ریدینگ آیلتس – هر کلمه ارزش دارد

ریدینگ آیلتس – هر کلمه ارزش دارد

در بخش ریدینگ، وقتی شروع به کار با دانشجویان آیلتس می‌کنم، غالباً متوجه می‌شوم که آن‌ها وقت زیادی را بر روی متن‌ها می‌گذرانند و سریع سوالات را می‌خوانند و با عجله به‌سمت پیدا کردن پاسخ می‌روند. این استراتژی، روش اشتباهی است. بیشتر مطالب مرتبط با متن‌های ریدینگ، با سوالات بی‌ربط است و بنابراین، مهم است که فقط اطلاعاتی را پیدا کنید که به سوالات پاسخ دهد. روش آن هم این‌گونه است که زمان بیشتری را به تجزیه و تحلیل سوالات- کلمه به کلمه- اختصاص دهید تا دقیقاً بدانید سوال از شما چه می‌خواهد.

نکته‌ی دیگری که مشاهده کرده‌ام این است که وقتی دانشجویان بر روی سوالات وقت می‌گذرانند، کلمات کلیدی را انتخاب می‌کنند و وقت خود را صرف درک دقیق آنچه پرسیده شده می‌کنند، اغلب در متن غرق می‌شوند و کار بر روی سوالات را فراموش می‌کنند و به‌سراغ اولین کلمه‌ی کلیدی می‌روند، سایر کلمات کلیدی را نادیده می‌گیرید و پاسخ اشتباه می‌دهند. سوالات، کلید شما در یافتن اطلاعات صحیح است. بنابراین، حتی اگر فکر می‌کنید که مکان مناسب را پیدا کرده‌اید، برای اطمینان هم که شده، باید دوباره به سوال مراجعه کنید. به‌یاد داشته باشید که از تمام کلمات کلیدی خود استفاده کنید، نه‌فقط از اولین کلمه‌ای که پیدا می‌کنید. ممکن است با خود فکر کنید که موارد بالا به کار زیادی نیاز دارد و شما وقت برای انجام این کارها را نخواهید داشت. دستیابی به نمره‌ی باند بالا در بخش ریدینگ آیلتس، به دو چیز بستگی دارد:

یک، توانایی تعیین صحیح و دقیق پاسخ در ریدینگ آیلتس

دو، توانایی انجام سریع این کار در ریدینگ آیلتس

بدون مهارت اول، مهارت دوم به شما کمکی نمی‌کند. فقط وقتی می‌توانید نگران سرعت باشید که بتوانید جواب درست را پیدا کنید. شما متوجه خواهید شد که با تعیین جواب درست، سرعت دیگر مشکلی برای‌تان ایجاد نخواهد کرد.

دیگر نمی‌توانم بیش از این، بر روی مهارت انتخاب و استفاده از کلمات کلیدی تاکید کنم. وظیفه‌ی شما، یافتن پاسخ درست در متن است. تمام کلمات سوال، مهم هستند. سوالات آیلتس هیچگاه تصادفی طراحی نمی‌شوند- همه‌ی آن‌ها با دقت توسط طراحان آزمون برای آزمایش نکته‌ای خاص طراحی شده‌اند- تک‌تک کلمات سوال مهم هستند و شما باید به تمام آن‌ها توجه داشته باشید تا بتوانید مکان مناسب پاسخ خود و سپس کلمات مناسب برای ایجاد پاسخ خود را پیدا کنید. برخی از کلمات به شما در یافتن پاسخ کمک می‌کنند، برخی دقیقاً به شما می‌گویند چه نوع پاسخی لازم است و برخی دیگر نیز به شما کمک می‌کنند اطلاعاتی را پیدا کنید که شما را به پاسخ صحیح می‌رساند.

برای مثال، اگر کلمه‌ای همچون fast یا not یا most را در سوال دیدید، باید از خود بپرسید که چرا چنین کلماتی در سوال وجود دارد. این کلمات حتماً به دلیلی در سوال حضور دارند و نادیده گرفتن آن‌ها احتمالاً در نهایت منجر به انتخاب پاسخ اشتباه و از دست رفتن نمره می‌شود. استفاده از کلمات کلیدی سوال برای یافتن پاسخ‌های صحیح، مهارتی نیست که بتوانید یک شبه یاد بگیرید. تمرین این مهارت برای هر نوع سوال، به زمان نیاز دارد و برخی از انواع سوال بیش از بقیه‌ی سوالات به‌طول می‌انجامد. همچنین دستیابی به نمره‌ی باند 7 یا 8 در ریدینگ آیلتس، مهارتی نیست که بتوان یک شبه یاد گرفت. باید منظم باشید و وقت بگذارید تا با نمره‌ی بالا به پاداش برسید.




  • دیروز من موفق به ارسال چیزی نشدم. به دیدار یکی از دوستان نزدیکم رفتم که حال خوشی ندارد. دیدن او و گفتن خاطرات گذشته، بسیار جالب بود- ما در مورد زمان‌هایی که فرزندان ما بسیار کوچک بودند، در مورد زمان‌هایی که ما به عنوان معلم با هم کار می‌کردیم و افرادی که در آن زمان می‌شناختیم و آنچه الان همه‌ی آن افراد انجام می‌دهند صحبت کردیم- این یک دیدار واقعا دوست‌داشتنی بود. اگرچه حال او خوب نیست، اما در مورد انجام کارها، نگاه مثبتی دارد و در کل، تا آنجایی‌‌که می‌تواند، از زندگی لذت می‌برد.
  • احساس تاسف می‌خورم که در حد توان، نتوانستم او را ببینم و در گذشته، فرصت انجام این نوع دیدارها را از دست داده‌ام. من همچنین از انرژی و قاطعیت او الهام گرفتم. اما این دیدار همچنین باعث شد من به این موضوع فکر کنم که زندگی چقدر ارزشمند است و مهم است که هیچ زمانی را برای با هم بودن از دست ندهیم و اطمینان پیدا کنیم که آرزوهای‌مان را دنبال می‌کنیم و آن‌ها را عقب نمی‌اندازیم.
  • بنابراین، اگر احساس می‌کنید که نمره‌ی آیلتس شما خوب نیست و تمرکز کافی ندارید، شاید وقت آن فرا رسیده که سفر جدیدی را آغاز کنید. آیا آیلتس همچنان برای شما رویایی است که می‌خواهید به آن برسید و اگر چنین است، برای تحقق بخشیدن به آن، چه‌کارهایی باید انجام ‌دهید؟
  • به‌‌عنوان یک فرد بزرگسال، این کاری دشوار است- ما شغل‌هایی داریم که باید انجام دهیم، افراد دیگری در زندگی‌مان هست که باید به آن‌ها توجه کنیم و زمان کوتاه است. به‌تعویق انداختن کارها یا رها کردن آن‌ها به روزی دیگر، بسیار آسان است، اما هر بار که این کار را انجام می‌دهید، تحقق رویای خود را یک روز به‌تعویق می‌اندازید.

بنابراین،

  • وقت حرکت کردن است
  • وقت انرژی دوباره گرفتن است
  • وقت آن است که یک‌بار و برای همیشه، از پس آیلتس بربیایید
  • وقت تحقق بخشیدن رویای‌تان است

و اگر در این زمینه به هر کمکی نیاز دارید- ما اینجا هستیم- فقط به ما اطلاع دهید تا کمک‌تان کنیم.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
اشتباهات رایج در Punctuation رایتینگ آیلتس

اشتباهات رایج در Punctuation رایتینگ آیلتس

آخه مگه نقطه گذاري تو ايلتس مهمه؟ اين سواليه که خيلي از کساني که خودشون رو براي ایلتس آماده مي کنند مي پرسند. همينجا مي خوام خيال همه رو راحت کنم، بله، خيلي زياد. اگر نمره خوب براي رايتينگ IELTS مي خواين حتما روي نکات ساده نقطه گذاري دقت کنين. ...

بیشتر بخوانید
چطور در READING آیلتس 9 شدم!

چطور در READING آیلتس 9 شدم!

کاری که من کردم این بود که تستهای کمبریج آیلتس هارو زدم و فقط کلمات کلیدی متن هارو چک کردم یعنی اون کلماتی که در سوال ها بودن و من معنیشون نمیدونستم و باعث میشد نتونم سوال رو بفهمم و یا اونهایی که مستقیما جواب سوالا بودن و یا پیدا کردن جواب سوال ها مبتنی ب ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter