رایتینگ آیلتس آکادمیک، موفقیت تضمینی

رایتینگ آیلتس آکادمیک، موفقیت تضمینی

به نمره ی مورد نظرتان در رایتینگ آیلتس نزدیک شوید!

آزمون IELTS Academic Writing از دو تسک تشکیل شده است، Writing Task 1 و Writing Task 2. سؤالات آزمون Academic Writing کاملاً متفاوت از سؤالات آزمون General Training Writing هستند. در Writing Task 1 یک بازنمایی بصری از اطلاعات ‌(گراف، ‌جدول، چارت یا نمودار) ‌به شما داده می‌شود و شما باید این اطلاعات را خلاصه کنید، توصیف کنید یا توضیح دهید. حتماً پاسخ خود را به سه بخش تقسیم کنید: مقدمه، نمای کلی (overview) و ویژگی‌های اصلی با استفاده از اطلاعات بصری.

در Writing Task 2 شما با یک نقطه‌ نظر، استدلال یا مسئله روبرو هستید. تاپیک می‌تواند هر چیزی باشد، محیط زیست، ‌مهاجرت، فرهنگ و حتی فناوری. ممکن است از شما خواسته شود نظر موافق یا مخالف خود در مورد یک نقطه‌ نظر یا استدلال را بیان کنید، دو دیدگاه مخالف را بحث کنید، در مورد مزایا و معایب یک تاپیک بنویسید، یا یک مسئله و علت آن را تبیین کنید و برای حل آن راه حل ارائه بدهید. پاسخ شما به Writing Task 2 در فرمت essay خواهد بود.

انواع سؤالات در IELTS Academic Writing

در ادامه نگاهی اجمالی به IELTS Academic Writing خواهیم داشت. مدت زمان پاسخ گویی شما به این بخش۶۰ دقیقه می باشد.

IELTS Academic Writing از دو تسک تشکیل شده است. تاپیک‌های این دو تسک به بحث‌های عمومی مربوط می‌شود و برای داوطلبانی که قصد ورود به دانشگاه را دارند یا می‌خواهند در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل بدهند یا برای قبولی در شغل خاصی اپلای کنند مناسب هستند. پاسخ به هر دو تسک باید به سبک رسمی باشد.

رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک1

یک گراف، جدول، چارت یا نمودار به شما داده می‌شود که باید اطلاعات آن را خلاصه کنید، توصیف کنید یا توضیح دهید. ممکن است از شما خواسته شود تا داده‌ها را توصیف و ارائه دهید، ‌مراحل یک فرایند یا نحوه کارکرد چیزی را توصیف کنید،‌ یا یک شیء،‌ برنامه یا طرح را توصیف کنید.

رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک2

از شما خواسته می‌شود تا در پاسخ به یک نقطه ‌نظر، استدلال یا مسئله یک essay بنویسید. شما با استفاده از مثال‌هایی مرتبط از دانش و تجربه خود، از نقطه ‌نظر خود حمایت می‌کنید.

خلاصه کردن آمار و ارقام اطلاعات نموداری

در تسک ۱، یک یا چند شکل از اطلاعات بصری در اختیار شما قرار می‌گیرید:

  • جدول
  • چارت
  • نمودار
  • فرایند (process)
  • گراف
  • نقشه

همچنین به شما گفته می‌شود با انتخاب و ارائه گزارش در مورد ویژگی‌های اصلی، اطلاعاتی که می‌بینید را خلاصه کنید و در صورت لزوم آن ها را با هم مقایسه کنید. در این تسک باید اطلاعات بصری را به اطلاعات متنی تبدیل کنید.

برای تکمیل موفقیت ‌آمیز تسک باید این کارها را انجام بدهید:

  • یک مقدمه بنویسید.
  • یک نمای کلی (خلاصه‌ای از آنچه که می‌بینید) بنویسید.
  • ویژگی‌های اصلی را با ارقام (داده‌ها) ارائه و برجسته کنید.
  • باید حداقل ۱۵۰ کلمه بنویسید و پاسخ‌ها باید به صورت پاراگراف‌هایی کامل باشند، بدون bullet point یا یادداشت (note).

نوشتن یک essay در رایتینگ آکادمیک آیلتس

در تسک ۲ باید در پاسخ به یک نقطه ‌نظر، استدلال یا مسئله یک essay بنویسید. Essay ها باید به سبک آکادمیک یا نیمه‌ رسمی باشند. تاپیک‌ها در مورد مسائلی مرتبط هستند و بر بعد خاصی از آنها تمرکز می‌شود. مثلاً اگر تاپیک در مورد کامپیوترها است، بر روی بعد خاصی از آن ها تمرکز می‌شود و نه بر خود کامپیوترها به طور کلی.

در صورت سؤال (instructions) اطلاعاتی در مورد نحوه بحث کردن تاپیک در اختیار شما قرار می‌گیرد. ممکن است از شما خواسته شود تا اطلاعاتی واقعی را ارائه دهید، راه حل‌هایی را مشخص و ارائه دهید، یک نظر را توجیه کنید یا شواهد و ایده‌ها را ارزیابی کنید. نکته مهم این است که تسک را با دقت و با استفاده از ایده‌ها و مثال‌هایی مرتبط برای حمایت از موضع خود تکمیل کنید. باید ایده‌های شما دارای ساختاری منظم باشند و برای هر ایده از یک پاراگراف جداگانه استفاده کنید. باید حداقل ۲۵۰ کلمه بنویسید. 

در این تسک توانایی شما در دنبال کردن قواعد نوشتن یک essay در زبان انگلیسی و پیوند دادن اطلاعات به نحوی منسجم و استفاده دقیق و درست از زبان برای بیان ایده‌ها و نظرهای خود مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

نحوه نوشتن یک مقدمه خوب در تسک ۲

مقدمه بسیار حائز اهمیت است چرا که کیفیت نوشته شما را در همان نگاه اول نشان می‌دهد. یک مقدمه واضح، مرتبط و سازمان ‌یافته مطمئناً آزمون‌گر را از همان ابتدا تحت تأثیر قرار می‌دهد. حالا بیایید اجزای یک مقدمه خوب را بررسی کنیم.

 سؤال را بخوانید و تحلیل کنید

در Writing Task 2 باید به تمام بخش‌های سؤال یا تسک به شیوه‌ای مرتبط جواب بدهید. چون مقدمه اولین مرحله رسیدن به این هدف است باید تمام بخش‌های سؤال را در آن عنوان کنید. به همین دلیل باید قبل از پاسخ دادن، وقت بگذارید و سؤال را با دقت بخوانید و تحلیل کنید تا بدانید که باید در مورد چه چیزی بنویسید.

 اول با یک جمله کلی شروع کنید و بعد بر روی جزئیات سؤال تمرکز کنید

سؤالات تسک ۲ معمولاً با یک جمله کلی شروع می‌شوند و بعد به نکات جزئی یا سؤالات در مورد تاپیک می‌پردازند. استفاده کردن از مدلی مشابه در مقدمه راهی عالی برای شروع essay است، اما دقت کنید که جمله کلی شما باید به تاپیک مربوط باشد و خیلی کلی نباشد.

 از کلمات خودتان استفاده کنید

اگرچه موضوعی کاملاً قابل ‌قبول است که از تسک به عنوان راهنمایی برای مقدمه خود استفاده کنید اما نباید آن را در پاسخ خود کپی کنید. کپی کردن کلمه به کلمه به آزمون‌گر می‌گوید که دامنه زبانی شما محدود است، چیزی که می‌تواند بر نمره کل شما تأثیری منفی داشته باشد. به جای آن می‌توانید ترتیب اطلاعات را تغییر بدهید، از مترادف‌ها استفاده کنید و ایده‌های پیچیده را با کلمات خودتان توضیح بدهید. نکته مهم دیگر عدم استفاده از یک مقدمه حفظ شده است. آزمون‌گرها هزاران مقدمه را می‌خوانند و نوشته‌های حفظی را به راحتی تشخیص می‌دهند.

 موضع خود را مشخص کنید

در تسک ۲ در عین حال که بخش‌های مختلف سؤال را بررسی می‌کنید، باید یک موضع مشخص را اتخاذ کنید. بنابراین مهم است که موضع خود را در همان مقدمه اعلام کنید.


 توضیح دهید که چطور می‌خواهید essay خودتان را بسط بدهید

اگرچه این استراتژی تا حدی اختیاری است ولی می‌تواند به ساختار بهتر نوشته شما کمک کند. همچنین به آزمون‌گر نشان می‌دهد که چطور می‌خواهید essay خودتان را پوشش بدهید.

مقدمه خود را مرور کنید

بعد از تمام کردن نوشتن essay، حتماً مقدمه خود را مرور کنید. بیشتر شرکت‌ کنندگان essay خود را با در نظر داشتن یک استدلال خاص یا شیوه مشخصی برای سازماندهی کردن نوشته خود آغاز شروع می‌کنند ولی هر چه جلوتر می‌روند نظر خود را عوض می‌کنند. پس بعد از تکمیل نگارش Writing Task 2 حتماً چک کنید که نوشته نهایی با مقدمه شما مطابقت داشته باشد. حالا که استراتژی‌های مهم برای نوشتن یک مقدمه خوب را بررسی کردیم بیایید به یک مقدمه نمونه نگاه کنیم. در مرحله اول صورت سؤال را به دقت بخوانید و تحلیل کنید (نکته شماره ۱). بعد مقدمه نمونه را به دقت بخوانید و به استراتژی‌های مختلف استفاده ‌شده توجه کنید. 

سؤال نمونه

The threat of nuclear weapons maintains world peace. Nuclear power provides cheap and clean energy.

The benefits of nuclear technology far outweigh the disadvantages.

To what extent do you agree or disagree?

Give reasons for your answer and include any relevant examples from your own knowledge or experience.

Write at least 250 words

(تهدید تسلیحات اتمی باعث حفظ صلح جهانی می‌شود. انرژی اتمی یک انرژی ارزان و پاک را در اختیار ما قرار می‌دهد.

مزایای فناوری هسته‌ای بر معایب آن غلبه می‌کند.

تا چه اندازه موافق یا مخالف این اظهارنظر هستید؟

برای پاسخ خود دلیل بیاورید و در آن از مثال‌هایی از دانش و تجربه خود استفاده کنید.

حداقل ۲۵۰ کلمه بنویسید.)

مقدمه نمونه

جمله کلی:

Nuclear technology has been around for many years.

(فناوری هسته‌ای مدت‌ها است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.)

جزئیات:

Whether this technology is used for weapons of mass destruction or as a source of energy, many are of the belief that the use of nuclear energy has more advantages than disadvantages.

(چه از این فناوری چه به عنوان تسلیحات کشتار جمعی و چه به عنوان منبع انرژی استفاده شود، خیلی‌ها معتقد هستند که مزایای آنها بسیار بیشتر از معایب آنها است.)

موضع:

In my opinion, nuclear technology can indeed be a very efficient energy source. However, nuclear weapons possess such enormous destructive power that any benefits that this technology may offer to humankind are not enough to counter its potential devastating effects.

(به نظر من فناوری هسته‌ای می‌تواند منبع مؤثری برای انرژی باشد. با این وجود تسلیحات اتمی از چنان قدرت مخربی برخوردار هستند که مزایایی که این فناوری در اختیار بشر می‌گذارند نمی‌توانند اثرات مخرب آن را جبران کنند.)

برنامه This essay will address why the drawbacks of nuclear technology outweigh the benefits and will include relevant examples to support this position.

(در این مقاله دلیل برتری نقاط ضعف فناوری هسته‌ای بر نقاط قوت آن با استفاده از مثال‌هایی برای حمایت از این موضع بررسی خواهد شد.)

همان‌طور که یک مقدمه خوب به آزمون‌ گر می‌گوید باید چه انتظاری از essay‌ شما داشته باشد، یک نتیجه‌گیری خوب هم نکات اصلی را به او یادآوری می‌کند و خلاصه‌ای از چیزهایی که می‌خواهید از نوشته شما به یاد داشته باشد را به دست می‌دهد.

نوشتن یک نتیجه ‌گیری خوب در Writing Task 2

در نوشتن یک نتیجه ‌گیری (پاراگراف نهایی) چند نکته هست که باید مد نظر داشته باشید. دانستن اینکه باید چه چیزهایی را در نتیجه‌ گیری خود بگنجانید و چه چیزهایی را نه می‌تواند در گرفتن یک نمره کل بالا به شما کمک کند. حالا بیایید چند نکته را بررسی کنیم.

 به پاراگراف مقدماتی خود ارجاع بدهید

باید مقدمه و نتیجه ‌گیری را دو قطعه یک پازل در نظر بگیرید چون به هم پیوند خورده‌اند. حتماً این نکات را رعایت کنید:

  • به ایده/ ایده‌هایی که در مقدمه آورده‌اید رجوع کنید
  • بینش و شناخت بیشتری که بعد از نوشتن بدنه essay کسب کرده‌اید را به نتیجه ‌گیری اضافه کنید.

 استدلال‌های اصلی essay را خلاصه کنید

نکته خیلی مهم ارائه خلاصه‌ای از نکات اصلی essay در نتیجه ‌گیری است. البته نباید چیزی را تکرار کنید. بلکه باید به آزمون‌ گر نشان بدهید که استدلال‌های شما و جزئیات حمایتی که ارائه داده‌اید چطور به هم مرتبط هستند.

 از تکرار خودداری کنید

وقتی که نکات اصلی essay را خلاصه می‌کنید، زبانی که در بدنه استفاده کرده‌اید را به کار نبرید. از کلمات و جملات متنوعی استفاده کنید تا از واژه‌های و ساختارهای یکسانی دوباره و چندباره استفاده نکنید. این کار به آزمون‌ گر نشان می‌دهد که می‌توانید از دامنه وسیعی از واژگان و ساختارهای گرامی استفاده کنید.

 نظر خود را عنوان کنید

در Writing Task 2‌ همیشه از شما خواسته می‌شود تا نظر خود را به شکل essay ارائه بدهید. اگر به پاراگراف آخر رسیدید و فهمیدید که هیچ نظری را ارائه نداده‌اید، حتماً آن را در نتیجه‌گیری خود بیاورید تا نظر شما مشخص و روشن باشد.

 یک استدلال جدید را معرفی نکنید

در نتیجه ‌گیری خود هیچ نکته جدیدی را مطرح نکنید. توجه داشته باشید که پاراگراف نهایی جایی است برای خاتمه دادن به نوشته خود و نه معرفی کردن ایده‌های جدید.

نحوه عملی کردن این نکته‌ها

حالا که استراتژی‌های لازم برای نوشتن یک نتیجه‌ گیری مؤثر را دیدید بیایید ببینیم آنها چطور در کنار هم می‌توانند باعث انسجام یک essay شوند. بیایید به سؤال، مقدمه و نتیجه‌گیری نمونه نگاه کنیم و ببینیم که آزمون‌دهنده چطور با استفاده از این ۵ نکته یک نتیجه‌گیری منسجم نوشته است.

نمونه - سؤال Writing Task 2:

  • The threat of nuclear weapons maintains world peace. Nuclear power provides cheap and clean energy.
  • The benefits of nuclear technology far outweigh the disadvantages.
  • To what extent do you agree or disagree?
  • Give reasons for your answer and include any relevant examples from your own knowledge or experience.
  • Write at least 250 words.

مقدمه نمونه:

Nuclear technology has been around for many years. Whether this technology is used for weapons of mass destruction or as a source of energy, many are of the belief that the use of nuclear energy has more advantages than disadvantages. In my opinion, nuclear technology can indeed be a very efficient energy source. However, nuclear weapons possess such enormous destructive power that any benefits that this technology may offer to humankind are not enough to counter its potentially devastating effects. This essay will address why the drawbacks of nuclear technology outweigh the benefits and will include relevant examples to support this position.

(فناوری هسته‌ای مدت‌ها است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. چه از این فناوری چه به عنوان تسلیحات کشتار جمعی و چه به عنوان منبع انرژی استفاده شود، خیلی‌ها معتقد هستند که مزایای آنها بسیار بیشتر از معایب آنها است. به نظر من فناوری هسته‌ای می‌تواند منبع مؤثری برای انرژی باشد. با این وجود تسلیحات اتمی از چنان قدرت مخربی برخوردار هستند که مزایایی که این فناوری در اختیار بشر می‌گذارند نمی‌توانند اثرات مخرب آن را جبران کنند. در این مقاله دلیل برتری نقاط ضعف فناوری هسته‌ای بر نقاط قوت آن با استفاده از مثال‌هایی برای حمایت از این موضع بررسی خواهد شد.)

نتیجه‌ گیری نمونه:

Nuclear technology is extremely dangerous. Even though nuclear weapons have only been used twice, on the Japanese cities of Hiroshima and Nagasaki, evidence from these actions, as well as from nuclear accidents such as the Chernobyl disaster, are irrefutable proof of the disastrous effects of nuclear technology. Even in the absence of nuclear accidents, nuclear power inevitably produces radioactive waste, which is severely damaging to our bodies. Our best protection against these dangers is to simply not use nuclear technology. Instead, we should look for alternative ways to produce sustainable energy and to achieve world peace through spreading a message of tolerance, kindness and non-violence.

(فناوری اتمی بسیار خطرناک است. اگرچه تنها دو بار از تسلیحات اتمی استفاده شده است، در هیروشیما و ناکازاکی، اما شواهد به دست آمده از این حملات، و حوادثی مثل فاجعه چرنوبیل نشان دهنده اثرات مخرب این تسلیحات است. اگرچه در نبود چنین حوادثی هم تولید انرژی اتمی در نهایت باعث تولید موارد رادیواکتیو می‌شود که برای بدن ما بسیار مضر است. بهترین حفاظ علیه این خطر عدم استفاده از فناوری اتمی است. در مقابل باید به دنبال راه‌هایی جایگزین برای تولید انرژی پایدار و دستیابی به صلح از طریق گسترش پیام مدارا، مهربانی و عدم خشونت باشیم.)

اگر نکات اصلی این نتیجه‌گیری را خلاصه کنید (The destructive power of nuclear weapons؛ The disastrous consequences of nuclear disasters؛ The harmful effects of radioactive waste)، می‌بینید که نویسنده قدرت و اهمیت ایده‌های اصلی را به آزمون‌گر (خواننده) یادآوری می‌کند، و در عین حال تطابق این نکات با مثال‌های ارائه‌شده در بدنه essay را خلاصه می‌کند.

در نهایت می‌توانید ببینید که نویسنده مسیر پیشنهادی خود را برجسته می‌کند، که به تمام شدن essay با لحنی مثبت کمک می‌کند.

با این ۶ نکته برای IELTS آماده شوید

اگر آزمون IELTS را رزرو کرده‌اید اما مطمئن نیستید چطور فرایند آماده‌سازی خودتان را شروع کنید، این ۶ نکته ساده را بخوانید تا خودتان را مسیر درست قرار بدهید.

 آزمون درست را انتخاب کنید

آزمونی که انتخاب می‌کنید بستگی به این دارد که می‌خواهید در یک کشور انگلیسی ‌زبان کار یا مطالعه کنید، یا به آنجا مهاجرت کنید. اگر قصد دارید در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل بدهید یا برای قبولی در شغل خاصی اپلای کنید به احتمال زیاد باید در آزمون IELTS Academic شرکت کنید. اگر می‌خواهید در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل بدهید یا برای قبولی در شغل خاصی اپلای کنید یا به استرالیا، نیوزیلند، کانادا یا بریتانیا مهاجرت کنید باید در آزمون IELTS General Training شرکت کنید. (مخصوص بریتانیا) اگر می‌خواهید برای ویزای خانواده فرد مقیم، تمدید ویزای خانواده، همسر یا شریک، ترک دائمی کشور خود به منظور کسب اقامت بریتانیا، یا برای قبولی در شغل خاصی در بریتانیا اپلای کنید یا در مقاطع لیسانس یا تحصیلات تکمیلی تحصیل کنید باید در آزمون IELTS Life Skills شرکت کنید.

 با تست آشنا شوید

وقتی آزمونی که باید در آن شرکت کنید را انتخاب کردید، با آن آشنا شوید - از فرمت آزمون گرفته تا بخش‌ها و انواع سؤالات آن. وقتی که با فرمت و نوع سؤالات آشنا شدید، با استفاده از آزمون‌های آزمایشی خود را برای آزمون اصلی آماده کنید. آزمون IELTS از چهار بخش Speaking Reading ،Listening و Writing تشکیل شده است. هر بخش از آزمون دارای تسک‌های مخصوص خود است. باید بدانید که IELTS چیست، چه مهارت‌هایی در آن تست می‌شوند و نتایج آن چه مفهوم و معنی دارند. وقتی در مورد IELTS اطلاعات بیشتری کسب کردید باید بدانید که کدام آزمون برای شما بهتر است، Academic یا General Training.

 در مورد انواع سؤالات اطلاعات کسب کنید

هر دو آزمون Academic و General Training از چهار بخش Speaking ،Reading ،Listening و Writing تشکیل شده‌اند. انواع سؤالات در هر بخش متفاوت هستند. در مورد انواع سؤالات در هر بخش و زمان در نظر گرفته ‌شده برای تکمیل هر یک از بخش‌های Speaking ،Reading ،Listening و Writing اطلاعات کسب کنید. آزمون‌های آزمایشی رایگان را دانلود کنید تا با انواع مختلف سؤالات آشنا شوید. با مراجعه به کتابخانه آنلاین موسسه زنگنه، به صورت رایگان بهترین منابع آیلتس را دریافت کنید.

 مفهوم نمرات کل را بدانید

نتایج IELTS شما به صورت یک نمره کل (band score) گزارش می‌شود، که بین صفر تا ۹ است. هر نمره‌ای مطابق با سطحی از توانایی در انگلیسی است. برای هر بخش از آزمون یک نمره کلی (overall band score) و یک نمره فردی (individual band score) به شما داده می‌شود. نمرات کل به صورت کامل یا نیمه گزارش می‌شوند، مثلاً ۷.۰، ۸.۰. بهتر از است با این نمرات آشنا شوید و ملاک‌هایی که آزمون‌گرها از آنها برای نمره دادن به آزمون‌های Speaking و Writing استفاده می‌کنند را بدانید.


 مطالعه کنید و برای خودتان هدف تعیین کنید

باید برای آزمون خود مطالعه کنید، پس خواندن انگلیسی را به یک عادت تبدیل کنید. مشخص کردن اهدافی ساده می‌تواند در آماده‌ سازی به شما کمک کند.

بعضی از اهدافی که می‌توانید در نظر داشته باشید:

با نمرات کل آشنا شوید

هر نمره کل دارای ملاک‌هایی مشخص است. آزمون ‌گرهای  IELTS از این ملاک‌ها برای ارزشیابی مهارت‌های زبانی شما استفاده می‌کنند. دانستن اینکه یک آزمون‌گر در نمره کل ۷ به دنبال چیست قطعاً می‌تواند به شما در نحوه برنامه ‌ریزی کمک کند.

مهارت‌های خودتان در انگلیسی را ارزیابی کنید

دانستن موقعیت و توانایی‌های خود در مقایسه با ملاک‌های نمرات کل به شما کمک می‌کند تا بدانید باید در چه بخش‌هایی خودتان را تقویت کنید. IELTS Progress Check یک آزمون آزمایشی است که برای هر بخش از آزمون یک نمره کل و همچنین بازخوردی از عملکرد شما را ارائه می‌دهد.

خواندن انگلیسی را به یک عادت تبدیل کنید

تمرین هر روز انگلیسی قطعاً تفاوت ایجاد می‌کند. حتی اختصاص دادن ۵ دقیقه در روز - خواندن یک خبر، نوشتن نامه به یک دوست یا تماشای یک فیلم انگلیسی - می‌تواند بسیار به شما کمک کند. 

یک برنامه مطالعاتی تعیین کنید

برای تمرین کردن هر یک چهار بخش، و برای کارهایی که می‌توانند باعث تقویت مهارت‌های شما شوند وقت بگذارید، مثل

  • خواندن روزنامه، کتاب، مجله و تبلیغات به زبان انگلیسی
  • گوش دادن به کتاب‌های صوتی، پادکست، رادیو و موسیقی انگلیسی
  • صحبت کردن با همکاران، دوستان و خانواده به انگلیسی
  • یادگیری یک لغت در روز یا هفته و استفاده از آن در جمله 

 بدانید که باید در روز آزمون انتظار چه چیزهایی را داشته باشید

برای اینکه کمی از استرستان کم شود باید بدانید که در روز آزمون چه چیزی در انتظار شما است. بعضی کارهایی که می توانید قبل از آزمون انجام بدهید:

  • زود سر جلسه حاضر شوید و در صندلی خود بشینید.
  • وسایل شخصی مثل موبایل، ساعت هوشمند، یادداشت و کتاب را تحویل بدهید.
  • کارت شناسایی خود را همراه داشته باشید، چون برای فرایند تحویل به آن نیاز دارید.
  • اگر این ۶ مرحله را به برنامه آماده‌سازی خود اضافه کنید گرفتن نمره کلی که می‌خواهید برایتان آسان می‌شود.

نحوه سازماندهی کردن پاسخ خود به IELTS Writing

اگر توصیف‌ گرهای نمره کل را بخوانید متوجه می‌شوید که یکی از ملاک‌ها برای آزمون‌گرهای IELTS توانایی شما در سازماندهی کردن نوشته خود از نظر انسجام و پیوستگی است. کارهایی که برای تکمیل IELTS Writing باید انجام بدهید:

  • Writing Task 1 باید برای یک دوست، فامیل، مدیر، رئیس،... یک نامه بنویسید. شما باید درخواست اطلاعات کنید یا وضعیتی را توضیح دهید. باید یک نمودار، جدول، چارت یا گراف را توصیف کنید یا آن را توضیح دهید.
  • Writing Task 2 باید در پاسخ به یک مسئله یا استدلال، یک essay بنویسید. باید در پاسخ به یک مسئله یا استدلال، یک essay بنویسید.

 تسک را با دقت بخوانید و یادداشت‌ براری کنید

قبل از اینکه نوشتن پاسخ خود را شروع کنید حتماً چند دقیقه وقت بگذارید و سؤال یا تسک را با دقت بخوانید. این کار به آماده‌ سازی بهتر پاسخ شما کمک می‌کند.

این کارها را فراموش نکنید:

  • یادداشت ‌برداری کنید و ایده‌هایی که فکر می‌کنید برای پاسخ شما مناسب هستند را یادداشت کنید.
  • کلمات کلیدی در تسک یا سؤال را مشخص کنید تا بتوانید پاسخ بهتری ارئه بدهید.
  • خط کلی را خیلی سریع مشخص کنید.
  • ایده‌های خود را با استفاده از مثال‌ها و جزئیات حمایتی بسط بدهید.

ایده‌های خود در پاراگراف‌ها بیان کنید

وقتی ایده‌های خود را انتخاب کردید می‌توانید نوشتن را شروع کنید. برای اینکه نوشته شما سازمان و ترتیب مشخصی داشته باشد باید به صورت پاراگراف بنویسید. هر پاراگراف باید حاوی یک ایده باشد که در آن بسط داده شده است.

از bullet point یا نوشتن نکته ‌مانند استفاده نکنید.

 در پاسخ خود از فرمت درست استفاده کنید

تسک ۱ در آزمون General Training متفاوت از تسک ۱ در آزمون Academic است.

در تسک ۱ General Training باید به نامه خود ساختار بدهید و این قسمت‌ها را در آن بگنجانید:

  • یک اذای احترام (greeting) کوتاه برای دریافت ‌کننده
  • یک مقدمه که در آن دلیل نوشتن نامه را به دریافت ‌کننده می‌گویید
  • یک پاراگراف برای هر یک از bullet point ها در سؤال یا تسک
  • یک پاراگراف نهایی
  • اصول نامه ‌نگاری برای آغاز و پایان یک نامه

در تسک ۱ Academic وقتی که یک گراف، چارت یا نمودار را توصیف می‌کنید حتماً این بخش‌ها را در آن بگنجانید:

  • یک مقدمه - بازنویسی سؤال
  • پاراگراف (های) بدنه - جزئیات کلیدی، ارتباط آنها، مقایسه‌ها...
  • یک نمای کلی یا خلاصه‌ای از ایده‌های اصلی

برای Writing باید با فرمت essay بنویسید و این قسمت‌ها را در آن بگنجانید:

  • یک پاراگراف مقدماتی که در آن جمله و نظر اصلی (thesis statement) را می‌نویسید - موضوع essay شما.
  • پاراگراف‌های بدنه (معمولاً ۲ تا ۳ پاراگراف) با تاپیک‌هایی مشخص و استفاده از جزئیات و مثال‌ها برای حمایت کردن از آنها.
  • یک نتیجه ‌گیری برای خلاصه کردن نکات آمده در essay.

 مراقب زمان باشید

Writing حدود60قیقه زمان می‌برد، پس باید طبق همین زمانی که دارید برنامه‌ریزی کنید. بیشتر آزمون‌ دهنده‌ها تقریباً ۲۰ دقیقه را به تسک ۱ و ۴۰ دقیقه را به تسک ۲ اختصاص می‌دهند. اما حتماً در آخر چند دقیقه را به مرور سریع پاسخ‌ها و ایجاد تغییرات لازم اختصاص بدهید.

 از ابزار انسجام‌دهنده برای نظم بخشیدن به نوشته خود استفاده کنید

ابزار انسجام دهنده (cohesive devices) به ایجاد پیوند بین ایده‌های شما و نظم پاسخ‌های شما کمک می‌کنند. برای پیوند دادن ایده‌ها و کمک به خوانندگان در دنبال کردن سیر نوشته خود از این کلمات و عبارات استفاده کنید، از جمله:

  • Furthermore
  • However
  • Next
  • First, second, third
  • Finally
  • So
  • Then
  • In addition

قبل از شرکت در آزمون این کلمات و عبارات و دیگر کلمات ربط (linking words) را مطالعه و تمرین کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter