله، ما روش‌های کلی پذیرش و فهرست مدارک درخواستی را برای دوره‌های زبان و سایر دوره‌های تحصیلی فهرست می‌کنیم، اما مهم است به‌یاد داشته باشید که هر مدرسه یا موسسه‌ی آموزشی ممکن است شرایط خاص خود را داشته باشد.

درخواست تحصیل در دوره‌ی یادگیری زبان کُره‌ای

روش‌های درخواست:

  • مهلت ارسال درخواست: 1 تا 3 ماه قبل از تاریخ شروع دوره‌ی تحصیلی
  • بررسی درخواست
  • پرداخت شهریه
  • تائیدیه‌ی پذیرش
  • درخواست ویزا
  • نمونه‌ای از مدارک پذیرش:
  • فُرم درخواست
  • کُپی گذرنامه و عکس پروفایل
  • صورتحساب بانکی (10000 دلار آمریکا یا بیشتر)
  • کپی گواهی یا مدرک تحصیلات عالی
  • بیانیه‌ی شخصی
  • اثبات داشتن بیمه‌ی دانشجویان خارجی
  • هزینه‌ی درخواست




زبان کُره‌ای و Hangul

زبان کُره‌ای (یا کوگو که در کُره معروف است)، زبان اول کره‌جنوبی و شمالی و قومیت کُره‌ای است که در شمال شرقی چین زندگی می‌کنند. الفبای کُره‌ای Hangul به‌شکل علمی در قرن پانزدهم اختراع شد و غالباً تصور می‌شود که منطقی‌ترین الفبایی است که تاکنون ایجاد شده است. در Hangul 24 حرف، 14 صامت و 10 مصوت وجود دارد. صامت‌ها و مصوت‌ها هجا تشکیل می‌دهند. یک کلمه از چند هجا تشکیل شده است. یادگیری الفبای Hangul نسبتاً آسان است و پس از تسلط بر آن، می‌توانید کلمات کُره‌ای را بخوانید، حتی اگر معنی آن‌ها را ندانید. همچون دیگر زبان‌های شرق آسیا، زبان کُره‌ای برای غربی‌ها آسان نیست. اما اگر یک سال را به تحصیل در زبان کُره‌ای در دانشگاه KLI اختصاص دهید، آنقدر زبان یاد می‌گیرید تا شرایط ورود به دوره‌‌های تحصیلی برای‌تان فراهم شود.

آزمون TOPIK و شرایط ورود

دانشگاه‌های کره‌جنوبی برای پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلی، سطح خاصی از تسلط به زبان کُره‌ای را درخواست می‌کنند. برای دوره‌های تحصیلی مقطع کارشناسی، باید سطح 3 یا بالاتر آزمون TOPIK (آزمون مهارت به زبان کُره‌ای) و برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی، باید سطح 4 یا بالاتر آزمون TOPIK را گذرانده باشید. اگر دوره‌ی تحصیلی انتخابی‌تان، کاملاً به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، نشان دادن کارنامه‌ی آزمون تافل کافی است، اما مراقب باشید که بسیاری از برنامه‌های تحصیلی، برنامه‌هایی هستند که به زبان کُره‌ای تدریس می‌شوند، حتی اگر زبان اصلی آموزش، زبان انگلیسی باشد.

TOPIK، یک آزمون جامع زبان کُره‌ای است که مهارت‌های خواندن، نوشتن و گوش دادن را دربرمی‌گیرد. این آزمون برای سنجش توانایی زبانی خارجی‌زبان‌هایی است که زبان کُره‌ای را به‌عنوان زبان خارجی صحبت می‌کنند و می‌خواهند از آن، برای اهداف دانشگاهی و شغلی خود استفاده کنند. سه سطح آزمون و دو نمره در هر سطح وجود دارد، از سطح 1 که پایین‌ترین است تا سطح 6 که پیشرفته‌ترین سطح به‌حساب می‌آید. این سطوح تقریباً معادل با سطوح چارچوب اروپایی A1-C2 است. 6 آزمون TOPIK در یک سال برگزار می‌شود.

غالباً 1 سطح معادل با 10 هفته تحصیل در KLI است. بنابراین، سه فصل/9 ماه طول می‌کشد تا به سطح TOPIK 3، حداقل سطح برای پذیرش دانشگاه برسید. با این حال، ما به افراد مبتدی توصیه می‌کنیم که اگر می‌خواهید دوره‌ی کارشناسی خود را ادامه دهید، حداقل یک سال طول می‌کشد تا مطمئن شوید که به سطح 3 رسیده‌اید. دانشگاه کُنکوک به دانشجویان براساس نتایج TOPIKشان، بورسیه‌ی تحصیلی ارائه می‌دهد.

ویزای دانشجویی برای تحصیل در کره‌جنوبی

بسیاری از ملیّت‌ها می‌توانند تا 90 روز با معافیت از گرفتن ویزا در یک دوره‌ی کوتاه زبان کُره‌ای شرکت کنند. برخی ملیت‌ها حتی می‌توانند این مدت را 90 روز دیگر هم تمدید کنند. اگر می‌خواهید برای مدت زمان طولانی‌تری در کره‌جنوبی تحصیل کنید، باید برای ویزا، معمولاً ویزای دانشجویی، درخواست دهید. فرایند گرفتن ویزای دانشجویی با ارائه‌ی درخواست و پذیرش در یک موسسه‌ی آموزشی در کره‌جنوبی و پرداخت هزینه‌های تحصیل‌تان شروع می‌شود. سپس آن موسسه، مدارک مورد نیاز برای درخواست و دریافت ویزا از سفارت کره‌جنوبی در کشورتان را برای شما ارسال می‌کند.

کار دانشجویی در کره‌جنوبی

برای انجام کار پاره‌وقت در کره‌جنوبی، دانشجویان خارجی دارای ویزای دانشجویی باید برای گرفتن مجوز فعالیت‌های فوق‌برنامه، به سرویس خدمات مهاجرت درخواست دهند. دانشجویان دوره‌های زبان، تا 6 ماه از زمان شروع تحصیل‌شان نمی‌توانند برای دریافت مجوز کار درخواست دهند. برای اخذ مجوز کار، گرفتن تائیدیه‌ی رسمی از موسسه‌ی آموزشی‌تان ضروری است.

با گرفتن مجوز، دانشجویان مجاز به کار تا 20 ساعت در هفته (30 ساعت در هفته در دوره‌‌های تحصیلات تکمیلی) هستند. دانشجویان دانشگاهی با سطح TOPIK 3 یا بالاتر به‌راحتی کار پیدا می‌کنند و می‌توانند بدون محدودیت در زمان تعطیلی موسسه‌ی آموزشی خود کار کنند.

شایع‌‌ترین شغل پاره‌وقت، کار در مغازه‌ها و رستوران‌هاست، اما اگر به‌زبان کُره‌ای خوب صحبت نمی‌کنید، بدست آوردن این مشاغل دشوار است. نرخ ساعتی حقوق برای یک کار ساده همچون پیشخدمت یا صندوقدار حدود 9000 تا 10000 وون (حدود 8 دلار آمریکا) است. مشاغل معلمی یا معلم زبان انگلیسی، حقوق بیشتری دریافت می‌کند و در بین دانشجویان خارجی نیز محبوب است. دستمزد این مشاغل، ساعتی حدود 25000 تا 40000 وون (25 تا 33 دلار) است. لازم به ذکر است که مشاغلی وجود دارد که اجازه ندارید با ویزای دانشجویی، در آن‌ها کار کنید. برای مثال، اجازه‌ی کار در صنعت تولید را ندارید.




بورسیه‌ی تحصیلی در کره‌جنوبی

برای تضمین ویزای دانشجویی در کره‌جنوبی، به بودجه‌ی شخصی نیاز خواهید داشت. با این حال، چندین بورسیه‌ی تحصیلی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش هزینه‌های خود، برای اخذ آن‌ها درخواست دهید.

  • بورسیه‌ی تحصیلی در دانشگاه‌ها: گرفتن بورسیه برای دوره‌های یادگیری زبان یا تحصیل در کره‌جنوبی دشوار است، اما بسیاری از دانشگاه‌ها یک بورسیه‌ی تحصیلی به دانشجویان خارجی خود ارائه می‌دهند. این بورسیه‌ها معمولاً بر اساس عملکرد تحصیلی دانشجو اعطاء می‌شود. برای مثال، دانشگاه کُنکوک، براساس نتیجه‌ی TOPIK شما، در نیمسال اول دوره‌‌های تحصیلی خود، بورسیه‌ی تحصیلی ارائه می‌دهد. در صورت دستیابی به سطح TOPIK 3، بورسیه‌ی 30٪ شهریه دریافت می‌کنید و با هر سطح TOPIK بالاتر، 10٪ و در مجموع می‌توانید تا 60٪ از شهریه را با گرفتن TOPIK 6 دریافت کنید. از ترم دوم به بعد، آن‌ها از 20% تا 100% بورسیه‌ی تحصیلی شهریه را به دانشجویانی اعطاء می‌کنند که معدل‌شان از ترم قبل بین 3 تا 4 است.
  • بورسیه‌ی تحصیلی دولت کره‌جنوبی: برای مثال، بورسیه‌ی جهانی کره‌جنوبی (GKS) از وزارت آموزش این کشور، شاخص‌ترین این بورسیه‌هاست. همچنین نهادها و بنیادهای دولتی دیگری نیز به رشته‌ها و دانشجویان کشورهای خاصی بورسیه‌ی تحصیلی ارائه می‌دهند. چند مورد از این بورسیه‌ها عبارتند از: بورسیه‌های وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری، بورسیه‌های وزارت امور خارجه و غیره.
  • مهمتر از همه‌ی این بورسیه‌ها، بورسیه‌ی DreamStudies را فراموش نکنید! اگر سال آینده در کره‌جنوبی تحصیل کنید، می‌توانید برای اخذ بورسیه‌ی تحصیلی DreamStudies به‌مبلغ 1000 تا 1500 یورو درخواست دهید.

بیمه هنگام تحصیل در کره‌جنوبی

هنگام تحصیل در کره‌جنوبی، داشتن بیمه‌ی دانشجویی الزامی است. قبل از ارسال مدارک مورد نیاز برای درخواست اخذ ویزای دانشجویی از سوی موسسه‌ی آموزشی‌تان، باید مدرکی دال بر داشتن بیمه را نشان دهید.

مسکن دانشجویان در کره‌جنوبی

هنگام تحصیل در کره‌جنوبی، دانشجویان خارجی می‌توانند زندگی در خوابگاه دانشگاه یا زندگی در خارج از دانشگاه را انتخاب کنند. زندگی در خوابگاه دانشگاه بسیار راحت است، اما زندگی در خارج از دانشگاه، به شما آزادی عمل بیشتری می‌دهد. در نتیجه، هر دو گزینه بسته به آنچه برای شما اهمیت بیشتری دارد، دارای مزایا و معایب خود است. اگر مشکلی در زندگی با یک دانشجوی دیگر ندارید، اقامت در خوابگاه دانشگاه، انتخاب خوبی است. خوابگاه‌های دانشگاه‌ها اغلب مجهز هستند و دارای امکانات فراوانی همچون سالن بدن‌سازی، محل مطالعه و اجتماع، کافه‌تریا و غیره می‌باشند. هزینه‌ی خوابگاه نیز مناسب است، صرف غذا در کافه‌تریا ارزان و راحت است و می‌توانید با پای پیاده به کلاس‌های خود بروید. در دانشگاه کُنکوک، یک اتاق مشترک در خوابگاه برای یک ترم حدود 2600000 وون (حدود 2100 دلار آمریکا) هزینه دارد. هزینه‌ی یک وعده غذایی فقط 3500 وون (2.9 دلار آمریکا) در کافه‌تریاست. با این حال، برای زندگی در خوابگاه دانشجویی، باید از قوانین و محدودیت‌های خاصی پیروی کنید، از جمله محدودیت در رفت و آمد یا زمان‌های تعطیلی احتمالی در تعطیلات. اگر به حریم خصوصی خود و آزادی فردی‌تان اهمیت می‌دهید یا می‌خواهید محل زندگی‌تان را خود انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم به سکونت در خارج از دانشگاه فکر کنید. شما می‌توانید در منزل یک خانواده‌ی میزبان اقامت داشته باشید یا در یک آپارتمان مشترک زندگی کنید.

خلاصه- چگونگی تحصیل در کره‌جنوبی در 7 مرحله

یک موسسه‌ی آموزشی مناسب در کره پیدا کنید. توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید برای مدت زمان طولانی‌تری در کره‌جنوبی تحصیل کنید، با یادگیری زبان کُره‌ای شروع کنید، حتی اگر می‌خواهید در مقطع تحصیلی شرکت کنید که به‌زبان انگلیسی تدریس می‌شود. یادگیری زبان کُره‌ای، کلید لذت بردن و موفقیت برای در زندگی در این کشور است.

  • اگر می‌خواهید با ویزای دانشجویی تحصیل کنید، حداقل 3 تا 4 ماه قبل از شروع دوره‌ی تحصیل‌تان، باید درخواست پذیرش دهید.
  • بیمه‌ی دانشجویی بگیرید. اگر ترجیح می‌دهید با بیمه‌ی تحصیلات خارج از کشور خود تحصیل کنید، باید این کار را انجام دهید. در غیر این‌صورت، باید بیمه‌ی ارائه شده توسط دانشگاه‌تان را خریداری کنید.
  • سپس، موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان به شما کمک می‌کند تا پس از پذیرش و پرداخت شهریه، برای اخذ ویزای دانشجویی درخواست دهید.
  • ثبت‌نام مسکن دانشجویی. شما می‌توانید همزمان با ثبت‌نام در دانشگاه، خوابگاه‌تان را نیز رزرو کنید. پس از دریافت ویزا، می‌توانید مسکنی خارج از دانشگاه پیدا کرده و آن را رزرو کنید.
  • سفر کنید و وارد کره‌جنوبی شوید.
  • از تحصیلات خود در کره‌جنوبی لذت ببرید. برای یک شوک فرهنگی اولیه آماده باشید. بنابراین، آرام و با ذهن باز به کاوش در این کشور ادامه دهید و از آن لذت ببرید!


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022
بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022

در حال حاضر طرح های بورسیه تحصیلی بسیار مشهور دانشگاه KAIST کره جنوبی برای سال 2022 آغاز شده اند. دانشگاه KAIST حدود 300 بورسیه تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی کره جنوبی تمامی هزینه ها را به طور کامل پوشش می دهد. ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022

کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از چهار اقتصاد بزرگ آسیایی شناخته می‌شود و اقتصاد آن مبتنی بر رشد سریع در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و گردشگری است. امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از دانشجویان تحصیل در کره‌جنوبی را انتخاب می‌کنند و این کشور اخیراً افزایش چشمگیری در ثبت‌نا ...

بیشتر بخوانید
فرآیند پذیرش کره جنوبی
فرآیند پذیرش کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: