تعیین سطح آزمون آیلتس

تعیین سطح آزمون آیلتس

چرا تعیین سطح برای آزمون آیلتس مهم است؟

برای شرکت در دوره ی آیلتس و موفقیت در کوتاه ترین زمان ممکن، یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید، مشخص کردن سطح زبانتان در هر چهار مهارت است. این نکته بسیار حائز اهمیت است زیرا اگر در تعیین سطح، سطح شما را پایین تر از دانش زبانی شما اعلام کند، لازم است مدت زمان بیشتری به کلاس ها بروید و دروسی که به شما آموزش داده می شوند، کسل کننده خواهند بود و این خود، دلیلی می شود تا علاقه ی شما به یادگیری زبان و شرکت در آزمون آیلتس کم شود و اگر سطح شما بالاتر از دانش شما مشخص شود (که این اتفاق به ندرت پیش می آید) شما احساس خواهید کرد، در یادگیری مشکل دارید و نمی توانید آنطور که باید مطالب آیلتس را بیاموزید.

تعیین سطح در آزمون ایلتس

آزمون آیلتس، آزمونی است که هر چهار مهارت لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ شما را ارزیابی می کند، بنابراین به تعیین سطحی می توان اطمینان کرد که برپایه ی بررسی چهار مهارت داوطلب باشد. 




آشنایی با مهارت های آیلتس برای تعیین سطح

می توان گفت برای یادگیری و تقویت زبان و موفقیت در آزمون آیلتس باید این نکته را بدانید که دو مهارت رایتینگ و اسپیکینگ مهارت های پروداکتیو (productive skills) هستند، به این معنا که فرد باید با دانش زبانی به اندازه ای آشنایی داشته باشد که بتواند جملات را تولید کرده و محتوایی معنا دار را بیان یا بنویسد، از این رو موفقیت و پیشرفت در این دو مهارت کمی دشوارتر است و زمان بیشتری نسبت به دو مهارت دیگر می طلبد.

در مقابل مهارت های پروداکتیو، مهارت های رِسِپتیو (receptive skills) قرار دارند، لیسنینگ و ریدینگ در گروه این مهارت ها قرار می گیرند، برای موفقیت در لیسنینگ و ریدینگ آیلتس تمرین، تمرین، تمرین، نکته ای کلیدی است، زیرا در این دو مهارت متوجه شدن متنی که خوانده اید یا موضوعی که شنیده اید برای پاسخگویی به سوالات کافی است و بیان عبارتی جدید از شما خواسته نمی شود.

اکثر زبان آموزان می توانند با تمرین نمرات بالایی در مهارت های لیسنینگ و ریدینگ آیلتس کسب نمایند، اما کسب نمره ی بالا در اسپینیگ و علی الخصوص رایتنیگ دشوار است. با قطعیت 99% می توان گفت، نمی توانید زبان آموزی بیابید که نمره ی مهارت های پروداکتیوَش بالاتر از رسپتیوَش باشد، اما نقطه ی شروع برای موفقیت در هر چهار مهارت، تعیین سطح آیلتس است.

تعیین سطح آیلتس در موسسه تخصصی زبان زنگنه

تعیین سطحی که برپایه ی هر چهار مهارت باشد، بسیار مهم است، در موسسه تخصصی زبان زنگنه سه نوع تعیین سطح آیلتس تعریف شده است:

  • تعیین سطح حضوری
  • تعیین سطح با استفاده از سوشیال مدیا
  • تعیین سطح از طریق سایت (آنلاین)

در تعیین سطح حضوری آیلتس، شما می توانید از طریق تماس با یکی از شعبات مجموعه با هماهنگی، برای تعیین سطح تشریف بیاورید، در تعیین سطح حضوری آیلتس، از شما آزمون کتبی در مهارت های ریدینگ، لیسنینگ و رایتینگ گرفته می شود و بعد از اتمام آزمون، شما برای آزمون اسپیکینگ به اتاقِ سوپروایزرِ آیلتس مجموعه راهنمایی می شوید، بعد از آزمونِ اسپیکینگ و بررسی آزمونِ کتبی شما توسطِ سوپروایزر، سطح دقیق شما مشخص می شود و باتوجه به شرایطتان (نمره ی مورد نظر و ددلاینی که دارید) کلاس مناسب به شما پیشنهاد داده می شود، امکان ست کردن زمان برای حضور در مجموعه از طریق سایت ztcprep.com نیز امکان پذیر است.

تعیین سطح با استفاده از سوشال مدیا، در این تعیین سطح شما از طریق تماس با یکی از شعبات مجموعه و یا ارسال پیام در واتس اپ، تلگرام یا اینستا درخواست تعیین سطح خود را اعلام می کنید و دپارتمان آیلتس زنگنه برای شما تعیین سطح را ارسال خواهد کرد، بعد از پاسخگویی به سوالات، طی برقراری یک تماس تلفنی مهارت اسپیکینگ و لیسنینگ شما توسط سوپروایزر مجموعه بررسی خواهد شد و سطح دقیقتان مشخص می گردد.

برای اینکه تعیین سطح از طریق سایت (آنلاین) داشته باشید، وارد سایت مجموعه شده و بعد از ساختن حساب کاربری و انتخاب تعیین سطح آیلتس در مدت زمانی مشخص باید به سوالات مربوطه پاسخ دهید. در این ارزیابی سطح شما در هر چهار مهارت ارزیابی می شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ده نکته ی استراتژی برای موفقیت در روز امتحان آزمون آیلتس

ده نکته ی استراتژی برای موفقیت در روز امتحان آزمون آیلتس

'اون کلمه رو چه جوری تلفظ می‌کنی؟' آیا این سوالیه که غالباً می‌پرسین؟ شما اون کلمه رو تو زبان خودتون می‌شناسید اما تو زبان انگلیسی با اون آشنا نیستین. یادگیری Vocabulary البته یکی از چالش‌ برانگیزترین بخش‌های یادگیری هر زبانیه. از اونجایی‌که IELTS یک آزمون ...

بیشتر بخوانید
5 واژه ی مهم در آزمون آیلتس

5 واژه ی مهم در آزمون آیلتس

10 واژه مهم که اغلب داوطلبان آیلتس misspell میکنند و با کلمات دیگر اشتباه گرفته می شوند. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter