نکاتی برای بخش Listening در آزمون IELTS

نکاتی برای بخش Listening در آزمون IELTS

دیگه برای همه مشخص شده که آزمون IELTS چقدر سخته. با بیش از دو و نیم ساعت زمان برگزاری آزمون و جواب دادن به سوالات listening، reading، writing و speaking، آیلتس یک آزمون زبان انگلیسی چند سطحیه که مهارت‌های زبان انگلیسی زبان‌آموز رو در بالاترین شکل ممکن به چالش میکشه.

هر کدوم از 4 بخش IELTS سختی‌های خاص خودش رو داره، اما در بین اونا، چند نکته‌ی مفید برای listening وجود داره که شما می‌تونین اونا رو یاد بگیرین. با کسب دانش بیشتر نسبت به بخش‌های آزمون listening IELTS، شما می‌تونین به نمره‌ی دلخواه‌تون دست پیدا کنین.

چند نکته‌ی مهم برای آزمون listening IELTS از این قراره:

از زمان‌تون استفاده کنید

آزمون IELTS هم زمانی که دارین براش آماده میشین و هم وقتی رو صندلی می‌شینین تا امتحان رو برگزار کنین، پر از استرسه. با این حال، این استرس می‌تونه شما رو تشویق کنه تا از زمان‌تون استفاده کنین، به‌ویژه در بخش listening. بعد از ورود به جلسه‌ی آزمون و نشستن بر روی صندلی، به listening توجه ویژه‌ای داشته باشین و جواب‌هاتون رو به شکل منظم و سیستماتیک بدین. ممکن عجیب به نظر برسه اما وقتی سر جلسه‌ی امتحان هستین، قبل از پاسخ دادن درست به سوال‌ها، می‌تونین با گوش کردن به دستورالعمل‌ها و ساند بایت‌ها (sound-bites) امتحان راحتی رو برگزار کنین.

مراقب باشید

بعد از عامل زمان، به هنگام برگزاری امتحان listening IELTS، باید مراقب یک چیز باشین. شما باید آزمون رو مطابق با جزئیات و مقررات خود IELTS برگزار کنین. موضوعاتی همچون spelling- مثلاً 'environment' و نه 'enviroment'- مهمه و زمانی‌که بخش listening آزمون IELTS شروع میشه، دقت کردن به دستورالعمل‌هایی همچون '... بیش از 3 کلمه ننویسین...' و پیروی کردن از اونا ضروریه. به راهنمایی‌های بخش listening IELTS به‌دقت توجه کنین تا از اشتباهات غیرضروری جلوگیری کنین.


به تفاوت لهجه‌ها دقت کنید

درست یا غلظ، دانشجویان آزمون IELTS باید لهجه‌های گوناگون انگلیسی رو بلند باشن. غالباً ساند بایت‌های آزمون IELTS- بعضی‌وقت‌ها حتی در reading- در بیش از یک لهجه‌ی انگلیسی ارائه میشه. این چیزیه که باید انتظارش رو کشید- دانشجویان انگلیسی زبانی که در حال یادگیری زبان اسپانیایی هستند باید لهجه‌ی اسپانیایی اسپانیا، کوبا، شیلی و غیره رو یاد بگیرن. شما باید گوش کردن به انگلیسی انگلستان، اسکاتلند، آمریکا و استرالیا رو تمرین کنین. پیش‌بینی اینکه کدام یک از این لهجه‌ها در امتحان آورده میشه سخته. پس بهتره تا خوتون رو تا جایی‌که می‌تونین با لهجه‌های زبان انگلیسی آشنا کنین.

به جلو فرار کنین

لحظاتی در آزمون listening IELTS هست که شما می‌تونین بخش‌های جلویی رو پیشاپیش بخونین و ببینین چه‌جوری می‌تونین به سوال‌ها جواب بدین. با کمی جلوتر خوندن و پی بردن به کانتکست listening، می‌تونین حدس بزنین از کدوم بخش گفتار مثلاً یک اسم یا فعل خاص باید تو جواب‌تون استفاده کنین. برای مثال، در متن زیر

‘…the engineer can show the workers how to ………the bridge’

to نشون میده که کلمه‌ی بعدی تو جمله فعله.

تمرین کنین

شرکت تو آزمون IELTS همچون شرکت تو امتحان رانندگیه: اگر می‌خواین تو روز امتحان موفق بشین، فقط باید تمرین کنین. شاید شما در زبان انگلیسی دارای توانایی‌های ذاتی تو reading و writing باشین، اما listening از شما می‌خواد تا گوش‌هاتون رو با ریتم‌ها، آهنگ کلام و لهجه‌ها هماهنگ کنین. شرکت در آزمون‌های آزمایشی listening و توجه به این نکته که در کدام بخش‌ها نیاز به بهبود دارین، برای موفقیت کلی در IELTS ضروریه.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter