نگاهی اجمالی به اسپیکینگ آیلتس

نگاهی اجمالی به اسپیکینگ آیلتس

نگاهی اجمالی به آزمون اسپیکینگ آیلتس

مدت زمان: 11 تا 14 دقیقه

در آزمون اسپیکینگ آیلتس کاربرد انگلیسی گفتاری سنجیده می شود. این آزمون 11 تا 14 دقیقه طول می کشد و شما در این مدت باید در مورد تاپیک های مختلفی با ممتحن صحبت کنید. این تست در یک اتاق ساکت برگزار می شود و ممتحن دائما شما را ترغیب می کند تا بیشتر حرف بزنید. بر خلاف یک ماشین هوش مصنوعی، ممتحن آیلتس می تواند کاری کند که شما احساس راحتی و اعتماد به نفس کنید. همچنین می تواند لهجه شما را بفهمند و به این ترتیب اطمینان بدهد که بهترین نمره را می گیرید.

پارت اول اسپیکینگ آیلتس

ممتحن در مورد خودتان و تاپیک های آشنا، مثل خانه، خانواده، کار، مطالعه و علایق، از شما سؤال می کند. این پارت 4 تا 5 دقیقه طول می کشد.

پارت دوم اسپیکینگ آیلتس

یک task card به شما داده می شود و ممتحن از شما می خواهد در مورد یک تاپیک حرف بزنید. شما یک دقیقه فرصت دارید تا خودتان آماده کنید و دو دقیقه صحبت کنید. بعد ممتحن یک تا دو سؤال دیگر در مورد همین تاپیک از شما می پرسد تا این پارت تمام شود.

پارت سوم اسپیکینگ آیلتس

در این پارت سؤالات بیشتری در مورد تاپیک پارت 2 از شما پرسیده می شود. این سؤالات به شما امکان می دهند تا در مورد ایده ها و مسائل انتزاعی تر حرف بزنید. این پارت 4 تا 5 دقیقه طول می کشد.




پارت اول اسپیکینگ آیلتس: مقدمه و سؤالاتی در مورد تاپیک های آشنا

4 تا 5 دقیقه

در پارت 1 تست ممتحن از شما میخواهد تا اسم خودتان را بگویید و کارت شناسایی خودتان را نشان بدهید. بعد سؤالاتی کلی در مورد خودتان پرسیده می شود، مثل کشوری که در آن زندگی می کنید یا کاری که در حال حاضر انجام می دهید (کار یا تحصیل). بعد از آن سؤالاتی در مورد تاپیک های آشنا و رایج از شما پرسیده می شود، مثل موسیقی که دوست دارید، آشپزی، آب و هوا یا فیلم هایی که می بیند. معمولا در مورد یک یا دو تاپیک از شما سوال می شود. ممتحن سوالاتی از قبل آماده را از شما می پرسد و به جواب شما گوش می کند. اگر جواب های شما خیلی کوتاه باشد یا سوالاتی مثل چرا یا چرا نه شما را ترغیب می کند تا پاسخ های خودتان را گسترش بدهید. در این پارت از یک فرمت سؤال-جواب استفاده می شود و در آن بر توانایی شما در ارائه نظرات و اطلاعات در مورد تاپیک های روزمره تمرکز می شود. 

پارت دوم اسپیکینگ آیلتس: صحبت طولانی

3 تا 4 دقیقه

بعد از تمام شدن پارت 1، ممتحن یک تاپیک به شما می دهد و از شما می خواهد تا به مدت یک تا دو دقیقه در مورد آن صحبت کنید. تاپیک بر روی یک کارت نوشته شده است و یک برگه کاغذ و مداد هم برای یادداشت برداری به شما داده می شود. بر روی کارت یک اسپیکینگ پرامپت و چند نکته که می توانید در صحبت های خودتان پوشش بدهید  قرار دارد. قبل از صحبت کردن دقیقا فقط یک دقیقه برای آماده سازی و یادداشت برداری وقت دارید. ممتحن از یک تایمر استفاده می کند و وقتی زمانتان تمام می شود به شما می گوید. ممتحن به شما می گوید چه وقت شروع به صحبت  کنید و به شما یادآوری می‌کند که بعد از 2 دقیقه دیگر نمی توانید صحبت کنید. ممکن است او قبل از اینکه به پارت بعدی برود در مورد یکی از چیزهایی که گفته اید از شما سؤال بپرسد. در این پارت توانایی شما در صحبت کردن به مدتی طولانی در مورد یک تاپیک مشخص، با استفاده از زبان درست، و سازمان دهی منطقی ایده های خودتان سنجیده می شود. می توانید از تجربه خودتان در مورد این تاپیک برای تکمیل کردن این پارت استفاده کنید.

پارت سوم اسپیکینگ آیلتس: بحث دو طرفه

4 تا 5 دقیقه

سؤالات پارت 3 به تاپیکی که در پارت 2 درباره آن صحبت کرده آید مرتبط است. شما باید به شکلی کلی تر و انتزاعی تر در مورد این تاپیک حرف بزنید تا به ممتحن نشان بدهید می توانید نظرهای خودتان را بیان و توجیه کنید و در مورد این تاپیک تحلیل، بحث و گمانه زنی کنید. اگر لانگ ترن شما در مورد یک مکان زیبا در شهر شما بوده است، این پارت می تواند با صحبت کردن در مورد مکان های زیبا شروع شود و اولین سؤال می تواند این باشد: Do you think it’s important to maintain beautiful places in cities? در این پارت ممتحن بیشتر با شما صحبت می کند و ممکن است از شما بخواهد نظرهای خودتان را توجیه کنید و ببیند تا چه حد می توانید ایده های انتزاعی را، در مقایسه با تاپیک های شخصی پارت های 1 و 2، بیان کنید. در پارت 3 توانایی شما در بیان کردن و توجیه کردن نظرهای خودتان و تحلیل کردن، بحث کردن و گمانه زنی در مورد مسائل مختلفی که به تاپیک کلی مورد بحث در پارت 2 مربوط می شوند سنجیده می شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

Spelling و نقش مهم آن در آیلتس

Spelling و نقش مهم آن در آیلتس

در صورت غلط بودن Spelling نمره کامل آن سوال را در آزمون Listening آیلتس از دست میدهید و در آزمون رایتینگ آیلتس هم به همین صورت باعث میشود بخشی از نمره را از دست دهید. در آزمونهای آزمایشی روزهای جمعه موسسه میبینیم که داوطلبهای زیادی چهار تا پنج سوال Listeni ...

بیشتر بخوانید
ارتقاء نمرات اسپیکینگ و لیسنینگ در آیلتس  با SHADOWING

ارتقاء نمرات اسپیکینگ و لیسنینگ در آیلتس با SHADOWING

حتما شنیدید که اگر میخواید نمره ی اسپیکینگ بالایی بگیرید درآیلتس و تافل باید طبیعی حرف بزنید؛ حتما شنیدید که انتخاب لغت هاتون باید دقیق باشه و از کالوکیشن های متنوع در جای درست استفاده بکنید؛حتما شنیدید که ساختارها گرامری در اسپیکینگ آیلتس اگر به جا استفاد ...

بیشتر بخوانید
موضوع جدید در آزمون اسپیکینگ IELTS

موضوع جدید در آزمون اسپیکینگ IELTS

موضوع آشوب و فتنه یکی از جدیدترین موضوعات مکالمه آزمون آیلتس هست که در بخش دوم و سوم قسمت مکالمه آزمون آیلتس این ماه مطرح گردید.در زیر نمونه هایی از سوالات و ایده های مربوط به این موضوع آمده است. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter