تمرین برای نمره 8 لیسنینگ

تمرین برای نمره 8 لیسنینگ

وقتی روی چیزی تمرکز می‌کنید، آن چیز پیشرفت می‌کند- این یک حقیقت است و برای هر کسی که به نمره‌ی کل باند 7 یا 7.5 یا نمره‌ی کل حداقل 7 در هر بخش نیاز دارد (که معمولاً از متخصصان پزشکی درخواست می‌شود)، بخش لیسنینگ احتمالاً بهترین بخش برای گرفتن نمره‌ی باند بالاتر است. در این مقاله، یک استراتژی به شما ارائه می‌شود که امتیاز شما را به باند بسیار بالایی همچون نمره‌ی باند 8 یا حتی نمره‌ی باند 8.5 می‌رساند.

شما باید اطمینان حاصل کنید که طیف وسیعی از مطالب آموزشی مرتبط با لیسنینگ آیلتس و همچنین مطالب آموزشی غیرآیلتس را در اختیار دارید. من کتاب‌های آموزشی، سایت‌های آنلاین و همچنین سایت‌هایی مانند BBC و CNN را پیشنهاد می‌کنم (که می‌تواند ترکیبی از موضوعات صوتی/تصویری و تلویزیونی باشد، اما اطمینان حاصل کنید که لیسنینگ‌تان، ترکیب صوتی و تصویری است، زیرا مطالب تصویری کمتر مفید ولی سرگرم‌ کننده‌تر است).

فیلم و موسیقی را نیز فراموش نکنید- شاید برای آزمون listening IELTS، کمتر مفید باشند، اما به شما کمک می‌کنند گوش خود را با زبان انگلیسی تنظیم کنید و همچنین واژگان‌ خود را بهبود ‌بخشید و ممکن است چندین عبارت و کلمه‌ی مفید را برای امتحان اسپیکینگ‌تان به شما ارائه دهند. بیش از همه، فیلم و موسیقی آرامش ‌بخش و سرگرم ‌کننده است.

سعی کنید هر روز کاری انجام دهید. این به ‌معنای هر روز امتحان دادن نیست- به موسیقی گوش کنید، 15 دقیقه گوش دادن به اخبار یا یک برنامه‌ی رادیویی یا تماشای فیلم را امتحان کنید- کارهای مختلف را با هم ترکیب کنید.

چند برنامه‌ی طولانی انتخاب کنید که با سرگرمی یا کار شما مرتبط هستند- با این کار، درک‌تان افزایش پیدا خواهد کرد و می‌توانید از برنامه، اطلاعات بیشتری کسب کنید. این کار ممکن است برای حرفه‌ی شما نیز مفید باشد.




وقتی در آزمون لیسنینگ آیلتس شرکت می‌کنید، با آن به‌عنوان یک امتحان رفتار نکنید (این کار فقط کمی مفید است). از آن برای بهبود مهارت‌های عمومی خود استفاده کنید. این بدان معناست که اگر متوجه لیسنینگ نشده‌اید، می‌توانید نوار را متوقف کنید و دوباره به آن گوش دهید- این کار تقلب نیست، بلکه مهارت‌های شما را بهبود می‌بخشد. تا جایی‌که نیاز است، گوش کنید تا بتوانید به جواب برسید. به تفاوت بین امتحان و آموزش پی ببرید- این یک تفاوت مهم است و اگر وقت خود را صرف آموزش کنید و نه امتحان، سریع‌تر پیشرفت خواهید کرد.

وقتی خود را امتحان می‌کنید، همین مسئله صادق است. به بخش لیسنینگ بازگردید و دوباره به سوالاتی که جواب نداده‌‌اید، گوش کنید- تا آنجایی‌که می‌توانید گوش کنید تا به جواب برسید- اگر باز هم به جواب نرسیدید، به رونوشت متن مراجعه کنید.

در نهایت، اگر می‌توانید به مطالب آموزشی پیشرفته‌ی لیسنینگ همراه با سوال (خصوصاً با استفاده از لیسنینگ‌های معتبر، یعنی آن‌هایی که برای انگلیسی‌زبان‌ها ایجاد شده) دسترسی پیدا کنید، این مطالب به تقویت مهارت‌های شما کمک می‌کند.

یک نکته در مورد کلمات کلیدی بخش لیسنینگ- کلمات کلیدی در لیسنینگ، برخلاف ریدینگ است. شما باید فقط یک کلمه‌ی کلیدی (حداکثر 2 کلمه‌‌ی کلیدی) داشته باشید که اطلاعات مورد نیاز برای شنیدن را پیش ‌بینی می‌کند. اگر زیر کلمات زیادی خط بکشید، گیج خواهید شد. این مشکلی است که بسیاری از داوطلبان، با سوالات MCQ دارند. شما سعی دارید اطلاعات زیادی در ذهن خود داشته باشید و این امکان‌پذیر نیست. شما باید این کانال‌ها را از ذهن خود پاک کنید و فقط یک چیز برای گوش دادن داشته باشید، موضوعی که برای‌تان باز می‌شود و شما باید به آن پاسخ دهید.

از این طریق، می‌توانید مهارت‌های لیسنینگ مناسبی کسب کنید که نمره‌ی باند 8 یا 8.5 را به شما هدیه می‌دهد.

خُب، الان تنها چیزی که باقی مانده، ایجاد جدول زمانی روزانه برای لیسنینگ‌تان است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter