نمره 9 در لیسنینگ آیلتس

نمره 9 در لیسنینگ آیلتس

اینکه بتوانید در آزمون لیسنینگ آیلتس، به نمره‌ی باند 9 برسید، رویا به‌نظر می‌رسد. اگرچه صحیح پاسخ دادن به حداقل 39 سوال از 40 سوال دشوار است، اما غیرممکن نیست! در این مقاله، چند نکته برای کمک به شما در افزایش نمره‌تان ارائه می‌شود.

واقع‌بین باشید. برای اینکه بتوانید نمره‌ی بالایی در آزمون لیسنینگ آیلتس کسب کنید، باید دارای سطح خوبی در درک لیسنینگ آیلتس باشید. اگر در حال حاضر نمره‌ی باند شما در لیسنینگ 5.5 است، منطقی است که به بیش از یک سال مطالعه‌ی تمام‌وقت نیاز دارید تا به نمره‌ی باند 9 برسید. این شاید دلسردکننده باشد، اما به‌عنوان یک داوطلب، مهم است که درباره‌ی برنامه‌ی زمان‌بندی مطالعاتی خود برای بدست آوردن نمره‌ی مورد نیازتان، واقع‌بین باشید. اگر در بخش لیسنینگ، نمره‌ی باند 7 می‌گیرید، منطقی است که محاسبه کنید که در صورت مطالعه و تمرین در عرض 3 تا 6 ماه، می‌توانید نمره‌ی باند 9 را بدست آورید.

از زیر و بَم آزمون مطلع باشید

این به‌ معنای آشنایی با قالب هر بخش، انواع سوالات و اشتباهات رایجی است که در گذشته مرتکب شده‌اید. اگر قبلاً بدلیل اسپلینگ، نمره از دست داده‌اید، می‌دانید که باید به این جنبه از امتحان خود توجه کنید. اگر در آزمون لیسنینگ آیلتس، نمره از دست داده‌اید، چون واژگان کافی و گسترده برای درک کامل آنچه که می‌شنوید، در اختیار ندارید، پس باید دانش واژگان خود را گسترش دهید. اگر چند پاسخ را از دست داده‌اید، چون در حال نوشتن پاسخ سوال قبلی بوده‌اید، پس می‌دانید که باید استراتژی آزمون خود را تغییر دهید.

با طیف وسیعی از لهجه‌های مختلف آشنا شوید

در آزمون لیسنینگ آیلتس، ممکن است سخنرانانی صحبت کنند که لهجه‌ی متفاوتی با لهجه‌ی معلم شما دارند. شنیدن لهجه‌های استرالیایی، انگلیسی، کانادایی یا آمریکایی در این آزمون، بسیار معمول است. تلفظ (به‌ ویژه Vowels) می‌تواند بین کشورهای انگلیسی‌ زبان کمی متفاوت باشد. بسیار مهم است که گوش دادن به لهجه‌های مختلف را تمرین کنید تا بدون توجه به اتفاقات آزمون، با این لهجه‌ها احساس راحتی کنید. خوشبختانه، اینترنت می‌تواند محتوای  بی پایانی، از جمله نمایش‌های رادیویی آنلاین، پادکست‌ها، سریال‌های تلویزیونی، مستندها و...به شما ارائه دهد.

تمرین، تمرین، تمرین

همچنین انجام تمرین کافی هم مهم است. فعالیت‌هایی که برای تقویت مهارت‌های لیسنینگ خود انجام می‌دهید، شامل تست‌های تمرینی زمان‌دار، استفاده از فلش‌کارت‌ها و غیره است. انجام این کارها به‌شکل منظم به‌گونه‌ای مفید است که بدن و ذهن خود را آموزش دهید تا سه ساعت تمرکز لازم برای روز آزمون را تحمل کند. شما همچنین می‌توانید با استفاده از پادکست‌های انگلیسی‌زبان یا گوش دادن به رادیو در خانه، مهارت‌های لیسنینگ خود را تقویت کنید. نوشتن بخش‌های کوتاهی از متن روی کاغذ و سپس مقایسه‌ی آن با نسخه‌ی اصلی، می‌تواند به شما کمک کند گفتار متصل را شناسایی کرده و آگاهی خود را از گرامر افزایش دهید. 

 مهارت‌های لیسنینگ فعال خود را تمرین کنید

برخی افراد وقتی به مکالمه‌ای گوش می‌دهند، ذاتاً از آنچه می‌شنوند، حس درونی دارند. حتی اگر مهارت‌های زبانی آن‌ها آنقدرها هم قوی نباشد، می‌توانند با توجه به لحن صدا و تعاملات بین گویندگان، از پس آزمون بربیایند. این می‌تواند هنگام کار با عوامل پرت‌ کننده‌ی حواس مفید باشد. عوامل منحرف‌ کننده‌ی حواس‌، گزینه‌های پاسخ جایگزینی هستند که ذکر شده، اما بعد نادیده گرفته می‌شوند. برای مثال، اگر پاسخ یک عدد باشد، ممکن است سخنرانان چندین عدد را ذکر کنند، اما فقط یک عدد صحیح است. پاسخ‌ها اغلب مستقیم بیان نمی‌شوند، اما با تعامل، می‌توان از پس آن‌ها برآمد. برای مثال، گوش دادن به زمان آینده‌ی 'Will' در بخش‌های 1 و 3 آزمون، می‌تواند مفید باشد، چون این زمانی است که ما معمولاً هنگام تصمیم‌گیری یا ارائه‌ی پیشنهاد، از آن استفاده می‌کنیم، مانند 'I will do that then'.

پیروی از کنش‌ها در یک مکالمه یا مونولوگ، یک مهارت اساسی برای بخش لیسنینگ آیلتس است. سخنرانان از مترادف‌ها و بازگویی‌ها استفاده می‌کنند که ممکن است از کلمات مورد استفاده در گزینه‌های پاسخ متفاوت باشد. بنابراین، درک خوب از آنچه در مورد آن بحث می‌شود، امری حیاتی است. سخنرانان نیز در نهایت به‌اتفاق نظر خواهند رسید و از ضمایر ارجاعی (this, that, these, those) استفاده می‌کنند. در نتیجه، باید بفهمید که این ضمایر به چه مواردی اشاره دارند.

عوامل ‌پرت‌کننده‌ی حواس همچنین می‌توانند دارای نمونه‌هایی از گذشته یا آینده باشند. اگر سوالی می‌پرسد که یک دوره چقدر است، در متن صوتی، ممکن است در مورد مدت زمان آن دوره در گذشته یا آینده و همچنین قیمت فعلی بحث شود. دفعه‌ی بعد که تمرین لیسنینگ آیلتس را انجام دادید، عوامل ‌پرت‌کننده‌ی حواس خود را یادداشت کنید. با متن‌ها کار کنید و ببینید چطور متن با سوال و گزینه‌های پاسخ مطابقت دارد. وقتی این کار را انجام دادید، باید در شناسایی عوامل حواس‌پرتی خود در آزمون، بهتر عمل کنید.

اگر از جواب کاملاً مطمئن نیستید، از زدن حدس هوشمندانه نترسید. از قدرت حذف ‌کنندگی خود برای بررسی اینکه کدام پاسخ محتمل‌تر است، استفاده کنید. تا زمانی‌که فقط دو گزینه برای شما باقی بماند، پاسخ‌هایی را حذف کنید که می‌دانید اشتباه است و سپس یکی را که شاید محتمل‌تر به‌نظر می‌رسد، انتخاب کنید.شما باید در این بخش بتوانید چندین کار را با هم انجام دهید. در حالیکه در حال گوش دادن به متن صوتی هستید، باید تمام تمرکز خود را حفظ کنید، زیرا اگر لحظه‌ای تمرکزتان پرت شود، ممکن است پاسخی را از دست بدهید یا گزینه‌ی اشتباه را انتخاب کنید. شما همچنین باید منتظر سوال بعدی باشید تا با متن صوتی همگام شوید. هنگام گوش دادن، اتفاقات زیادی در حال رخ دادن است! این فرایند می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که تمرینات زیادی را برای داشتن تمرکز بالا در طول آزمون انجام می‌دهید. خوشبختانه، مکث‌های 30 ثانیه‌ای بین و درون بخش‌های آزمون وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند. برای آمادگی خود، باید همیشه از این مکث‌های 30 ثانیه‌ای استفاده کنید. مکث‌های 30 ثانیه‌ای، برای استراحت نیست! از زمان خود استفاده کنید تا سوالات دارای کلمات کلیدی را بررسی کنید و بتوانید متن (موقعیت و کسی که صحبت می‌کند) و آنچه را که باید به آن گوش فرا دهید (نام، تاریخ، اسم، فعل، تصمیم، چالش و غیره) را مشخص کنید. به مترادف‌ها یا بازگویی‌هایی که ممکن است در طول بخش لیسنینگ بشنوید و دارای معنای یکسانیبا گزینه‌های پاسخ هستند، فکر کنید. همچنین باید به‌دقت به دستورالعمل‌ها توجه کنید تا از تعداد صحیح کلمات استفاده کنید یا تعداد صحیح گزینه‌ها را انتخاب کنید.

 چند مهارت را همزمان در خود تقویت کنید 

اگر لازم است بیش از دو کلمه ننویسید و شما سه کلمه نوشتید، این کار اشتباه است. به‌یاد داشته باشید که هنگام نوشتن پاسخ، لازم نیست کلمه‌ای را تغییر دهید. هر کلمه‌ای که می‌شنوید، در جای خالی بنویسید. فقط مطمئن شوید که آن کلمه یا کلمات از نظر گرامری درست است و ایده‌های تکراری وجود ندارد. برای مثال، اگر تعداد کلمات مورد نیاز، دو کلمه است و جای خالی بیانگر 'old _________' است، شما ممکن است 'ancient buildings' را بشنوید. از آنجایی‌که old و ancient دارای معانی مشابهی هستند، شما فقط کلمه‌ی 'buildings' را می‌نویسید.

روی گرامر خود کار کنید

جنبه‌ی دیگری که ممکن است امتیاز باند شما را بالاتر ببرد، دانش گرامری شماست. اولاً، اگر آگاه باشید که به چه بخشی از آن قطعه‌ی صوتی گوش می‌دهید، می‌تواند کمک‌کننده باشد. اما اگر می‌دانید که پرسش و پاسخ (به‌ویژه در پُر کردن جاهای خالی و تکمیل جدول)، می‌تواند از حالت معلوم (Active) به‌حالت مجهول (Passive) و بالعکس تبدیل شود، این ممکن است به شما کمک کند تا پاسخ را کامل از دست ندهید.

For example, the question might state:

“In 1947 ______ were found in a remote cave in France”.

The audio script might be “Explorers came across some bones in a cave deep in the French countryside in 1947.”

در جمله‌ی بالا، اگر منتظر هستید تا وقتی چیزی درباره‌ی فرانسه یا سال 1947 می‌شنوید، تمرکز کنید، ممکن است جواب را از دست بدهید. تغییرات دیگر گرامری در یک سوال چند گزینه‌ای، ممکن است بین فعل‌ها و اسم‌ها باشد (برای مثال، گزینه‌ی سوال از یک فعل استفاده می‌کند و به‌جای آن، متن از اسم استفاده می‌کند). هرچه آگاهی شما از نحوه‌ی شکل‌گیری متن‌ها بیشتر باشد، شانس شما برای کسب نمره‌ی بالاتر بیشتر می‌شود. بنابراین، متن‌های کتاب دانشجویی شما، حکم دوستان‌تان را دارند. از زمان خود استفاده کنید تا سوالات را با متن مقایسه کرده و عوامل ‌پرت‌کننده‌ی حواس، مترادف‌ها و تغییرات گرامری را شناسایی کنید. معمولاً وقتی از داوطلبان می‌خواهم این کار را انجام دهند، از انجام آن طفره می‌روند، زیرا آن را خسته‌کننده می‌دانند. اما سوال این است که شما چقدر نمره‌ی باند 9 را در لیسنینگ می‌خواهید؟

دقت کنید در آزمون کامپیوتری، شما ده دقیقه زمان برای انتقال پاسخ‌های‌تان به پاسخ‌نامه وقت نخواهید داشت و احتمال پاسخ‌های ناخوانا نیز حذف خواهد شد. اسپلینگ شما مهم است، اگرچه هیچ سیستم بررسی‌کننده‌ی اسپلینگی وجود ندارد. در آزمون کاغذی، ده دقیقه وقت برای انتقال پاسخ‌های‌تان به پاسخ‌نامه زمان خواهید داشت. شما باید از این زمان، آگاهانه استفاده کنید تا پاسخ‌های خود را بادقت به پاسخ‌نامه منتقل کنید. سپس پاسخ‌های خود، به‌ویژه اسپلینگ را دوباره بررسی کنید!همچنین، از مکث 30 ثانیه‌ای بین و درون بخش‌ها نیز باید برای بررسی سوالاتی که به‌تازگی پاسخ داده‌اید استفاده شود. بعضی‌اوقات، خوب است که آنچه می‌شنوید یادداشت کنید تا بتوانید بازگردید و پاسخ‌های احتمالی را مرور کنید.آزمون لیسنینگ آیلتس، دانشجویان را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند. اگر قبلاً در آزمون آیلتس شرکت کرده‌اید یا سوالات تمرینی لیسنینگ آیلتس را انجام داده‌‌اید و سختی کشیده‌اید، این امر بسیار طبیعی است. این آزمون به‌دلایل مختلف زیر، چالش‌برانگیز و سخت است.هر قطعه‌ی شنیداری را فقط یک‌بار می‌شنوید.با جلو رفتن در امتحان، متن‌‌های لیسنینگ دشوارتر می‌شود.انواع مختلفی از سوالات وجود دارد که باید با آن‌ها آشنا باشید.باید بسیار متمرکز باشید تا بتوانید به‌خوبی به سوالات پاسخ دهید.همچنین باید با تجزیه و تحلیل سوالات، مهارت‌های خود را در پیش‌بینی پاسخ‌ها ارتقاء دهید.در امتحان، طیف وسیعی از لهجه‌های انگلیسی را می‌شنوید.این راهنمای لیسنینگ آیلتس، به همه‌ی این مسائل می‌پردازد و استراتژی‌های کلیدی مورد نیاز را برای بهبود نمره‌ی لیسنینگ‌تان، در اختیار شما قرار می‌دهد. ناگفته نماند که هرچه انگلیسی بیشتری بلد باشید و هرچه زبان انگلیسی بومی را بهتر درک کنید، لیسنینگ آیلتس برای شما راحت‌تر خواهد شد. با این حال، بیشتر افرادی که در آیلتس شرکت می‌کنند، برای کسب نمره‌ی بالا، به مهارت‌های بیشتری نیاز دارند. هر نمره‌ی اضافی واقعاً می‌تواند تفاوت ایجاد کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اصول لیسنینگ آیلتس، انواع سوالات آزمون و تمرین‌هایی که می‌تواند به شما در رسیدن به اهداف‌تان کمک کند، ادامه‌ی این مقاله را بخوانید.

لیسنینگ آیلتس: مبانی

قبل از اینکه به سراغ استراتژی‌ها برویم، بیایید نگاهی به برخی از اطلاعات مهمی بیندازیم که باید در مورد بخش لیسنینگ آیلتس بدانید.

آیلتس عمومی در مقابل آیلتس آکادمیک

هیچ تفاوتی بین بخش لیسنینگ آیلتس عمومی و آکادمیک وجود ندارد. ریدینگ و رایتینگ آیلتس، تنها بخش‌هایی است که بین این دو آزمون آیلتس تفاوت دارد. بنابراین، همه‌چیز به آمادگی برای آزمون آکادمیک و عمومی مرتبط است.




بخش لیسنینگ آیلتس در کل، 40 دقیقه طول خواهد کشید. تقریباً 30 دقیقه از این زمان، صرفاً گوش دادن به قطعات صوتی ضبط‌شده و پاسخ به سوالات موجود در دفترچه‌ی سوال شما می‌شود. دفترچه‌ی سوال همان جایی است که می‌توانید دستورالعمل‌ها و سوالاتی را که باید به آن‌ها پاسخ دهید، مشاهده کنید. دفترچه‌ی سوال، جدا از پاسخ‌نامه‌ی شماست. پاسخ‌نامه که در زیر شکل آن را می‌بینید، جایی است که شما پاسخ‌های نهایی خود را برای گرفتن نمره، در آن می‌نویسید. فقط به پاسخ‌هایی که در پاسخ‌نامه‌ی خود می‌نویسید، نمره تعلق می‌گیرد. بعد از اینکه به متن آخر گوش دادید، 10 دقیقه وقت خواهید داشت تا پاسخ‌ها را از دفترچه‌ی سوال خود به پاسخ‌نامه‌تان منتقل کنید.

شما باید از این 'زمان انتقال' به‌نفع خود استفاده کنید. تا شروع 10 دقیقه 'زمان انتقال' در انتهای این بخش، دلیلی وجود ندارد که پاسخ‌های نهایی خود را در پاسخ‌نامه‌تان علامت‌گذاری کنید. از این زمان، برای دقیق و مرتب نوشتن استفاده کنید. ممتحن باید بتواند آنچه را که نوشته‌اید بخواند! هر اشتباه در اسپلینگ، نادرست تشخیص داده می‌شود. بنابراین، باید از این زمان برای بررسی (و بررسی مجدد) اسپلینگ‌های خود استفاده کنید.

چهار بخش لیسنینگ آیلتس

شما چهار متن مختلف لیسنینگ را در آزمون آیلتس خواهید شنید و در هر بخش، به 10 سوال (در کل، 40 سوال) پاسخ خواهید داد. با پیشرفت در آزمون، متن‌ها سخت‌تر می‌شوند.

متن شنیداری 1: 

  این متن معمولاً مکالمه‌ی بین دو نفر است. به طور معمول، مکالمه شامل تبادل اطلاعات مهم است. برای مثال، ممکن است شخصی در حال ثبت سفارش از طریق تلفن یا تائید جزئیات یک رزرو باشد. موضوع این متن، یک موقعیت مرتبط با زندگی روزمره خواهد بود.

متن شنیداری 2:

 این متن معمولاً یک مونولوگ است (یک نفر صحبت می‌کند) و از یک موقعیت مشترک روزانه حاصل می‌شود. برای مثال، ممکن است بشنوید که کسی راهنمایی یا اطلاعات اولیه‌ی مربوط به یک مکان یا یک رویداد را بیان می‌کند.

متن شنیداری 3:

 مباحث مربوط به متن 3، به طرز محسوسی، چالش‌برانگیزتر است. این متن، مکالمه‌ای خواهد بود که غالباً بین چند نفر در مورد یک موضوع دانشگاهی انجام می‌شود. ممکن است بشنوید که چند دانشجو در کلاس درباره‌ی موضوعی بحث می‌کنند یا مثلاً یک استاد در مورد یک وظیفه یا تکلیف دانشجویی، بازخورد می‌دهد. متن 3 سخت‌تر است، زیرا واژگان دشوارتر است، موضوعات پیچیده‌تر هستند و سخنرانان بیشتری در بحث شرکت می‌کنند.

متن شنیداری 4:

 این متن، یک سخنرانی از یک اُستاد است و می‌تواند هر موضوعی مرتبط با یک دوره‌ی معمولی کالج را پوشش دهد. شما نیازی به داشتن دانش تخصصی در مورد آن موضوع ندارید. با این حال، زبان متن، دشوار و سخنرانی پیچیده خواهد بود. این سخت‌ترین بخش آزمون لیسنینگ برای اکثر داوطلبان است.

نمره‌دهی به آزمون لیسنینگ آیلتس

نمره‌دهی برای آزمون لیسنینگ، کاملاً ساده است. هر سوال، 1 امتیاز دارد. بنابراین، می‌توانید به نمره‌ی 'خام' 40 برسید. سپس، آیلتس نمره‌ی 'خام' شما را به نمره‌ی باند تبدیل می‌کند.با این حال، به‌خاطر داشته باشید که هر نسخه از آیلتس، کمی متفاوت است. بنابراین، صحیح پاسخ دادن به 24 سوال از 40 سوال در یک نسخه از آیلتس، می‌تواند برای شما نمره‌ی 6.5 را بدست آورد، در حالیکه در نسخه‌ی دیگر آیلتس، با پاسخ صحیح دادن به این تعداد سوال، فقط می‌توانید نمره‌ی 6 را بدست آورید. با این حال، جدول‌ها می‌توانند ایده‌ی کلی در مورد چگونگی نمره‌گذاری لیسنینگ به شما ارائه دهند.

همانطور که در بالا ذکر شد، با جلو رفتن در آزمون، متن‌ها سخت‌تر و سخت‌تر می‌شوند. با این حال، سوال 1 به‌اندازه‌ی سوال 40 (1 نمره) ارزش دارد. بنابراین، شما باید با سوالات بخش 1 همچون سوالات بخش 4 رفتار کنید. دستورالعمل‌ها را با دقت بخوانید و مطمئن شوید که کلمات را به‌درستی هجی می‌کنید و ... شما نباید در بخش‌های نخست، نمرات ساده را بدلیل اشتباهات احمقانه از دست بدهید. علاوه بر این، از آنجایی‌که همه‌ی نمرات یک ارزش دارند، شما نباید بدلیل تمرکز بیش از حد روی یک سوال خاص، نمره از دست بدهید. گاهی‌اوقات، با وجود تلاش و تمرکز بالا، ممکن است جواب سوالی را نشنیده یا بخش بزرگی از متن لیسنینگ را درک نکرده باشید. اگر این اتفاق اُفتاد، بهترین حدس خود را بزنید و ادامه دهید و امتیازات مربوط به سوالات آینده را از دست ندهید، زیرا پاسخ سوالی را که در حال حاضر روی آن کار می‌کنید، نمی‌دانید.

دستورالعمل‌های مربوط به سوالات لیسنینگ آیلتس

توجه به جزئیات در آزمون لیسنینگ آیلتس، بسیار مهم است. متاسفانه بسیاری از افراد بی‌دلیل در این آزمون، نمره از دست می‌دهند، زیرا توجه دقیقی به راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌ها ندارند. در اینجا، چند دستورالعمل عمومی در ارتباط با سوالات لیسنینگ آیلتس ارائه می‌شود:

شما باید پاسخ صحیح را در پاسخ‌نامه‌ی نهایی خود بنویسید. برای مثال، در سوالات چندگزینه‌ای، پاسخ صحیح یک حرف (A، B یا C) خواهد بود. بعضی‌اوقات، داوطلبان به اشتباه کلمات یا اعدادی را می‌نویسند که بعد از حرف مربوط به پاسخ صحیح، در پاسخ‌نامه می‌آید و بنابراین، پاسخ را نادرست می‌دهند. انواع مختلفی از سوالات با پاسخ کوتاه، در امتحان لیسنینگ آیلتس وجود دارد. ممکن است لازم باشد خلاصه، نقشه یا یادداشتی را پُر کنید یا فقط به کلمات خاصی گوش فرا دهید که باید در پاسخ‌نامه‌ی خود، آن را پُر کنید. آیلتس همیشه به شما می‌گوید که از چند کلمه یا عدد، مجاز هستید که در پاسخ‌های خود استفاده کنید. شما باید راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به هر نوع سوال را بخوانید، زیرا شرایط مربوط به پاسخ به سوالات، ممکن است تغییر کند. یک نوع سوال، ممکن است جواب کوتاه سه کلمه‌ای از شما بخواهد، اما سوال بعدی، فقط استفاده از دو کلمه را مجاز بداند. اگر دستورالعمل‌ها به شما بگویند که شما نمی‌توانید از 'بیش از دو کلمه یا یک عدد' استفاده کنید، اگر سه کلمه یا بیش از یک عدد در پاسخ‌نامه‌ی خود نوشتید، جواب شما نادرست تشخیص داده می‌شود.

توجه داشته باشید که یک عدد، می‌تواند بیش از یک رقم باشد. برای مثال، عدد 14 [چهارده]، یک عدد است، اما اعداد 1 و 4 که جداگانه نوشته شوند، دو عدد محسوب خواهد شد.توجه به جزئیات در آزمون لیسنینگ آیلتس، بسیار مهم است. متاسفانه بسیاری از افراد بی‌دلیل در این آزمون، نمره از دست می‌دهند، زیرا توجه دقیقی به راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌ها ندارند. در اینجا، چند دستورالعمل عمومی در ارتباط با سوالات لیسنینگ آیلتس ارائه می‌شود:شما باید پاسخ صحیح را در پاسخ‌نامه‌ی نهایی خود بنویسید. برای مثال، در سوالات چندگزینه‌ای، پاسخ صحیح یک حرف (A، B یا C) خواهد بود. بعضی‌اوقات، داوطلبان به اشتباه کلمات یا اعدادی را می‌نویسند که بعد از حرف مربوط به پاسخ صحیح، در پاسخ‌نامه می‌آید و بنابراین، پاسخ را نادرست می‌دهند.

انواع مختلفی از سوالات با پاسخ کوتاه، در امتحان لیسنینگ آیلتس وجود دارد. ممکن است لازم باشد خلاصه، نقشه یا یادداشتی را پُر کنید یا فقط به کلمات خاصی گوش فرا دهید که باید در پاسخ‌نامه‌ی خود، آن را پُر کنید. آیلتس همیشه به شما می‌گوید که از چند کلمه یا عدد، مجاز هستید که در پاسخ‌های خود استفاده کنید. شما باید راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به هر نوع سوال را بخوانید، زیرا شرایط مربوط به پاسخ به سوالات، ممکن است تغییر کند. یک نوع سوال، ممکن است جواب کوتاه سه کلمه‌ای از شما بخواهد، اما سوال بعدی، فقط استفاده از دو کلمه را مجاز بداند. اگر دستورالعمل‌ها به شما بگویند که شما نمی‌توانید از 'بیش از دو کلمه یا یک عدد' استفاده کنید، اگر سه کلمه یا بیش از یک عدد در پاسخ‌نامه‌ی خود نوشتید، جواب شما نادرست تشخیص داده می‌شود.توجه داشته باشید که یک عدد، می‌تواند بیش از یک رقم باشد. برای مثال، عدد 14 [چهارده]، یک عدد است، اما اعداد 1 و 4 که جداگانه نوشته شوند، دو عدد محسوب خواهد شد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter