تعیین سطح تافل

تعیین سطح تافل

چرا تعیین سطح برای آزمون تافل مهم است؟

برای شرکت در دوره ی تافل و موفقیت در کوتاه ترین زمان ممکن، یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید، مشخص کردن سطح زبانتان در هر چهار مهارت است. این نکته بسیار حائز اهمیت است زیرا اگر در تعیین سطح، سطح شما را پایین تر از دانش زبانی شما اعلام کند، لازم است مدت زمان بیشتری به کلاس ها بروید و دروسی که به شما آموزش داده می شوند، کسل کننده خواهند بود و این خود، دلیلی می شود تا علاقه ی شما به یادگیری زبان و شرکت در آزمون تافل کم شود و اگر سطح شما بالاتر از دانش شما مشخص شود (که این اتفاق به ندرت پیش می آید) شما احساس خواهید کرد، در یادگیری مشکل دارید و نمی توانید آنطور که باید مطالب تافل را بیاموزید.

تعیین سطح در آزمون تافل

آزمون تافل، آزمونی است که هر چهار مهارت لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ شما را ارزیابی می کند، بنابراین به تعیین سطحی می توان اطمینان کرد که برپایه ی بررسی چهار مهارت داوطلب باشد، درباره ی آزمون تافل این نکته قابل تامل است که ارزش مهارت های پروداکتیو (productive skill) از مهارت های رسِپتیو (receptive skill) بیشتر است و برای آماده شدن در مهارت های ریدینگ و لیسنینگ به زمان کمتری در مقایسه با اسپیکینگ و رایتینگ احتیاج دارید.




مهارت های مورد ارزیابی در آزمون تافل

همانطور که در بالا گفتیم، چهار مهارت مورد ارزیابی در آزمون تافل به دو گروه مهارت های پروداکتیو و رسپتیو دسته بندی می شوند. مهارت های رایتینگ و اسپیکینگ را مهارت های productive می نامند، زیرا در این مهارت ها لازم است خلق جمله با در نظر گرفتن قواعد گرامی و استفاده از کلمات صحیح صورت پذیرد و مهارت های ریدینگ و لیسنینگ در گروه مهارت های receptive قرار می گیرند، زیرا در این مهارت های فرد لازم است متن یا گفت و گویی را متوجه شود و با استفاده از اطلاعاتی که متوجه شده است، به سوالات پاسخ دهد.

تفاوت آزمون تافل و آیلتس

میزان اعتبار آزمون تافل و آیلتس تا حد بسیار زیادی با یکدیگر برابری می کند و شاید بتوان گفت یکی از عمده تفاوت ها میان این دو آزمون دانشگاه مورد نظر شما برای تحصیل و کشوری که انتخاب کرده اید می باشد، به طور مثال می توان گفت برای افرادی که قصد تحصیل در آمریکا را دارند بهتر است در آزمون تافل شرکت کنند، اما بیایید نگاهی به تفاوت ساختاری آزمون تافل و آیلتس بی اندازیم: آزمون تافل یک ماژول دارد در حالی که آزمون آیلتس به ماژول آکادمیک و جنرال تقسیم بندی می شود. آزمون تافل به صورت اینترنتی برگزار می شود و حتی اسپیکینگ آزمون نیز گفت و گوی داوطلب با کامپیوتر است، در حالی که آزمون آیلتس به دو مدل کاغذی و کامپیوتری برگزار می شود و در هر دو مدل بخش اسپیکینگ به صورت حضوری برگزار می شود و ممتحن از شما سوال می پرسد، بقیه بخش های آزمون تافل و آزمون آیلتس کامپیوتری شرایطی مشابه دارند. البته این نکته را فراموش نکنید اگر قصد شما مهاجرت کاری به کانادا است، حتما باید در آزمون آیلتس جنرال یا سلپیپ شرکت کنید و دیگر آزمون ها مورد قبول نمی باشند.

تعیین سطح تافل در موسسه تخصصی زبان زنگنه

تعیین سطحی که برپایه ی هر چهار مهارت باشد، بسیار مهم است، در موسسه تخصصی زبان زنگنه سه نوع تعیین سطح تافل تعریف شده است:

  • تعیین سطح حضوری
  • تعیین سطح با استفاده از سوشیال مدیا
  • تعیین سطح از طریق سایت (آنلاین)

در تعیین سطح حضوری تافل، شما می توانید از طریق تماس با یکی از شعبات مجموعه با هماهنگی، برای تعیین سطح تشریف بیاورید، در تعیین سطح حضوری تافل، از شما آزمون کتبی در مهارت های رایتینگ گرفته می شود و بعد از اتمام آزمون، شما برای آزمون اسپیکینگ به اتاقِ سوپروایزرِ تافل مجموعه راهنمایی می شوید، بعد از آزمونِ اسپیکینگ و بررسی آزمونِ کتبی شما توسطِ سوپروایزر، سطح دقیق شما مشخص می شود و باتوجه به شرایطتان (نمره ی مورد نظر و ددلاینی که دارید) کلاس مناسب به شما پیشنهاد داده می شود، امکان ست کردن زمان برای حضور در مجموعه از طریق سایت ztcprep.com نیز امکان پذیر است.

تعیین سطح با استفاده از سوشال مدیا، در این تعیین سطح شما از طریق تماس با یکی از شعبات مجموعه و یا ارسال پیام در واتس اپ، تلگرام یا اینستا درخواست تعیین سطح خود را اعلام می کنید و دپارتمان تافل زنگنه برای شما تعیین سطح را ارسال خواهد کرد، بعد از پاسخگویی به سوالات، طی برقراری یک تماس تلفنی مهارت اسپیکینگ و لیسنینگ شما توسط سوپروایزر مجموعه بررسی خواهد شد و سطح دقیقتان مشخص می گردد.

برای اینکه تعیین سطح از طریق سایت (آنلاین) داشته باشید، وارد سایت مجموعه شده و بعد از ساختن حساب کاربری و انتخاب تعیین سطح تافل در مدت زمانی مشخص باید به سوالات مربوطه پاسخ دهید. در این ارزیابی سطح شما در هر چهار مهارت ارزیابی می شود. تعیین سطح رایگان سایت زنگنه مشابه با آزمون اصلی تافل اما در مقایسی کوچک تر است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

بیشتر بخوانید
٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

شركت در TOEFL هميشه استرس زا بوده و هست. چراكه بايد يك نمره دقيق و مشخص بگيرين. واسه اين امتحان كلي هزينه ميكنين و ماه ها صرف آماده شدن واسه اون وقت ميزارين.ممكنه جلسه امتحان شلوغ و پر سر و صدا باشه يا اينكه شب قبل امتحان به اندازه كافي نخوابيده باشين. راج ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter