ده نکته مهم writing آیلتس

ده نکته مهم writing آیلتس

در این مقاله ده نکته ایی را به شما می گوییم که با دیدن سوالات بخش writing آزمون آیلتس باید از آنها پیروی کنید تا به کسب نمره 7 برسید.

نکته اول: خونسرد و با آرامش سوال را بخوانید و به سوال پاسخ دهید.

مطمئن شوید هنگام آزمون Writing آیلتس دقیقا به سوال انشاء پاسخ داده اید و نه یک پاسخ کلی راجع به موضوع.

نکته دوم: خیلی زود سراغ نوشتن نروید.

خوب به موضوع فکر کنید و برای آن یک پلن داشته باشید. قبل از نوشتن حدود پنج دقیقه برای سوال اول و دو تا سه دقیقه برای سوال دوم وقت بگذارید.

نکته سوم:در آزمون Writing آیلتس به اندازه کافی بنویسید.

سعی کنید بین صد وشصت تا دویست کلمه برای سوال اول و دویست و شصت تا سیصد کلمه برای سوال دوم بنویسید.

نکته چهارم: درآزمون Writing آیلتس بیش از حد ننویسید.

بیش از دویست کلمه برای سوال اول و سیصد کلمه برای سوال دوم ننویسید چون هر چه بیشتر بنویسید دقت شما کمتر و احتمال اشتباه شما بیشتر میشود.

نکته پنجم:در آزمون Writing آیلتس حتما از کپی کردن کلمات سوال بپرهیزید.

ممتحن به کلمات تکراری شما توجه نمیکند و به شما نمره نمیدهد چون این به این معنی ست که شما به عنوان یک نویسنده قادر به بیان خود به روش های گوناگون نیستید.

نکته ششم: درآزمون Writing آیلتس زمان دشمن شماست.

به همراه خود ساعت مچی داشته باشید و زمان خود را مدیریت کنید.

نکته هفتم:  درآزمون Writing آیلتس سوال اول یا دوم را اول پاسخ دهیم؟

سوال دوم دو برابر اهمیت سوال اول دارد. یک ایده این است که ابتدا با سوال دوم شروع کنید تا مطمئن شوید که انشاء رو کامل نوشته اید ولی یادتان باشد که کمتر از بیست دقیقه برای سوال اول وقت نگذارید. پانزده دقیقه زمان کافی برای نوشتن سوال اول نیست.

نکته هشتم: نوشته خود را چک کنید.

در پایان هر سوال زمانی را برای چک کردن خطاهای گرامری اختصاص دهید. هر فردی از یک سری خطاهای گرامری خاص رنج میبرد. سعی کنید قبل از آزمونIELTS چک لیستی از آنها تهیه کنید و در پی رفع آنها باشید.

نکته نهم: حواستان باشد درآزمون Writing آیلتس دامنه واژه ی متنوعی داشته باشید.

این بدین معنا نیست که کلمات پیچیده چند سیلابی که مثلا در آزمون جی آر ای بکار میروند را بکار برید. فقط سعی کنید دست به انتخاب واژه های دقیق بزنید.

نکته دهم: سعی کنید که سازماندهی درستی داشته باشید.

ممتحن IELTS درWriting آیلتس زمانی خیلی طولانی برای نوشته شما اختصاص نخواهد داد. یک نوشته به هم ریخته و بدون انسجام بین پاراگراف ها تاثیر بسیار بدی روی ممتحن آیلتس میگذارد. سعی کنید وقت خوبی را برای ممتحن درست کنید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter